فرهنگ و هنر

دریادار ایرانی: مأموریت «ناوگروه ۸۶» اقتدار دفاعی کشور را ثابت کرد

دریادار ایرانی: مأموریت «ناوگروه ۸۶» اقتدار دفاعی کشور را ثابت کرد

فرمانده نیروی دریایی ارتش در سخنانی با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری توضیح داد: عدم غافلگیری و تثبیت دشمن، دو راهبرد نیروی دریایی ارتش در دوران جنگ تحمیلی بود و برای این راهبردها، طرح و آمادگی دفاعی را داشت که آنها را کسب کرد.

به گزارش تیتر نیوز، امیر دریادار شهرام ایرانی که در همایش «دفاع مقدس و تأثیر آن بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و منطقه غرب آسیا» در سازمان صنایع دفاع سخن می‌گفت، افزود: مرز اقتصادی ما در خلیج فارس محدود است و نمی‌توان برایش عددی تعریف کرد چرا که جزو آب‌های آزاد است اما در مرزهای دفاعی در طول دفاع مقدس بیست و پنج عملیات مستقل و مشترک انجام شد و  رزمندگان ما عملکرد مطلوبی داشتند. دشمن پنج پایگاه در اختیار داشت. اسکله‌های «البکر و الامیه» هم بسیار برای دشمن مهم بودند. در جریان دفاع‌مقدس سلسله عملیات‌های اسکورت کشتی‌ها در خلیج فارس نیز جایگاه بالایی داشت. در خلیج فارس در کمترین زمان ممکن دشمن شکست خورد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به دستاوردهای راهبردی دفاع مقدس بیان کرد: بازدارندگی، ایجاد امتدادهای عمقی، بهره‌مندی از نیروی دریایی برجسته، ارتقا قدرت دریایی، افزایش عمق راهبردی، تسلط دریایی و حضور راهبردی و الهام بخشی و الگوسازی بخشی از تأثیر دفاع‌مقدس بر افزایش قدرت دفاعی کشورمان بوده است.

وی همچنین درباره مأموریت «ناوگروه ۸۶» خاطرنشان کرد: توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر حضور در آبهای آزاد و راهبردهای دریایی ایشان سرلوحه کار ما شد و دعای خیر مقام معظم رهبری همواره بدرقه راه ما در اقیانوس‌ها بوده است. در اقیانوس آرام هیچ ساحل قابل اتکایی وجود نداشت و در اوج توطئه این کار را انجام دادیم. جوانان کشور مسیر دریانوردی را بررسی کردند و با تجهیزات ساخت داخل اقدام به انجام این مأموریت کردند. تا پیش از آن ما در پهنه‌های ساحلی مأموریت انجام می‌دادیم و برای نخستین مرتبه در پهنه اقیانوسی و اقیانوس آرام چنین کاری انجام دادیم. چند پیش‌بینی برای عبور از این عرض دریایی داشتیم. مثل تأمین و تعمیر قطعات، بهداشتی و پزشکی و سلامت کارکنان. در این مأموریت اوج فرهنگ ایرانی اسلامی به نمایش گذاشته شد.
امیر دریادار ایرانی ادامه داد: به عزیزان حفاظت و اطلاعات و عقیدتی نیز تبریک می‌گوییم. پرسنل ما روی عرشه ناو ایرانی نماز جماعت برگزار کردند. حدود ۳۰ درصد پرسنل ما جوانان بودند. ما عرض دو اقیانوس را در این ماموریت پیمودیم و اقتدار دفاعی خود را اثبات کردیم. در این مأموریت حتی یک‌ آنتن‌ ناومان شکسته نشد.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

با استفاده از انتخاب دقیق واژگان، تازگی و جذابیتی به نثرم اضافه می‌کنم.