فرهنگ و هنر

نخستین کاروان «پویش همسفر من» راهی اربعین شد

نخستین کاروان «پویش همسفر من» راهی اربعین شد

رئیس قرارگاه مردمی فضای مجازی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سال گذشته پویش همسفر من را راه‌اندازی کردیم و امسال با برنامه‌ریزی منسجم‌تر و متنوع دومین پویش را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش تیتر نیوز، سید حمیدرضا طباطبایی ـ رییس قرارگاه مردمی فضای مجازی بنیاد شهید و امور ایثارگران ـ در نشست خبری رویداد پویش «همسفر من» توضیح داد: رویداد همسفر من بحث زیارت نیابتی از شهدا است که در ایام اربعین برگزار خواهد شد. همه ما زندگی و راه کربلایی خود را مدیون خون شهدا هستیم. مسیر اربعین از عاشورا هم شلوغ‌تر می‌شود و حرکتی که در چند سال اخیر به طور مردمی شکل گرفته بی‌نظیر است.

او خاطرنشان کرد: سال پیش پویش همسفر من را راه‌اندازی کردیم. امسال برنامه‌ریزی منسجم‌تری از یک ماه پیش داشتیم. در این رویداد یک برنامه تلویزیونی زنده داریم که زیارت‌کنندگان برای ما ارسال می‌کنند. مستند همسفر من متشکل از ۲۵ دختر است که مسیری را طی می‌کنند که به نیابت از شهدا مسیر را قدم می‌زنند. مجموعه ۳۰ کلاکت از تمامی شبکه‌های تلویزیونی نمایش داده خواهد شد.

طباطبایی ادامه داد: از هشتم شهریورماه از میان افرادی که در پویش همسفر من شرکت می‌کنند به سه نفر کمک هزینه سفر به کربلا را هدیه خواهیم داد. هماهنگی‌هایی با خانواده شهدای عراقی حشدالشعبی انجام شده است.

وی افزود:امیدواریم طرح زیارت نایب شهید را به شکل بین‌المللی برگزار کنیم. امروز نخستین کاروان اعزام خواهد شد. اغلب شرکت‌کنندگان فعال رسانه‌ای در فضای مجازی هستند. اعزام استانی خانواده شهدا از روز جمعه آینده در تمامی استان‌های آغاز خواهد شد و بنیاد شهید و امور ایثارگران حدود ۱۰۰ کاروان به پیاده‌روی اربعین اعزام خواهد کرد.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

با استفاده از انتخاب دقیق واژگان، تازگی و جذابیتی به نثرم اضافه می‌کنم.