اخبار کسب و کارعمومی

چرا جاروبرقی روشن نمیشه

علت روشن نشدن جاروبرقی و خاموشی ناگهانی آن

به گزارش : صرفا قرار دادن اطلاعاتی در زمینه روشن نشدن جاروبرقی و یا راهنمایی هایی که در این زمینه به شما می شود دلیل محکمی نیست که شما بتوانید با دانستن مطالبی تحت عنوان دلایل روشن نشدن جاروبرقی، عیب یابی و تعمیر جاروبرقی را انجام دهید.

برای اینکار لازم است حتما از یک فرد متخصص و ماهر در این زمینه کمک بگیرید تا بدون اضافه کردن هزینه های بسیار بالا بتواند با تعویض یا تعمیر قطعات آن، جاروبرقی را تعمیر کند و به شما تحویل دهد.

علت روشن نشدن جاروبرقی و آموزش تعمیر و رفع ایراد آن

ممکن است بعد از یک هفته شلوغ و پرکار آخر هفته خود را به نظافت و شستشوی منزل بپردازید بعد از گردگیری به سراغ جاروبرقی رفته تا جاروکشیدن را شروع کنید اما بعد از متصل کردن جاروبرقی به برق متوجه می شوید که روشن نمی شود و دلیل این کار را نمی دانید با اینکه در همین اواخر در استفاده از جاروبرقی هم هیچ مشکلی نداشتید.

اما دلیل روشن نشدن جاروبرقی سامسونگ، ال جی، فلیپس، پاناسونیک، پارس خزر و دیگر برندها ممکن است متفاوت باشد و بررسی کردن هریک به نحوه چیدمان و نصب قطعات به کار رفته در آن بستگی دارد.

در زیر به انواع دلایل روشن نشدن جاروبرقی اشاره شده است:

عوامل مهم در خاموش شدن و روشن نشدن جاروبرقی

حتما تا به حال در حین جاروکشیدن متوجه خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی شده اید و نگران این موضوع شده اید که شاید جاروبرقی سوخته باشد و به دنبال راه حلی هستید تا بتوانید آن را تعمیر کنید در ادامه مطلب این صفحه از دلگرم به شما دلایل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی را توضیح خواهیم داد.

1- تعمیر ترموستات جاروبرقی

قطعه ای است در جاروبرقی که وظیفه کنترل دما را بر عهده دارد و باعث می شود که موتور جاروبرقی بیش از حد داغ نشود. در زمانی که ترموستات خراب شود و دما را به درستی تشخیص ندهد به اشتباه فرمان خاموش شدن موتور را به جاروبرقی ارسال می کند.

یکی از دلایل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی ، ال جی، سامسونگ، پارس خزر می تواند بر اثر خرابی ترموستات باشد که تعمیر و یا تعویض آن جز تعمیرات تخصصی جاروبرقی می باشد و بهتر است از افراد با تجربه و فنی در این زمینه کمک گرفته شود.

2- بررسی کردن کلید روشن و خاموش

ممکن است عمر زیادی از جاروبرقی شما گذشته باشد. خراب بودن این کلیدها باعث می شود که جاروبرقی خاموش/ روشن شود. در اسرع وقت باید کلیدهای خاموش و روشن کردن جاروبرقی تعویض شود.

3- بررسی کردن کیسه جاروبرقی

همانطور که می دانید جمع شدن زباله ها توسط جاروبرقی به داخل کیسه هایی که در جاروبرقی قرار می دهند و ممکن است از جنس کاغذ و یا پارچه باشند و بعد از مدتی پر می شوند که طبیعتا یا باید تعویض و یا اینکه باید تمیز شود. اما دلیلی که باعث می شود شما با صحنه خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی مواجه شوید این است که پر بودنباعث می شود مکش دستگاه کم شود و از این طرف هم فشار زیادی به دستگاه وارد شود که نتیجه این امر داغ شدن موتور جاروبرقی را به همراه دارد.

همانطور که در بالا گفته شد زمانی که موتور جاروبرقی داغ می شود ترموستات سریعا دستور خاموش شدن دستگاه را ارسال می کند تا آسیب جدی تری به دستگاه وارد نشود.

