حوادث

افزایش محدودیت‌های ترافیکی اطراف حرم امام خمینی(ره) از ساعت ۲۳ امشب

افزایش محدودیت‌های ترافیکی اطراف حرم امام خمینی(ره) از ساعت ۲۳ امشب

رئیس پلیس راه فراجا با اشاره به شدت رفت و برگشت از اعمال محدودیت های ترافیکی در روز دوشنبه خبر داد.

به گزارش تیتر نیوز، سردار سید کمال هادین فر با اشاره به آغاز سفرها با توجه به تعطیلات پیش رو گفت: رفت و آمدها از فردا بعد از ظهر آغاز می شود و روز دوشنبه نیز بازگشت شهروندان به دیار خود بیشتر خواهد بود. محدودیت ها. برای روز دوشنبه اجرا می کنیم تا مسافران راحت تردد کنند که به موقع اطلاع رسانی می کنیم.

وی با تبریک میلاد ملکوتی امام راحل تصریح کرد: کاری که هر ساله توسط همکارانم به عنوان یک ماموریت داخلی و جذاب در کشور انجام می شود، اجرای مراسم باشکوه ارتحال امام راحل است. ترتیبات ترافیکی از پیش تعیین شده است و در این چند روز تعطیلی چه اتفاقی می افتد و در روزهای 13 و 14 نتیجه می گیرد. سفرهای زائران به حرم مطهر و شهرهای زیارتی و سیاحتی از دهم این ماه آغاز می شود.

دفره رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: از شب گذشته تاکنون بیش از 77 میلیون تصادف رانندگی عمدی در کشور رخ داده است. وی تصریح کرد: این سفرها در شهرهای مختلف کشور انجام شده و به ویژه در استان قم شاهد این تحرکات بوده ایم. از شب گذشته تعداد زائران از شهرستان ها و استان های دور به استان تهران افزایش یافته است. این روند رو به رشد است که زائران با اتوبوس، ماشین و یا پیاده به حرم مطهر می آیند و این روند مشهود است.

وی با بیان اینکه پیش بینی ما رسیدن یک و نیم میلیون زائر به حرمین شریف است، تصریح کرد: احتمالا از بین این یک و نیم میلیون زائر 700 هزار نفر از استان های دیگر و بیش از 800 هزار نفر می آیند. برای بازدید بیا استان و شهرهای اطراف. ما سعی کرده‌ایم محدودیت‌ها را به حداقل برسانیم تا مردم آسیب زیادی نبینند و محدودیت‌های زمانی را به کمترین حد ممکن یعنی 21 نقطه مسدود کاهش داده‌ایم.

هادین فر همچنین با بیان اینکه از ساعت 23 امشب محدودیت های اطراف حرم جدی تر می شود، تصریح کرد: از امشب به ویژه از محور جنوب به شمال و از پل واوان به سمت حرم مطهر از ساعت 23:00 تمامی خودروهای سبک و سنگین تردد خواهند کرد. مجاز. حرکت به سمت حرم تا آخر حرام است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرجا ادامه داد: امروز و فردا محدودیتی برای تردد بین استان و شهرستان به جز اطراف حرم وجود ندارد و در محورهای گیلان و مازندران محدودیتی نداریم و دو مورد است – ترافیک جاده ای ” مردمی که از گیلان و مازندران به حرم می روند بدانند که در این جاده ها تردد یک طرفه وجود ندارد.

وی خطاب به مسافران و زائران زیارتی امام خمینی (ره) تاکید کرد: باید از آنها محافظت کرد. ما سعی کردیم از عبور از حرم مطهر خودداری کنیم و زائران فقط از مسیرهای منتهی به حرم مطهر عبور کنند تا شاهد حوادث عابران پیاده نباشند. در طول سال بیش از 20 درصد تصادفات عابران پیاده بوده و 19 هزار و 490 نفر مجروح و جان خود را از دست می دهند. هم رانندگان مواظب عابران پیاده باشند و هم عابران پیاده به خصوص در ترافیک شبانه به دنبال ایمنی باشند. تردد موتورسیکلت در جاده ها ممنوع است و باید در اطراف حرم احتیاط کنند.

هادیان فر افزود: امشب اگر خود رانندگان اتوبوس یا دستیاران اتوبوس هایی که زائران را از استان ها به زیارت می رسانند باید در مکان های پیش بینی شده استراحت کافی داشته باشند. زائران فردا به سلامت به سرزمین مادری خود باز خواهند گشت.

وی همچنین با تاکید بر ایمنی در سفرها به رانندگان توصیه کرد: 82 درصد از تصادفات رانندگی منجر به فوت ناشی از سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، خستگی و بی خوابی و عدم توجه به جلو است. از همه رانندگان تقاضا دارم خواب کافی داشته باشند، سفری راحت داشته باشند و بستن کمربند ایمنی برای همه سرنشینان و رانندگان وسایل نقلیه به ویژه بزرگسالان و کودکان الزامی است تا در این چند روز شاهد حادثه ای نباشیم. هموطنان..

انتهای پیام