اخبار کسب و کارعمومی

چگونه یک کارت ویزیت در فتوشاپ طراحی کنیم

برای ساخت کارت ویزیت بی نظیر توسط خودتان، از فتوشاپ استفاده کنید. فتوشاپ با ابزارهای هوشمند برای طراحی یک قطعه اصلی و شیک ارائه شده است. با وجود پیچیدگی ظاهری، یادگیری آن زمان زیادی نمی برد.

ویدیوی آموزش طراحی کارت ویزیت

اگر ویدیوی بالا کافی نبود به خواندن ادامه دهید:

نحوه ایجاد کارت ویزیت در فتوشاپ از ابتدا

آماده سازی

برای ایجاد یک طرح سریع و آسان، عناصری را که قرار است در کارت ویزیت خود قرار دهید آماده کنید. چک لیست زیر را انجام دهید تا مطمئن شوید همه چیز را آماده کرده اید.

توی ، فتوشاپ رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! با فتوشاپ کاری نیست نتونی انجام بدی. همه رو انگشت به دهان می کنی یا اصلا باهاش میتونی راحت پول در بیاری!

توی ، ایلاستریتور رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! بدون هیچ کلاسی، لوگو، پوستر و طرح های خفن دیگه رو بزن، ملتو انگشت به دهان کن و اصلا حسابی پول در بیار

متن. کارت ویزیت باید حاوی این اطلاعات اساسی باشد: نام، نام شرکت و راه های تماس (تلفن، آدرس و یا آدرس ایمیل). اطلاعات اختیاری شامل پیوندهای شبکه های اجتماعی، شعار و سایر داده هایی است که شما مهم می دانید. از شلوغ کردن کارت با متن زیاد خودداری کنید.

گرافیک. اگر حرفه شما احساسی خلاقانه دارد، می توانید کارت ویزیت خود را با عکس، طراحی، نقاشی و سایر گرافیک های مورد علاقه خود ارتقا دهید. این یک حرکت هوشمندانه برای عکاسان، طراحان، استایلیست ها، آشپزها و غیره است.

کد QR. برای آزاد کردن فضای کارت خود، از پتانسیل کدهای QR استفاده کنید. کد QR یک روش ابتکاری برای به اشتراک گذاری انواع مختلف محتوا، از جمله فیلم، تصاویر و پیوندها است. برای دسترسی به اطلاعات، کافیست کد QR را با تلفن هوشمند خود اسکن کنید.

الگو ها. هنگام تنظیم اطلاعات مختلف بر روی کارت، می توانید الگوی خود را پیاده سازی کنید یا از الگوهای آماده بهره مند شوید.

الزامات چاپ. مطمئن شوید که طراحی مطابق با الزامات چاپخانه انتخابی یا سرویس چاپ در وب است. معمولاً چنین الزاماتی به فرمت فایل، ابعاد، مدل رنگ، وضوح تصویر و مواردی از این قبیل توجه دارند.

چگونه یک کارت ویزیت در فتوشاپ طراحی کنیم

الگوها

اگر درمورد چیدمان اطلاعات روی کارت خود به روشی هوشمند آگاهی ندارید، جای نگرانی نیست! خوشبختانه برای نمونه کارت، وب سایت های ویژه صدها قالب کارت ویزیت را ارائه می دهند که هم زیبا هستند و هم ساختار منطقی دارند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که آن را با اطلاعات شخصی خود پر کنید. بهترین سایت ها را برای الگوی کارت ویزیت با کیفیت بالا بررسی کنید:

  • . بر اساس آرم خود الگوی کلیدی را دانلود یا از ابتدا آن را ایجاد کنید. می توانید فایل خود را در فرمت های PNG ، JPEG ، PDF و SVG ذخیره و دانلود کنید. اندازه های موجود شامل ۹۵ در ۵۵ میلی متر (بدون اضافه رنگ) و ۹۰ در ۵۰ میلی متر (بدون اضافه رنگ) است. همچنین می توانید یک متن و آرم تولید شده توسط Logaster اضافه کنید.
  • . این سرویس دارای چند صد الگوی حرفه ای است. الگوی مناسب را براساس موضوع، رنگ و صنعت جستجو کنید.
  • . یکی از بزرگترین پایگاه های اطلاعاتی گرافیکی رایگان است. طرح های افقی، عمودی، مربع و سایر موارد شگفت انگیز را انتخاب کنید. جستجو بر اساس رنگ و سبک نیز موجود است.

نحوه طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ

به خاطر داشته باشید که نیازمندی های فایل در شرکت های چاپی متفاوت است. در این آموزش، الزامات استاندارد را دنبال کرده ایم.

۱- فتوشاپ را باز کنید. برای ایجاد سند جدید، “” – ” File New ” را انتخاب کنید.

۲- در یک پنجره جدید، پارامترهای زیر را تنظیم کنید:

  • برای کارت ویزیت دارای اضافه رنگ ، “Width” را روی ۹۵ میلی متر و “Height” را روی ۵۵ میلی متر تنظیم کنید. اگر در حال ایجاد یک طرح عمودی هستید، مقادیر را عوض کنید.
  • وضوح تصویر یا Resolution: 300 dpi
  • حالت رنگ یا Color mode: CMYK Color ، ۸ bit.
  • رنگ زمینه یا Background: White.

روی ОК کلیک کنید.

۳- برای تنظیم منطقه bleed یا اضافه رنگ، “View” – “Rulers” را انتخاب کنید. در صفحه، خط کش و راهنماها را مشاهده خواهید کرد. راهنماها را بکشید تا در لبه ۵ میلی متر قرار بگیرید.

۴- افزودن محتوا:

  • اکنون باید الگو یا تصویر پس زمینه خود را بارگذاری کنید. (اگر پس زمینه شما سفید است یا از الگویی استفاده نمی کنید، از این مرحله صرف نظر کنید.) روی “File” – “Open” کلیک کنید و فایل را در رایانه خود انتخاب کنید. شما می توانید از یک تصویر در هر قالب وکتور یا شطرنجی استفاده کنید.
  • به همین ترتیب، محتوای دیگری را که می خواهید روی قطعه خود قرار دهید اضافه کنید (آرم، گرافیک، متن، کد QR و غیره).

۵- طرح خود را ویرایش کنید:

  • با استفاده از پانل ابزار، نام و اندازه فونت خود را تغییر دهید و متن را (در سمت چپ ، راست یا مرکز) تراز کنید.
  • با استفاده از ماوس، عناصر را به اطراف بکشید و اندازه آن ها را تنظیم کنید تا وقتی که از آنچه می بینید راضی باشید.

۷- فایل خود را در قالب چاپی مناسب ذخیره کنید. توصیه می شود از PDF استفاده کنید.

۸- اگر کارت دو طرفه می سازید، سند جدیدی ایجاد کنید و مراحل مشابه را برای ساخت طرف دیگر طرح خود تکرار کنید.

چگونه کارت ویزیت خود را ویرایش کنید

یکی از بهترین موارد در مورد ایجاد کارت ویزیت لایه باز  این است که هر لحظه می توانید قطعه خود را ویرایش کنید. برای فعال کردن تغییرات بیشتر، باید فایل را در فرمت PSD ذخیره کنید. در این فرمت، تصویر شما به صورت لایه های جداگانه (پس زمینه، متن، گرافیک و غیره) ذخیره می شود.

۱- فتوشاپ را باز کنید. روی “File” – “Open” کلیک کنید. در یک پنجره جدید، فایل مناسب را انتخاب کنید.

۳- فایل را به دو صورت PSD و فرمت مناسب چاپ انتخاب کنید.

با کمی تمرکز و دقت، ایجاد کارت ویزیت شسته و رفته در فتوشاپ آنقدرها که به نظر می رسد دلهره آور نیست. در اینجا چند نکته دیگر برای کمک به شما در این راه آورده شده است:

به خاطر داشته باشید که کارت ویزیت چاپی از نظر رنگ با نسخه روی صفحه متفاوت خواهد بود. دلیل آن مربوط به حالت های مختلف رنگ است. در حالی که تصاویر دیجیتالی از مدل RGB استفاده می کنند، چاپ افست متکی به پالت CMYK است. این نکته را هنگام انتخاب رنگ های متن و تصاویر خود حتماً بخاطر داشته باشید.

