استان ها

?? حمایت ۴ دستگاه اصلی و مردم‌نهاد از دانش‌بنیان‌ها در راستای محرومیت‌زدایی

در حاشیه نمایشگاه آبادیران مطرح شد؛

?? حمایت ۴ دستگاه اصلی و مردم‌نهاد از دانش‌بنیان‌ها در راستای محرومیت‌زدایی

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: چهار دستگاه اصلی، ۲۸ دستگاه حاکمیتی و مردم نهاد در نمایشگاه آبادیران برای محرومیت‌زدایی با یکدیگر همکاری کردند.

رضا اسدی فرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه، ارائه فناوری‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای توسعه منطقه‌ای و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با بیان اینکه از سامانه تامین مالی آبادیران در این نمایشگاه رونمایی کردیم، افزود: این سامانه از روز اول نمایشگاه فعالیت خود را آغاز کرده است و این سامانه بستری برای مردم و شرکت‌های دانش بنیان فراهم می‌کند تا در راستای محرومیت زدایی پروژه‌هایی را انجام دهند.

اسدی فرد با اشاره به استقبال شرکت‌های دانش‌بنیان از این نمایشگاه مطرح کرد: پروژه‌هایی خوبی در این نمایشگاه ایده پردازی شده و برخی از ان‌ها به مرحله اجرا رسیده است. معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با همکاری کمیته امداد یک برنامه مشترک برای ایجاد کارگاه‌های کوچک مقیاس در سراسر کشور و درخصوص ایجاد اشتغال تخصصی و پایدار در مناطق محروم انجام داده است.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان با بیان اینکه فضای روستا برای نسل جدید جذابیتی ندارد، اظهار کرد: افرادی مددجویی که در روستا هستند به فکر مهاجرت به شهر‌ها میفتند و ما درصدد هستیم تا با ایجاد امکان درآمد خوب زمینه ماندگاری آن‌ها را در مناطق فراهم کنیم.

حمایت از فناوری‌های دانش‌بنیان‌ها برای تجهیز ۲۰۰ مدرسه در مناطق محروم

وی افزود: ۱۰۰ کارگاه به صورت آزمایشی در سراسر کشور با تجهیزات و محصولات دانش‌بنیان شروع به کار خواهد کرد و بعد از دوره آزمایشی قرار است در مقیاس بالا انجام شود.

اسدی فرد با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با جهاد مدرسه سازی مطرح کرد: این توافق نامه درخصوص این است که از محصولات و فناوری‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای توانمندسازی و مقاومت سازی و تجهیز ۲۰۰ مدرسه در مناطق محروم استفاده کنیم. همچنین با جهاد آبرسانی ذیل وزارت نیرو برای تامین آب شورب هزار روستا توافق و تعداد زیادی تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی و بنیاد برکت منعقد کردیم.

وی با بیان اینکه فعالیت نهاد‌های محرومیت زدایی در این نمایشگاه با سال‌های گذشته تفاوت بسیاری دارد، اظهار کرد: جنس فعالیت از نوع دانش بنیان است و ارزش افزوده بیشتری برای مردم مناطق محروم به همراه دارد. همچنین با استفاده از رویکرد‌های جدید، نوآوری‌های اجتماعی و نوآوری‌های فراگیر خود مردم را در حل مسائل درگیر کنیم.

اسدی فرد با اشاره به دستگاه‌هایی که با معاونت علمی و فناوری همکاری کردند، خاطرنشان کرد: ۴ دستگاه اصلی مانند معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، کمیته امداد خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و ۲۸ دستگاه حاکمیتی و مردم نهاد، تمام بنیادها، قرارگاه‌های محرومیت زدایی،  مانند مجمع خیرین سلامت و مجمع خیرین مدرسه ساز و گروه‌های جهادی در برنامه محرومیت زدایی همکاری کردند تا به این واسطه از دستاوردهای فناورانه برای محرومیت زدایی استفاده شود.