اجتماعی

تولیدات دانش‌بنیانی‌ها پیوست زیست محیطی داشته باشد

تولیدات دانش‌بنیانی‌ها پیوست زیست محیطی داشته باشد

تیتر نیوز/قزوین مدیرکل محیط زیست استان قزوین با تأکید بر اینکه تولیدات دانش‌بنیانی‌ها باید پیوست زیست محیطی داشته باشد، گفت: ضروری است که دانش‌بنیانی‌ها در تولید اقتصادی پیشگام باشند و براساس یک دستورالعمل تولیدات خود را همخوان با محیط زیست به ثمر برسانند.

سعیده خضیر در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان که عصر شنبه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: طی یک سال گذشته با تعاملاتی که با شرکت‌های فناورانه داشتیم، سعی کردیم مسائل و مشکلات محیط زیستی استان را با آن‌ها به اشتراک بگذاریم تا با مشارکت‌های مردمی و نخبگان بتوانیم برای حل مشکلات اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه مسئله مشارکت با دانش‌بنیانی‌ها نیاز به یک سیاست‌گذاری منسجم دارد، بیان کرد: دانش‌بنیانی‌ها، می‌توانند نقش بسزایی در دستیابی به مؤلفه‌ها و استانداردهای زیست محیطی داشته باشند.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین ادامه داد: قزوین این تاب آوری را دارد که در حوزه‌هایی چون صنعت، کشاورزی و محیط زیست و فناوری با ورود دانش‌بنیانی‌ها به سمت سیاست‌گذاری‌های سازمان‌یافته حرکت کند.

وی با اشاره به مسائل نیروگاه شهید رجایی تصریح کرد: جلسات زیادی در باب مشکلات نیروگاه شهید رجایی در استان برگزار شده و امیدواریم مشکلات محیط زیستی نیروگاه برطرف شود.

این مسئول با بیان اینکه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی از مواردی است که در سال جاری پیگیر آن هستیم، افزود: برای تحقق این امر باید یک تغییر در کارگروه سلامت استان صورت بگیرد.

انتهای پیام

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.