فرهنگ و هنر

? تعداد ایثارگران فاقد مسکن نسبت به جمعیت لرستان بالا است

? تعداد ایثارگران فاقد مسکن نسبت به جمعیت لرستان بالا است

تیتر نیوز/لرستان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت:تعداد ایثارگران فاقد مسکن نسبت به جمعیت لرستان بالا است.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز دوم خردادماه در حاشیه جلسه ترویج ایثار و شهادت لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هدف از سفر به استان‌ها نظارت به روند خدمات دهی در استان‌ها و نظارت بر مصوبات سفر دور اول است.

وی تصریح کرد: لرستان در زمینه ترویج ایثار و شهادت و رسیدگی به خانواده به ایثارگران از استان‌های ممتاز کشور است که جا دارد از استاندار و مسئولان استان تشکر کنم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به تبدیل وضعیت، خاطرنشان کرد: در راستای تبدیل وضعیت حدود ۱۶۵ هزار نفر از شاغلین ایثارگر در دستگاه‌ها، حدود نیمی از کارهای تبدیل وضعیت آنها انجام شده و کار مابقی نیز در حال انجام است.

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: با توجه به اینکه تبدیل وضعیت ایثارگان حق اشخاص و قانون است، از گزینش‌ها خواستیم این روند را سرعت ببخشند.

وی با اشاره به مسکن خانواده‌های ایثارگر، افزود: در حوزه مسکن مسائل در استان‌های مختلف متفاوت است و در برخی استان‌ها مشکلی در این زمینه نداریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بیان کرد: در استان لرستان عقب ماندگی تاریخی در حوزه مسکن داریم و تعداد ایثارگران فاقد مسکن نسبت به جمعیت استان بالا است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: در استان‌های مانند لرستان که کوهستانی هستند مسئله اصلی زمین است و استاندار و وزارت راه و شهرسازی باید برای سرعت یافتن این قضیه برنامه ریزی و تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام