اخبار کسب و کارعمومی

دوچرخه جاینت ساخت کجاست

برند جاینت مال کجاست؟

این برند ابتدا در تایوان یا چین‌تایپه تأسیس شده و سال‌ها در این کشور فعالیت کرده است. امروز علاوه بر این‌که در کشور تایوان فعالیت دارد، چند کارخانه هم در کشورهای چین و هند دارد. اما برند جاینت کِی وارد دنیای دوچرخه شد؟ تاریخچه‌ی برند جاینت که در ادامه می‌آید.

تاریخچه‌ی برند جاینت

این برند حدود 5 سال به‌صورت برندی معمولی فعالیت کرد، اما بعد از 5 سال و در سال 1977 بود که حرکتی مثبت در این برند صورت گرفت و جاینت جهشی عظیم تجربه کرد. در این سال مدیر اجرایی این برند به شرکتی با نام شوین [Schwinn] مذاکراتی انجام داد که در طی آن جاینت تجهیزات دوچرخه را تولید کند و تولیداتی که انجام می‌دهد را به برندهای دیگر بفروشد. فقط چند سال طول کشید تا مشخص شد که این حرکت مدیر اجرایی جاینت تا چه حد در پیشرفت برند جاینت مؤثر بوده‌ است.فروشگاه اینترنتی آریا چرخ قم در محله زنبیل آباد قم و در شهرستان قم، ، بلوار شهید صدوقی، خیابان صدوقی هفتم واقع شده است.

در دهه‌ی 80 میلادی، کارگران برند شوین در آمریکا اعتصاب کردند و رسماً تولید این برند به خطر افتاد، اما اینجا بود که برند جاینت در شرق آسیا جور اعتصاب کارگران شرکت شوین را کشید و بخش بزرگی از تولید شوین را انجام داد و جاینت به یکی از شاخص‌ترین تولیدکننده‌های دوچرخه و تجهیزات دوچرخه تبدیل شد. در واقع بهتر است به جای آن‌که سال تأسیس جاینت را 1972 معرفی کنیم، سال 1981 را – با شاخص‌شدن جاینت در سطح جهان – سال تأسیس معرفی کنیم و همچنین سال 1987 را به‌عنوان سال رشد فوق‌العاده‌ی جاینت معرفی کنیم. سال 1987 سالی بود که شوین به‌دنبال منبعی جدید برای امضای قرارداد بود تا شرق آسیا را به برنامه‌های خود اضافه کرد و این‌جا بود که جاینت رشدی عالی را تجربه کرد.

برخی از نوآوری‌های برند جاینت

دوچرخه جاینت در حال حاضر در کل جهان و البته ایران بسیار معروف است. این حسن شهرت راحت به دست نیامده‌است. جاینت بارها در طراحی دوچرخه‌های مختلف نوآوری داشته و همین باعث شده که روی خوشی به دوچرخه‌های این برند نشان داده شود.

به‌عنوان مثال، در سال 1995، جاینت دوچرخه‌ی جاده‌ای را با لوله‌ی جلویی شیب‌دار طراحی کرد و در طراحی آن چون از مواد کمتری استفاده شده بود، وزن دوچرخه پایین آمد و همین باعث شد که دوچرخه‌ی جاده‌ای آن‌ها سرعت بیشتری داشته باشد. مدت زیادی نگذشت که برندهای دیگر از این نوع طراحی تقلید کردند و رفته‌رفته دوچرخه‌های جاده‌ای بیشتری با این نوع طراحی روانه‌ی بازار شدند.

دوچرخه جاینت ساخت کجاست

قیمت دوچرخه جاینت

دوچرخه جاینت در ایران با توجه به قیمت دلار قیمت بالاتری نسبت به خیلی از دوچرخه‌های ایرانی دارد. البته در خارج از ایران هم به‌سبب معروف‌بودن این برند و اعتبار بالای آن، قیمت دوچرخه جاینت معمولاً بالاست، اما در عوض دوچرخه‌سوار می‌داند که با پولی که پرداخت می‌کند دوچرخه‌ای فوق‌العاده تحویل می‌گیرد.

انواع دوچرخه جاینت را می‌توانید در سایت ما پیدا کنید، بررسی کنید و از میان آن‌ها بهترین گزینه خرید دوچرخه را انتخاب کنید و بخرید.

بهترین دوچرخه‌های جدید جاینت

در دو سال 2020 و 2021 برخی از دوچرخه‌های جاینت در سطح جهان و البته ایران حرف‌های زیادی برای گفتن داشته‌اند و دوچرخه‌سواران زیادی از آن‌ها استقبال کرده‌اند. از بهترین دوچرخه‌های جدید جاینت می‌شود از موارد زیر نام برد:

منبع تصویر: ترب

مشخصات:

مناسب برای: آقایان / بانوان

وزن: 10 کیلوگرم

سایز: 27.5

جنس فریم; آلومینیوم

دوشاخ: SR Suntour XCE 27.5,100mm

سیستم تعلیق: Full Suspension

کمک فنر عقب: ندارد

طبق قامه: Prowheel forged, 22/36

تعداد دنده: 14 دنده

زنجیر: KMC Z7

طوقه: جاینت

نوع ترمز: هیدرولیک دیسکی

دسته ترمز: آلومینیوم

دسته: جاینت

گریپ: پلاستیک نرم

رکاب: دارد

پنجه رکاب: آلومینیوم

منبع تصویر: ترب

مشخصات

دوشاخ: SR Suntour XCE 29 ,100mm

ست ترمز: دیسک هیدرولیک, Tektro TKD143

ترمز: Tektro TKD143

زنجیر: KMC Z7

طبق قامه: ProWheel forged, 22/36

منبع تصویر: ترب

مشخصات:

دوشاخ: SR Suntour XCT30 HLO 29 ,100mm قفلشو

ست ترمز: دیسک هیدرولیک, Tektro TKD143

ترمز: Tektro TKD143

زنجیر: KMC Z8.3

منبع تصویر: ترب

مشخصات:

سن: بالای 12 سال

جنس فریم: آلومینیوم

نوع ترمز: دیسکی هیدرولیکی

کمک فنر: دارد

حداکثر تحمل وزن: 120 کیلوگرم

وزن: 13 کیلوگرم

سایز: سایز 27

منبع تصویر: ترب

مشخصات:

دوشاخ: فنر روغن, SR Suntour XCE, 100mm

ست ترمز: دیسک هیدرولیک, Tektro HDC M275

زنجیر: KMC Z51

طبق قامه: آلومینیوم, Prowheel, 22/32/44

تایر: CST 29×2.25

منبع تصویر: ترب

مشخصات:

جنس فریم: کامپوزیت کربنبرند دوچرخه سازی جاینت یک شرکت تایوانی تولیدی سهامی عام در زمینه دوچرخه و لوازم جانبی است. این کمپانی در سال 1972 توسط کینگ لیو (KING LUE) در منطقه