فرهنگ و هنر

مطالبه ۲ سال قبل اژه‌ای برای خانواده شهدا چه بود؟

رئیس دستگاه قضا در نشست شورای عالی قوه قضائیه در روز گذشته مجددا بر تشکیل کارگروه مشترک میان قوه قضائیه و بنیاد شهید و ایجاد شعب ویژه رسیدگی به مطالبات و پرونده‌های این قشر که از ۲ سال پیش مورد مطالبه این خانواده‌ها بود، تاکید کرد.

به گزارش تیتر نیوز،  دو سال پیش حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس دستگاه قضا  در ۲۵ آذر ماه سال ۱۴۰۰  در جمع اقشار مختلف مردم استان گلستان با اشاره به مطالبات خانواده شهدا و ایثارگران در حوزه حقوقی و کیفری گفته بود: در هر استانی باید یک کارگروه مشترک میان بنیاد شهید و خانواده شهدا و ایثارگران تشکیل شود و ما هم یک شعبه ویژه برای رسیدگی پرونده های قضایی و مطالبات این قشر معظم و معزز در مراکز استان و بعدا در شهرستانها ایجاد می کنیم. امیدواریم با همت همکاران ما در دستگاه قضا و پشتیبانی دولت و همدلی قوا با هم در بررسی مسائل حقوقی و کیفری خانواده محترم شهدا و ایثارگران تسریع ایجاد کنیم.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان قوه قضائیه و بنیاد شهید 

مطالبه دو سال قبل محسنی‌اژه‌ای برای خانواده شهدا چه بود؟

پس از گذشت دو سال، آیین امضاء تفاهم‌نامه میان قوه قضاییه و بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضاییه و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۲۷ شهریور ماه سال جاری برگزار شد.

در آن جلسه  حجت الاسلام و المسلمین مصدق معاون اول قوه قضاییه گفت که  بنیاد شهید و امور ایثارگران در خدمت به جامعه ایثارگری موفق بوده و کمک به ایثارگران کار بسیار مقدسی است. به کرات اعلام کرده‌ایم که قوه قضاییه از هر خدمتی به ایثارگران و خانواده آن‌ها دریغ نمی‌کند.

قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز ضمن تشکر از همکاری همه جانبه قوه قضاییه در سطوح مختلف با حوزه ایثارگران، اظهار کرد: پرونده‌هایی که واحدهای مختلف بنیاد شهید و امور ایثارگران دارند با توجه به حجم بسیاری که دارند به خوبی مدیریت و پیگیری می‌شود. دادگاه‌ها و دادسراها عنایت ویژه‌ای به بنیاد شهید و امور ایثارگران دارند. دادگاه ویژه‌ ای خاصه خانواده‌ها تحت عنوان دادگاه شاهد داریم که سال‌های سال مشغول فعالیت است.  تفاهم‌نامه میان قوه قضاییه و بنیاد شهید و امور ایثارگران به معنای آغاز یک راه جدید است. 

مطالبه دو ساله محسنی اژه‌ای درخصوص تشکیل کارگروه مشترک میان قوه قضاییه و بنیاد شهید 

مطالبه دو سال قبل محسنی‌اژه‌ای برای خانواده شهدا چه بود؟

 حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در نشست (سوم مهرماه) شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به دستور دو سال قبل خود در خصوص تشکیل کارگروه مشترک میان قوه قضاییه و بنیاد شهید و اتخاذ راهبردها و سازوکارهایی جهت پیشبرد هر چه سریع‌تر، کم‌هزینه‌تر و مطلوب‌تر امور حقوقی و قضایی مربوط به خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان، گفت: اگرچه در خصوص این مقوله مبادرت به اقداماتی شده است، اما کار در این راستا باید سریع‌تر و منسجم‌تر به پیش رود؛ در این زمینه ضرورت دارد نسبت به تشکیل شعب یا شعبات مخصوص اهتمام شود تا در ضمن تفویض اختیاراتی به قضات این شعب، امور حقوقی و قضایی خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان هر چه سریع‌تر، کم‌هزینه‌تر و مطلوب‌تر، انجام گیرد.

رئیس دستگاه قضا در همین راستا مجدداً به سازمان بازرسی دستور داد تا نسبت به نظارت بر حُسن اجرای قوانینِ مرتبط با امور شهدا، جانبازان و ایثارگران، اهتمام جدی به خرج دهد و ضمن احصاء تمامی قوانین و مصوبات این حوزه، نسبت به آن دسته از قوانین که اجرایی نشده‌اند، پیگیری‌های لازم را به عمل آورد.

انتهای پیام 

نویسنده تحریریه مطالب هنری

با استفاده از انتخاب دقیق واژگان، تازگی و جذابیتی به نثرم اضافه می‌کنم.