حوادث

بالغ‌بر ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان دچار حریق شده‌ است

بالغ‌بر ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان دچار حریق شده‌ است

تیتر نیوز/لرستان استاندار لرستان برای جلوگیری از خطرات آتش سوزی در مناطق گرمسیری این استان، اعزام خودروهای آتش نشانی از مناطق سردسیر به مناطق گرمسیری را ضروری دانست و گفت: بی تفاوتی و کم توجهی در این زمینه وجود دارد. قابل قبول نیست

فرهاد زویار بیستم قبرگلی در جلسه مدیریت بحران ولایت لوگر که در سالن اجتماعات والی این ولایت برگزار شد، با اشاره به میزان بارندگی کافی در ماه های پاییز، زمستان و اوایل بهار سال جاری، اظهار داشت: با توجه به وضعیت آب و هوای کشور، میزان بارندگی در ماه های پائیز، زمستان و اوایل بهار سال جاری است. گفته می شود با گیاهان مناسب پوشیده شده است. وی افزود: در مناطق طبیعی لرستان و گرم شدن هوا باعث کاهش ضریب خطر آتش سوزی می شود، افزود: این کار ما را با مسئولیت بیشتری در مقابل موهبتی که خداوند به این استان و کشور داده است می برد.

وی با اشاره به اینکه در صورت بروز حادثه باید از تمام ظرفیت های استان استفاده شود، افزود: در آتش سوزی های اخیر در لرستان عمدتا بخش کشاورزی در آتش سوخت و جنگل ها آسیبی ندیدند. اما این بحران ممکن است در 40 تا 50 روز آینده این استان را تهدید کند. بنابراین باید نسبت به جنگل ها، مراتع و زمین ها احساس مسئولیت کرد.

زاویار با بیان اینکه در چند روز گذشته بیش از 150 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان لرستان در آتش سوخته است، گفت: این اراضی حاصل چندین ماه تلاش، برنامه ریزی و سرمایه گذاری خانواده ها بوده و علاوه بر آن سخت است. نیز خسارت وارد کرده اند. به بخش کشاورزی استان …

استاندار لرستان اقداماتی از قبیل اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، آموزش و شناسایی نکات مهم را در پیشگیری از آتش سوزی در مزارع و عرصه های منابع طبیعی موثر خواند و افزود: در حال حاضر تمامی دستگاه های اجرایی کشور در این استان و ارتش با برخورداری از این موضوع امکانات استان موظف است در این زمینه کمک کند تا چنین حوادثی تکرار نشود و در صورت تکرار هر چه سریعتر از وقوع آن جلوگیری شود.

کشاورزان باید فوراً محصولات خود را جمع آوری کنند

وی با بیان اینکه کشاورزان باید هر چه سریعتر محصولات خود را جمع آوری کنند، تاکید کرد: در زمینه مدیریت بحران به تمامی نهادهای این استان تسهیلات داده شود.

زاویار تصریح کرد: به منظور جلوگیری از آتش سوزی احتمالی، قرار است ماشین آلات اطفای حریق از مناطق سردسیر این استان به مناطق گرم این استان منتقل شود و هر یک از این ماشین ها منسوخ شده است. مستقر در شهرستان ها بدون تایید مدیر مدیریت بحران شهرستان که مسئولیت آن بر عهده فرمانداری است مجاز به خروج از منطقه نیستند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: به کشاورزان لرستانی که محصولات خود را بیمه کرده اند غرامت پرداخت می شود.

انتهای پیام

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.