فرهنگ و هنر

فعالیت ۳۴ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در لرستان

فعالیت ۳۴ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در لرستان

تیتر نیوز/لرستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از فعالیت ۳۴ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان خبر داد.

به گزارش تیتر نیوز، عطا حسن‌پور امروز ۲۹ مردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های لرستان در حوزه گردشگری در حال حاضر ۳۴ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: در همین راستا چندین دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری نیز در حال انجام مراحل صدور مجوز از طریق سامانه سادرا هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با بیان اینکه در سال‌های اخیر تسهیلاتی جهت توسعه این دفاتر بخصوص در ایام کرونا پرداخت شده افزود:  علاوه بر این در سال جاری نیز خدمات ویژه‌ای در غالب مناطق گردشگرپذیر در استان صورت گرفته است.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: در این راستا و با هدف جذب گردشگر؛ عملیات محوطه سازی و سکوهای سراب زز به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان، ایجاد راه دسترسی به چشمه آبگرم دلفان به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان و ایجاد سکو در کنار آبشار گریت و ساخت دیوار به منظور جلوگیری از ریزش کوه به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان، اجرایی شده است.

وی همچنین به ساخت آبخوری و نصب نرده در تپه چغابل به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و ایجاد راه دسترسی و تعمیر پل معلق دره زیبای شیرز به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و ادامه داد: محوطه‌سازی و بهسازی راه دسترسی آبشار نوژیان، ایجاد سکوی پیک‌نیکی در سراب رفتخان، محوطه‌سازی و بهسازی راه دسترسی کمپ درب گنبد کوهدشت و ایجاد راه دسترسی محوطه‌سازی و ایجاد سکو در آبشار افرینه نیز از دیگر اقدامات این مجموعه در راستای افزایش جذب گردشگر و توسعه مناطق گردشگری استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: محوطه‌سازی و احداث آبخوری در منطقه کهمان، احداث سرویس بهداشتی در پارک شهید بهشتی بروجرد و ساخت چهار چشمه سرویس بهداشتی در کمپ گردشگری ازنا نیز در همین راستا، عملیاتی شده است.

حسن‌پور بیان کرد: اصلاح و ساخت سکو و آلاچیق در غار کوگان، مرمت سرویس بهداشتی و لایروبی رودخانه آبشار چکان، ایجاد راه دسترسی آبشار وارک، تعمیر سرویس بهداشتی آبشار بیشه و ایجاد سرویس بهداشتی در روستای کپرجودکی نیز در راستای بهبود زیرساخت‌های گردشگری در این مناطق اجرایی شده است.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

با استفاده از انتخاب دقیق واژگان، تازگی و جذابیتی به نثرم اضافه می‌کنم.