یک خبرنگار از کنیا: ایران کاملا متفاوت از تصورات پیشین من است

یک خبرنگار از کنیا: ایران کاملا متفاوت از تصورات پیشین من است

تیتر نیوز/خراسان رضوی کامچی‌منزا گفت: خوشحالم که به ایران آمدم؛ اما ایران چطور است؟ ایران کاملا متفاوت از تصورات پیشین من است.

کامچی‌منزا از کنیا که خبرنگار است در حاشیه اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه «خورشید» هشتم، در گفت وگو با تیتر نیوز در مورد خود چنین می‌گوید: علاقه و کار من مسائل سیاسی است، بنابراین زمانی که از برگزاری این جشنواره مطلع شدم، به دلیل اطلاع از مسائل زنان، علاقه‌مند به شرکت در این مراسم شدم.

وی افزود: من می‌خواهم تجربیات حوزه‌های روزنامه‌نگاری و گزارش نویسی را به اشتراک بگذارم، در اصل این چیزی است که باعث شد من به این جشنواره بیایم و به آن بپیوندم.

منزا ادامه داد: می‌دانم که می‌توانم با روزنامه‌نگاران دیگر صحبت، حوزه‌های جدیدی را شناسایی و در این مورد اطلاع‌رسانی کنم. خوشحالم که به ایران آمدم؛ اما ایران چطور است؟ ایران کاملا متفاوت از تصورات پیشین من است، ایرانیان مهمان‌نواز هستند. واقعا خوشحالم از اینکه دیدم زنان ایران توانمند هستند؛ دیروز دیدم راننده اتوبوسی که ما را از هتل به مرکز کنفرانس رساند، یک خانم بود و من واقعا خوشحال شدم که زنی را در بخشی مختلف می‌دیدم.

این خبرنگار کنیایی اظهار کرد: برای من به‌عنوان زن، تصویری که با آمدنم به اینجا از زن ایرانی دریافت کردم، یک زن توانمند است و به‌طور خاص زنان کنیا نیز بسیار قدرتمند هستند. زنان ایرانی می‌توانند در برابر مسائلی که زنان با آن روبرو هستند، بسیار بسیار قدرتمند عمل کنند و تصویر ما از زنان ایران، زنانی قدرتمند است.

وی گفت: امیدوارم بتوانیم از مناطق مختلف جامعه بازدید کنیم، تا بتوانیم حتی زنان در پایین‌ترین سطح جامعه را ببینیم و با آنان صحبت کنیم، شاید به ما بگوید چه احساسی نسبت به زن بودن خود دارد. تجربه به من نشان داده است که زنان خواهان حذف موارد جنسیتی هستند تا تغییر ایجاد کنند و صدای زن را به گوش عالم برسانند، زنان ایرانی، زنانی هستند که تاکنون قدرت داشتند، آنان آزادی صحبت کردن دارند و من اینجا در میان زنان ایرانی هستم. امیدوارم این جشنواره بستری فراهم کند تا زنان در پایین‌ترین سطح جامعه نیز سخنان خود را بیان کنند.

انتهای پیام