حوادث

عکس| مشاهده نخستین کلونی جوجه‌آوری فلامینگو در تالاب هورالعظیم

آفتاب نیوز:

علی سجادی جلالی تصریح کرد: این بازدید حاصل حضور و پایش مستمر 24 ساعته یگان منطقه امن حرالعظیم به عنوان یک رکورد است. در سرشماری، 367 فلامینگو در پنج کلنی لانه کردند، تخم گذاشتند و جوجه ها را بزرگ کردند.

مسئول محلی حفاظت از تالاب هورالعظیم ادامه داد: تاکنون تولدی از این نوع جانور در تالاب هورالعظیم گزارش نشده است. تالاب هورالعظیم یکی از مهمترین زیستگاه های پرندگان در خاورمیانه و جهان است که در آن گونه های خاصی مانند باکلان، مرزنجوان، حواصیل بزرگ، پرندگان آفریقایی، پرندگان مرمری، پرندگان سرسفید، پرندگان دم دراز و غیره وجود دارد. انواع پرندگان آبزی و ساحلی در آنجا زندگی می کنند و از اهمیت خاصی در جهان برخوردار هستند.

تالاب حاشیه ای هورالعظیم با بیش از 300 هزار هکتار وسعت، آخرین تالاب بازمانده بین النهرین است که یک سوم آن در ایران و دو سوم آن در عراق قرار دارد.

این آبادی منحصر به فرد در منطقه جنوب غربی خوزستان و در کف رودخانه کرخ واقع شده است.

بخش ایرانی هورالعظیم که 125000 هکتار وسعت دارد از شمال به چذابه، از جنوب به طلایه، از شرق به جاده باکری و از غرب به صخره های مرزی احاطه شده است.

راه هایی که در زمان جنگ و بعد از جنگ ساخته شده اند نیز به پنج حوض حورالعظیم تقسیم می شوند که حوض های 1 و 2 در قسمت شمالی و 3، 4 و 5 حوضه در قسمت جنوبی حور است.

تصویر مشاهده اولین کلنی مولد فلامینگو در تالاب هورالعظیم

تصویر مشاهده اولین کلنی مولد فلامینگو در تالاب هورالعظیم