فرهنگ و هنر

? آغاز اجرای طرح “به جای فرزند شهیدت” در استان مرکزی

? آغاز اجرای طرح "به جای فرزند شهیدت" در استان مرکزی

تیتر نیوز/مرکزی اجرای طرح “به جای فرزند شهیدت” ویژه خانواده و والدین شهدا در استان مرکزی آغاز شد.

دکتر فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در جریان اجرای طرح “به جای فرزند شهیدت” (سرکشی از خانواده های شهدا و انجام ویزیت و پیگیری مراحل درمان آنها) اظهار کرد: در جریان اجرای این طرح، یک روز قبل از حضور پزشک متخصص در منزل خانواده شهدا، پرستاران مراجعه کرده و سوابق درمانی، دارویی و بیماری ها را بررسی می‌کنند و متناسب با وضعیت بیمار، پزشکان متخصص و مرتبط با شرایط بیمار با تجهیزات مورد نیاز به منزل وی، مراجعه خواهند کرد.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح اقدام بسیار بزرگی برای قدردانی از ایثار خانواده شهدا و ترویج تکریم فرهنگ ایثار و شهادت و خانواده شهداست و در واقع این طرح حداقل کاری است که می توان برای آرامش این خانواده ها به انجام رساند.

استاندار مرکزی گفت: عموم والدین شهدا در وضعیت کهولت سن هستند و برخی امکان خروج از منزل و مراجعه به پزشک برای درمان را ندارند و این طرح بهترین فرصت برای پیگیری درمان این والدین است.

به گزارش تیتر نیوز، در حاشیه اجرای این طرح، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در این طرح، والدین شهدا، به دلیل بالا بودن سن و ابتلا به بیماری ها و کسالت های مختلف، ویزیت شده و پیگیری مراحل درمان برای آنها انجام شود.

دکتر علیرضا امانی افزود: در مرحله نخست، نهاد شاهد و ایثارگر دانشگاه، بررسی اولیه را جهت تشخیص نوع بیماری و کسالت انجام می دهند و اگر بیماری خاصی وجود داشته باشد، در گام دوم، متخصص با مراجعه به منزل خانواده شهدا روند تشکیل پرونده و درمان را آغاز می کند.

وی با بیان اینکه در این طرح، خانواده ها و والدین شهدا نیازی به خروج از منزل ندارند و اگر درمان خاصی نیاز باشد، دانشگاه علوم پزشکی اقدامات لازم را انجام می دهد، گفت: یکی از مزیت های این طرح این است که از تداخل دارویی جلوگیری می شود، متاسفانه برخی از خانواده های شهدا، به دلیل مراجعه به متخصصین و پزشکان مختلف، ناچار به مصرف انواع داروها هستند که اجرای این طرح مانع از تداخل دارویی می شود و مصرف داروها تحت نظر و کنترل قرار می گیرد.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

با استفاده از انتخاب دقیق واژگان، تازگی و جذابیتی به نثرم اضافه می‌کنم.