حوادث

آماده‌باش تیم‌های امدادی درپی زلزله ۴.۷ ریشتری در خوی

آماده‌باش تیم‌های امدادی درپی زلزله ۴.۷ ریشتری در خوی

پس از وقوع زمین لرزه 4.7 ریشتری در شهرستان خوی آذربایجان غربی، نیروهای امدادی به حالت آماده باش درآمدند و تیم های ارزیاب به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

صدیق محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر وی در گفت وگو با تیتر نیوز اظهار کرد: زمین لرزه ای به بزرگی 4.7 ریشتر ساعت 16 صبح امروز شهرستان های خوی و سلماس در استان آذربایجان غربی را لرزاند. این زمین لرزه در عمق 9 کیلومتری از سطح زمین رخ داده است.

وی به گروه امدادرسانی پس از وقوع زلزله هشدار داد و گفت: همچنین تیم های ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام و بررسی ها آغاز شده اما هنوز گزارشی از خسارت دریافت نشده است.

به گفته محمودی، امدادگران جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در شعب خوی، سلماس، چپرهار و پایگاه های امداد و نجات این استان در آمادگی کامل هستند و در صورت نیاز از ظرفیت سایر پایگاه ها و امدادگران نیز استفاده خواهند کرد. مورد استفاده قرار گیرد.

هم ببرک یکتاپرست، معاون روابط عمومی سازمان اورژانس کشور وی همچنین از آمادگی کامل نیروهای اورژانس استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: تیم های ارزیاب اورژانس نیز به مناطق زلزله زده اعزام شده اند. در چنین شرایطی مهم است که عزیزان خونسردی خود را حفظ کرده و از دست زدن به مکان ها و اشیایی که ممکن است سقوط کنند خودداری کنند.

انتهای پیام

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.