اجتماعی

آماده باش نیروهای حفاظتی در جنگل های گیلان

آماده باش نیروهای حفاظتی در جنگل های گیلان

تیتر نیوز/گیلان فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان از آمادگی صد درصدی نیروها و امکانات و تجهیزات حفاظتی طی امروز و فردا خبر داد و بیان کرد: نیروهای حفاظتی منابع طبیعی تعطیلی ندارند و شبانه روز در عرصه ها هستند.

سرهنگ محمد قربانی لرد در گفت وگو با تیتر نیوز، از آماده باش کامل نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به افزایش شدید دما طی امروز و فردا، احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی استان وجود دارد.

وی بارندگی های چند روز اخیر را موجب مرطوب شدن کف جنگل ها دانست و افزود: با این وجود، کلیه نیروهای حفاظتی و امدادی و آتش نشانی و همیار طبیعت در سطح عرصه ها حضور دارند تا در صورت بروز هرگونه آتش سوزی، مانع از گسترش آن شوند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، از آمادگی صد درصدی نیروها و امکانات و تجهیزات حفاظتی خبر داد و بیان کرد: نیروهای حفاظتی منابع طبیعی تعطیلی ندارند و شبانه روز در عرصه ها هستند.

قربانی لرد، با بیان اینکه مراتع به دلیل خشکی بیشتر در معرض خطر حریق هستند، اضافه کرد: اراضی جنگلی شهرستان رودبار نیز به دلیل شرایط اقلیمی منطقه مستعد آتش سوزی است و لذا به مردم و گردشگران توصیه می کنیم از روشن کردن هرگونه آتش در عرصه های منابع طبیعی خودداری کنند و در صورت ضرورت، حتما از اطفای کامل آن مطمئن شوند.

وی از کاهش بیش از ۸۰ درصدی وقوع حریق در سطح جنگل های استان طی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۸۰۰۰ نفر/ساعت دوره آموزشی اطفای حریق جنگل را برای دهیاران و همیاران طبیعت و نیروهای بسیجی و مردمی برگزار کردیم؛ دوره های آموزشی پیشگیری از حریق نیز از اردیبهشت ماه امسال در کلیه های شهرستان های گیلان برگزار شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه دود و آتش در داخل اراضی جنگلی با شماره های شبانه روزی ۱۵۰۴ یا ۱۳۹ تماس بگیرند و خاطرنشان کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان در قالب ۳۲۲ بلوک حفاظتی اقدام به پایش عرصه های جنگلی و مرتعی استان می کنند.

انتهای پیام

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.