اخبار کسب و کاراقتصادی

بیت کوین کش چیست و چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

(Bitcoin Cash) که به اختصار BCH نامیده می شود، شاخه ای از بیت کوین با سرعت بالاتر و کارمزد کمتر است. شبکه این سکه از تراکنش های بیشتری پشتیبانی می کند زیرا اندازه بلوک بزرگتر است. بیت کوین کش در حال حاضر برجسته ترین فورک بیت کوین است. در حال حاضر تعداد واحدهای در گردش 18.74 میلیون واحد و تعداد کل واحدها 21 میلیون واحد خواهد بود. معماری این ارز دیجیتال همتا به همتا و غیرمتمرکز است.

بیت کوین کش چگونه ایجاد شد؟

هدف از این اختراع رفع برخی از باگ های بیت کوین بود. سرعت تراکنش کمتر در بیت کوین منجر به افزایش کارمزد تراکنش در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال می شود. با توجه به اینکه پروتکل های مبتنی بر بلاک چین قابل تغییر نیستند، می توان از سافت فورک یا هارد فورک برای به روز رسانی استفاده کرد.

سافت فورک یک به روز رسانی بلاک چین است که می تواند در نسخه های قدیمی تر استفاده شود. از آنجایی که مخالفت های زیادی با استفاده از سافت فورک برای تصحیح خطاهای بیت کوین وجود دارد، روش هارد فورک به عنوان آخرین راه حل انتخاب شد.

در یک هارد فورک، تغییرات اساسی در شبکه بلاک چین ارز دیجیتال ایجاد می شود که با نسخه های قدیمی ناسازگار است. در نتیجه، کاربران برای پیوستن به شبکه باید نسخه های خود را به روز کنند. همچنین، یک ارز جدید ایجاد کنید که بتواند از تغییرات جدید در همان شبکه پشتیبانی کند.

هارد فورک بیت کوین همچنین منجر به ایجاد ارز جدیدی به نام بیت کوین کش شد. این ارز از شبکه بلاک چین بیت کوین استفاده می کند، اما سرعت تراکنش آن بین 30 تا 60 تراکنش در ثانیه افزایش یافته است.

تاریخ

در سال 2017، به دلیل محدودیت اندازه بلوک 1 مگابایتی شبکه بیت کوین، هزینه تراکنش به میزان قابل توجهی افزایش یافت و از سوی دیگر، سرعت تراکنش نیز کاهش یافت. تنها راه عملی برای حل این مشکل ایجاد هارد فورک بود. در آگوست 2017، هارد فورک بیت کوین کش توسط راجر ور، مدیر عامل بیت کوین ایجاد شد و اندازه بلوک به 8 مگابایت افزایش یافت.

هدف اصلی بیت کوین کش چیست؟

هدف اصلی بیت کوین کش استفاده از آن به عنوان یک روش پرداخت روزانه است. به عبارت ساده، مردم می توانند به راحتی دارایی های دیجیتال خود را مانند بیت کوین ارسال و دریافت کنند، اما با سرعت های بالاتر و هزینه های کمتر.

بیت کوین کش چگونه کار می کند؟

بیت کوین کش دارای بلاک چین خاص خود است و امنیت آن توسط الگوریتم اثبات کار یا استخراج تضمین شده است. زمان مورد نیاز برای محاسبه و ایجاد یک بلوک جدید در این شبکه به سختی ماینینگ بستگی دارد. با افزایش قدرت محاسباتی ماینرها، سختی استخراج نیز افزایش می یابد، به طوری که زمان ایجاد یک بلوک ثابت نگه داشته می شود.

در ابتدا، هر 10 دقیقه بلوک های جدید به بیت کوین کش استخراج می شد. با این حال، پس از انجام تحقیقات لازم، توسعه دهندگان به این نتیجه رسیدند که باید این روند را تغییر دهند تا انگیزه بیشتری در ماینرها ایجاد شود. بنابراین، آنها از الگوریتم Emergent Difficulty Adjustment (EDA) برای کاهش دشواری استخراج استفاده کردند. به این ترتیب اگر زمان استخراج 6 بلوک از 12 ساعت بیشتر شود، الگوریتم پیشنهادی سختی استخراج را 20 درصد کاهش می دهد.

اما تنظیمات EDA باعث اختلال در سختی استخراج شد و باعث شد بلاک چین بیت کوین کش هزاران بلاک را جلوتر از بیت کوین حرکت دهد. توسعه دهندگان بیت کوین کش تصمیم گرفتند برای حل این مشکل تغییراتی در الگوریتم EDA ایجاد کنند. نتیجه این تغییرات این بود که الگوریتم وزن استخراج را پس از هر بلوک تنظیم می کرد.

