اخبار کسب و کاراقتصادی

چرا معامله گران در فارکس به جای سود ضرر میکنند ؟

8 دلیل بزرگ برای از دست دادن پول معامله گران فارکس

وب سایت فارکس دریافت که بسیاری از معامله گران فارکس به خوبی در بازار عمل می کنند، اما معامله گران جدید هنوز زمان سختی برای به دست آوردن جایگاه در این بازار دارند. در این مقاله برخی از رایج ترین دلایلی را به شما نشان می دهم که چرا معامله گران فارکس پول خود را از دست می دهند و می تواند به شما کمک کند تا به آن درصد از معامله گران برنده تبدیل شوید.

چرا معامله گران در فارکس به جای سود ضرر میکنند ؟

۱.دوستی با بازار

بازار چیزی نیست که بتوانید آن را شکست دهید، بلکه چیزی است که وقتی یک روند برای آن تعریف می شود، درک می کنید و به آن ملحق می شوید. در عین حال، بازار چیزی است که می تواند شما را متزلزل کند، اگر بخواهید با سرمایه بسیار کم چیزهای زیادی از آن به دست آورید. داشتن طرز فکر “شکست دادن بازار” اغلب باعث می شود معامله گران به معامله کردن بیش از حد تهاجمی یا خلاف روندها بروند، که دستور العمل مطمئنی برای فاجعه است.

۲.سرمایه راه اندازی کم

اکثر  معامله گران ارز  به دنبال راهی برای رهایی از بدهی یا کسب درآمد آسان هستند. معمولاً بازاریاب‌های فارکس شما را تشویق می‌کنند که حجم بزرگی را معامله کنید و از برای ایجاد بازده بزرگ در مقدار کمی از سرمایه اولیه استفاده کنید. برای بدست آوردن مقداری پول باید مقداری سرمایه داشته باشید و این امکان برای شما وجود دارد که در کوتاه مدت، بازدهی معوقی را با سرمایه محدود ایجاد کنید. با این حال، تنها با مقدار کمی سرمایه و ریسک بزرگ به دلیل اهرم بیش از حد بالا، با هر نوسانی که در بازار بالا و پایین می‌رود و شما احساسی خواهید شد.

شما می توانید این مشکل را با حل کنید. این محدودیت برای کسی که می‌خواهد تریدری را با بند کفش شروع کند، مشکل سختی است. ۱۰۰۰دلار مبلغ معقولی برای شروع کار و انجام معامله بسیار کوچک( میکرو لات یا کوچکتر) است. در غیر این صورت، شما فقط خودتان را برای فاجعه احتمالی آماده می کنید.

۳.شکست در مدیریت ریسک

مدیریت ریسک برای بقای یک معامله گر فارکس، کلیدی است. شما می توانید یک معامله گر بسیار ماهر باشید و همچنان با مدیریت ضعیف ریسک نابود شوید. شغل شماره یک شما کسب سود نیست، بلکه محافظت از آنچه دارید است. با کاهش سرمایه شما، توانایی شما برای کسب سود از بین می رود. برای مقابله با این تهدید و اجرای مدیریت ریسک خوب، حد ضرر خود را قرار دهید و پس از کسب سود معقول، آن را جابجا کنید. در مقایسه با سرمایه حسابتان، استفاده کنید که معقول باشد. بیشتر از همه، اگر معامله ای دیگر معنی ندارد، از آن خارج شوید.

۴.تسلیم شدن به طمع

برخی از معامله گران احساس می کنند که باید تا آخرین پیپ را از یک حرکت در بازار خارج کنند. هر روز پولی در بازارهای فارکس به دست می آید. تلاش برای گرفتن  آخرین پیپ  قبل از چرخش روند یک جفت ارز می‌تواند باعث شود که موقعیت‌های طولانی مدت خود را حفظ کنید و باعث شود معامله ی سودآوری را که دنبال می‌کنید از دست بدهید.

راه حل واضح به نظر می رسد: حریص نباشید. خوب است که برای یک سود معقول شلیک کنید، اما پیپ های زیادی برای دور زدن وجود دارد. ارزها هر روز به حرکت خود ادامه می دهند، بنابراین نیازی به دریافت آخرین پیپ نیست. فرصت بعدی درست در گوشه و کنار است.

