اخبار کسب و کارعمومی

تفاوت کوییک s با کوییک r در چیست؟

بررسی فنی کوییک R و کوییک S

اگر قصد خرید کوییک را دارید، حتما این سوال برای شما پیش آمده که تفاوت مدل‌های کوییک شرکت خودروسازی سایپا یا تفاوت کوییک R و کوییک S چیست؟ اگر به‌دنبال پاسخ سوال خود هستید، تا پایان این مطلب در سایت سپند خودرو با ما همراه باشید. با این مقایسه ارزش خرید هرکدام از مدل‌ها مشخص شده و به‌راحتی می‌توانید برای خرید اقساطی حودرو از سپندخودرو اقدام کنید .

معرفی و مشخصات فنی کوییک

سایپا کوییک یک خودروی هاچبک کوچک است. که در سال ۹۶ به بازار ایران معرفی شده است. و اکنون به علت نبود خودرویی مطرح در رنج قیمتی خود، جایگاهش را در بازار مستحکم کند. این خودرو درواقع نسخه به‌روزشده تیبا ۲ به‌حساب می‌آید. که در قسمت‌هایی نظیر چراغ‌های جلو، سپرها، چراغ‌های عقب و برخی نواحی داخلی نظیر داشبورد و رودری‌های آن . با نمونه‌های جدید و تا حدی زیباتر تعویض شده است.

طی این سال‌هایی که کوییک به بازار ایران آمده شرکت سایپا طبق معمول با اضافه و کم کردن برخی امکانات یا تغییرات جزئی داخلی و بیرونی، تیپ‌های مختلفی از انواع کوییک را به بازار کشور معرفی کرده است که در ادامه متن می‌توانید با 2 مدل محبوب آن یعنی کوییک R و کوییک S آشنا شوید و برای تصمیم‌گیری و خرید اقساطی کوییک اس اقدام کنید.

با ورود خودروهای کراس‌اوور با بازار ایران و افزایش تقاضا برای خرید این نوع خودروها بازار خودروهای کراس نیز داغ شد وخودروهایی چون رنو ساندرو استپ‌وی یا دانگ‌فنگ H30 کراس فروش بالایی را ثبت کردند.

تفاوت کوییک s با کوییک r در چیست؟

خودروهای کراس خودروها، هاچ‌بک‌های معمولی هستند که با اضافه کردن قطعاتی مانند ریل‌های روی سقف و پلاستیک‌های روی بدنه به همراه افزایش چند سانتیمتری ارتفاع، ظاهری شبیه به کراس‌اوورها پیدا می‌کنند. به همین دلیل، سایپا هم تصمیم گرفته است خودرو کوئیک را به خودرویی شبه کراس‌اوور تبدیل کند. کوییک به نوعی نسخه فیس‌لیفت تیبا محسوب می‌شود و با توجه به اینکه نمای جلویی آن، شباهت زیادی به سدان کامپکت ساینا داشت، مدل هاچبک آن نیز به حساب می‌آید.

خودرو کوئیک گذشته از مشخصات فنی قابل قبول و پاس کردن استانداردهای ۸۵گانه، این خودرو قابلیت های دیگری دارد که می تواند باعث افزایش ضریب نفوذ در بخش خودروهای اقتصادی سایر کشورها شود. کوییک سایپا مزیت هایی دارد که می تواند جای خود را در این بازارها باز کند. از ابتدای امسال تا کنون ۱۱ هزار دستگاه کوییک برای صادرات به ونزوئلا نهایی شده در همین زمینه به تازگی، اولین محموله از این خودرو به ونزوئلا صادر شد. شاید در وهله اول به نظر برسد بازار و اقتصاد این کشور نمی تواند چندان برای صنعت خودروسازی کشور جذابیت ایجاد کند، اما نکته جالب این است که وزیر حمل و نقل ونزوئلا  با ابراز خوشنودی از همکاری مشترک طبق توافقات ایجادشده بین دو کشور می گوید: در راستای نگاه همکاری دو کشور در کمیسیون اقتصادی مشترک در مرحله اول صادرات خودروهای باکیفیت و قیمت مناسب سایپا در حال انجام است.

در این چند سالی که از حضور کوییک در بازار ایران می‌گذرد، مدل‌ها و تیپ‌های مختلفی از آن شامل کوئیک دنده‌ای، پلاس اتوماتیک، R، R پلاس ، G، S به بازار عرضه شد که از نظر سیستم انتقال قدرت، آپشن‌ها و تغییرات ظاهری با هم متفاوت هستند.