اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

درد بعد از جراحی پلک چقدر است؟

 

با افزایش سن، پوست اضافی در ناحیه پشت پلک ها افزایش یافته و خاصیت ارتجاعی آن کاهش می یابد. همانطور که دانستید چشمان ما از این قاعده مستثنی نیستند اما چشم ها دریچه روح هستند و باید به سلامت و زیبایی آن ها اهمیت داد. شما برای رفع این مشکل می توانید جراحی پلک را به عنوان روشی بدون بازگشت برای زیبایی انتخاب کنید. و همیشه این سوال پیش می آید که آیا جراحی پلک بدون درد ممکن است ؟ ما در این مقاله  به این سوال پاسخ می دهیم و درباره جراحی پلک صحبت می کنیم.

چرا باید جراحی پلک انجام شود؟

حتما می‌دانید که جراحی پلک با عنوان بلفارو پلاستی نیز شناخته می‌شود. اولین مورد به دلایل زیبایی برای کمک به بازگرداندن ظاهری جوان به چشمان شما است. پوست اضافی ممکن است به دلیل وجود کیسه های زیر چشم باعث پیرتر و خسته به نظر رسیدن شما شود. بلفاروپلاستی روشی مفید برای از بین بردن پوست اضافی برای مقابله با هرگونه پف، افتادگی می باشد. دلیل دوم بلفاروپلاستی عملکردی است که برای رفع مشکلات بینایی شما به دلیل این پوست اضافی است. در بیشتر موارد، تمرکز این نوع جراحی بر روی پلک فوقانی است زیرا پوست اضافی در آنجا می تواند باعث اختلال بینایی و سنگینی پلک شود.

جراحی پلک چقدر دردناک است؟

این روش اساساً بدون درد است زیرا بسته به دامنه جراحی، بی حسی موضعی یا تزریقی و یا حتی بیهوشی برای شما استفاده می‌شود. در هر صورت، شما احساس درد جراحیرا تجربه نخواهید کرد، بنابراین می‌توانید بدون داشتن اضطراب از این مورد برای جراحی پلک اقدام نمایید. اگر پزشک از بی حسی موضعی برای شما استفاده کند، شما در حین عمل بیدار خواهید بود، اما نمی توانید ناحیه تحت عمل را احساس کنید، در حالی که بیهوشی عمومی شما را در تمام طول عمل کاملاً به خواب می برد. بحث در مورد مزایا و معایب مختلف هر دو گزینه مهم است. اگرچه در حین استفاده از بی حسی موضعی درد جراحی پلک را احساس نخواهید کرد، اما بیدار بودن در طول عمل برای برخی از بیماران ممکن است استرس زا باشد، که در این مواقع بیهوشی عمومی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. همچنین درک خطر ناشی از  بسیار مهم است و هماهنگی برای بهترین راه ها برای کاهش این خطرات وجود دارد. مانند بسیاری از انواع جراحی های دیگر، خطر عفونت، جای زخم، سوزش و تغییر رنگ پوست وجود دارد، بنابراین حتماً هر دستورالعملی را که پزشک به شما می دهد دنبال کنید.

زمان ریکاوری جراحی پلک

معمولاً در زمانی که شما در حال بهبودی هستید، علائم مرتبط با درد پس از جراحی پلک وجود دارد. شایع‌ترین علائم در بین افرادی که تحت عمل بلفاروپلاستی قرار می‌گیرند، گرفتگی، درد، آبریزش چشم، خارش و حساسیت به نور است. همچنین ممکن است برای چند روز پس از انجام عمل پلک، در حالی که چشمان شما در حال بهبودی هستند، تاری دید داشته باشید. تمیز نگه داشتن پلک برای مبارزه با عفونت امری بسیار مهم است و قرار ملاقات بعدی با پزشک این امکان را می دهد تا بهبودی را ارزیابی کنند. در بیشتر موارد، بخیه‌ها 3 تا 5 روز پس از جراحی در پلک باقی می‌مانند و پلک ممکن است برای 1 تا 3 هفته نیز متورم بماند. این شرایط بر ای هر بیمار متفاوت است و زمان بهبودی متفاوتی دارد، اما در بیشتر موارد، پس از 2 هفته می توانید به فعالیت های روزانه خود بازگردید. خوشبختانه، علائم مرتبط در جراحی پلک با درد طولانی مدت همراه نیست.

مدیریت درد ناشی از جراحی پلک و نکاتی در مورد بهبودی پس از جراحی

در اینجا نکاتی در مورد نحوه مدیریت درد پس از جراحی پلک و بهبودی بعد از جراحی وجود دارد.

جراحی پلک همراه با تورم و تاری دید، درد کاملا طبیعی است و باید با بهبودی کاهش یابد که اغلب تا 7 روز ادامه خواهد داشت. جراحی پلک یا بلفاروپلاستی یکی از رایج ترین انواع جراحی زیبایی است. درواقع درد بخشی از روند بهبودی است. اگر به توصیه های پزشک عمل کنید، باید ظرف چند روز احساس بهتری داشته باشید.

اگرچه می توان روش های مختلفی را برای بهبود سریعتر و به حداقل رساندن ناراحتی و درد ناشی امتحان کرد، اما بهتر است منتظر نظر حرفه ای باشید. پزشک بر اساس نیازهای خاص شما توصیه هایی را ارائه خواهد کرد. بلفاروپلاستی تمامی مشکلات ذکر شده را برطرف و ظاهر شما را جوان می‌کند. هنگامی که به درستی انجام شود، می تواند بینایی شما را بهبود بخشد. به طور کلی باید توجه داشت که همه انواع جراحی های زیبایی و حتی درمانی دارای خطراتی هستند و ممکن است در چند روز اول باعث درد یا ناراحتی شوند.

درد بعد از جراحی پلک چقدر است؟

برای اطلاعات بیشتر : nuffieldhealth mag

تسکین درد بعد از جراحی پلک

بسته به شرایط، پزشک ممکن است در چند روز اول پس از جراحی، مسکن ها و داروهای ضد التهابی را تجویز کند. اما مراقب باشید که همه داروهای مسکن بی خطر نیستند، برخی داروها مانند ایبوپروفن و آسپرین ممکن است خونریزی را افزایش داده و بر بهبودی تأثیر بگذارند بنابراین هیچ دارویی را بدون تایید پزشک و به طور خودسرانه مصرف نکنید.

برای هر ساعت در شب بعد از جراحی پلک، ممکن است لازم باشد از کمپرس یخ یا کمپرس سرد روی چشمان خود استفاده کنید. این مورد به کاهش درد و تورم کمک بسیاری می کند.

محصولات آرایشی، سرم های چشم، کرم های صورت، و سایر لوازم آرایشی حاوی مواد شیمیایی هستند که ممکن است به پوست اطراف چشم شما آسیب برساند. برای دو هفته یا بیشتر از آنها اجتناب کنید. اگر موهای خود را می شویید، حتما آب، شامپو و صابون را از چشم خود دور نگه دارید.

همچنین ممکن است پزشک پمادهای آنتی بیوتیک و قطره های چشمی را توصیه کند. آنها را طبق دستور مصرف کنید. این داروها از عفونت جلوگیری می کنند و بهبودی آرام را تضمین می کنند. جهت تماس با کلینیک آرشان کلیک کنید