حوادث

هفت‌تیرکشی برای سرقت از آگهی‌دهندگان در سایت‌های فروش کالا/ باند ۳ نفره منهدم شد

هفت‌تیرکشی برای سرقت از آگهی‌دهندگان در سایت‌های فروش کالا/ باند ۳ نفره منهدم شد

معاون پیشگیری از وقوع جرم پلیس آگاهی تهران از انهدام باند سه نفره سارقان مسلح خبر داد که با شناسایی قربانیان خود از بسترهای اینترنتی سارقان مسلح اقدام به سرقت مسلحانه کردند.

به گزارش تیتر نیوز، سرهنگ مرتضی نثاری در تشریح جزئیات این خبر گفت: در آخرین روز اردیبهشت ماه سال جاری پرونده ای مبنی بر سرقت یک دستگاه موتورسیکلت توسط افراد مسلح در منطقه «دارآباد» تهران به اولی تحویل داده شد. ریاست دادستانی کل. شد رئیس پلیس آگاهی تهران پس از حضور در شعبه یکم پلیس آگاهی تهران و مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت که مدتی پیش از طریق یکی از پلتفرم های فروش اینترنتی موتورسیکلت خود را برای فروش آگهی کرده بود که بعداً فردی ناشناس به وی اعلام کرد. . خریدار و پس از توافق بر سر قیمت، نگاهی به محل موتورسیکلت انداخت، با یکی از خریداران شاغل در محله دارآباد ملاقات کرد.

وی ادامه داد: در روز قرار جوان سی و دو ساله به محل کار متهم مراجعه و تقاضای دیدن موتورسیکلت را کرد اما با روشن شدن موتور ناگهان با تهدید دستی به موتورسیکلت متهم برخورد کرد. نارنجک . . و تیراندازی هوایی کردند و از آنجا فرار کردند. شاکی حتی قصد داشت موتورسیکلت یکی از اهالی محل را تعقیب کند که این افراد مستقیماً شروع به تیراندازی کردند و به همین دلیل او به تعقیب خود ادامه داد و به پلیس اطلاع داد.

نثاری ادامه داد: همزمان با آغاز تحقیقات و ثبت مشخصات موتورسیکلت، کارآگاهان متوجه شدند که موتورسیکلت مسروقه توسط گشت انتظامی شهرستان جدید پردیس کشف و در دست انتقال است. به این شهر . . موتورسیکلت مسروقه کشف و متهم نیز دستگیر شد. در این راستا با هماهنگی قضایی و قضایی فرد دستگیر شده بلافاصله به اداره یکم آگاهی تهران اعزام و پس از ملاقات حضوری با صاحب موتورسیکلت، وی به عنوان فردی مبارز شناسایی شد. دزدها

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران با اشاره به بررسی مدارک متهم دستگیر شده گفت: در بررسی سوابق این فرد، کارآگاهان مشخص کردند که وی یکی از مجرمان است. سابقه دار دزدی که پیش از این بارها دستگیر و روانه زندان شده است. تلاش برای ردیابی این فرد ادامه دارد تا اینکه هویت و مخفیگاه این متهم متواری در منطقه مهرآباد شهرستان مومند کشف شد، مشخص شد این فرد گروهی متشکل از راهزنان سه نفره تشکیل داده است. همکاری همسرش.

وی گفت: مظنون دوم پرونده به همراه همسرش نیز در حین انجام وظیفه انتظامی دستگیر و به مقر پلیس آگاهی منتقل و با موفقیت کشف شد. سرقت در جریان این سرقت ها این سه مرد با فروش اجناس به ویژه موتورسیکلت و لپ تاپ سعی در شناسایی قربانیان خود داشتند و به همین روش از مشتری سرقت می کردند.

نثاری از تلف شدن اموال تعدادی از افراد خبر داد و افزود: یک نفر که مال خود را گم کرده بود، پس از حضور در اداره یکم آگاهی و شناسایی متهمان، گفت که در یک آگهی اینترنتی موتورسیکلت خود را برای فروش آگهی کرده است. خرید و فروش ها و سارقان به منزل وی رفته و ماموران امنیتی به منطقه رفته و با تهدید اسلحه و تیراندازی هوایی موتور سیکلت را سرقت کردند. موتورسیکلت این فرد توسط متهمان از خریدار کالاهای مسروقه در شمال شرق تهران کشف و به مالباخت تحویل داده شد.

معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران با بيان اينكه گيرنده اموال مسروقه نيز دستگير و به پليس آگاهي تهران تحويل شد، گفت: فرد ديگري كه مال خود را مفقود كرده بود نيز براي همسر متهم دوم پرونده تشكيل داد. . وی با حضور در اداره یکم پلیس آگاهی، با معرفی خود گفت که لپ تاپ خود را به قیمت 50 میلیون تومان برای فروش در یک سایت دست دوم تبلیغ کرده است که زن و مردی با وی تماس گرفتند و برای خرید لپ تاپ دستگیر شدند. این افراد پس از حضور در مقابل منزل شاکی، اقدام به سرقت لپ تاپ کرده و متواری شدند. در تحقیقات انجام شده مشخص شد سارقان لپ تاپ مسروقه را 30 میلیون تومان فروخته اند.

نثاری افزود: در ادامه رسیدگی به پرونده جنایی این گروه سه نفره، کارآگاهان ناحیه یک دریافتند متهمان به صورت انفرادی یا دونفره سوار بر خودروی اجاره ای در مسیر بست به تهران بوده اند. بوده. بومیهن و بالعکس با تهدید تلفن همراه رانندگان را مورد سرقت قرار داده و متواری شدند.

وی در پایان از تمامی شکات و اموالی که از این طریق به غنیمت گرفته شده است خواست متهم را به شعبه یکم پلیس آگاهی تهران مستقر در مرکز وحدت اسلامی آگاهی تهران معرفی کنند.به پلیس آگاهی گزارش دهید.

انتهای پیام