علت کار نکردن جارو برقی | چرا موتور جارو برقی کار نمی کند؟

4- تمیز کردن فیلتر جاروبرقی

از آنجائیکه جاروبرقی یکی از قطعات اصلی و مهم تعبیه شده در دستگاه می باشد، نقش بسزایی در تصفیه هوا دارد و باعث می شود که گرد و غباری که به وسیله جاروبرقی جمع می شود دوباره به فضای خانه برنگردد.

اگر به موقع جاروبرقی سرویس نشود و قطعات آن تمیز نشوند آلودگی بر روی فیلتر باقی می ماند و به خوبی نمی تواند آلودگی های بیشتری را جذب کند در نتیجه همه این ها فشار زیادی به موتور وارد می شود که شاید دلیل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی همین باشد.

قیمت روز انواع روز جاروبرقی در بازار لیست قیمت روز جاروبرقی در طول روز بروز رسانی می شود , شما می توانید قیمت انواع مختلف روز جاروبرقی مورد نظر خود…

5- باز کردن بیش از حد سیم رابط جاروبرقی

مقدار کم و زیاد بودن سیم جاروبرقی در برندهای ایرانی و خارجی با یکدیگر متفاوت است و بعضی از افراد به دلیل اینکه پریز برق در مکان هایی خاصی قرار دارد مجبورند سیم جاروبرقی را تا انتها باز کرده و از جاروبرقی استفاده کنند. اما باید دقت شود که این کار به مرور پارگی در سیم ها به وجود می آورد و باعث قطع و وصل شدن جریان برق می شود که این مورد یکی از مسئله های رایجی است که در بین مشتریان وجود دارد.

6- تعمیر موتور جاروبرقی

موتورهایی که در جاروبرقی قرار می دهند تحمل فشار بالا را ندارند مخصوصا مدل هایی که در منازل استفاده می شوند به همین دلیل فقط کافیست شما مدت زیادی موتور را روشن نگه دارید و به طور مداوم از آن استفاده کنید که این باعث می شود موتور در گذشت زمان نیم سوز شود و این نیم سوز بودن موتور در مدت زمان طولانی باعث خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی می شوددیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت روشن نشدن جاروبرقی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

آی پی امداد قصد دارد در این مقاله به علت روشن نشدن جاروبرقی و دلیل کار نکردن جاروبرقی بپردازد تا چنانچه فنی هستید بتوانید به عیب یابی دستگاه خود بپردازید. در نظر داشته باشید که در آی‌پی امداد  آموزش تعمیرات جاروبرقی را به صورت کامل تحت پوشش قرار داده ایم تا با صرفه جویی در هزینه تعمیرات به رفع عیب آن بپردازید.

در نظر داشته باشید که چنانچه نیاز به دارید، کافی است با در تماس باشید تا از قطعات فابریک و ضمانتنامه رسمی بهره مند شوید.

خلاصه عیب یابی روشن نشدن یا کار نکردن جاروبرقی

کاربران گرامی آی‌پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما گرفته شود؛ در این بخش به خلاصه عیب یابی روشن نشدن یا کار نکردن جاروبرقی میپردازیم.

