اجتماعی

افتتاح اولین مرکز “های‌تک” مرکز بهداشتی درمانی الهیه تبریز با حضور وزیر بهداشت

افتتاح اولین مرکز "های‌تک" مرکز بهداشتی درمانی الهیه تبریز با حضور وزیر بهداشت

تیتر نیوز/آذربایجان شرقی نخستین مرکز های‌تک مرکز بهداشتی درمانی الهیه تبریز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد افتتاح قرار گرفت.

دکتر بهرام عین اللهی روز جمعه. ۱۹ خرداد در آیین افتتاح این مرکز با تاکید بر ضرورت استفاده از فناوری‌های نو و پیشرفته در ارائه خدمات غیرحضوری به مردم گفت: خود مراقبتی با استفاده از ابزارهای پیشرفته به عنوان یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت مورد پیگیری قرار گرفته و خوشبختانه امروز در شهر تبریز شاهد افتتاح مرکز مبتنی بر فناوری‌های نو در این خصوص بودیم.

وی ضمن اعلام حمایت از اجرای پروژه‌های مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته در حوزه بهداشت گفت: انتظار می‌رود در فازهای بعدی پروژه کلیه خدمات بدون نیاز به مراجعه به مراکز بهداشتی انجام شود و این اقدامات مورد حمایت وزارت بهداشت خواهد بود.

وی ادامه داد: در این طرح ایجاد پرونده سلامت با استفاده از ابزارهای جدید و الکترونیکی و بدون نیاز به پزشک و مراقب بهداشت انجام می‌شود و کلیه اطلاعات به صورت سیستمی در پرونده الکترونیک فرد ثبت شده و بازخوردهای لازم از طریق سیستم به فرد داده می‌شود.

دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت وزیر نیز در این آیین، ارتقای سواد سلامت را به عنوان یکی از استراتژی‌های مهم این وزارت دانست و گفت: در حال حاضر سه دانشگاه در بحث سواد سلامت فعال هستند که امیدواریم با همگرایی فعالیت‌های صورت گرفته در این دانشگاه‌ها بتوانیم محتوای متناسب با نیاز روز جامعه تهیه و تولید کرده و در اختیار مردم قرار دهیم.

گفتنی است؛ در ادامه این مراسم تلویزیون سلامت توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد افتتاح قرار گرفت؛ بالغ بر ۳۰۰ محتوای آموزشی در قالب تلویزیون سلامت تهیه، تولید و در بستر الکترونیک در اختیار مراجعین مراکز بهداشتی و درمانی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.