بازاریابی در صنعت فولاد

استراتژی بازاریابی در صنعت فولاد؟

توافق جامع هسته ای ایران با قدرت های جهانی در حالی خوش بینی های فراوانی را در بخش های مختلف اقتصادی به همراه آورده است که به نظر می رسد این خوش بینی در بخش فولاد با چالش هایی همراه باشد. بررسی چالش های صنعت فولاد در حالی که این صنعت و بازار آن رکودی نزدیک به دو سال را پشت سر می گذارد از آنجا اهمیت دارد که به نظر می رسد این چالش ها به واسطه مشکلاتی که از قبل وجود داشته اند، در زمان رکود سرباز کرده و بیش از پیش خودنمایی کرده اند. از نگاه کارشناسان در شرایطی که این صنعت به واسطه بهبود فضای بین المللی در آستانه تحول قرار دارد، شناسایی موانع توسعه صنعت فولاد می تواند به شفافیت فضا کمک کند.

بازاریابی در صنعت فولاد

به عقیده کارشناسان یکی از مشکلاتی که نه فقط طی دو سال گذشته، بلکه از سال ها قبل نیز واحدهای تولیدکننده فولاد را تحت تاثیر خود قرار داده، نبود استراتژی بازاریابی است؛ به گونه ای که واحدهای تولیدکننده فولاد کمتر بر اساس یک بازاریابی حساب شده در بازار عمل کرده اند. در واقع واحدهای تولیدی هیچ گاه به سوی بازاریابی و نیازسنجی بازار گام برنداشته اند، به همین علت هم از زمانی که مسکن مهر با مشکلاتی همراه شد این صنعت نیز تحت تاثیر قرار گرفت و فروش واحدهای فولادی با افت چشمگیری همراه شد.

از سویی دیگرنیاز به بازاریابی در بازارهای خارجی نیز احساس می شود؛ در شرایطی که با لغو تحریم های بین المللی علیه ایران یکی از نیازهای اساسی صنعت فولاد کشور، بازاریابی بین المللی برای تولیدات فولادی است. کارشناسان می گویند برای بازاریابی در مقاصد بین المللی می توان از کشورهای همسایه یا کشورهایی شروع کرد که ارتباط سیاسی خوبی با آنها وجود دارد، به این ترتیب محصولات فولادی ایران می توانند در سایه یک بازاریابی مناسب جایگاه خود را در بازارهای بین المللی پیدا کنند.

الزامات استراتژی بازاریابی برای صنعت فولاد

در دسترس بودن مواد خام برای بخش صنعتی حیاتی است و به‌وضوح برای رشد آن مهم است، زیرا فولاد همچنان بهترین محصول خریداری شده توسط خریداران است. اما حتی با وجود تقاضای بالا و طول عمر صنعت، هنوز چالش‌هایی برای اداره یک کسب‌وکار وجود دارد، مانند: حفظ روابط، ایجاد روابط جدید، یا به‌طورکلی تلاش برای ایجاد شرکت‌هایی که ماندگار باشند.

مشتریانی که می‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید را درک کنید

بازاریابی دیجیتال به شما امکان می‌دهد با مشتریان ارتباط برقرار کنید و در معرض دید مشتریان بالقوه جدید باشید که تولیدکنندگان بیشتری روی فناوری‌های آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. در واقع، نسل جدید خریداران B2B امروزی، متخصصان فناوری مدرن به ویژه کامپیوتر هستند و قبل از تماس با شما، خدمات شما را به‌صورت آنلاین بررسی می‌کنند.

مطالعات رسول دانیال زاده نشان می‌دهد که:

74% تأمین‌کنندگان را به‌عنوان اولین کسانی انتخاب می‌کنند که ارزش‌افزوده و مشکلات خود را بهتر درک می‌کنند

67 درصد بیشتر از یک سال قبل به محتوا و جستجو متکی هستند

80٪ از مشتریان B2C انتظار خرید مشابهی دارند.

تولیدکنندگان دیگر نمی‌توانند از دسترس و اثربخشی بازاریابی دیجیتال فرار کنند و روش‌های خود را با روش های قدیمی مانند تبلیغات چاپی تطبیق داده‌اند تا مشتریان جدیدی را با استفاده از وب‌سایت‌ها و تبلیغات دیجیتال جذب کنند.

محتوای آنلاین موردنیاز مشتریان خود را ارائه دهید

همان‌طور که خریداران خدمات شما را به‌صورت آنلاین جستجو می‌کنند، وب‌سایت شما پایه مهمی برای تلاش‌های رشد شما است. اگر وجود نداشته باشید، آنها شما را پیدا نخواهند کرد.