بیرون بردن

این ارز در یک شبکه غیرمتمرکز کار می کند. تمرکززدایی به این معنی است که شبکه توسط یک فرد یا سازمان کنترل نمی شود. برای ایجاد یک سیستم غیرمتمرکز برای تایید و تایید تراکنش ها، کامپیوترهایی به نام گره ها مورد نیاز است.

ماینرها از سخت افزار کامپیوتری قدرتمند برای حل مسائل پیچیده ریاضی در بلاک چین استفاده می کنند. هنگامی که مشکل محاسباتی توسط یک گره حل شد، تراکنش روی بلوک تایید می شود. Node بیت کوین کش را به عنوان پاداش دریافت می کند.

استخراج خصوصی به دلیل رقابت شدیدی که وجود دارد دشوار و پرهزینه است. به همین دلیل، برخی از افراد ترجیح می دهند از روش استخراج دیگری به نام استخر استخراج استفاده کنند.

در یک استخر استخراج، گروهی از ماینرها قدرت محاسباتی خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند تا شانس موفقیت آمیز ماینینگ را افزایش دهند. پس از حل مشکل و تولید بلوک های جدید در استخر، پاداش ماینینگ به طور مساوی بین افراد حاضر در استخر ماینینگ تقسیم می شود. توجه به این نکته ضروری است که استخراج بیت کوین کش همیشه سودآور نیست و قبل از شروع نیاز به تحقیق و سرمایه گذاری دارد.

کاربرد

بیت کوین کش نیز مانند بیت کوین کاربردهای زیادی دارد که سه کاربرد اصلی دارد:

1. ارسال و دریافت بدون واسطه

بیت کوین کش به کاربران خود این امکان را داده است که این ارز دیجیتال را مستقیماً از شخصی دریافت کنند یا آن را با کارمزد تراکنش بسیار پایین برای شخصی ارسال کنند. در واقع برای ارسال و دریافت نیازی به اتکا به شخص ثالث مانند بانک یا واسطه نیست. اگر بخواهیم با وجود محدودیت ها به کشور دیگری در آن سوی دنیا پول بفرستیم این موضوع برای ما ایرانی ها بسیار مهم است.

2. روش پرداخت

یکی از مهمترین کاربردهای بیت کوین کش این است که می توان از آن به عنوان یک روش پرداخت درست مانند بیت کوین استفاده کرد. البته از آنجایی که بیت کوین کش یک ارز جدیدتر از بیت کوین است، هنوز به طور گسترده پذیرفته نشده و به عنوان یک روش پرداخت رایج در نظر گرفته شده است.

3. سرمایه گذاری

قیمت این سکه نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال همیشه بسیار متفاوت است. معامله گرانی که به دنبال کسب سود از تغییرات اندک قیمت در ارزهای دیجیتال هستند، می توانند از این فرصت برای سرمایه گذاری استفاده کنند.

بیت کوین کش چیست و چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

مزایای اصلی بیت کوین کش اندازه بلوک های بزرگ تا 8 مگابایت (MB) و تراکنش های سریع است. سایر مزایای بیت کوین کش عبارتند از:

هزینه های تراکنش کم و زمان تحویل کوتاه است.

غیرمتمرکز است و به بانک ها یا سایر سازمان های دولتی وابسته نیست.

ساختار امنی دارد زیرا از رمزگذاری برای تراکنش ها استفاده می کند.

توسط اکثر ارزهای دیجیتال برتر پذیرفته شده است.

اگرچه بیت کوین کش مزایای زیادی دارد، اما این ارز دیجیتالی مانند هر ارز دیگری دارای معایبی نیز می باشد. آنچه باید در مورد مشکلات بیت کوین کش بدانید:

محدودیتی برای تعداد استخرهای بیت کوین کش وجود دارد. این موضوع مهم است زیرا آینده بیت کوین کش به این استخرهای کوچکتر بستگی دارد.

بیت کوین کش دارای نرخ پذیرش پایینی است که منجر به تعداد کمی از جفت های معاملاتی هنگام معامله بیت کوین کش شده است.

تفاوت بیت کوین کش و بیت کوین

اندازه بلاک در بیت کوین کش بزرگتر از بیت کوین است و به 8 مگابایت افزایش یافته است. در واقع، احتمال گسترش بیشتر آنها در آینده وجود دارد.

این ارز از امضای تراکنش متفاوتی برای تایید تراکنش استفاده می کند.

این ارز دیجیتال از الگوریتم جدیدی برای تغییر تعداد ماینرها در فعالیت زنجیره طبیعی استفاده می کند که به سکه ثبات بیشتری می بخشد.