۵.معامله کردن عجولانه

گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که از پشیمانی معاملاتی رنج می‌برید، که زمانی اتفاق می‌افتد که معامله‌ای که باز می‌کنید فوراً سودآور نیست و شروع به گفتن با خود می‌کنید که مسیر را اشتباه انتخاب کرده‌اید. سپس معامله خود را می بندید و آن را معکوس می کنید، فقط می بینید که بازار به مسیر اولیه ای که انتخاب کرده اید برمی گردد. در این صورت، باید یک جهت را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید. همه این جابه‌جایی‌ها باعث می‌شود تا زمانی که سرمایه سرمایه‌گذاری شما تمام شود، به طور مداوم بخش‌های کوچکی از حساب خود را از دست بدهید.

۶.تلاش برای انتخاب بالا یا پایین

بسیاری از معامله گران جدید سعی می کنند نقاط عطف را در جفت ارزها انتخاب کنند. آنها معامله ای را روی یک جفت انجام می دهند و با ادامه دادن معامله در مسیر اشتباه، به افزایش موقعیت خود ادامه می دهند، و اطمینان دارند که روند به زودی در شرف تغییر است. اگر به این ترتیب معامله کنید، در نهایت با قرار گرفتن در معرض بسیار بیشتر از آنچه که برای آن برنامه ریزی کرده بودید، همراه با یک معامله وحشتناک منفی مواجه خواهید شد.

بهتر است با روند معامله کنید. ارزش این را ندارد که بدانید از بین ۱۰ تلاش یک پایین را به درستی انتخاب کرده اید. اگر فکر می کنید روند در حال تغییر است و می خواهید معامله ای را در جهت ممکن جدید انجام دهید، منتظر تایید تغییر روند باشید.

اگر می خواهید موقعیتی را در پایین کسب کنید، پایین را در یک روند صعودی انتخاب کنید، نه در یک روند نزولی. اگر می‌خواهید موقعیتی را در بالا باز کنید، زمانی که بازار در حال انجام یک حرکت اصلاحی بالاتر است، یک بالا را انتخاب کنید، نه یک روند صعودی که بخشی از یک روند نزولی بزرگتر است.

۷.امتناع از اشتباه کردن

این طبیعت انسان است که بخواهد حق با شما باشد، اما گاهی اوقات شما اینطور نیست. به عنوان یک معامله گر، فقط باید بپذیرید که گاهی اوقات اشتباه می کنید و به جای چسبیدن به ایده درست بودن و پایان دادن به یک حساب معاملاتی با تراز صفر، بپذیرید و ادامه دهید.

انجام دادن این کار سخت است، اما گاهی اوقات فقط باید اعتراف کنید که اشتباه کرده اید. یا به دلایل اشتباه وارد معامله شده اید، یا آنطور که برنامه ریزی کرده بودید انجام نشد. در هر صورت، بهترین کار این است که اشتباه را بپذیرید، معامله را کنار بگذارید و به سمت فرصت بعدی بروید.

۸.خرید سیستمی

بسیاری از سیستم های به اصطلاح معاملات فارکس برای فروش در اینترنت وجود دارد. برخی از معامله‌گران به دنبال سیستم معاملاتی فارکس ۱۰۰ درصد دقیق همیشه گریزبدون ریسک هستند. آن‌ها به خرید سیستم‌ها و امتحان کردن آن‌ها ادامه می‌دهند تا در نهایت تسلیم شوند و تصمیم بگیرند که راهی برای برنده شدن وجود ندارد.

به عنوان یک معامله گر جدید، باید بپذیرید که چیزی به نام ناهار رایگان وجود ندارد. برنده شدن در معاملات فارکس مانند هر چیز دیگری نیازمند کار است. شما می توانید با ایجاد روش، استراتژی و سیستم خود به جای خریدن سیستم های بی ارزش در اینترنت از بازاریاب های نه چندان معتبر، به موفقیت دست پیدا کنید.

سخن پایانی

در اینجا ما دلایل اصلی شکست معامله گران فارکس و از دست دادن پول را توضیح دادیم، همراه با اقداماتی که معامله گران برای جلوگیری از وقوع آنها باید انجام دهند. مطالعه سخت، تحقیق و تطبیق با بازارها، تهیه برنامه های معاملاتی کامل و در نهایت مدیریت صحیح سرمایه می تواند منجر به سودآوری شود. این مراحل را دنبال کنید تا شانس شما برای موفقیت مداوم در معاملات به طور چشمگیری بهبود می یابد!

منبع: اسپازیو