امروزه، 47 درصد از مصرف‌کنندگان انتظار دارند که صفحات وب در 2 ثانیه یا کمتر بارگذاری شوند و 33 درصد از مردم وب‌سایتی را ترک می‌کنند که بارگذاری آن بیش از 4 ثانیه طول می‌کشد. اگر نسخه موبایلی وب‌سایت شما عملکرد و کنترل‌های مشابه نسخه دسکتاپ را نداشته باشد، بازدیدکنندگان ممکن است از تجربه کاربری ضعیف ناامید شوند و به رقیب روی بیاورند.

خریداران دوست دارند در مورد صنعت شما مشاوره بگیرند و قبل از تماس با شما، اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند. با انتشار منابع رایگان، راهنماها و مطالعات موردی که به چالش‌های رایج خریداران می‌پردازد، خود را به‌عنوان یک رهبر مورد اعتماد معرفی کنید.

علاوه بر به‌روزرسانی ویژگی‌های موبایل و صفحات محتوای وب‌سایت خود؛ باید مهم‌ترین عناصر را برای افزایش تبدیل وب‌سایت اولویت‌بندی کنید. این به این معنی است که راه‌حل‌های ساده‌ای را در وب‌سایت خود قرار دهید تا مشتریان بالقوه با شما تماس بگیرند یا اطلاعات خود را ارسال کنند. مثلاً، صفحه تماس با ما گزینه‌هایی را برای بازدیدکنندگان وب‌سایت فراهم می‌کند تا با شما تماس بگیرند، مانند دکمه تماس با یک کلیک. فرم‌های ادعا؛ گزینه‌هایی مانند آدرس‌های ایمیل و CTAهای خدمات 24 ساعته را ارائه می‌دهد. 7 روز هفته همیشه قابل‌مشاهده باشید.

تلاش‌های تولید سرنخ فعلی خود را به طور منظم پیگیری کنید

قبل از ایجاد هرگونه تغییر، مهم است که ببینید تلاش‌های بازاریابی فعلی شما چگونه کار می‌کند.

برای اکثر تولیدکنندگان، این به معنای نگاه‌کردن به ابزارهای گزارش‌دهی مانند Google Analytics و اجزای اصلی وب مانند:

  • عملکرد کلیدی
  • تصاویر بهینه
  • عنوان صفحه و توضیحات
  • دکمه‌های هشدار
  • سرعت سایت موبایل

اگر مطمئن نیستید که چگونه عملکرد وب‌سایت خود را تجزیه‌وتحلیل کنید، اشکالی ندارد! ممکن است لازم باشد با یک متخصص صنعت مشورت کنید تا محتوای وب‌سایت، ترافیک سئو، سازگاری با موبایل و غیره را به‌درستی تجزیه‌وتحلیل کنید و بفهمید همه این اطلاعات و گزارش‌ها برای تعیین محل سرمایه‌گذاری منابع، اتخاذ تصمیمات تجاری آگاهانه و نشان‌دادن بازگشت سرمایه ضروری هستند.

راهنمای آنلاین برای ارتقای شرکت صنعت فولاد

برای تقویت بیشتر وب‌سایتتان، یک استراتژی تبلیغات دیجیتال می‌تواند کسب‌وکار فولادی شما را به مخاطبان مناسبی برساند که می‌خواهید کسب‌وکارتان به آنها برسد. در برخی موارد، می‌توانید با کمترین تلاش، کسب‌وکار خود را به‌صورت رایگان تبلیغ کنید.

اطلاعات کسب‌وکار خود را به دایرکتوری‌های کسب‌وکار آنلاین اضافه کنید، مانند:

  • نمایه شرکت در گوگل
  • فهرست راهنمای شرکت لینکدین
  • Yelp kubucuruzi
  • Apple Maps Connection

تولید سرنخ و تکنیک‌های بازاریابی

آیا تکنیک تبلیغاتی شما برای پاسخگویی به خواسته‌های مشتریان شما طراحی شده است؟

در حال حاضر، چشم‌انداز شرکت‌ها و مشتریان روزانه در حال تغییر است تا دیجیتالی‌تر شود. عناصر زیادی برای یک تکنیک تبلیغات دیجیتال کامل برای تولیدکنندگان فلزکاری وجود دارد، اما می‌توانید با به‌روزرسانی وب‌سایت شروع کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که 30 درصد از خریداران شرکتی را در صورت نداشتن وب‌سایت در نظر نمی‌گیرند، بنابراین وب‌سایت شما باید در مرکز تلاش‌های توسعه شما باشد.