قبل از چاپ فایل، وقت بگذارید و کارت خود را از نظر غلط املایی و اشتباهات دیگر بررسی کنید. از هم تیمی ها و دوستان خود بخواهید که همین کار را انجام دهند.

در زیر ۵ روند برتر کارت ویزیت در سال ۲۰۲۰ ذکر شده است

۱سادگی طراحی

کارت های ویزیت در درجه اول برای آگاهی دادن به گیرنده در مورد تجارت شرکت و اطلاعات تماس آن است. هر کارت ویزیت دارای آدرس ایمیل شرکت، شماره تلفن، آدرس وب سایت، شماره نمابر و غیره به عنوان جزئیات تماس است. هدف یک طراح گرافیک ارائه جزئیات به روشی ساده است.

گیرندگان باید اطلاعات تماس را با یک نگاه دریافت کنند. یک طراحی گرافیکی ساده به این معنی است که چشم مشتریان بالقوه می تواند بلافاصله روی جزئیات متمرکز شود بدون اینکه به عناصر فانتزی دیگری منحرف شود. بنابراین، روند جدید این است که از طراحی های فانتزی اجتناب کنید و کارت را در کوچکترین سایز نگه دارید، بدون اینکه کارایی آن از بین برود.

با این حال، سادگی به این معنی نیست که کارت فاقد سبک و تنظیم مناسب باشد. این دو عنصر طراحی، لازم هستند اما نباید جزئیات تماس و طراحی آرم شرکت را تحت الشعاع قرار دهند.

۲ارائه ی عناصر برند خود

یک طرح کارت ویزیت باید ظاهری ساده داشته باشد که بتواند جزئیات تماس را به سرعت برای گیرندگان نمایش دهد. اما مطمئن شوید که مشتریان بالقوه شما نیز پیام برند شما را دریافت می کنند. پیام برند در طرح های رنگی، تصاویر و سمبل های آن وجود دارد، در غیر اینصورت، از آن در لوگو ها و سایر مواد بازاریابی استفاده کنید.

بنابراین رنگ و لوگو خود را به شکلی ماهرانه در کارت ویزیت خود پخش کنید. این روند در سال ۲۰۲۰ مورد علاقه اصلی طراحان قرار گرفته است. آن ها رنگ ها، نمادها یا تصاویر شرکت ها را در پس زمینه نگه می دارند.

معمولاً ترجیح داده می شود که کارت از رنگ های گرفته شده از لوگو و وب سایت شما استفاده کند. همچنین استفاده از فضای سفید در پس زمینه زیاد است. به این ترتیب، هنگامی که قصد استفاده از کارت ها برای هدف تجاری است، اطلاعات تماس به وضوح قابل مشاهده است.

۳حروف بزرگ

استفاده از حروف بزرگتر که فضای کارت را تحت سلطه خود قرار می دهد نیز روندی در سال ۲۰۲۰ است. حروف بزرگ متن بلافاصله توجه بینندگان را به سمت نام شرکت و یک عنوان خاص جلب می کند. بیشتر کارت ویزیت ها از این طریق ایجاد می شوند.

این کارت ها دارای یک نوع حروف بزرگ هستند که در پس زمینه تک رنگ است و به طراحی ظاهری منحصر به فرد می بخشد. اما مطمئن شوید که کارت ویزیت و سایر مواد طراحی شما مانند بروشور دارای عناصر یکسانی از رنگ و نوع متن باشند.

این نوع چاپ بیانگر شخصیت برند شما است. از حروف چاپی که قبلاً در رقابت های بازاریابی خود استفاده کرده اید، استفاده کنید. همچنین می توانید حروف بزرگ و سایر طراحی ها را با کمک ابزارهای سازنده کارت ویزیت ترکیب کنید که حتی توسط افراد غیرطراح نیز به راحتی قابل انجام است. این ابزار دارای ویژگی های زیادی برای کمک به طراحان است که با کارت های منحصر به فردی ظاهر شوند.

