اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

گزیده 4 خبر داغ از سایت فناوری “تکناک”

در هفته‌ای که گذشت اخبار بسیار مهمی در دنیای علم و تکنولوژی به گوش رسید. ما در تک ناک به بررسی این اخبار به صورت داغ و به روز پرداخته و آن‌ها را بررسی می‌کنیم. در این مطلب قصد داریم گزیده 4 خبر داغ سایت را که در هفته گذشته اتفاق افتاد، با یک دیگر مرور کنیم.

عرضه‌ی سه محصول جدید شیائومی؛ شمارش معکوس آغاز شد

شرکت شیائومی، این تولیدکننده محبوب لوازم الکترونیکی به صورت رسمی اعلام کرده که در مرداد ماه یک رویداد برای به نمایش گذاشتن جدیدترین محصولات شیائومی برگزار خواهد کرد. این محصولات احتمالاً اعم از گوشی MIX FOLD 3 هستند که به عنوان نسل بعدی گوشی MIX FOLD 2 شناخته می‌شود.

گزیده 4 خبر داغ از سایت فناوری "تکناک"

محصول دیگر XIAOMI PAD 6 MAX است که صفحه نمایش 11 اینچی، 265 گیگابایت حافظه داخلی و دوربین 10.8 مگاپیکسلی دارد. شارژ سریع 67 واتی و پردازنده اسنپ‌دراگون 8 از جمله ویژگی‌های این محصول به حساب می‌آیند. محصول سومی که شیائومی در رویداد رسمی خود از آن رونمایی خواهد کرد، چیزی نیست به جز گوشی REDMI K60 ULTRA که صفحه نمایشی 6.7 اینچی دارد. دوربین اصلی آن 108 مگاپیکسل بوده و 256 گیگابایت نیز حافظه دارد. شارژ سریع 120 واتی از دیگر ویژگی‌های این گوشی تلفن همراه است. به خاطر داشته باشید که شیائومی تنها برگزاری رویداد را به صورت قطعی اعلام کرده است و در خصوص محصولاتی که قرار است معرفی شوند، تنها شایعاتی وجود دارد که قوی‌ترین آن‌ها را برای شما شرح دادیم.

EA Sports FC (FIFA 24 ) به زودی منتشر خواهد شد

در سال قبل EA اعلام کرده است که پس از گذشت سه دهه از همکاری او با فدراسیون جهانی فوتبال، او قصد پایان دادن به این همکاری را دارد. این خبر در حالی اعلام شده است که بازی جدید یعنی EA sport FC در 7 مهرماه معادل با 29 سپتامبر برای Xbox Series X|S، Xbox One، PC، PS4، PS5 و Nintendo Switchدر دسترس قرار خواهد گرفت.

گزیده 4 خبر داغ از سایت فناوری "تکناک"

این کمپانی اعلام کرده است که قصد دارد با استفاده از فناوری‌هایی مثل فناوری  Hypermotion Volumetric، فیزیک پارچه متحرک توسط GPU و یکپارچگی جدید موتور Frostbite با EA Sports Sapien، به ارتقای سطح تصویرها و انیمیشن‌ها در بازی جدید خود بیفزاید. از سوی دیگر، فیفا که در سال 2024 بازی ای منتشر نخواهد کرد، اطمینان داده که به زودی با یک بازی پیشرو و جدید با یک ناشر جایگزین به رقابت باز خواهد گشت. به دلیل قطع همکاری ای که صورت گرفته، میزان استقبال‌ها از بازی جدید در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هنوز مشخص نیست قرار است با چه میزان کیفیتی رو به رو باشیم.

جدیدترین تبلت‌های عرضه شده به بازار

تبلت‌ها در کنار گوشی‌های همراه و لپ‌تاپ‌ها از مهم‌ترین لوازم الکترونیکی ای هستند که علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی تازه‌های این نوع  محصول را همواره رصد می‌کنند. اخیراً تعدادی از تبلت‌های جدید به بازار آمده‌اند که آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

تبلت RED MAGIC با دوربین 13 مگاپیکسلی، 512 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگ رم به همراه صفحه نمایش 12.1 اینچی از جمله جدیدترین تبلت‌های معرفی شده به بازار است. پردازنده این تبلت نیز اسنپ‌دراگون است. تبلت بعدی MAGIC PAD 13 است. این تبلت 13 اینچ صفحه نمایش دارد و مجهز به دو دوربین اصلی 13 و 9 مگاپیکسلی می‌باشد. 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی از دیگر مشخصات این تبلت به حساب می‌آیند. پردازنده QULACOMM SNAPDRAGON 888 روی تبلت مجیک پد 13 قرار دارد.

برای طرفداران برند سامسونگ، این قسمت از خبر بسیار خوشایند است؛ زیرا یکی از بهترین تبلت‌های جدید معرفی شده به بازار، GALAXY TAB S9 FE است. پردازنده 8 هسته‌ای اکسینوس 1380، صفحه نمایش ال سی دی، سیستم عامل اندروید 13 و 6 گیگابایت رم از ویژگی‌های مهم این تبلت هستند.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها بسیار مهم است و هوش مصنوعی نیز می‌تواند داغ‌ترین و پرهیجان‌ترین خبر این روزهای دنیای تکنولوژی قلمداد شود. استفاده از ابزار هوش مصنوعی برای بازاریابی، کاری بسیار جدید و پیشرو است. یکی از ابزارهای مناسب هوش مصنوعی برای بازاریابی دیجیتال REPLY.IO است. این ابزار با خودکار کردن فرایند فروش و شبیه سازی ایمیل‌ها باعث صرفه جویی در زمان می‌شود.

ابزار دیگر SCALENUT است که به صاحبان کسب و کار در تولید محتوا و تحقیق کلمات کلیدی و سایر موضوعات مرتبط با سئو و ایجاد ترافیک در وب‌سایت کمک می‌کند. OTTER.AI نیز از دیگر ابزار هوش مصنوعی است که به تبدیل گفتار و صحبت‌های شما در جلسات به متن کمک می‌کند. این ابزار هم چنین در ترجمه کردن صحبت‌هایی که به صورت متن درآورده است بسیار دقیق است.

 ابزار دیگر که معروف‌ترین ابزار هوش مصنوعی می‌باشد، چت جی پی تی است. چت جی پی تی به صورت پرسش و پاسخ عمل می‌کند و اطلاعات مناسبی برای شفاف سازی و سؤالات مختلف ارائه می‌دهد. به جز این ابزارها، ابزارهای دیگری نیز به بازاریابی دیجیتال کمک می کنند، اما انتخاب آن ها به هدف شما بستگی دارد.