اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

اثرات نوروبیون بر عملکرد رژیم لاغری فستینگ

قرص نوروبیون چیست ؟

 

قرص نوربیون (Neurobion) یکی از مکمل‌های دارویی است که اغلب توسط بدنسازها مصرف می‌شود. این مکمل دارویی به دو صورت قرص و آمپول مصرف می‌شود. مواد تشکیل دهنده نوروبیون ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن است. مصرف این دارو علاوه بر فواید بی‌شمار، مضرات و عوارضی را هم به دنبال دارد. در ادامه این مطلب بیشتر به بررسی قرص تقویتی نوروبیون می‌پردازیم.

قرص نوروبیون نوعی داروی مکمل ویتامین برای رژیم لاغری  است که مقدار زیادی ویتامین‌های گروه B را در خود جای داده است. این دارو که اغلب به صورت خوراکی مصرف می‌شود، می‌تواند کمبود ویتامین و برخی از مواد معدنی در بدن را جبران کند. یکی از مزیت‌های مصرف این دارو، افزایش وزن و است.

قرص Neurobion حاوی شش نوع ویتامین B است که عبارتند از:

به طور کلی ویتامین‌های گروه B نوعی ویتامین محلول در آب محسوب می‌شود. این نوع ویتامین به طور طبیعی در انواع غذاهای مختلف وجود دارد. ویتامین محلول در آب به این معناست که بدن شما هر مقدار که به ویتامین نیاز داشته باشد، آن را جذب و اضافه آن را از طریق ادرار دفع می‌کند.

مکمل ویتامین‌های گروه B، ویتامین‌های B کمپلکس نامیده می‌شوند. این نوع ویتامین در انواع داروها و از جمله قرص نوروبیون نیز یافت می‌شود.

اثرات نوروبیون بر عملکرد رژیم لاغری فستینگ

چرا قرص تقویتی نوروبیون مصرف میشود؟

قرص به منظور پیشگیری و درمان و رژیم فستینگ تجویز می‌شود. البته تولیدکنندگان این دارو مدعی هستند که محصولشان برای موارد زیر هم مفید است:

قرص تقویتی نوروبیون مثل تمام مکمل‌های ویتامین در بسیاری از عملکردهای بدن تاثیر دارد. از آنجایی که این دارو حاوی مقادیر بالایی از ویتامین‌های گروه B است، در متابولیسم مواد مغذی، عملکرد سیستم عصبی، تولید گلبول‌های قرمز و بهبود وضعیت پوست تاثیر مثبت دارد.

قرص نوروبیون برای چه کسانی مفید است؟

هر کسی که از کمبود ویتامین‌های گروه B رنج می‌برد، می‌تواند با مصرف قرص نوروبیون این مشکلات را برطرف کند. این دارو برای کسانی که به مشکلات زیر مبتلا هستند، تجویز می‌شود:

آیا باید Neurobion مصرف کنم؟

مصرف قرص نوروبیون در بدنسازی و یا برای چاقی در بین بسیاری از جوانان رایج است. کمبود ویتامین مشکلات زیادی را به همراه دارد. اما از آن طرف هم افزایش سطح ویتامین‌های بدن مشکلات و عوارض دیگری را ایجاد می‌کند. این دارو برای کسانی که به کمبود ویتامین B مبتلا هستند، مناسب است.

طبق گفته پزشکان مصرف قرص تقویتی نوروبیون برای افراد زیر توصیه می‌شود:

قرص نوروبیون بهتر است یا آمپول

این دارو به دو شکل خوراکی و تزریقی تجویز می‌شود. طبق گفته پزشکان نوع تزریقی این دارو مشکلاتی مثل آبسه، عفونت و سایر بیماری‌های التهابی را به دنبال دارد. تصور برخی بر این است که مصرف داروهای تزریقی بهتر از مصرف قرص موثر است. اما پزشکان مخالف این نظر هستند. تزریق یک روش تهاجمی است و مصرف قرص نوروبیون نسبت به تزریق این دارو برای بدن موثرتر است.

عوارض قرص نوروبیون

مصرف ویتامین و مکمل‌های دارویی باید توسط پزشک تجویز شود. مصرف قرص نوروبیون برای بدنسازی و یا چاقی اگرچه می‌تواند در کوتاه مدت تاثیر مثبتی روی بدن داشته باشد، اما نباید مصرف آن به درازا بکشد. چرا که مصرف هر نوع داروی مکمل برای مدت زمان طولانی تاثیرات منفی بر روی بدن می‌گذارد.

کبد اولین عضوی است که از مصرف بیش از حد مکمل‌ها آسیب می‌بیند. عوارض مصرف نوروبیون به مدت طولانی باعث بروز مشکلات زیر می‌شود:

در پایان

مصرف قرص تقویتی نوروبیون به درمان کمبود ویتامین B بدن کمک زیادی می‌کند. اما در بسیاری از مواقع مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشک این دارو می‌تواند عوارض و مشکلات زیادی را ایجاد کند. برای اینکه مشخص شود شما به این دارو نیاز دارید یا نه، باید به پزشک مراجعه کنید. سپس از طریق انجام آزمایش خون پزشک به کمبود ویتامین بدن پی می‌برد و برحسب نیاز بدن برایتان قرص نوروبین را تجویز می‌کند.

 

فاطمه کیمیا

در ابتدا با نوشتن مجموعه 3 نمایشنامه برای کودکان با نام غول سیاه کوچولو کار محتوا را شروع کردم و آن را به چاپ رساندم.سپس دوره های محتوا ، سئوی محتوایی را آموزش دیدم. الان در حدود یکسال است که در به اندام دکتر کرمانی مشغول به کار نوشتن و ترجمه‌ی مقالات هستم.