استان ها

دهیاران متخلف در ساخت و سازهای غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی می شوند

دهیاران متخلف در ساخت و سازهای غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی می شوند

به گزارش خبرنگار اجتماعی تیتر نیوز از قزوین؛ مددخانی در نشست مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان آبیک گفت : ساخت و سازهای غیر مجوز ضمن به خطر انداختن سلامت مردم موجب آسیب زدن به سیمای شهری می شود.

وی بیان کرد: توجه به مقاوم سازی ساختمانها، سیما و منظر شهری و رعایت قانون در همه امور یک الزام است که باید به آن توجه کنیم.

فرماندار آبیک یادآورشد: پدیده تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغ ها یک تهدید جدی در اسیب زدن به کانون های تولید غذا و تهدید امنیت غذایی استان و کشور است که باید با آن مقابله کنیم تا اراضی مولد به ویلا تبدیل نشود.

مددخانی افزود: کوتاهی در مقابله با ساخت و سازهای غیر مجار و تغییر کاربردی اراضی کشاورزی و باغ ها از سوی هیچ مدیری پذیرفته نیست  و با آن برخورد کرده و متخلف را به مراجع قضایی معرفی می کنیم.

فرماندارآبیک اظهارداشت: دهیارانی که در حوزه مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغ ها کوتاهی و کم کاری کنند ضمن معرفی به محاکم قضایی با تشکیل پرونده تخلف از مسئولیت دهیاری هم برکنار خواهند شد.

وی اضافه کرد: شهرداری موظف است ساخت بناهای غیرمجاز را با دستور قضایی متوقف  کند و کسانی که بدون اخذ مجوزقانونی اقدام به ساخت و ساز کرده را به دادستانی معرفی کند.

مددخانی داشتن اضافه بنا را از دیگر مشکلات حوزه ساخت و ساز شهری آبیک دانست و گفت: متاسفانه بدلیل نبود نظارت کافی درحوزه شهرداری آبیک، شاهدیم افراد سود جو و متخلف با داشتن مجوز متاسفانه اقدام به احداث طبقات بیشتر از مجوز اخذ شده کرده و در بدو شروع اضافه بنا را بصورت پیش فروش به افراد ناآگاه واگذار می کنند که مشکل ساز است.

فرماندار آبیک بیان کرد: در موضوع اضافه بنای خارج از مجوز ساخت هم شهرداری و هم مهندسین ناظر دخیل و عامل این بی قانونی هستند و بر اساس مصوبات این جلسه با مهندسین ناظر پروژه هایی که اضافه بنای خارج از مجوز ضابط قانونی دارند برخورد می شود.

انتهای پیام