علمی و پزشکی

? بیشترین مراجعات به کلینیک تخصصی دامپزشکی سمنان چیست؟

? بیشترین مراجعات به کلینیک تخصصی دامپزشکی سمنان چیست؟

تیتر نیوز/سمنان رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان از حیوانات خانگی و از جمله سگ و گربه و پرنده های زینتی به عنوان بیشترین مراجعات به کلینیک دامپزشکی سمنان نام برد.

دکتر محمدحسن یوسفی در گفت و گو با تیتر نیوز اظهار کرد: در کلینیک دامپزشکی دانشگاه سمنان خدمات تخصصی مختلفی ارائه می شود.

وی از راه اندازی کلینیک سیار این دانشگاه با هدف خدمت دهی به دامداران و روستاییان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به هزینه های بالای جابجایی دام ها و خصوصا دام های بزرگ جثه نظیر گاو و شتر و… دامداران هم استانی می توانند از طریق کلینیک سیار از خدمات تخصصی این بخش بهره مند شوند.

دانشیار گروه آموزشی علوم پایه و دانشکده دامپزشکی و دامپروری دانشگاه سمنان از انعقاد تفاهمنامه ای با بسیج استان برای بهره مندی از توان بسیج مهندسین و دیگر نیروهای متخصص این بخش خبر داد و گفت: از این نیروها در قالب تیم های اعزامی کلینیک سیار استفاده و به عموم دامداران و عشایر در استان خدمات ارائه می شود.

وی از این دانشکده به عنوان یکی از بخش های درآمدزا در دانشگاه سمنان نام برد و گفت: جدا از درآمدزایی در کلینیک دامپزشکی، از طریق اجرای طرح های پژوهشی، قراردادهای تحقیقاتی و گاوداری تحقیقاتی و…نیز درآمدهایی ایجاد شده است اگرچه همچنان اولویت و رسالت اصلی این دانشکده، آموزشی است.

دکتر یوسفی از این دانشکده به عنوان یکی از فعال ترین دانشکده ها در دانشگاه سمنان نام برد و گفت: بیش از پنج درصد دانشجویان دانشگاه سمنان در این دانشکده تحصیل می کنند و سهم دانشکده از اعضای هیات علمی نیز حدودا پنج درصد است.

وی با اشاره به اقبال بالای دانشجویان و داوطلبان به این رشته تخصصی خواستار توجه بیشتر به این دانشکده شد و گفت: حدودا به ۱۰ عضو هیات علمی دیگر نیاز داریم که امید می رود با حمایت های رئیس دانشگاه سمنان، این نیاز طی یک بازه دو سه ساله مرتفع شود.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان از کمبود فضای فیزیکی به عنوان یکی دیگر از مشکلات این دانشکده نام برد و ادامه داد:  خوشبختانه مسوولان وزارتخانه و دانشگاه برای توسعه دانشکده و اجرای فاز دوم آن قول های مساعدی دادند که عملی شدن آن می تواند مشکل فضای فیزکی دانشکده را نیز رفع کند.

این دکتری تخصصی آناتومی، از ارائه خدمات تخصصی آزمایشگاهی از جمله خدمات تشخیصی، ژنتیکی، اندازه گیری هورمون ها و….در آزمایشگاه این دانشکده خبر داد و افزود: آزمایشگاه دانشکده دامپزشکی از آزمایشگاه های تخصصی در استان بوده و خدمات متنوعی به فعالان این بخش و محققان ارائه می دهد.

وی از مشارکت در تولیدمثل یوزهای ایرانی در اسارت که منجر به تولد سه توله یوزپلنگ شد، به عنوان یکی از خدمات شاخص آزمایشگاه این دانشکده در سال گذشته نام برد و اظهار کرد: این طرح یکی از طرح های موفق در حوزه حیات وحش در کشور بوده و بی تردید تجربه آن می تواند محیط زیست استان و دیگر دستگاه ها و محققان این حوزه در مسیر بهتری برای اجرای طرح های مشابه قرار دهد.
انتهای پیام

گروه تحریریه علوم پزشکی

نوشته‌هایم به طور خلاقانه، با جذابیت و همراه با مطالعات علمی تهیه می‌شوند. هدفم جلب توجه شماست و شما را در دنیایی از اطلاعات جذاب و پر رمز و راز پزشکی به سفری هیجان‌انگیز دعوت کنم.