اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

انگشتر عقیق اصل را از کجا تهیه کنیم؟

چرا خرید انگشتر عقیق محبوب است؟

آمار خرید انگشتر نقره نسبت به سایر زیورآلات سنگی که از عقیق ساخته می‌شوند، بیشتر است؛ چرا که علاوه بر بانوان، همه آقایان با هر سبک سلیقه‌ای می‌توانند در طول روز برای داشتن استایلی زیباتر و دریافت انرژی بیشتر، از این سنگ خاص و قیمتی استفاده کنند. عقیق یکی از انواع سنگ‌های تزئینی با ارزش است؛ که به دلیل جلوه بی نظیر و خواص فوق العاده، مورد توجه اغلب آقایان و بانوان قرار دارد. این سنگ ارزشمند به عنوان یک سنگ تزئینی برای ساخت اکسسوری‌های مختلف استفاده می‌شود.

بسیاری از افراد از سنگ عقیق تنها به دلیل زیبایی چشمگیر آن استفاده می‌کنند. اما انگشتر عقیق  با فضائل و خواص بی مانندی همراه است که می‌تواند برای مصرف کننده بسیار مفید باشد. در این مطلب به معرفی کامل انگشتر عقیق، قیمت انگشتر عقیق اصل و نحوه خرید اینترنتی انگشتر عقیق مردانه و زنانه از مراکز معتبر و قیمت انگشتر نقره زنانه می‌پردازیم؛ تا بتوانید  این اکسسوری زیبا را با سنگ اصلی خریداری کنید.

انگشتر عقیق اصل را از کجا تهیه کنیم؟

تاریخچه سنگ عقیق

سنگ‌های موجود در بازار به لحاظ ارزش و قیمتی که دارند؛ به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. از سنگ عقیق به عنوان یک نمونه از سنگ‌های نسبتاً قیمتی و با ارزش یاد می‌شود. سنگ عقیق برای اولین با از رودخانه‌ای به نام achates استخراج شده است. به همین دلیل است که از سنگ عقیق به عنوان سنگ agat (آگات) یاد می‌شود.

سنگ عقیق از قدمت زیادی برخوردار است؛ به طوری که در سالیان بسیار دور، اغلب پادشاهان و بزرگان یک کشور، از این سنگ برای زیبایی بخشیدن به لوازم خود مانند لباس، تاج و… استفاده می‌کردند. اگرچه سنگ عقیق برای اولین‌بار در بستر رودخانه‌ای در شبه جزیره سیسیل ایتالیا کشف شده است؛ اما امروزه استخراج این سنگ از میان بسیاری از سنگ‌های آتشفشانی انجام می‌گیرد.

خواص خرید انگشتر عقیق

بسیاری از معصومین به خرید انگشتر عقیق توجه نشان می‌دادند؛ چراکه معتقد بودند این سنگ با ارزش می‌تواند به آرامش روح و همچنین دور شدن غم‌ها از انسان کمک کند. علاوه بر این؛ انگشتر عقیق اصل می‌تواند به زیاد شدن روزی فرد کمک کند.

فضائل سنگ عقیق

۱-  اولین سنگی که به خدا، پیامبر و ائمه ایمان آورد

سلمان فارسی روایت می کند که روزی پیامبر اکرم که به امیر مؤمنان فرمود: یا علی، انگشتر را در دست راست کن تا از دسته مقربان الهی باشی!» حضرت عرضه داشت: «یا رسول الله، مقربان درگاه الهی چه کسانی هستند؟»

پیامبر فرمود: «آنها جبرئیل و میکائیل اند.»

باز حضرت پرسیدند: «چه انگشتری در دست کنم؟»

پیامبر فرمود: «عقیق قرمز، پس همانا سنگ عقیق اول کوهی است که اقرار کرد به وحدانیت خدا و به پیامبری من و به وصایت تو یا علی و امامت فرزندان بعد از تو و به بودن بهشت برای محبان تو و شیعیان فرزندانت.»

۲-  با ایمان ترین و مؤمن ترین سنگ در میان تمام سنگ ها

امام صادق (ع) فرمود: «دوست دارم که هر مؤمنی از شیعیان ما پنج انگشتر را در دست داشته باشد. یکی از آنها عقیق است؛ زیرا عقیق با ایمان ترین و مؤمن ترین سنگ به خدا و به ما اهل بیت در میان سنگهاست.»