۴جناس و نمادهای هوشمندانه

یکی دیگر از روندهای طراحی کارت ویزیت برای امسال، درج برخی بیانیه های شوخ طبعی در کارت است. شوخ طبعی به گیرنده کارت انرژی می دهد و هیجان را برمی انگیزد. کلمات تأثیرات خاص خود را در روند تفکر دارند، به این معنی که افزودن بیانیه ای شوخ در مورد شرکت شما باعث می شود طراحی کارت ویزیت شما مورد قبول دیگران قرار گیرد.

درج نماد، بیشتر به طراحی کارت کمک می کند. نمادهایی را که بیانگر ارزش های تجاری و پیام تجاری شما هستند، در بهترین حالت انتخاب کنید.

اگر هنوز مطمئن نیستید که از کدام نمادها استفاده کنید، به دنبال کارت ویزیتی باشید که به شما انگیزه می دهد. سپس، پیرامون آن ایده کار کنید تا آن را برای کسب و کار خود بی نظیر جلوه دهید.

۵طراحی کارت تعاملی

بسیاری از طراحان کارت ویزیت در حال آزمایش طرح های تعاملی تر کارت ها هستند، به این معنی که کاربران موارد بیشتری در کارت برای کاوش دارند. طراحان، ایده های بسیاری را برای ایجاد طرح های کارت تعاملی تجربه می کنند. برخی از طراحان گرافیک، کارت های دو لایه یا سه لایه ایجاد کرده اند. با این حال، ما به شما پیشنهاد می دهیم در این کار زیاده روی نکنید، زیرا جلوه کلی را خراب می کند. طرح های تعاملی ایجاد کنید اما بدانید که کاربران وقت زیادی را برای بازی با طرح کارت صرف نمی کنند. بنابراین، آن را ساده نگه دارید.

با این حال، مطمئن شوید که عناصر طراحی در کارت تعاملی شما، با سایر عناصر گرافیکی در سایر موارد بازاریابی شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، یک بروشور اغلب به عنوان یک ابزار بازاریابی در نظر گرفته نمی شود. اما در حالت ایده آل، طراحی بروشور و کارت ویزیت شما باید عناصر مشابهیبرای طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ باید به چند نکته‌ کلیدی از جمله ابعاد مناسب برای چاپ، توجه کنید. در ادامه روش کلی طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ را بخوانید. نتیجه‌ی نهایی کار به سلیقه و میزان مهارت شما در استفاده از فتوشاپ بستگی دارد. اگر آشنایی زیادی با قسمت‌های مختلف نرم‌افزار فتوشاپ ندارید، نورنگار کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

مرحله اول: تنظیمات فایل فتوشاپ

برای شروع، نرم‌افزار فتوشاپ را باز کنید و یک فایل جدید ایجاد کنید. تنظیمات این فایل جدید اهمیت زیادی دارد؛ چون باید ابعاد صحیح برای کارت ویزیت را وارد کنید و تنظیمات مرتبط با چاپ را در نظر بگیرید تا کارتی که طراحی می‌کنید، کیفیت خوبی برای چاپ داشته باشد.

اندازه‌ی استاندارد کارت ویزیت، ۳/۵ اینچ عرض و ۲ اینچ ارتفاع است. اما باید در کنار آن حاشیه‌ای ۰/۳ اینچی برای برش بعد از چاپ در نظر بگیرید تا طرح کارت ویزیت شما هنگام برش، از بین نرود. هچنین باید از تنظیمات رنگ CMYK و رزولوشن ۳۰۰ پیکسل بر اینچ استفاده کنیم تا طرح نهایی، کیفیت خوبی برای چاپ داشته باشد.

