علمی و پزشکی

? همکاری‌های ایران و تاجیکستان برای رشد شاخص‌های سلامت منطقه

? همکاری‌های ایران و تاجیکستان برای رشد شاخص‌های سلامت منطقه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در دیدار وزیر بهداشت و تندرستی تاجیکستان، تحمیل تحریم‌های دارویی و تجهیزاتی به کشورمان را زمینه ساز فرصتی قلمداد کرد که با توان و دانش متخصصان ایرانی فراهم شد.

به گزارش تیتر نیوز، دکتر بهرام عین اللهی صبح امروز در جلسه مشترک با دکتر عبدالله‌زاده، اظهار داشت: یکی از نقاط عطف پیشرفت حوزه سلامت در ایران ادغام آموزش در درمان بود که  از جمله استانداردهای جهانی است و  در نظام سلامت ما به اجرا درآمد.
 
عین‌اللهی تصریح کرد: ما در ابتدای انقلاب فقط ۹ دانشگاه علوم پزشکی داشتیم و اکنون ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی ، ۲۷۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی و ۲۲ هزار عضو هیات علمی داریم که نتیجه ادغام آموزش در درمان است.

دکتر عبدالله‌زاده وزیر بهداشت و تندرستی تاجیکستان نیز در این دیدار خواستار انتقال تجارب موفق حوزه سلامت جمهوری اسلامی ایران به این کشور شد و گفت: ایران در تامین داروی مورد نیاز خود در مرحله خودکفایی است و ما برای تأمین نیاز دارویی خود  در راستای تفاهم نامه‌های بین المللی به همکاری ایران نیاز داریم.

گفتنی است جلسه مشترک وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان با همتای تاجیکستانی صبح امروز با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه رشد شاخص‌های سلامت برگزار شد.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم پزشکی

نوشته‌هایم به طور خلاقانه، با جذابیت و همراه با مطالعات علمی تهیه می‌شوند. هدفم جلب توجه شماست و شما را در دنیایی از اطلاعات جذاب و پر رمز و راز پزشکی به سفری هیجان‌انگیز دعوت کنم.