اجتماعی

جبهه انقلاب در برگزاری شایسته مراسم مذهبی و آیینی به بلوغ رسیده است

جبهه انقلاب در برگزاری شایسته مراسم مذهبی و آیینی به بلوغ رسیده است

شهردار تهران گفت: جبهه انقلاب در برگزاری شایسته مراسم مذهبی و آیینی به بلوغ رسیده است.

به گزارش تیتر نیوز، علیرضا زاکانی در آیین تجلیل از عوامل کلان پروژه‌های فرهنگی مذهبی شهر تهران در ماه محرم و صفر گفت: مطابق فرمایش‌های امام خمینی(ره)، ما روزی خود را از محرم و صفر می‌گیریم. قدردان سیدالشهدا(ع) هستیم و امیدوارم با اخلاص و جدیت بیشتر بتوانیم در مسیر امام حسین(ع) قدم برداریم.

وی افزود: در این میان نکته‌ای که مهم است خلاقیت ما در برگزاری مراسم جشن و عزاداری‌هاست. باید خلاقیت‌های هنری، فرهنگی و اجتماعی به گونه‌ای باشد که کار فرهنگی برای مخاطبان و شهروندان بیشترین جذابیت را داشته باشد. از طرفی اگر برنامه‌ای در شهر تهران به درستی انجام شود، سایر شهرهای کشور نیز از آن الگوبرداری خواهند کرد.   

شهردار تهران تاکید کرد: جبهه انقلاب در برگزاری شایسته مراسم مذهبی و آیینی به بلوغ رسیده است و از هر بزنگاه مناسبتی می‌تواند به نحوی شایسته در جهت فرهنگ‌سازی درست استفاده کند. ما نیز در تلاشیم آموزه‌های اهل بیت(ع) را در تهران تبدیل به شیوه‌ای از سبک زندگی کنیم و مبتنی بر آن الگویی برتر از جامعه انسان‌مدار را به جهانیان نشان دهیم.

به گزارش تیتر نیوز، در این نشست از عوامل پروژه‌هایی چون «محرم شهر»، «خیمه الحسین(ع)»، «اجتماع بزرگ اربعینی‌ها» و مجموعه تلویزیونی «از سرگذشت» تقدیر شد.

همچنین در بخش دیگری از این جلسه محمد امین توکلی زاده – معاون اجتماعی شهرداری تهران – گفت: تجربه‌های موفق در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در پایتخت و همدلی که بر اثر برگزاری این برنامه‌ها میان جبهه انقلاب به وجود آمد سبب الگوبرداری سایر شهرها از آن شده‌ است.

وی با قدردانی از فعالیت دست‌اندرکاران برگزاری کلان پروژه‌های محرم و صفر شهرداری تهران یادآور شد: برپایی خیمه عاشورایی در میدان هفت تیر و کشتی نجات در میدان آزادی، مراسم بدرقه زائران و خادمان اربعین، جشن بزرگ عید غدیر، اجتماع امام رضایی‌ها و…همگی جزو نعمت‌هایی است که مسئولیت اجرایی آن بر عهده خانواده بزرگ شهرداری بود.

توکلی زاده تاکید کرد: در برگزاری برنامه‌های محرم و صفر شهر تهران به جز حاضران در این جلسه، بسیاری از افراد دیگر نیز دخیل در انجام کار بودند که دامنه آن به فعالان مساجد، محلات و گروه‌های جهادی می‌رسد.

انتهای پیام

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.