فرهنگ و هنر

مردم تهران با امام زمان(عج) بیعت کردند + فیلم

مردم تهران با امام زمان(عج) بیعت کردند + فیلم

همزمان با روز نهم ربیع الاول روز به امامت رسیدن امام زمان(عج)، با حضور پرشور مردم و مداحان اهل‌بیت(ع) جشنی با عنوان «عید بیعت» در میدان آئینی امام حسین(ع) برگزار شد.

به گزارش تیتر نیوز، جشن بیعت امروز دوشنبه (۳ آنلاین) با حضور پرشور مردم و مداحان اهل‌بیت(ع) به مناسبت امامت حضرت ولی‌عصر(عج) در میدان آئینی امام حسین(ع) برگزار شد.  

در این مراسم خادمان مسجد جمکران حضور پیدا کرده و به مدیحه‌سرایی پرداختند و در ادامه مداحان اهل‌بیت(ع) با خواندن مولودی و قرائت دعای قنوت عید فطر، ظهور حضرت حجت(عج) را مسئلت کردند.

در این فیلم مدیحه‌سرایی مهدی رسولی را ببینید:

همچنین حسین طاهری نیز دقایقی حاضران را به فیض رساند که می‌بینید:

فرد منتظر در جامعه باید کنشگر باشد/ صندلی مسئولین نظام اسلامی باید داغ باشد

در بخشی از این مراسم، علی‌اکبر رائفی‌پور با اشاره به ویژگی‌های جامعه منتظر اظهار کرد: اساسا جامعه منتظر خود را شبیه امام زمان(عج) می‌کند، در واقع کسی که منتظر باشد خودش هم مصلح است.  

وی ادامه داد: اهمیت حضور و ظهور حضرت مهدی(عج) به تشکیل دولت کریمه ایشان است. اگر ما جامعه منتظر هستیم باید در صدد شکل‌گیری حکومت اسلامی باشیم. ما در جامعه اسلامی پنج مرحله برای رسیدن به حکومت اسلامی داریم که اکنون در مرحله سوم و مهمترین مرحله هستیم، بعد از این مرحله است که تمدن نوین اسلامی شکل می‌گیرد.  

رائفی‌پور تاکید کرد: حکومت اسلامی و جامعه  منتظر باید خود را شبیه حکومت اسلامی اهل‌بیت(ع) کند و کارگزاران هم باید این‌گونه باشند. سختگیری امام زمان(عج) به کارداران خود مثال‌زدنی خواهد بود و ما هم برای رسیدن به تمدن اسلامی باید این‌گونه باشیم. اگر چنین نکنیم معالجه‌ای جز زنجیر و آتش جهنم ندارد. کسی که می‌خواهد در حکومت اسلامی کارگزار باشد اگر خطا کرد دوبرابر حساب می‌شود و اگر هم خوب عمل کرد باز دوبرابر برای او حساب می‌شود.  

وی افزود: صندلی جمهوری اسلامی برای مسوولین باید داغ باشد که فردی جز این‌که بخواهد برای خدمت کار کند بر این صندلی ننشیند. داغ بودن صندلی مسئولیت، مهم است و مسئولین باید با مردم مشورت کنند و به فکر مردم باشند نه این‌که فقط رای را بگیرند و بروند.

رائفی‌پور ادامه داد: دعا مهم است و باید زیاد دعا کنیم اما همه کار دعا نیست باید علاوه بر دعا و انتظار، کنشگر باشیم نه منفعل.

همچنین در این مراسم، میثاق عهدنامه با حضور نمایندگانی از اقشار مختلف جامعه برای بیعت با امام زمان(عج) قرائت شد.  

ضمنا از اثر نقاشی «بال ملائکه» محمدعلی نادری نیز رونمایی شد.  

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

با استفاده از انتخاب دقیق واژگان، تازگی و جذابیتی به نثرم اضافه می‌کنم.