به‌طور خلاصه، تنظیمات فایل جدید باید به این ترتیب باشد:

  • عرض (Width): ۳/۸ اینچ
  • ارتفاع (Height): ۲/۳ اینچ
  • رزولوشن (Resolution): ۳۰۰
  • مود رنگی (Color Mode): CMYK Color, 16 bits

مرحله دوم: اضافه کردن خطوط راهنما

در این مرحله باید چندین خط راهنما (guide) به فایل اضافه کنید تا طراحی نهایی شما از نظر ابعاد، دقیق باشد. از آنجا که خود کارت ویزیت ۳/۵ در ۲ اینچ است و تنظیمات فایل ما ۳/۸ در ۲/۳ اینچ است، باید حاشیه‌ای به فاصله‌ی ۰/۱۵ اینچ در هر چهار طرف اضافه کنیم. برای این منظور به ۴ راهنما نیاز داریم.

برای اضافه کردن این خط‌های راهنما در منوی View، گزینه‌ی New Guide را انتخاب کنید. محل قرار گرفتن این راهنما را ۰/۱۵ اینچ در نظر بگیرید. به‌همین ترتیب دو راهنما را، یکی عمودی و دیگری افقی، اضافه کنید.

برای اضافه کردن دو راهنمای بعدی باید اعدادی که وارد می‌کنید متفاوت باشد. برای اضافه کردن راهنمای عمودی بعدی، عدد ۳/۶۵ اینچ و برای اضافه کردن راهنمای افقی بعدی عدد ۲/۱۵ را وارد کنید. با طی کردن این مراحل، چهار خط راهنمای آبی‌رنگ به فایل اضافه می‌شود که از هر چهار طرف آن فاصله مساوی دارند.

به‌طور خلاصه باید مراحل زیر را طی کنید:

  • طی کردن مسیر View > New Guide از بالای صفحه
  • اولین راهنما: افقی (Horizontal) با عدد ۰/۱۵ اینچ
  • دومین راهنما: عمودی (Vertical) با عدد ۰/۱۵ اینچ
  • سومین راهنما: افقی (Horizontal) با عدد ۳/۶۵ اینچ
  • چهارمین راهنما: عمودی (Vertical) با عدد ۲/۱۵ اینچ

روش دوم برای اضافه کردن خطوط راهنما

مرحله سوم: اضافه کردن ناحیه‌ی امن طراحی

در این مرحله باید چند خطوط راهنمای دیگر هم اضافه کنید تا طراحی شما دقیق‌تر باشد و بعد از برش، هیچ اطلاعات مهمی از اطلاعات روی کارت ویزیت از دست نرود. وقتی راهنمای جدید را اضافه می‌کنید، باید طراحی خود را داخل این خطوط راهنما انجام دهید.

از این مرحله صرف‌ نظر نکنید؛ چون گاهی لبه‌ها و حاشیه‌ی کارت ویزیت‌ها آسیب می‌بیند. با اضافه کردن این محدوده‌ی امن طراحی، مطمئن می‌شوید که در صورت آسیب دیدن گوشه‌های کارت، اطلاعات مهم شما از بین نمی‌رود.

برای اضافه کردن خطوط راهنمای جدید از این تنظیمات استفاده کنید:

  • اولین راهنما: افقی با عدد ۰/۳ اینچ
  • دومین راهنما: عمودی با عدد ۰/۳ اینچ
  • سومین راهنما: افقی با عدد ۳/۵ اینچ
  • چهارمین راهنما: عمودی با عدد ۲ اینچ

در نهایت فایل شما باید سه قسمت داشته باشد:

  • ناحیه برش: بیرونی‌ترین قسمت کارت که موقع برش، جدا می‌شود.
  • خط برش: دورتادور کارت که از روی آن برش می‌خورد.
  • ناحیه امن طراحی: هر چیزی خارج از این محدوده ممکن است موقع اشتباه در برش از بین برود. بنابراین اجزای مهم طراحی شما نباید خارج از این خط قرار بگیرند.