۳-  اولین کوه که به ولایت امیرمؤمنان شهادت داد

امام رضا (ع)  برای فضیلت روز غدیر در حدیثی فرمود: «خداوند ولایت امیرالمؤمنین ما را بر ساکنان طبقات هفتگانه آسمان عرضه کرد. پس اول کسانی که به ولایت امیرالمؤمنین علی ایمان آوردند، ساکنان طبقه هفتم آسمان بودند. خداوند(به علت این عمل آنان) آسمان هفتم را به عرش خودش آراست و عرش خود را در آسمان هفتم قرار داد. پس از آن، ساکنان طبقه چهارم به ولایت امیرمؤمنان اقرار کردند.

خداوند آسمان چهارم را هم به بیت المعمور آراست و بیت المعمور را در آن جا قرار داد. سپس ساکنان آسمان دنیا به امامت امیرمؤمنان اقرار کردند و ایمان آوردند خداوند آسمان دنیا را نیز به ستارگان مزین کرد و بعد طبقات دیگر آسمانها ایمان آوردند. سپس ولایت امیر مؤمنان ما را بر زمین ( هفت طبقه زمین) عرضه کرد. اول جایی که به ولایت امیر مؤمنان اقرار نمود، سرزمین مکه بود.

پس خداوند آن را به وجود کعبه آراست. سپس سرزمین مدینه ایمان آورد، پس آن سرزمین را به وجود سرزمین کوفه به ولایت امیر مؤمنان اقرار کرد، خداوند آن را نیز به وجود امیرمؤمنان (ع) آراست. سپس خداوند ولایت امیرمؤمنان (ع) را بر کوه ها عرضه کرد. پس اولین کوه هایی که به ولایت امیر مؤمنان شهادت دادند سه کوه عقیق، فیروزه و یاقوت بود.

۴-  تسبیح سنگ عقیق و استغفار برای دوستان محمد و آل محمد

بشیر خدمت امام صادق (ع) عرض کرد: «فدایت شوم، چه نگینی بر روی انگشترم قرار دهم؟» حضرت فرمود: «ای بشیر! چرا از استفاده عقیق قرمز و عقیق زرد و عقیق سفید غافلی؟! پس همانا این سه عقیق، سه کوهی هستند در بهشت که کوه عقیق قرمز بر خانه پیامبر در بهشت و کوه عقیق زرد بر خانه فاطمه زهرا(ع) در بهشت و کوه عقیق سفید نیز بر خانه امیر مؤمنان ما در بهشت سایه افکنده است و همه این خانه ها یکی ست. همانا این سه کوه، خدا را تسبیح و تقدیس و تمجید کرده و برای دوستان و محبان آل محمد (ع) استغفار می کنند.»

۵-  تكلم خداوند با حضرت موسی (ع)

امام صادق (ع) فرموده اند: «انگشتر عقیق در دست کنید. همانا خداوند با پیامبرش، موسی (ع) بر روی کوه عقیق سخن گفت و موسی بر این کوه به مقام کلیم اللهی رسید.»

۶-  معراج پیامبر (ص)

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «در شب معراج که به آسمانها سفر کردم (به عرش رفتم) به مرتبه ای رسیدم که نزدیک تر از آن به مقام ربوبیت، تصورپذیر نیست. پس خداوند با من در آن جا بین دو کوه عقیق سخن گفت. با نگاه به این دو حدیث، که خداوند بر روی کوه عقیق با حضرت موسی (ع) و بین دو کوه عقیق با پیامبرش حضرت محمد (ص) سخن گفت، عنایت خداوند به سنگ عقیق معلوم می شود؛ و این بدان جهت است که اول سنگی بوده که به یگانگی خدا و نبوت پیامبر(ص) و ولایت امیر مؤمنان(ع) با شهادت داده است.

خرید انواع انگشتر عقیق

انگشترهایی که با استفاده از سنگ عقیق ساخته می‌شوند؛ از تنوع بالایی برخوردار هستند. در واقع متنوع بودن سنگ عقیق موجب شده است تا نمونه‌های مختلفی از انگشتر عقیق اصل در بازار به فروش برسد. سنگ‌های عقیق با توجه به محل استخراج و رنگی که دارند به 6 تا 8 دسته مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند. در ادامه برخی از انواع انگشتر عقیق و خواص آن شرح داده شده است.

