اجتماعی

تهیه ۱۰۰۰ ویلچر برای زائران پیاده امام رضا(ع)/ جمع آوری بیش از ۴۰۰۰ قلم دارو در طرح «مرهم زائر»

تهیه ۱۰۰۰ ویلچر برای زائران پیاده امام رضا(ع)/ جمع آوری بیش از ۴۰۰۰ قلم دارو در طرح «مرهم زائر»

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از تامین ۱۰۰۰ دستگاه ویلچر برای کمک به زائران پیاده حرم امام رضا (ع) خبرداد.

به گزارش تیتر نیوز، وحید سلیمی با اشاره به اجرای طرح «مرهم زائر ۲» در ایام اربعین حسینی (ع) گفت: این طرح در سراسر کشور با هدف تامین دارو و تجهیزات پزشکی ویژه زائرین اربعین حسینی(ع) اجرا شد و  ۹۱۸ پایگاه در آن مشارکت داشتند. در جریان این طرح چهار هزار و ۱۵۴ قلم دارو از سوی مردم جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه از میان این پایگاه‌ها، ۳۷۶ پایگاه در شعب جمعیت هلال احمر برپا شد که بیش از ۴۱ درصد داروها را تحویل گرفتند، گفت: همچنین از مجموع ۳۴۵ پایگاه برپا شده در خانه‌های هلال نیز، ۳۸ درصد داروهای دریافتی به جمعیت هلال احمر رسید.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ادامه داد:‌ داروهای دریافتی پس از تفکیک توسط متخصصین این حوزه و تکنسین‌های مجرب داروخانه‌های جمعیت هلال احمر، در بسته‌بندی‌های مناسب برای مصرف زائرین اربعین ارسال شد و داروهای مازاد نیز به انبار دارویی استان خراسان رضوی تحویل داده شد تا در مراسم پایانی ماه صفر مصرف شود. داروهای اهدایی در ۱۱ گروه داروهای دیابتی، مسکن‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای تنفسی، داروهای اعصاب و روان، داروهای قلبی عروقی، داروهای گوارشی، ویتامین‌ها، داروهای مخصوص سرماخوردگی و اعصاب و روان همچنین ست تزریقات و تجهیزات پانسمان قرار داشتند.

به گفته وی، در طرح ملی مرهم زائر قریب به سه میلیارد ریال کمک نقدی مردم برای تامین دارو برای زائرین پیاده نیز جمع آوری شد، که هم اکنون در این ایام، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تامین ۱۰۰۰ دستگاه ویلچر برای کمک به زائران پیاده امام رضا (ع)

سلیمی همچنین از تامین ۱۰۰۰ دستگاه ویلچر برای طرح قدم به قدم در مسیر بهشت خبر داد و گفت: ۶۰۰ دستگاه از این ویلچرها توسط سازمان داوطلبان و ۴۰۰ دستگاه  به همت خیرین و داوطلبان تهیه شده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اجرای طرح خادمین حرم مهرورزی، خاطر نشان کرد: این طرح چند سال است که برگزار می‌شود و امسال هم نیز، با استفاده از ظرفیت پرستاران و پزشکان برای ارائه خدمات درمانی و ارائه خدمات پرستاری به زائرین پیاده در محورهای مواصلاتی به مشهد مقدس در حال انجام است.

انتهای پیام

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.