اخبار کسب و کارعمومی

چرا ماشین ظرفشویی بوی بد می دهد

رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

بوی بد ماشین ظرفشویی وحشتناک است شاید شما هم به این مشکل برخورده‌اید. چگونه ماشین ظرفشویی شما بوی بد و منزجرکننده‌ای گرفته است. نمی‌دانید مشکل کجاست. دیگر رقبتی به استفاده از ماشین ظرفشویی ندارید. نگران نباشید ما در این مقاله به شما می‌گویم که چکار کنید تا بوی بد ماشین ظرفشویی از بین برود.

ظروف بعد از شستشو در ماشین ظرفشویی بوی مانند تخم مرغ و یا ماهی فاسد می دهد. به احتمال زیاد به علت ذرات غذایی که در فیلتر ماشین ظرفشویی گیر کرده اند یا شلنگ به صورت صحیح نصب نشده است می باشد. در زیر به تمام دلایلی که می تواند این بوی را ایجاد کند میپردازیم.

خلاص شدن از شر بوی بد ماشین ظرفشویی

فیلتر تخلیه را پاک کنید

هیچ بخشی از ماشین ظرفشویی به اندازه فیلتر تخلیه مسئول بوهای عجیب و غریب نیست. ذرات غذایی می‌توانند در اینجا جمع‌آوری شوند و در محیط گرم و مرطوب در طول زمان می‌توانند بوی انزجارآور ایجاد کنند.
یک فیلتر استوانه‌ای، قابل جدا شدن وجود دارد که از طریق آن همه آب تخلیه می‌شود.
برای دسترسی به فیلتر، باید فیلتر را ۹۰ درجه عکس به سمت چپ بچرخانید، سپس فیلتر را خارج کنید.
فیلتر را با مایع ظرفشویی و آب گرم در سینک خود بشویید.

ممکن است دشوار باشد به تمام قسمت‌های داخلی آن را دسترسی داشته باشید، بنابراین از یک فرچه کوچک استفاده کنید.

چرا ماشین ظرفشویی بوی بد می دهد

9 راهکار برای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی ممکن است پس از مدتی استفاده بوی بدی بدهد و این باعث می شود دیگر تمایلی به شستن ظروف در آن نداشته باشید. برای این منظور باید علت بوی بد ماشین ظرفشویی را پیدا کرده و نسبت به رفع آن اقدام کنیم. پیدا کردن دلیل بوی بد ظرفشویی کار سختی نیست و با بررسی چند مورد می توانید به راحتی منبع بو را پیدا کنید.

آی پی امداد قصد دارد راهکارهای فنی و سنتی رفع بوی بد ماشین ظرفشویی را برای شما توضیح دهد و شما عزیزان با مطالعه این مطلب می توانید به راحتی از شر بو گرفتن ماشین ظرفشویی خلاص شوید. در ادامه مطلب 9 مورد برای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی بررسی شده است که به صورت زیر است:

  1. بررسی فیلتر ماشین ظرفشویی
  2. تمیز کردن دیواره های داخلی ظرفشویی
  3. شستن سبد ماشین ظرفشویی
  4. پاک کردن لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی
  5. رفع گرفتگی در شیلنگ تخلیه ظرفشویی
  6. تمیز کردن بازوها
  7. جرم گیری
  8. بررسی مسیر فاضلاب و لوله U شکل
  9. شستشو ظرفشویی با مواد مناسب

نتیجه گیری:

برای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی، باید به نظافت و تمیز بودن، قسمت‌های خارجی و داخلی دستگاه خود اهمیت قائل شوید . شیلنگ تخلیه را چک کنید تا مسدود نباشد. پمپ تخلیه، فیلتر کف ظرفشویی و صافی داخل آن را از گرفتگی ذرات باقی مانده غذایی، برطرف کنید. هر ۶ ماه یکبار با استفاده از جرم گیر های مخصوص ظرفشویی، و همچنین میتوانید درکنار موادشوینده از مواد طبیعی مثل: آبلیمو و سرکه و یا جوش شیرین دستگاه خود را جرم گیری کنید.

اما گاهی مشکلات دیگری، برای ماشین ظرفشویی به وجود می آید که براحتی نمیتوان آنها را برطرف کرد و توسط تکنسین های متخصص، در این زمینه باید مورد بررسی قرار بگیرد. برای دریافت تخصصی ترین و مقرون به صرفه ترین خدمات تعمیر ظرفشویی در تهران، با شماره های زیر تماس حاصل کنید.

برای تعمیر ظرفشویی دراصفهان لطفا کلیک کنید .مدل های مختلف ماشین ظرفشویی بوش، مجهز به سیستم تشخیص خودکار کد خطا یا ارور هستند. چنانچه خطایی در دستگاه رخ دهد، کد خطا یا ارور ظرفشویی بوش روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود. بسته به نوع خطا، این ارورها می‌توانند به صورت متناوب نمایش داده شوند یا اینکه فقط یک ارور خاصروی صفحه نمایش ظاهر شود.

منبع : youtube.com