علت روشن نشدن جاروبرقی چیست؟
  1. امکان دارد، مشکل از پریز برق باشد.
  2. اگر سیم رابط برق، قطعی داشته باشد، جاروبرقی روشن نمیشود.
  3. در جاروبرقی های امروزه، ترموستات یا سنسور تعبیه شده است. این قطعات سنسور دما میباشند. اگر موتور داغ شود، سنسور یا ترموستات؛ جاروبرقی را خاموش میکند و تا زمانیکه دمای موتور پایین نیاید، روشن نمیشود.
  4. انتهای سیم جاروبرقی به پلاتین هایی متصل شده که سَر دیگر آن به موتور وصل شده است. اگر سیم جاروبرقی را تا انتها بکشید امکان قطعی و روشن نشدن جاروبرقی وجود دارد.
  5. بررسی نمایید تا کلید قطع و وصل قطعی نداشته باشد.
  6. برد الکترونیکی و اتصالات آن را بررسی نمایید. هر گونه قطعی یا خرابی در برد الکترونیکی باعث روشن نشدن جاروبرقی میشود.
  7. اگر خرطومی جاروبرقی شما سیم دار است، دقت نمایید تا قطعی در سیم خرطومی نباشد. سیم ها از دسته بلوتوثی (کیت الکترونیکی دارد) تا موتور متصل شده است.
  8. سوختن موتور باعث روشن نشدن جاروبرقی میشود.
چرا جاروبرقی کار نمیکند؟
  1. اگر فیلترها کثیف باشند، احتمال کار نکردن جاروبرقی وجود دارد.
  2. پُر بودن کیسه یا مخزن آشغال باعث کار نکردن جاروبرقی میشود. (توجه نمایید که در بعضی از مدل ها با پُر بودن کیسه و کثیفی فیلترها، چراغ قرمز روشن میشود یا چشمک میزند.)
  3. اگر خرطومی یا لوله مسدود باشد، موتور جاروبرقی قدرت لازم برای مکش را ندارد و یا به عبارتی دستگاه روشن میشود، اما کار نمیکند.
  4. گرفتگی بُرس جاروبرقی هم باعث عدم مکش یا کار کردن جاروبرقی میشود.
توصیه های آی پی امداد برای مشکل روشن نشدن یا کار نکردن جاروبرقی چیست؟
  1. سیم جاروبرقی را تا انتها بیرون نکشید.
  2. با سیم جمع کن به آرامی رفتار کنید و هنگام بیرون آمدن یا داخل رفتن سیم دقت نمایید تا سیم کشیده نشود.
  3. به نظافت دوره ای جاروبرقی اهمیت دهید.
  4. اگر فیلتر جاروبرقی قابل شستشو است، حتما آن را بشویید و در یک محیط باز قرار دهید تا کامل خشک شود و سپس نصب نمایید.
  5. چنانچه فیلتر قابل شستشو نمیباشد، هر 6 ماه یا 1 سال آن را تعویض نمایید.
  6. دقت نمایید تا کیسه جاروبرقی پاره نشده باشد. عبور گرد و خاک از کیسه یا فیلتر و وارد شدن به موتور، باعث سوختن آن میشود.
  7. اگر مکش جاروبرقی شما ضعیف است در ابتدا مسیر مکش (لوله خروطمی و بُرس) را بررسی نمایید تا مسدود نباشد.

7 دلیل روشن نشدن جاروبرقی

با مقاله علت روشن نشدن جاروبرقی همراه باشید و به خواندن ادامه دهید تا علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی را هم بدانید.

جاروبرقی یکی از اصلی ترین تجهیزات و وسایل برقی خانه شده است که نبود و یا خرابی آن می تواند مشکلات زیادی را برای خانه به وجود بیاورد. حتما برای شما هم پیش آمده که جاروبرقی روشن نشود و به یکباره از کار بیافتد. هر چند اغلب ما گمان می کنیم که دلیل اصلی این موضوع سوختن موتور جاروبرقی است ولی در بسیاری از موارد این نمی تواند دلیل از کار افتادن جاروبرقی و علت روشن نشدن جاروبرقی باشد.

در این مقاله ما به شرایطی که ممکن است برای جاروبرقی پیش بیاید و روشن نشود می پردازیم تا اگر شما هم کمی از مدار جاروبرقی سر در می آورید در تشخیص و عیب یابی مشکل دستگاه به شما کمک شود. هر چند در هر صورت بررسی موضوعاتی مانند روشن نشدن جاروبرقی را باید حتما به دست متخصص بسپارید.

7 دلیل روشن نشدن جاروبرقی به شرح زیر میباشد:

  1. مشکل پریز برق
  2. قطعی در سیم رابط جاروبرقی
  3. گرم شدن بیش از اندازه موتور جاروبرقی
  4. مشکل در سیم جمع کن
  5. مشکل در کلید قطع و وصل
  6. مشکل در مسیر الکتریکی
  7. مشکل در موتور جاروبرقی

در ادامه به شرح کامل 7 دلیل روشن نشدن جاروبرقی پرداخته ایم.

پریز برق را برای مشکل روشن نشدن جاروبرقی بررسی نمایید

هر چند خیلی محال به نظر می رسد و قطعا شاید به ذهن خود شما هم خطور کرده باشد ولی اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که هر بار برای جاروبرقی از یک پریز در خانه استفاده می کنید بهتر است قبل از عجله و تصمیم گیری در خصوص خرابی جاروبرقی، پریز دیگری را امتحان کنید. برخی مواقع مشکل در پریز باعث می شود برق پریز قطع باشد و برق نداشته باشد و ما گمان کنیم مشکل از جاروبرقی است.

