اخبار کسب و کار

چرا باید پوستمان را پاکسازی کنیم؟

چرا باید پوستمان را پاکسازی کنیم؟

پوست به عنوان مانع اصلی محافظت روی بدن شما پخش می شود. به همین دلیل است که همه آلودگی ها ابتدا به پوست شما مربوط می شود. در واقع می توان گفت پوست بیش از هر قسمت دیگری از بدن شما تحت تاثیر آلودگی و بیماری قرار می گیرد. یکی از مهم ترین راه حل ها برای نجات پوست از آلودگی، نظافت منظم، حرفه ای و منظم است.

پاکسازی پوست اساساً یک فرآیند غیرالتهابی برای پاکسازی سطح پوست از آلودگی، لایه برداری، جوش و به خصوص جوش های سرسیاه یا سرسفید است. علاوه بر این، به تمیز کردن پوست کمک می کند، ظاهر منافذ باز روی صورت را کاهش می دهد. اگرچه اکثر نظافت ها با تجهیزات خاصی انجام می شود، اما پزشکان معتقدند اگر این کار به صورت دستی و با ماساژ انجام شود، می توان به نتایج بهتری دست یافت. زیرا ماساژ عشق به پوست است! از طرفی باید ماساژ پاکسازی پوست را در منزل انجام دهید. چرا می پرسی؟! این به این دلیل است که پوست شما باید چندین ساعت پس از پاکسازی از آلودگی های محیطی (آفتاب و آلودگی هوا) دور باشد. به همین دلیل است که باید به بهترین آرایشگاه های زنانه مراجعه کنید.

کی پوستمان را پاکسازی کنیم؟

در نظافت، مانند هر سرویس پوست دیگری، مهم ترین نکته ای که قبل از هر چیز باید به آن توجه کرد، نوع پوست است. پوست های چرب نسبت به سایر انواع پوست به پاکسازی مکرر کمتری نیاز دارند. به یاد داشته باشید که تمیز کردن پوست های خشک و چرب باید با دقت بیشتری نسبت به پوست های معمولی انجام شود. زیرا این پوست بسیار حساس است. اما قاعده کلی در این زمینه این است که تمیز کردن پوست یک بار در ماه کافی است. زیرا لازم است علاوه بر پاکسازی منافذ پوست ماهی یک بار، لایه ملتهب و مرده سطح پوست را نیز از بین ببرید.

چرا باید پوستمان را پاکسازی کنیم؟
چرا باید پوستمان را پاکسازی کنیم؟

جنس پوست من چیست؟

پوست صورت انسان به طور کلی به چهار نوع تقسیم می شود. برای اینکه بدانید از طریق تلفن به آرایشگر خود چه بگویید تا برای پاکسازی آماده شود، ابتدا باید بدانید که متعلق به کدام دسته از پوست هستید:

پوست خشک پوست نازکی است که در شرایط خاص می تواند پوسته پوسته، ترک خورده و زبر شود. این نوع پوست به خودی خود یا بدون کمک لوازم آرایشی نمی درخشد و به سختی سوراخی روی سطح آن قابل مشاهده است.

پوست چرب پوستی صاف، صیقلی و صیقلی با درخشندگی بیشتر روی پیشانی، بینی و چانه است. میزان چربی پوست بیش از حد معمول است و صبح که از خواب بیدار می شوید این دست های چاق را احساس می کنید.

پوست معمولی پوست میانی است، یعنی نه خشک و نه چرب. این نوع پوست نرمی و رطوبت خوبی دارد و منافذ روی آن زیاد نیست.

پوست مختلط بسیار شبیه پوست معمولی است، با این تفاوت که ناحیه T شکل صورت (پیشانی، بینی و چانه) فعالیت بیشتری از غدد چربی دارد و پوست این ناحیه چرب‌تر است. خبر مهم این است که اگر این نوع پوست دارید باید آن را تمیز کنید.

مزایای پاکسازی پوست

ماساژ پاکسازی پوست اساسا به آبرسانی و جوانسازی پوست شما کمک می کند. هیدراتاسیون رطوبت پوست را افزایش می دهد که باعث بهبود چهره شما می شود. یکی از مهمترین کارهایی که آبرسانی به پوست انجام می دهد، جلوگیری از چین و چروک های زودرس است. از طرف دیگر، ماساژ صورت باعث می شود خون در زیر پوست شما بیشتر حرکت کند. در نتیجه سطح بیرونی پوست شل می شود و این آرامش به جذب بیشتر مواد حامل اکسیژن کمک می کند.

هنگامی که اکسیژن بیشتری دریافت می کنید، پوست تحریک می شود و مواد زائد را از خود خارج می کند. زیرا پاکسازی پوست را زیبا و شاداب می کند و کلاژن سازی را با روند بهتری دنبال می کند.

اولین سد محافظ بدن، پوست است که عملکردهای مختلفی دارد. یکی از مهمترین وظایف پوست دفع سموم و مواد مضر بدن از طریق پوست است. این سموم عمدتاً از طریق غدد عرق در پوست از بدن خارج می شوند. صرف نظر از اینکه پوست شما چرب یا خشک است، باید هر 20 روز یکبار لایه برداری کنید تا تمام منافذ پوستتان پاک شود.
یکی از مهمترین فواید پاکسازی پوست آبرسانی است. این عمل باعث افزایش رطوبت سطح پوست شده و با استفاده از آن رطوبت به راحتی به لایه بیرونی می رسد. مرطوب کردن پوست خشک نیز مفید است و از بروز زودرس چین و چروک روی پوست صورت جلوگیری می کند. با ماساژ صورت، خون را در زیر پوست خود به گردش در می آورید و این باعث آرامش پوست شما می شود. یکی دیگر از فواید پاکسازی پوست، وارد کردن موادی است که اکسیژن را به پوست می‌رسانند، پس از تحریک پوست صورت، مواد زائد به راحتی خارج می‌شوند.

از دیگر مزایای پاکسازی پوست می توان به زیبایی، شادابی پوست، حذف آلودگی های سطحی و از بین بردن دانه های سرسیاه از سطح پوست اشاره کرد. علاوه بر این، با کمک مواد معدنی پاک کننده و مواد اکسیژن دار، راحت تر به سطح درم پوست می رسند. در لایه درم کلاژن زیادی وجود دارد، بنابراین پاکسازی پوست باعث جوانسازی آن می شود. مرطوب کردن باعث افزایش رطوبت پوست می شود که برای مرطوب کردن لایه بیرونی بسیار مفید است. مرطوب کننده برای پوست های خشک نیز بسیار مفید است و از چین و چروک های زودرس جلوگیری می کند.