استخرهای استخراج بسیاری برای بیت کوین ایجاد شده است، اما هیچکس موفق به جمع آوری بیش از 51 درصد از آنها نشده است. این امر باعث می‌شود بیت‌کوین کش در مقایسه با بیت‌کوین بسیار متمرکز باشد، در حال حاضر تنها سه استخر ماینینگ در جهان، بیش از ۵۱ درصد از عملیات‌های آن‌ها را ترکیب می‌کنند.

در بیت کوین کش، تراکنش های بیشتری در زمان کمتری نسبت به بیت کوین انجام می شود (به دلیل اندازه بلاک بزرگتر در بیت کوین کش).

کارمزد بیت کوین کش کمتر از بیت کوین است.

حمایت کردن

با توجه به اینکه این ارز برای مدت طولانی وجود ندارد، کسب و کارهای کمی بیشتر از بیت کوین از آن حمایت می کنند. اما با گذشت زمان و افزایش تقاضا، شرکت های جدید از آن به عنوان روش پرداخت خود استفاده می کنند. در این سایت ها اقلامی مانند خانه، موسیقی، عطر و ادکلن، تجهیزات ورزشی، لباس و غیره به فروش می رسد. کاربران می توانند خرید خود را با بیت کوین کش انجام دهند.

بیت کوین کش در 12 نوامبر 2018 اجباری شد و ارز جدیدی به نام بیت کوین SV ایجاد کرد. دو ویژگی مهم هارد فورک اعتبار سنجی فوری و مقیاس پذیری است. بیت کوین کش در حال حاضر حداکثر اندازه بلوک را به 32 مگابایت افزایش می دهد. این در حالی است که اندازه بلاک ارز دیجیتال بیت کوین تنها یک مگابایت است.

هاوینگ

هر چهار سال یکبار (پس از ایجاد 210000 بلاک چین در بلاک چین بیت کوین)، پاداش استخراج بیت کوین به نصف کاهش می یابد، به عبارت دیگر، پاداشی که به ماینرها داده می شود 50 درصد کاهش می یابد. Halving توسط ساتوشی ناکاموتو برای کنترل تورم بیت کوین وارد کد شبکه شد.

با توجه به اینکه نرخ عرضه بیت کوین های جدید به نصف کاهش یافته است، این موضوع تاثیر بسزایی بر قیمت بیت کوین دارد. این همچنین باعث افزایش ارزش بیت کوین در طول زمان می شود. مانند بیت کوین، بیت کوین کش هر 4 سال یکبار به دلیل نصف شدن پاداش استخراج، نصف می شود.

رابطه بین قیمت بیت کوین کش و قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین کش مستقل از قیمت بیت کوین است. البته نباید فراموش کرد که بیت کوین به عنوان اولین و مهم ترین ارز رمزنگاری شده در جهان شناخته می شود، به همین دلیل افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین می تواند بر قیمت سایر ارزهای رمزپایه تأثیر بگذارد. بنابراین ممکن است این ارز از روند قیمت بیت کوین پیروی کند.

وضعیت فعلی بیت کوین کش

اگرچه بسیاری بر این باور بودند که کاربرانی که بیت‌کوین کش رایگان دریافت می‌کنند، در روزهای اول آن را می‌فروشند، اما این اتفاق نیفتاد. از زمان آغاز به کار بیت کوین کش تاکنون، شاهد عملکرد فوق العاده این ارز دیجیتال بوده ایم. بنابراین یکی از بیست ارز دیجیتال برتر دنیا به حساب می آید.

از سوی دیگر، این ارز دیجیتال نام خود را در لیست تراکنش های صرافی های معتبری مانند بایننس و کوین بیس دارد. بیت کوین کش تقریباً تمام صرافی های معتبر ارزهای دیجیتال را می پذیرد. همچنین به کاربران امکان خرید و فروش آن در Valx ارائه می شود.

در حال حاضر بیت کوین کش در رتبه دوازدهم بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد و سهمی معادل 0.72 درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

چگونه لایت کوین بخریم؟

معامله بیت کوین کش هیچ تفاوتی با خرید و فروش بیت کوین ندارد. معامله گران برای انجام معامله باید به بازار مراجعه کنند، تجزیه و تحلیل کنند و به خوبی به بازار نگاه کنند. یکی از راه های خرید و فروش استفاده از یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال است که در آن کاربران ارز دیجیتال معامله می کنند. ما به شما صرافی بیت ارز را معرفی میکنیم. همچنین برای مشاوره خرید ارز دیجیتال هم میتوانید به بیت ارز مراجعه کنید.