اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

روشن شدن پوست صورت سریع

اگر شما هم جزو کسانی هستید که علاقه دارند پوست صورت‌شان کمی روشن‌تر و شفاف‌تر باشد، باید بگویم خوشبختانه درمان‌های طبیعی زیادی وجود دارد که شما را به هدف‌تان می‌رساند. روی آوردن به روش‌های طبیعی برای روشن شدن پوست صورت انتخاب هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسد. مثلا لیمو‌ ترش یکی از رایج‌ترین روشن‌کننده‌های خانگی است که بسیار هم دردسترس قرار دارد، دور ماندن از تابش آفتاب و استفاده از ماسک صورت طبیعی نیز می‌تواند مانع تیره شدن پوست شود. البته موارد دیگری هم وجود دارد که به روشن شدن پوست صورت شما کمک می‌کند. با ما همراه باشید، در این نوشته قصد داریم چند ماده‌ی طبیعی و چند دستورالعمل‌ خانگی برای روشن شدن پوست صورت به شما معرفی کنیم.

پاکسازی پوست در فردیس ، به منظور لایه برداری و تخلیه ی جوش ها و دانه های سرسیاه یا سرسفید بدون التهاب است که به آن تخلیه کومدون ها نیز گفته می شود . پاکسازی می تواند به بهترین روش مکانیکی یا با محصولات تاثیر گذار انجام گیرد که این متد کمک بسیار زیادی در مراقبت های حرفه ای زیبایی پوست می تواند داشته باشد.

راه هایی برای روشن شدن پوست صورت

روش های مختلفی برای روشن شدن پوست وجود دارد در ادامه به معرفی موثرترین روش ها برای روشن شدن پوست می پردازیم.

ماسک های خانگی برای روشن شدن پوست صورت

برای داشتن پوستی روشن، زیبا و درخشان نیاز به صرف هزینه های گزاف برای خرید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی گران قیمت نیست و با ارزان ترین و در دسترس ترین مواد می توان ماسک های خانگی تهیه کرد و با استفاده از آن ها زیبایی و سلامت را برای پوست به ارمغان آورد. در این قسمت انواع ماسک برای روشن شدن پوست صورت را به شما آموزش می دهیم. این ماسک ها را به طور مرتب استفاده کنید و صبور باشید چون این فرآیند کمی زمان بر است.

آلوئه ورا

خواص آلوئه ورا برای پوست به حدی زیاد است که می توان به عنوان یک عصای جادویی برای درمان انواع مشکلات پوستی معرفی کرد. این گیاه سرشار از آلوسین است. آلوسین در بهبود تولید ملانین پوست موثر است و از این طریق تیرگی پوست را کاهش می دهد و پوستی روشن و درخشان را به شما هدیه می دهد.

روش انجام کار:

برگ آلوئه ورا را برش دهید و ژل موجود در آن را استخراج کنید. ژل را روی نواحی تیره پوست بمالید. برای رسیدن به نتیجه ایده آل به مدت دو هفته هر روز ۴ بار این کار را تکرار کنید.

جودوسر

اگر ترکیبات بسیاری از اسکراب های بدن، صابون ها و کرم های لایه بردار را بررسی کنید، می بینید که جو دوسر جز مواد اصلی تشکیل دهنده آن ها است. جو دوسر با خاصیت لایه برداری فوق العاده قوی که دارد سلول‌های مرده‌ پوست را برطرف کرده و باعث روشن شدن پوست صورت می شود.

روش انجام کار:

برای اینکه بلغور جو دوسر تاثیر بهتری داشته باشد آن را با آب گوجه ‌فرنگی مخلوط کنید و روی پوست تیره بمالید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه پوستتان را با آب سرد بشویید. با این ماسک پوستتان مثل آیینه شفاف، براق و درخشان خواهد شد.

لیمو ترش

به نقل از skin Cleaning youtube لیمو برای روشن شدن پوست صورت عالی است. چون حاوی مقدار زیادی ویتامین C است. ویتامین C  آنزیم تیروزیناز را مهار می کند. در نتیجه، رنگدانه‌ی ملانین کم ‌تر آزاد می‌شود. و پوست شما روشن می شود. همچنین ویتامین C با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد به پوست کمک می کند تا با رادیکال‌های آزاد که باعث تیره شدن و پیری پوست می‌شوند، مقابله کند. پس اگر به دنبال بهترین ماسک برای روشن شدن پوست صورت خود هستید از لیمو و سایر میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین C غافل نشوید.

