اجتماعی

تمهیدات کمیته امداد برای بیمه و بازنشستگی مددجویان روستایی + مستمری پرداختی

تمهیدات کمیته امداد برای بیمه و بازنشستگی مددجویان روستایی + مستمری پرداختی

مدیرکل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد از بازنشستگی ۹۴۴ نفر از مددجویان کمیته امداد عضو صندوق بیمه روستاییان و عشایر طی سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

مجتبی احمدلو در گفت‌وگو با تیتر نیوز، با اشاره به عملکرد کمیته امداد درخصوص پوشش بیمه‌ای مددجویان صندوق روستایی و عشایر اظهار کرد: در حال حاضر کمیته امداد برای ۵۲ هزار و ۸۰۴ نفر از مددجویان خود به صندوق بیمه روستاییان و عشایر بیمه‌پردازی می‌کند که ۳۳ هزار و ۷۱۰ نفر از این جمعیت زن سرپرست خانوار و ۱۹ هزار و ۹۴ نفر مرد سرپرست خانوار هستند.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه روستاییان و عشایر دارای ۱۰ سطح بیمه‌پردازی است که متناسب با مبلغ پرداختی بازنشستگی و میزان مستمری افراد متفاوت است، گفت: بالغ بر ۶۰ میلیاردتومان هزینه پرداخت بیمه بازنشستگی مددجویان تحت پوشش صندوق بیمه روستاییان و عشایر با سطح ۳ شده است.

مدیرکل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد با اشاره به اینکه در حال حاضر بیمه مددجویان را با سطح سه پرداخت می‌کنیم، یادآور شد: سرانه پرداختی بیمه هر مددجوی صندوق روستاییان و عشایر امسال در سطح سه، معادل یک میلیون و ۱۱۰ هزارتومان است که میزان مستمری آنها در همین سطح معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومان خواهد بود. بیمه‌پردازی برای هر مددجو به مدت ۱۵ سال است.

احمدلو در ادامه درخصوص تعداد بازنشستگان صندوق بیمه روستاییان و عشایر تحت پوشش، افزود: امسال ۹۴۴ نفر از مددجویان کمیته امداد طی سه ماهه اول امسال بازنشسته صندوق روستایی و عشایر شده‌اند که ۱۷۸ نفر از آنها زن سرپرست خانوار و ۷۶۶ نفر از آنها مرد سرپرست خانوار هستند.

وی همچنین اعلام کرد: در سال جاری به طور کلی برای بیمه مددجویان کمیته امداد، ۴۷۰ میلیاردتومان اعتبار در نظر گرفته شد که از این مقدار ۶۰ میلیارد برای بیمه مددجویان صندوق روستاییان و عشایر و ۴۱۰ میلیاردتومان برای بیمه اجتماعی مددجویان سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.