  • اگر فاز متر و یا ولت متر دارید پریز را امتحان کنید.
  • رنج ولت متر را باید 250 ولت انتخاب کنید و برق را اندازه گیری کنید.
  • شاید گاهی پریز برق داشته باشد و فازمتر برق در پریز را نشان بدهد.
  • ولی باز هم ولت برق پایین باشد و جاروبرقی روشن نشود.
  • زیرا در برخی جاروبرقی ها سنسوری تعبیه شده تا در صورت بروز نوسان و یا کمبود برق، به منظور ایمنی موتور، جاروبرقی روشن نشود.

بررسی قطعی در سیم رابط جاروبرقی

برخی مواقع نیز مشکل روشن نشدن جاروبرقی مرتبط با سیم رابط برق است. حال ممکن است این مشکل مربوط به قطعی سیم از دو شاخه باشد و یا در طول سیم دو شاخه و یا نهایتا در محل اتصال سیم به سیم جمع کن این اتفاق افتاده باشد. در ادامه به بررسی قطعی سیم رابط جاروبرقی برای رفع مشکل در روشن شدن می پردازیم.

  • برای تست این موضوع باید از یک ولت متر استفاده کنید و رسیدن برق به موتور جاروبرقی را تست کنید.
  • برای این کار باید درب جاروبرقی را باز کنید و سیم را به دو شاخه بزنید.
  • البته به دلیل اینکه دستگاه به برق است باید خیلی مراقب باشید.
  • البته راه دیگر این است که بدون اتصال سیم به پریز برق و تنها با اتصال دادن سیم های رابط به یکدیگر با اهم متر بررسی کنید که آیا سیم رابط درست است یا خیر.
  • برای این کار باید اهم متر را روی R*1 تنظیم کنید، اگر سیم سالم باشد عقربه اهم متر حرکت می کند.
  • اگر مشکل از سیم باشد باید تعویض شود.

گرم شدن بیش از حد موتور جاروبرقی، باعث روشن نشدن آن میشود

در داخل موتور جاروبرقی های امروزه، برای محافظت از موتور، ترموستات یا سنسور نصب شده است. ترموستات یک سنسور دما میباشد و از گرم شدن بیش از اندازه موتور جلوگیری میکند. اگر موتور جاروبرقی داغ کند، سنسور یا ترموستات عمل میکنند و موتور خاموش میشود. توجه داشته باشید که تا سرد شدن موتور، جاروبرقی روشن نمیشود و باید حدودا 15 دقیقه صبر نمایید.

البته اگر مدتی است که از جاروبرقی خود استفاده نکرده اید، به این مشکل مربوط نمیشود. اگر جاروبرقی در حین کار خاموش شد و روشن نشدن، امکان دارد، مربوط به عمل کردن ترموستات یا سنسور باشد.

بررسی سیم جمع کن برای عیب یابی روشن نشدن جاروبرقی

وقتی خرابی از باشد با وجود اینکه برق وارد سیم جمع کن می شود ولی شاخک های سیم جمع کن که به حلقه های گردان قرقره وصل شده اند که یکی فاز و دیگری نول است ممکن است قطعی داشته باشند و اجازه روشن شدن جاروبرقی را ندهند.

  • برای این کار باید سر سیم را دوباره آماده کنید.
  • کمی خم کنید و قرقره را روی آن قرار دهید به شکلی که سیم ها به واسطه فشار قرقره به سمت پایین حرکت کنند و برق متصل شود.
  • شاخک ها به دلیل اینکه حالت فنری دارند باعث ایجاد ارتباط برق با موتور می شوند.

توجه داشته باشید که انتهای سیم جمع کن به پلاتینی متصل است که سَر دیگر آن به موتور وصل میباشد. بنابراین از کشیدن سیم جاروبرقی تا انتها خودداری نمایید.

