حوادث

یک پایگاه اورژانس برای ۲۵۰ کیلومتر جاده

یک پایگاه اورژانس برای ۲۵۰ کیلومتر جاده

آفتاب نیوز:

باقر صدیقی بیان کرد: مسئولان مربوطه با توجه به مشکلات این حوزه اقدامات لازم را برای رفع این گونه مشکلات که عموماً به ویژه در حوزه بهداشت و درمان است انجام دهند و مسائلی را که به زندگی مردم مربوط می شود به صورت جداگانه پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه نبود اورژانس شهری، کمک به موقع به مصدومان و حادثه دیدگان گاهی با مشکل مواجه می شود، گفت: امیدواریم هر چه سریعتر مرکز اورژانس شهری در مرکز حوزه خدماتی احداث شود.

بخشدارکشتگر تصریح کرد: در 60 کیلومتری جاده نیشاپور، 35 کیلومتری جاده خوشاب و 30 کیلومتری جاده گوچان (حدود 150 کیلومتری جاده اصلی) تنها یک راه اضطراری و بیش از 100 کیلومتر راه روستایی در مجموع به مسافت 250 کیلومتر داریم.

وی با بیان اینکه تنها اورژانس جاده ای در مرکز عبدالله ژئو وجود دارد و تنها یک پایگاه اورژانس (برازین) در مرکز خدمات درمانی روستایی داریم، گفت: متاسفانه شهرستان چیکان به عنوان مرکز بخش واقع در مجاورت جاده مواصلاتی و ترانزیتی از این خدمات اورژانسی بی بهره است.

صدیقی افزود: سرو روشن از توابع شهرستان نیشابور استان خراسان رضوی است که مرکز آن شهرستان چکنی و چهل روستا است و حدود هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و 17 هزار و 435 نفر جمعیت دارد و این قسمت در مناطق مختلف نیازمند خدمات ویژه است.

صدیقی با اشاره به کمبود اورژانس شهری در مرکز خدمات کشوری و نیاز جدی به این کار، گفت: کارهای و خدمات خوبی در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است، اما با نگاهی به شرایط موجود، شایسته و در خور توجه است که مردم انتظار خدمات بیشتری را داشته باشند. لذا از مسئولین مربوطه در این زمینه تقاضای همکاری بیشتر داریم.

وی همچنین از خدمات رایگان جهادگران چشم پزشکی بیمارستان خاتم الانبیاء مشهد به مردم استان خبر داد و گفت: همزمان با دومین روز از ماه محرم، گروه جهادی چشم پزشکی بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) در منطقه معدود و رایگان این استان خدمات رسانی کردند.

نماینده ارشد دولت در دیوان عالی کشور توضیح داد: در این گروه چشم پزشک، چشم پزشک، پرستار و مسئول تدارکات و تدارکات که از اعضای گروه جهادی بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) هستند.

وی افزود: این گروه جهادی با انتقال تجهیزات گران قیمت و تخصصی خود خدمات رایگان و تخصصی خود را ارائه کردند و همچنین از تجهیزات اهدایی موسسه خیریه آقای دکتر مالکی دور که در مرکز درمانی بست چک بیکار مانده بودند بهره مند شدند.

صدیقی تصریح کرد: با توجه به پیش ثبت نام از متقاضیان با توجه به شرایط تعیین سن، امروز شاهد حضور نیازمندان در مرکز درمان بستری سرولت بودیم.

رئیس مجمع خادمین با اشاره به حضور 48 ساعته این گروه جهادی گفت: استقبال بی سابقه این موسسه خیریه در ماه محرم نشان از روح قدسی و خدمت خالصانه این گروه جهادی و حضور داوطلبانه آن در مناطق محروم و دورافتاده است.

وی توصیه کرد: دیدار و پیگیری بانیان محترم شهرستان بخش و چیکان، شوراهای اسلامی شهر، در فراهم کردن شرایط برای ارائه خدمات مورد علاقه مردم، مورد تشکر و قدردانی مسئولین دانشکده علوم پزشکی قرار گیرد و انصافاً در راه خدمت رسانی به مردمی که بی عدالتی و ابزاری ندارند، از خدمت رسانی عادلانه به مردم و ابزار خدمت رسانی به مردم در راه نادیده گرفته نشوند. اگرچه مهم نیست، اما در این زمینه ها.

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.