روش اول:

آب یک عدد لیموترش را گرفته و درون یک کاسه بریزید با استفاده از پنبه آب لیمو را روی نواحی تیره پوست بمالید. اجازه دهید ۳۰ دقیقه روی پوستتان بماند و بعد با آب بشویید.

روش دوم:

اگر پوست خشکی دارید. آب لیمو را با عسل و روغن زیتون مخلوط کنید تا ترکیب صاف و یکدستی حاصل شود. ترکیب را روی پوست خصوصا قسمت های تیره بمالید و به آرامی ماساژ دهید. بعد از پانزده دقیقه با آب ولرم بشویید.

روش سوم:

افرادی که پوست صورتشان چرب است. آبلیمو، خاک رنگ‌ بر و گلاب را با هم مخلوط کنند. این ترکیب را روی صورت و دیگر قسمت‌های تیره شده‌ پوستشان بمالند و بعد از گذشت حدود نیم ساعت آن را با آب شستشو دهند.

روشن شدن پوست صورت سریع

ماست

اگر به دنبال یک روش طبیعی، مطمئن و ارزان برای روشن شدن پوست صورت خود هستید. می توانید از ماست استفاده کنید. ماست علاوه بر اینکه یک خوراکی خوشمزه است فواید بی نظیری برای سلامتی پوست دارد. یکی از این فواید روشن کردن پوست صورت است. لاکتیک ‌اسید موجود در ماست، آنزیم تایروزیناز را مهار می کند. این آنزیم عامل تولید ملانین است که باعث تیرگی پوست صورت می شود. پس با کنترل تولید ملانین، تیرگی پوست کاهش پیدا می کند و پوست شما درخشان و شاداب می شود.

روش اول:

مقداری ماست را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند. سپس با آب ولرم شستشو دهید.

روش دوم:

یک قاشق غذاخوری ماست را با نصف قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید تا خمیری یکدست حاصل شود. این خمیر را روی پوست صورتتان اعمال کنید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید.

همچنین می توانید ماست را با یک قاشق غذاخوری لیمو برای روشن شدن پوست صورت مخلوط کنید.

برای رسیدن به نتایج مطلوب باید از این ماسک خانگی سه بار در هفته استفاده کنید.

سیب زمینی

سیب زمینی به واسطه داشتن مقدار زیادی ویتامین B6 ، ویتامین C، فیبر و پتاسیم بهترین ماسک برای روشن شدن صورت است. استفاده از این ماسک همچنین موجب حفظ سفتی و خاصیت انعطاف پذیری پوست می شود.

روش انجام کار:

سیب زمینی را شسته و پوست بکنید. آب سیب زمینی را بگیرید و آن را ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید. بعد از گذشت این زمان آن را از روی پوست بشویید. دو بار در روز این کار را تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

روغن نارگیل برای روشن شدن پوست صورت

یکی از علل تیره و کدر به نظر رسیدن پوست، سلول های مرده ای است که روی سطح پوست باقی مانده اند. پس یکی از راه های روشن شدن پوست صورت، از بین بردن سلول های مرده و بازسازی سلول های جدید است. روغن نارگیل سرشار از پروتئین است. پروتئین های موجود در روغن نارگیل، سلول های مرده پوست را از بین می برد و سلول های سالم و جدید را جایگزین آن می کند.

روش اول:

مقداری روغن نارگیل را داخل ظرفی ریخته و حرارت دهید. پس از اینکه سرد شد روی قسمت های تیره پوست بمالید و با ملایمت ماساژ دهید تا جذب پوست شود. این کار را شب قبل از خواب انجام دهید و بگذارید روغن تا صبح روی پوستتان باقی بماند و صبح با آب ولرم پوستتان را شستشو دهید. استفاده از روغن نارگیل را به مدت یک ماه هر روز تکرار کنید تا پوستتان روشن و شفاف شود.

