فرهنگ و هنر

? شهادت امام حسین(ع) زمینه بیداری مردم را فراهم کرد

? شهادت امام حسین(ع) زمینه بیداری مردم را فراهم کرد

تیتر نیوز/گیلان دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با اشاره به اینکه جریان استکبار با دینی که مقابل ظلم و نظام سلطه ایستاده مخالفت می‌کند، اظهار کرد: شهادت امام حسین(ع) زمینه بیداری و رفع جهالت در بین مردم را فراهم کرد.

آیت‌الله رضا رمضانی امروز در مراسم سوگواری تاسوعای حسینی که در مهدیه رشت برگزار شد، اظهار کرد: همواره در طول تاریخ عده‌ای مواجهه منفی با دین داشتند؛ آنها تلاش می‌کردند با همه انبیاء الهی مقابله کنند و پیامبران خدا را به شهادت برسانند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انبیاء الهی با بردگی مخالف بودند، تصریح کرد: دین امری فطری است و انبیا آن را به بشر تحمیل نکردند.

وی با بیان اینکه جریان سلطه در طول تاریخ درصدد بود که انسان‌ها را به بردگی بکشاند، افزود: متاسفانه افرادی در طول تاریخ با وجود دیدن معجزات پیامبران، در مقابل آنها می‌ایستادند.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه در قرن‌های ۱۷ تا ۲۰ میلادی، دین را امری خرافی می‌دانستند، خاطرنشان کرد: در زمان امام حسین(ع) هم عده‌ای مبارزه با دین را در دستور کار خود داشتند و یزید به دنبال محو دین و شریعت بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: در زمان امام حسین(ع) به دنبال این بودند تا نام پیامبر اکرم(ص) و اسلام را محو کنند؛ امام حسین(ع) اسلام را حفظ کرد و بقای اسلام مرهون مجاهدت و شهادت ایشان است.

وی در ادامه عدم بلوغ دینی و سیاسی مردم نسبت به حقیقت اسلام را از جمله عوامل شهادت امام حسین(ع) دانست.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه محو دین ابتدا از سوی امویان طرح‌ریزی شده بود، ابراز کرد: شهادت امام حسین(ع) باعث برپایی نهضت اعتراض مانند قیام‌ مختار در جامعه شد.

وی با بیان اینکه در اواخر دوره امام صادق(ع) بدترین رفتارها را نسبت به ایشان و سایر ائمه اطهار(ع) داشتند، تصریح کرد: بنی امیه و بنی عباس به نام دین حکومت کردند، اما درصدد نابودی احکام الهی برآمدند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: متاسفانه در زمان امام حسین(ع) شناخت عموم نسبت به ایشان وجود نداشت و همین عامل شهادت امام سوم شیعیان شد.

وی با اشاره به اینکه جریان استکبار با دینی که مقابل ظلم و نظام سلطه ایستاده مخالفت می‌کند، اظهار کرد: شهادت امام حسین(ع) زمینه بیداری و رفع جهالت در بین مردم را فراهم کرد.

آیت‌الله رمضانی تصریح کرد: اگر بلوغ سیاسی در زمان اباعبدالله الحسین(ع) وجود داشت ایشان به شهادت نمی‌رسید.

وی در پایان با تاکید بر گسترش جغرافیای جبهه حق و مقاومت، گفت: امروز نیز اگر مسلمانان از فهم و بلوغ دینی و سیاسی برخوردار باشند جریان استکبار نمی‌تواند به آنها زور بگوید.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

با استفاده از انتخاب دقیق واژگان، تازگی و جذابیتی به نثرم اضافه می‌کنم.