مرحله چهارم: طراحی کارت ویزیت

در این مرحله می‌توانید طراحی خود را داخل فضای امن ایجاد شده، انجام دهید. از این مرحله به‌ بعد همه‌ چیز به خلاقیت خود شما بستگی دارد. این مرحله در واقع جذاب‌ترین قسمت طراحی است و هر آنچه که لازم است در کارت ویزیت خود بگنجانید را می‌توانید اینجا مشخص کنید.

نکاتی مهمی را باید در این مرحله رعایت کنید که در نتیجه نهایی کار بسیار موثر است:

  • هر بخشی از کارت را که اضافه می‌کنید، در یک لایه‌ی جداگانه اضافه کنید و نام لایه را متناسب با آن تعیین کنید. با انجام این کار، فایل شما مرتب‌تر می‌شود و بعدا ویرایش آن راحت‌تر خواهد بود.
  • در همین فایل می‌توانید هم روی کارت و هم پشت کارت را طراحی کنید. برای این منظور بعد از طراحی کارت و اضافه کردن المان‌های مختلف مثل آدرس و لوگو وتمام لایه‌ها را داخل یک پوشه جمع کنید و نام آن را تغییر دهید.
  • برای اضافه کردن لایه‌ها به یک پوشه، لایه‌های مورد نظر را انتخاب کنید و بعد روی آیکون پوشه که در پایین بخش لایه‌ها قرار دارد، کلیک کنید. بعدا با آیکون چشم کنار هر پوشه، می‌توانید آن را فعال یا غیرفعال کنید.

قبل از طراحی کارت ویزیت این نکات را در نظر بگیرید

فرقی نمی‌کند که فریلسنر باشید، یا پایه‌گذار یک استارتاپ کوچک. قبل از طراحی کارت ویزیت برای کسب‌وکار خود باید در مورد دو مسئله فکر کنید و تصمیم خود را نهایی کرده باشید؛ لوگو و تم رنگ برند

لوگو و رنگ برند، دو بخش مهم از جنبه‌های بصری برندسازی شما است. این دو عامل باید به‌نحوی انتخاب شوند که مخاطب با دیدن آنها شما را به خاطر بیاورد. لوگو و رنگ مورد نظر را باید در تمام محصولات چاپی و تبلیغاتی برند خود تکرار کنید.


اضافه کردن لوگو و سایر المان‌های گرافیکی

اولین و مهم‌ترین چیزی که باید به طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ اضافه کنید، لوگو است. لوگو باید توجه مخاطب را جلب کند و مهم‌ترین المان گرافیکی کارت ویزیت باشد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند روی کارت، فقط لوگو اضافه کنند و اطلاعات لازم را پشت کارت در نظر بگیرند. شما روش‌های مختلف را امتحان کنید و هر کدام را که دوست داشتید انتخاب کنید.

بعد از اضافه کردن لوگو، می‌توانید المان‌های گرافیکی دیگر هم اضافه کنیم. مثلا عکسی که کسب‌وکار شما را نشان می‌دهد یا طرح‌های و نقاشی‌های گرافیکی مرتبط. در استفاده از عکس و المان‌های گرافیکی افراط نکنید. سعی کنید در عین سادگی، به‌اندازه از عکس و تصویر استفاده کنید.


اضافه کردن اطلاعات ضروری

اطلاعاتی که روی کارت ویزیت اضافه می‌کنید به نوع کسب‌وکار شما بستگی دارد. مثلا اگر فریلنسر هستید، نیازی به اضافه کردن آدرس نیست. یا برای برخی مشاغل مثلا پزشکان، اضافه کردن کد نظام پزشکی لازم است. تمام اطلاعات ضروری را در نظر بگیرید و روی کاغذ یادداشت کنید تا بعدا فراموش نکنید.