انواع سنگ انگشترهای عقیق

علیرغم اینکه منابع بسیاری از فرهنگ های مختلف در نقاط متمایز جهان وجود دارد ، عقیق همیشه دارای یک ویژگی مشترک بود: اعتقاد بر این بود که آنها حرزهای محافظتی قوی هستند ، که محافظ پوشنده خود را از چشم بد محافظت می کنند و خوش شانسی را به خود جلب می کنند. دریانوردان باستانی طلسم هایی را که با مهره های عقیق قرمز و عقیق های دیگر ساخته شده بود حمل می کردند ، زیرا آنها ادعا می کردند که سنگ قیمتی آنها را در برابر بادهای شدید ، رعد و برق و دریاهای مواج محافظت می کند.

یکی از کمیاب‌ترین نوع انگشترهایی که از سنگ عقیق ساخته می‌شوند؛ است. قیمت انگشتر عقیق زنانه و مردانه  یمنی در طی چند سال اخیر به دلیل کمیاب بودن، به شدت افزایش پیدا کرده است. سنگ عقیق یمنی اغلب به رنگ سرخ دیده می‌شود و از جمله انگشترهای عقیقی است که می‌تواند تاثیر چشمگیری در افزایش رزق و روزی داشته باشند. خرید انگشتر عقیق سرخ یمنی به از بین رفتن ترس و کنترل استرس کمک کند. برخی از افراد معتقدند که این انگشتر در تقویت و بهبود وضعیت قلب نقش دارد.

انگشتر عقیق قرمز، سرخ یا جگری

چنانچه از سنگ عقیق سرخ تهیه شده باشد؛ نسبت به سایر انگشترها بیشتر است. دلیل گران قیمت بودن این سنگ، قدرت درمان فوق العاده آن است که از گذشته تا به الان مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است. این انگشتر مورد توجه بسیاری از کسانی که در زمینه هنری فعالیت می‌کنند، قرار دارد؛ زیرا خرید انگشتر عقیق سرخ می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا علاوه بر بهبود تمرکز؛ خلاقیت را در خود افزایش دهند. یمن، ایران، ماداگاسکار، هند، ژاپن و…چند نمونه از کشورهایی هستند که سنگ عقیق قرمز از آن استخراج می‌شود. انگشتر عقیق جگری به همه کسانی که نگران تحت تاثیر قرار گرفتن انرژی منفی دیگران هستند، پیشنهاد می‌شود.

انگشتر عقیق زرد

انگشتر عقیق زرد محبوب‌ترین نوع سنگ عقیق است که به دلیل برخورداری از تمام خواص سنگ عقیق، مورد توجه بسیاری از آقایان و بانوان قرار دارد. با توجه به روانشناسی رنگ‌ها، رنگ زرد می‌تواند باعث تقویت اراده و بهبود وضعیت حافظه و تمرکز شده. این نوع سنگ عقیق از تناژ رنگی متفاوتی برخوردار است و علاوه بر زرد، ممکن است به رنگ‌های کرم و خردلی دیده شود. بیشتر میزان استفاده از سنگ عقیق زرد، ساخت انگشتر شرف الشمس است. خرید انگشتر عقیق زرد می‌تواند برای افراد بسیار مفید باشد؛ چراکه علاوه بر درمان بیماری‌هایی چون اگزما، مشکلات پوستی، استرس و… می‌تواند به رفاه بیشتر و بهبود اعتماد به نفس کمک کند.

انگشتر عقیق سلیمانی

نوع خاصی از عقیق است که دارای رگه های متعدد است. رگه های این سنگ قیمتی طیف وسیعی از رنگ ها را ایجاد می کند که می تواند در رنگ هایی مانند خاکستری ، سفید ، سیاه ، آبی ، زرد ، صورتی و قرمز باشد. سنگ عقیق سلیمانی به دلیل رنگ های خاص و متفاوتش بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است. سنگ عقیق سلیمانی در اصل دارای رگه های سیاه و سفید است اما در رنگهای مختلف یافت می شود. در برخی موارد ، مدل های استخراج شده به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و رنگ منحصر به فرد خود در موزه های مهم نگهداری می شوند. همچنین سنگ سلیمانی به دلیل مزایا و مزایای فراوانی که دارد بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

انگشتر عقیق با سنگ بابا قوری

انگشترهایی که با سنگ عقیق بابا قوری ساخته می‌شوند؛ به دلیل زیبایی خاص و منحصربه فرد، اغلب مورد توجه قرار می‌گیرند. که با سنگ بابا قوری ساخته می‌شود؛ اغلب بیضی است. این نوع سنگ دارای رگه‌های جزئی و ظریفی است که درون طرح حلقه‌های مختلفی جای گرفته است. سنگ عقیق بابا قوری اغلب طبیعی است و به عنوان یکی از سنگ‌های درمانی شناخته می‌شود. خرید انگشتر عقیق بابا قوری می‌تواند با فوایدی چون بهبود عملکرد اندام‌های تناسلی، سلامت معده، ریه، مغز، چشم، روده و درمان بیماری صرع همراه باشد.