بررسی کلید استارت یا قطع و وصل برای رفع عیب روشن نشدن جاروبرقی

همیشه نمی توان روشن نشدن جاروبرقی را به ایرادات ریشه ای مربوط دانست، در بسیاری اوقات مشکل بسیار سطحی تر از چیزی است که به نظر می رسد، برای همین در هنگام جست و جو برای پیدا کردن علت روشن نشدن جاروبرقی ابتدا نگاهی هم به کلید استارت یا قطع و وصل بیاندازید.

  • برای بررسی خرابی کلید باید با اهم متر کلید تست شود.
  • در این حالت در صورتیکه کلید مشکلی نداشته باشد باید عقربه اهم متر در حالت روشن روی صفر و در حالت خاموش روی بی نهایت قرار بگیرد.
  • در غیر اینصورت باید کلید را تعمیر و به احتمال زیاد تعویض کنید.

بررسی مسیر الکتریکی برای رفع مشکل روشن نشدن جاروبرقی

ممکن است مشکل از سیستم الکتریکی جاروبرقی شما باشد. اگر مشکل این است، به یک مولتی متر و مقداری دانش برای رفع مشکل نیاز دارید.

  • در ابتدا بررسی نمایید که برد الکترونیکی سالم است یا خیر؟
  • اگر جاروبرقی شما برد الکترونیکی داشته باشد، روشن، خاموش و تغییر دور موتور توسط مدار الکترونیکی انجام میشود.
  • همچنین اگر خرطومی جاروبرقی شما سیم دار است و تنظیمات دستگاه بر روی دسته خرطومی قرار گرفته است، بدانید که با قطعی سیم، ارتباط برقرار نمیشود.
  • در مرحله بعد با مدارهای نزدیک به دوشاخه شروع کنید. از آنجا به سمت موتور حرکت کنید.
  • اگر مدار معیوب پیدا کردید، می توانید خودتان آن را تعویض کنید.
  • اگر فیوز وجود دارد، یک بازرسی بصری انجام دهید و از مولتی متر خود برای تشخیص خرابی اتصال فیوز استفاده کنید.
  • اگر تخصص دارید، ممکن است بخواهید موتور را بررسی کرده و قطعات شکسته را به صورت بصری تعویض کنید.
  • موتور جاروبرقی از نوع مدار سری است. این موضوع باعث می شود تا در صورت عیب تنها یکی از اجزا سایر قسمت ها نیز از کار بیافتند.
  • به عنوان مثال امکان دارد که ذغال به کلکتور نچسبد و مدار قطع شود.
  • برای بررسی سلامت موتور باید بوسیله اهم متر ارتباط تمامی سری ها با یکدیگر بررسی شود.
  • اگر ایراد در هر یک از اجزا بود می توانید خودتان و یا بوسیله متخصص آی پی امداد این ارتباط را اصلاح تا مشکل حل شود و جاروبرقی روشن شود.

بررسی موتور جاروبرقی

اگر با بررسی مراحل قبلی نتواستید علت روشن نشدن جاروبرقی خود را بیابید در اقدام آخر باید سالم بودن یا سوخته بودن موتور جاروبرقی را بررسی کنید؛ البته برای این که بتوانید خودتان موتور جاروبرقی را بررسی کنید به شما پیشنهاد م کنیم تا نگاهی هم به مقاله در آی پی امداد بیاندازید.

  • برای تست موتور کافی است موتور را بصورت مستقیم به برق وصل کنید اگر روشن نشد احتمال دارد سوخته باشد.
  • گاهی البته ممکن است آرمیپر مشکل داشته باشد یا هر یک از قطب ها ایراد داشته باشد که باز هم موضوع سوختن موتور مطرح می شود.
  • معمولا ابتدا نیم سوز و بعدا می سوزد و به همین دلیل اغلب قبل از سوختن موتور هر بار کار کردن جاروبرقی با بوی بد سوختگی همراه است.

امیدوارم با علت روشن نشدن جاروبرقی آشنا شده باشید و بتوانید به رفع عیب جاروبرقی خود بپردازید، در ادامه به بررسی علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی میپردازیم.

چرا جاروبرقی روشن میشود، اما کار نمیکند؟ یا مکش ندارد؟

از نظر فنی، اگر هوا نتواند جریان یابد، جاروبرقی کار نخواهد کرد. سر مکش، فیلترها و هر لوله ای که ممکن است وجود داشته باشد را بررسی کنید. اگر انسدادی را کشف کردید، ممکن است به تازگی مشکل خود را حل کرده باشید.

