حوادث

اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره لغو پرواز‌های ایرلاین‌های متخلف

اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره لغو پرواز‌های ایرلاین‌های متخلف

آفتاب نیوز:

روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص اقدامات انجام شده در ماه های اخیر برای حفظ حقوق مسافران و کنترل بازار فروش بلیت هواپیما اطلاعیه ای صادر کرد که در آن آمده است: رعایت مقررات و دستورالعمل های صنعت هوانوردی. همچنین با اصرار و دستور وزیر راه و شهرسازی فروش بلیت چارتر در خطوط هوایی پرتردد تهران – مشهد – تبریز – اصفهان – شیراز – اهواز – بندرعباس ممنوع شد. و همچنین نقض فروش بالای برخی از خطوط هوایی، اقداماتی از جمله لغو مجوز 10 شرکت هواپیمایی فعال در مسیرهای خاص.

همچنین در چارچوب وظایف و مسئولیت های محوله بر اساس قانون و سایر قوانین و مقررات مرتبط سازمان هواپیمایی کشوری، نظارت های لازم در خصوص لزوم رعایت مقررات و بخشنامه های قیمت و سایر الزامات مربوطه انجام شد.

در برخورد با تخلفات مربوط به دفاتر و سایت های فروش بلیت هواپیما، این آژانس در چندین نوبت مجوز فعالیت دفاتر دارای مجوز فروش الکترونیکی را به حالت تعلیق درآورده و در صورت نداشتن مجوز از آژانس، مراجع ذی صلاح برای برخورد با دفاتر و سایت ها اقدام می کنند. . دادسرای فرهنگ و رسانه، دادستانی کل کشور و فرودگاه تهران و اداره ویژه انقلاب پلیس فتا) برای مسدود کردن سایت‌ها معرفی شدند.

در خصوص ایرلاین ها در دو حوزه تخلفات قیمتی و پروازهای چارتر اقدامات زیر انجام شده است: نخست در حوزه تخلفات قیمتی، نظارت مستمر و روزانه بر کانال ها و سامانه های توزیع و فروش برای رعایت آن. قیمت ها در لیست قیمت درج شده و به فروش می رسد، به این سازمان اطلاع رسانی می شود و موارد تخلف جهت تعزیرات به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع می شود که تاکنون چندین پرونده در این سازمان ثبت و پیگیری شده است.

در خصوص پروازهای چارتری، این سازمان با صدور بخشنامه ای به شرکت های هواپیمایی، پروازهای چارتری را در شش مسیر (مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، اهواز، بندرعباس) از مبدا و مقصد تهران انجام دهد. به شرکت های هواپیمایی 14 روز فرصت داده شده است تا لغو پروازهای چارتری در مسیرهای فوق را مشخص کنند.

در پایان تاریخ تعیین شده مجوز پرواز ایرلاین هایی که دستورالعمل های اعلام شده را رعایت نمی کنند به نوعی لغو می شود که به عنوان آخرین اقدام همواره در دستور کار سازمان قرار می گیرد.

این اقدام در ادامه تذکرات کتبی قبلی، معرفی ابزارهای نظارتی و تنبیهی برای شرکت‌ها در حوزه غیرعملیاتی و بر اساس دستور صریح مقام عالی وزارت انجام شد.