انگشتر عقیق سیاه

انگشتر عقیق سیاه به عنوان یکی از اکسسوری‌های آرامش بخش شناخته می‌شود که می‌تواند در تنظیم کردن چاکراها و بهبود اعتماد به نفس فرد، نقش مؤثری داشته باشد. با توجه به اینکه میزان سختی سنگ عقیق سیاه 7 است؛ احتمال صدمه دیدن انگشتر عقیق سیاه مردانه اصل در برابر عوامل مختلف بسیار کم است.

سختی زیاد این نوع عقیق از عمده دلایل استفاده از آن در ساخت چاقو بود. خرید انگشتر عقیق سیاه اغلب به کسانی که از مشکلات پوستی، عفونت، اختلالات مغزی، دندان درد و…رنج می‌برند؛ پیشنهاد می‌شود. یا مردانه اگر از نوع سنگ سیاه باشد، نسبتاً بالا است؛ چرا که در دسته سنگ‌های خاص و با ارزش جای می‌گیرد.

انگشتر عقیق کبود

گاهی سنگ های عقیق را “رنگین کمان زمین” می نامند. در اشکال مختلف آن ، نوارهای رنگارنگ در طبیعت تقریباً هر رنگی را که زمین می تواند تولید کند ، ایجاد کردند. برای اولین بار در نامیبیا کشف شد و این کشور هنوز جایی است که بیشتر انواع طبیعی سنگ عقیق آبی در آن استخراج می شود. با این حال ، از آن زمان نیز در بخشهایی از یمن، هند، آفریقای جنوبی ، برزیل ، چین و در برخی نقاط در سراسر ایالات متحده آمریکا کشف شده است.

انگشتر عقیق خزه یا شجر

سنگ عقیق خزه یا شجر یکی از اعجاب‌انگیزترین سنگ‌هایی است که معمولاً برای ساخت انگشتر عقیق مردانه اصل استفاده می‌شود. این نوع سنگ عقیق تصاویری از طبیعت مانند درخت، درخت، درختچه، خزه و… را در خود جای داده است. سنگ‌های شجر معمولاً از کشورهایی چون ایران، هند و چین استخراج می‌شوند. خرید انگشتر عقیق خزه یا شجر می‌تواند به تنظیم شدن چاکرای سوم انسان کمک کند و باعث متعادل شدن چاکرای پنجم شود. با سنگ خزه یا شجر اغلب برای افزایش طول عمر و درمان بیماری‌هایی چون سرماخوردگی، آرتروز، درد معده و…پیشنهاد می‌شود.

روش‌های نگهداری از انواع سنگ عقیق

اگرچه سنگ‌های عقیق از سختی نسبتاً بالایی برخوردار هستند و می‌توانند مقاومت مطلوبی در برابر ضربه و مواد شیمیایی از خود نشان دهند؛ اما این سنگ ارزشمند ممکن است مانند سنگ‌های قیمتی دیگر به دلیل نگهداری نامناسب آسیب ببیند. بنابراین؛ پیشنهاد می‌شود برای افزایش طول عمر انگشتر عقیق مردانه و زنانه، در هنگام انجام کارهایی که می‌تواند باعث شکستن یا ضربه به سنگ شود؛ از انگشت جدا شود. همچنین بهتر است در هنگام شستن ظرف با مواد شوینده و سایر مواد شیمیایی از این انگشتر استفاده نشود. برای نگهداری بهتر از انگشترهایی با سنگ عقیق، پیشنهاد می‌شود هر چند وقت یکبار، درون ظرف آب حاوی نمک یا آب جاری برای مدت 15 دقیقه استراحت داده شود.

خرید اینترنتی انگشتر عقیق مردانه و زنانه

بسیاری از افراد با وجود علاقه زیادی که به خرید انگشتر عقیق دارند؛ به دلیل مطمئن نبودن بسیاری از مراکز فروش انگشتر عقیق، برای انجام این کار اقدام نمی‌کنند. در مطلب بالا برخی از روش‌های تشخیص انگشتر عقیق اصل از تقلبی شرح داده شده است که همه افراد با توجه به آن می‌توانند خرید خود را با نگرانی کمتری انجام دهند.