اگر جاروبرقی روشن میشود، اما مکش ندارد یا کار نمیکند، به بررسی موارد زیر بپردازید:

  1. کثیف بودن فیلترها
  2. پُر یا پاره بودن کیسه جاروبرقی
  3. درست کار نکردن موتور
  4. مسدود بودن لوله خرطومی یا بُرس
  • اگر کیسه یا مخزن آشغال پُر باشد، ممکن است جاروبرقی شما روشن شود؛ اما کار نکند.
  • در بعضی از مدل ها با پُر بودن کیسه جاروبرقی، چراغ قرمز روشن میشود.
  • حتما بررسی نمایید تا کیسه جاروبرقی پارگی نداشته باشد.

با پارگی کیسه، آشغال یا گرد و خاک به موتور وارد میشود و در نهایت باعث سوختن آن میشود.

  • اگر غلتک برس مسدود شود و نچرخد، جاروبرقی ممکن است به درستی کار نکند.
  • اگر برق به موتور می‌رسد، اما جاروبرقی هنوز کار نمی‌کند، آن را خاموش کنید و سر بُرس را تمیز یا باز کنید.
  • کثیف بودن فیلتر از دیگر دلایل کار نکردن جاروبرقی است.
  • تمیز نبودن فیلتر باعث، فشار به موتور و حتی کار نکردن جاروبرقی میشود.
  • اگر لوله خرطومی هم مسدود باشد، جاروبرقی روشن میشود اما موتور توان لازم برای مکش را ندارد.

نتیجه گیری از علت روشن نشدن جاروبرقی توسط تعمیرکار آی پی امداد

در بخش آخر این مقاله با استفاده از نظرات تعمیرکاران متخصص ای پی امداد قصد داریم تا به نتیجه گیری از علت روشن نشدن جاروبرقی بپردازیم.

  1. اگر جاروبرقی شما روشن نمیشود، به بررسی دوشاخه، پلاتین های سیم جمع کن، ذغال موتور و برد الکترونیکی آن بپردازید.
  2. برای حفظ کیفیت دستگاه خود، سیم جمع کن جاروبرقی را تا انتها نکشید، تا با مشکل روشن نشدن جاروبرقیی مواجه نشوید.
  3. به بررسی سالیانه قطعات موتور به مانند ذغال اهمیت دهید.
  4. اگر صدای جاروبرقی شما تغییر کرد، سریعا اقدام به عیب یابی نمایید.
  5. به خود و تمیز بودن فیلترها و پُر نبودن پاکت اهمیت دهید.

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی آی پی امداد با بیش از 50 سال تجربه موثر و مفید در ارائه خدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی از جمله تعمیر انواع مدل های جاروبرقی در جای جای تهران بزرگ آماده ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان و همشهری های عزیز با ارائه ضمانت نامه معتبر یک ساله تعمیرات می باشد.

چرا جاروبرقی روشن نمیشه

اصل مشتری مداری و رعایت حقوقی مشتریان با رعایت نکات استفاده از برترین و بهترین قطعات مصرفی جاروبرقی ، لوازم یدکی اورجینال ، انجام خدمات تعمیر جاروبرقی در محل ، ارائه خدمات تعمیراتی در کمترین زمان و با بهترین و آموزش دیده ترین کارکنان تنها جزئی از تعهدات ما به مشتریان خودمان می باشد.

برای اینکه شما هم به لیست مشتریان آی پی امداد اضافه شوید همین امروز موضوع تعمیر جاروبرقی خود را به ما واگذار نمایید و از تخفیف های ویژه باشگاه مشتریان ما بهره مند شوید.

 

7- تعویض زغال جاروبرقی

زغال هایی که در درون موتور جاروبرقی قرار می دهند ممکن است در استفاده بلند مدت کوتاه شده و فاصله ایی بین زغال ها ایجاد شود. علت زود داغ شدن موتور جاروبرقی که خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی را به دنبال دارد از تمام شدن زغال ها هم خبر می دهد.

برای نصب و تعمیر لوازم خانگی بوش باید به نمایندگی لوازم خانگی بوش در ایران مراجعه کنید. در اینجا فهرست و اطلاعات تماس نمایندگی های بوش در تهران ارایه شده است