فرهنگ و هنر

? افتتاح و بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد

? افتتاح و بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد

تیتر نیوز/لرستان معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سفر به لرستان، گفت: به زودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد خواهیم بود.

محمدرضا هراتی ۱۹ تیر در بازدید از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد با بیان اینکه مقدمات و آماده‌سازی افتتاح و بهره‌برداری رسمی از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد تقریباً رو به اتمام است، افزود: با توجه به چند مرحله بازدید همکاران در اداره کل امور کتابخانه‌ها و زیست‌بوم منطقه نکاتی درباره باز طراحی کتابخانه مرکزی خرم‌آباد مد نظر قرار گرفت که ایجاد فضاهایی متناسب برای کودکان و نوجوانان، بخش استان‌شناسی و سالن‌های مطالعه در حال انجام است و به زودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از فاز اول کتابخانه مرکزی خرم‌آباد خواهیم بود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون عملیات زیرساختی و عمرانی این فاز از کتابخانه تمام شده و وارد ظریف‌کاری و نقاشی شده است، بیان کرد: همچنین تجهیزات سخت افزای مورد نیاز کتابخانه مرکزی تهیه شده است.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه با بیان اینکه کتابخانه مرکزی قم و سهند نیز بهره‌برداری کامل صورت گرفته است، تصریح کرد: با توجه به نظر دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مبنی بر بهره‌برداری کامل از کتابخانه‌ها و نه فقط افتتاح ساختمان، امیدواریم به‌زودی و با همت مضاعف شاهد بهره‌برداری رسمی کتابخانه مرکزی خرم‌آباد نیز باشیم.

هراتی گفت: هر خدماتی که در کتابخانه‌های عمومی عرضه می‌شود با ضریب حداقل ۱۰ برابری را باید برای کتابخانه‌های مرکزی مد نظر داشته باشیم؛  به عنوان مثال بخش کودک کتابخانه مرکزی خرم‌آباد یا مخزن یا سالن‌های VIP پژوهشگران خود یک کتابخانه محسوب می‌شوند.

وی به بازخورد خوب افتتاح کتابخانه سهند در آذربایجان شرقی اشاره کرد و یادآور شد: مشاهده صف ثبت‌نام و عضویت  کتابخانه در شهر جدید سهند امید و در پی آن افزایش فرهیختگیِ فعالیت‌های حول محور فرهنگ و کتاب را به دنبال دارد و خستگی ما از دیدن صف‌هایی که برای عضویت در کتابخانه‌ها بسته می‌شوند که از خدمات مدرن و فرهنگی و آموزشی  کتابخانه استفاده می‌کنند، رفع می‌شود.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه وقتی کتابخانه‌ای افتتاح شود حضور کودکان و نوجوانان بیشتر مشاهده خواهد شد، اظهار کرد: اکنون نیز با توجه به اینکه در فصل تابستان بسر می‌بریم کودکان می‌توانند در این فضا  با کتاب بیشتر مانوس ‌شوند، وقتی با کتاب مانوس شویم شعر، اختراع، آشنایی با تاریخ، هنر، نویسندگی به دنبال آن خواهد آمد.

هراتی با بیان اینکه ترکیب کتاب، کتابخانه مرکزی، کتابدار متخصص و عضو می‌تواند به جای خوب برسد، بیان کرد: نتیجه این ترکیب، فرهیختگی، ارتقا و افزایش و ارتقا سرانه مطالعه، دانش و تولید هنرمند خواهد شد.  

انتهای پیام 

نویسنده تحریریه مطالب هنری

با استفاده از انتخاب دقیق واژگان، تازگی و جذابیتی به نثرم اضافه می‌کنم.