حوادث

هواشناسی ۱۴۰۲/۰۴/۰۲؛ هشدار ناپایداری جوی/ هوا گرم می شود

هواشناسی ۱۴۰۲/۰۴/۰۲؛ هشدار ناپایداری جوی/ هوا گرم می شود

آفتاب نیوز:

بر اساس پیش بینی عمومی سازمان هواشناسی امروز و فردا در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات اردبیل به ویژه در ساعات بعدازظهر و بامداد بارش باران، رعد و برق و رگبار و رگبار موقتی شدید خواهد بود. وزش باد همراه با احتمال تگرگ و بارش باران در برخی مناطق استان های ساحلی دریای خزر به ویژه در کوهستان ها و ارتفاعات رخ می دهد.

یکشنبه هفته آینده در برخی مناطق مازندران، گلستان، در کوهستان ها و ارتفاعات البرز و تهران و در تپه ها و کوه های تهران و البرز در روز دوشنبه شاهد بارش باران و طوفان خواهیم بود. طی سه روز آینده در بعدازظهر و ساعات اولیه شب در جنوب سیستان، جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان در ارتفاعات و ارتفاعات افزایش ابر، بارش باران، باران گاهی رعدوبرق و موقتی قوی وزش باد دور از انتظار نیست.

طی 3 روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق، مرکز و برخی مناطق کوهستان های جنوبی البرز وزش باد شدید و گرد و خاک خواهد بود. این وضعیت برای شرق و شمال شرق دوشنبه و سه شنبه آینده پیش بینی می شود.

طی 5 روز آینده سرعت وزش باد در مرزهای جنوب غرب و غرب کشور تا ساعاتی دیگر افزایش می یابد. پیش بینی می شود امروز و فردا گرد و غبار در این مناطق افزایش یابد. در روزهای دوشنبه و سه شنبه دمای هوا در شمال کشور به تدریج افزایش می یابد و این افزایش در شمال غرب محسوس خواهد بود.

در پنج روز آینده دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز از امروز تا دوشنبه آینده مواج و دریای خزر امروز و فردا مواج خواهد بود.

توضیحات سیستم: ناپایداری منطقه ای و توسعه ابرهای همرفتی (به ویژه در بعد از ظهر و اوایل عصر).

زمان پایان: شنبه 04/03/1402

نوع خطر: باران، رعد و برق، باد شدید و مقداری تگرگ

حوزه نفوذ: استان های آذربایجان شمالی و غربی آذربایجان شرقی

اثرات مخاطره آمیز: طغیان و آبگرفتگی معابر عمومی، افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها و کانال ها، رعد و برق، آسیب به سازه های موقت مانند بنرها، کندوها و تابلوهای اعلانات، انسداد پروازها، ریزش سنگ در کوه ها، احتمال سقوط. مناطق

توصیه: از هرگونه تردد، کمپینگ و کمپینگ در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای شهری، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، پرهیز از چرای احشام و تردد عشایر در رودخانه ها و ارتفاعات اجتناب کنید.برای اطمینان از استحکام سازه های موقت. رعایت فاصله از ساختمان های ساخته شده یا نیمه ساخته، بخش کشاورزی و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب دیدن پارکینگ ها در پشت بام ها به دلیل احتمال وقوع تگرگ.

توضیحات سیستم: افزایش تدریجی فشار

زمان شروع: جمعه 04/02/1402

زمان پایان: یکشنبه 04/04/1402

نوع خطر: باد نسبتاً قوی تا شدید، گرد و غبار زیاد

حوزه اثر:

جمعه 04/02/1402: شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان، جنوب شرق خراسان رضوی، شمال اصفهان.

شنبه 04/03/1402: شمال سیستان و بلوچستان، جنوب شرق خراسان، جنوب شرق خراسان رضوی، شمال اصفهان.

یکشنبه 04/04/1402: شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی، شرق سمنان، قم، شمال و شرق اصفهان.

تأثیر ریسک: در مناطقی که در معرض خطر افزایش گرد و غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال آسیب به تجهیزات شهری و شهری از جمله بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، بیلبوردها و موقتی احتمال سقوط سازه ها، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع است. . امکان شکستن بوته ها و درختان قدیمی.

توصیه: از جابجایی غیرضروری بیماران تنفسی، افراد مسن و کودکان، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، دقت در کارهای ساختمانی، احتیاط در عبور و مرور و اطراف ساختمان‌های آسیب‌دیده و درختان کهنسال خودداری کنید، از پارک خودرو در مجاورت خودداری کنید.