برای انتخاب اطلاعات مورد نیاز می‌توانید از این فهرست کمک بگیرید:

  • نام فرد یا شرکت: نام شرکت یا نام فرد، مهم‌ترین اطلاعاتی است که باید در کارت ویزیت گنجانده شود.
  • عنوان شغلی: اگر کارت ویزیت شخصی طراحی می‌کنید، عنوان شغل خود را به کارت اضافه کنید. اگر کارت شرکتی طراحی می‌کنید می‌توانید زمینه‌ی فعالیت شرکت را اضافه کنید.
  • شماره تلفن: شماره تلفن شرکت یا شماره همراه خودتان را در کارت ویزیت وارد کنید. حتی اگر مایل نیستید تلفنی جواب بدهید، این اطلاعاتی است که بسیاری از افراد دنبال آن هستند و با وجود شماره تلفن، بیشتر به شما اطمینان می‌کنند.
  • ایمیل: این روزها بیشتر مکاتبات از طریق ایمیل انجام می‌شود. ایمیل شخصی یا شرکت را اضافه کنید.
  • آدرس سایت
  • آدرس شبکه‌های اجتماعی
  • آدرس مکان
  • کد QR: اسکن کردن این کد می‌تواند مخاطب را به سمت سایت، شبکه‌هایاجتماعی یا هر آدرسی که خودتان مایل باشید، هدایت کند.
  • شعار: اگر برای کسب‌وکارتان شعاری انتخاب کرده‌اید، آن را روی کارت ویزیت هم اضافه کنید.

فراموش نکنید که کارت ویزیت فقط برای ارائه‌ی اطلاعات شما به دیگران نیست. بلکه باید به‌نحوی باشد که دیگران شما را به‌خاطر بسپارند و کارت ویزیت شما را نگه دارند.

تایپوگرافی

تایپوگرافی در واقع طراحی گرافیکی تمام متن‌هایی است که در کارت ویزیت اضافه می‌کنید. تایپوگرافی اهمیت زیادی دارد چون هم باید با نوع کسب‌وکار شما تطابق داشته باشد و کاملا قابل خواندن باشد. در عین حال باید در فضای کوچکی که در اختیار دارید، بیشترین اطلاعات لازم را منتقل کنید.
در مورد تایپوگرافی متن‌های کارت ویزیت باید این سه نکته را در نظر داشته باشید:

  1. اندازه

برای اینکه متن‌های شما خوانا باشد، اندازه‌ی فونت تمام متن‌ها باید حداقل ۸ پیکسل باشد. در ضمن اطلاعات مهم‌تر، باید خواناتر باشند. به‌همین دلیل لازم نیست تمام نوشته‌های روی کارت با یک اندازه طراحی شده باشند. برای اطلاعات مهم‌تر از فونت بزرگ‌تر استفاده کنید و اطلاعات کم‌اهمیت‌تر را با فونت‌های ریزتر بنویسید.

موقع تایپوگرافی، به فضای خالی هم دقت کنید. تمام المان‌های روی کارت، از متن گرفته تا عکس و لوگو، باید از هم فاصله‌ معقولی داشته باشند تا کارت ویزیت شما، به‌هم‌ریخته و نامرتب به نظر نرسد. اطراف هر قسمت، حتما یک فضای خالی در نظر بگیرید.

  1. نوع فونت

فونتی که انتخاب می‌کنید باید با نوع کسب‌وکار شما مرتبط باشد. مثلا اگر صاحب یک مهدکودک هستید، فونت‌های کودکانه برای طراحی کارت ویزیت مناسب است. برای طراحی کارت ویزیت یک کارخانه‌ی صنعتی نمی‌توانید از فونت‌های کودکانه استفاده کنید. فونت‌های مختلف را ببینید و در نهایت بهترین مورد را انتخاب کنید.

  1. رنگ

در این مرحله باید به رنگ برند هم توجه کنید. اگر پس زمینه‌ی کارت شما سفید است، می‌توانید از رنگ برند برای نوشته‌ها استفاده کنید. اگر پس زمینه‌ی کارت، رنگی است می‌توانید رنگ‌های سفید و مشکی را انتخاب کنید. در انتخاب رنگ علاوه‌‌بر زیبایی کارت، باید خوانا بودن نوشته‌ها را هم در نظر بگیرید.