روش دوم:

دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترکیب کنید. با استفاده از یک تکه پنبه تمیز ترکیب را روی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید ده تا پانزده دقیقه روی پوست بماند. در آخر با آب گرم بشویید. از این ماسک برای روشن شدن پوست صورت دو بار در هفته استفاده کنید. این ماسک برای کسانی که پوست خشک و حساسی دارند مناسب نیست و نباید از آن استفاده کنند. این افراد بهتر است مقداری عسل به این ماسک اضافه کرده و بعد از آن استفاده کنند.

زرد چوبه

ماسک زرد چوبه، موثرترین ماسک خانگی برای روشن شدن پوست صورت است. سال هاست که از این ماسک در سراسر دنیا به خصوص کشور هندوستان برای زیبایی و روشن شدن پوست صورت استفاده می کنند. آنتی اکسیدان ها و کورکومین موجود در زردچوبه، تولید ملانین را کاهش می دهند و موجب روشن شدن پوست صورت و بدن می شوند. از زردچوبه برای رفع تیرگی زیر بغل و کشاله ران هم استفاده می شود.

روش انجام کار:

مقداری زردچوبه و شیر را با هم مخلوط کنید تا خمیری یکدست حاصل شود. این خمیر را روی پوست بمالید و اجازه دهید خشک شود. سپس با آب ولرم بشویید. برای رسیدن به نتایج مطلوب این کار را هر روز تکرار کنید.

زعفران

زعفران یکی از ارزشمندترین و گران ترین چاشنی هاییست که دارای فواید زیادی می باشد. یکی از این فواید روشن و درخشان کردن پوست است. این ماده سرشار از گلیکوزیدهای کاروتنوئید و ترپنوئیدهاست. این ترکیبات تیرگی ها و لکه های پوست را از بین می برند و باعث درخشان و روشن شدن پوست صورت و به طور کلی حفظ سلامت پوست می شوند.

روش انجام کار:

۲ قاشق غذاخوری شیر را درون کاسه بریزید و مقداری زعفران هم به آن اضافه کنید. اجازه دهید یک تا دو ساعت زعفران داخل شیر خیس بخورد. پس از گذشت زمان ذکر شده یک تکه پنبه را آغشته به این محلول کنید و به تمامی قسمت های پوست بمالید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و بعد با آب سرد بشویید. برای روشن شدن پوست صورت این کار را هر روز تکرار کنید.

کلام آخر

در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر راهکارهایی برای روشن شدن پوست صورت را به شما آموزش دادیم. در کنار این موارد از مصرف غذاهای چرب و تند خودداری نموده و میوه ها و سبزیجاتی که سرشار از ویتامین A ،B ،C ،E  هستند را مصرف کنید.

اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید با ما و خوانندگان این مقاله در میان بگذارید.

سوالات متداول

آیا لیزر روشن کننده پوست عوارض دارد؟

بله. احساس سوختگی روی پوست و ایجاد التهاب و قرمزی از عوارض لیزر روشن کننده غیرتهاجمی است، که کاملا طبیعی می باشد. البته این عوارض خفیف و موقتی است و بعد از گذشت چند ساعت یا چند روز برطرف می شوند و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

برای روشن پوست صورت چه کنیم؟

برای روشن کردن پوست صورت روش های مختلفی وجود دارد از ماسک های خانگی و کرم های روشن کننده گرفته تا روش های پیشرفته تر مانند لیزر. که در این مقاله ماسک های خانگی و کرم های روشن کننده را معرفی نمودیم . شما با استفاده از آن ها می توانید پوستتان را زیبا، روشن و درخشان کنید.

علت تیره شدن پوست صورت چیست؟

تیرگی پوست در اثر عواملی مختلفی مانند قرار گرفتن در معرض اشعه‌های خورشید، قرارگرفتن طولانی مدت در معرض هوای آلوده، استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی، افزایش سن و سبک زندگی ناسالم ایجاد می شود.

منبع : skin Cleaning twitter

پزشک کرج

سایت پزشک کرج به عنوان رسانه تخصصی در زمینه پزشکی و زیبایی و یکی از پربازدیدترین وبسایت ها در زمینه معرفی بهترین پزشکان، جراحان و کلینیک های زیبایی در کرج می باشد. ما در سایت پزشک کرج بهترین و مجرب ترین پزشکان هر حوزه را معرفی نماییم.