انتخاب رنگ‌های مشابه ممکن است کارت را زیبا کند ولی گاهی باعث ناخوانا شدن نوشته‌ها می‌شود. به‌همین دلیل، رنگ نوشته‌ها و پس‌زمینه باید اختلاف تقریبا زیادی داشته باشند و شبیه هم نباشند. یک قانون طلایی که در تایپوگرافی باید در نظر بگیرید این است که خوانا بودن متن، به سایر عوامل اولویت دارد. اگر نوشته‌ای قابل خواندن نباشد، هر چقدر هم هنری باشد، ارزشی ندارد.

مرحله آخر: بررسی نهایی

در مرحله‌ی آخر طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ، حتما از کارت طراحی شده پرینت بگیرید و یک بار دیگر آن را بررسی کنید. دقت کنید که آیا طراحی شما یک جریان بصری دارد یا نه؛ یعنی وقتی به آن نگاه می‌کنید، ابتدا لوگو، بعد نام شرکت و بعد اطلاعات دیگر دیده می‌شود؟ آیا چیزی این روند را مختل می‌کند؟ آیا خواندن تمام قسمت‌های کارت، امکان‌پذیر است و تمام متن‌ها خوانا است؟

با تغییر دادن جای المان‌های مختلف و اندازه‌ی فونت‌ها می‌توانید تغییرات زیادی در کارت ویزیت ایجاد کنید. بررسی کنید که هیچ اطلاعاتی را فراموش نکرده باشید. بعد از بررسی نهایی، می‌توانید فایل را برای چاپ تحویل چاپخانه بدهید و تمام!

با انجام همین 5 مرحله ساده در فتوشاپ و البته کمی خلاقیت، می‌توانید بهترین کارت ویزیت را با سلیقه خودتان برای کسب‌وکارتان طراحی کنید.

تاثیر کارت ویزیت در شغل فروشگاه موبایل و لوازم جانبی

کارت ویزیت موبایل فروشی می‌تواند در شغل فروشگاه موبایل و لوازم جانبی تأثیر بسیاری داشته باشد. برخی از تأثیرات مثبت آن شامل موارد زیر می‌شود:

۱- ایجاد اعتماد:

با داشتن کارت ویزیت با طراحی حرفه‌ای و مناسب، مشتریان می‌توانند به شما اعتماد کنند و شما را به عنوان یک فروشنده جدی و متعهد به خدمات مشتریان شناخته شوند.

۲- تبلیغات رایگان:

با دادن کارت ویزیت به مشتریان، آن‌ها می‌توانند آن را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی کنند و به همین ترتیب، تبلیغات رایگان برای شما ایجاد شود.

۳- جذب مشتریان جدید:

کارت ویزیت به عنوان یک ابزار تبلیغاتی، می‌تواند به جذب مشتریان جدید و افزایش فروش شما کمک کند.

۴- نمایش اطلاعات شغلی:

با داشتن کارت ویزیت با طراحی مناسب، مشتریان می‌توانند با دیدن آن، اطلاعات شغلی شما را به خوبی درک کنند و در صورت نیاز، با شما تماس بگیرند.

۵- بهبود شناسایی برند:

با طراحی کارت ویزیت مناسب، می‌توانید برند خود را بهبود دهید و در ذهن مشتریان به عنوان یک برند قابل اطمینان، جذاب و حرفه‌ای به یاد بیاورند.

۶- افزایش اعتبار:

داشتن کارت ویزیت با طراحی مناسب، می‌تواند به افزایش اعتبار و ارزش شما در نظر مشتریان کمک کند و از این رو، به افزایش فروش و درآمد شما منجر شود.

ترنج گراف به عنوان یکی از بزرگترین سایت های فروش طرح لایه باز در تلاش است تا با کمترین هزینه انواع طرح ها را به صورت لایه باز در اختیار مشتریان خود قرار دهد.از این رو طراحان این مجموعه روزانه با طراحی و آپلود موضوعاتی نظیر طرح بنر محرم، طرح بنر عید نوروز، طرح بنر ماه رمضان، طرح بنر شهادت سردار سلیمانی، بنر گرامیداشت یادواره شهدا کار را برای مجموعه های چاپ بنر آسان تر نماید.