اخبار کسب و کارعمومی

پیراهن مردانه یا تیشرت؟ کدام یک را کجا بپوشیم؟

در این مقاله میخواهیم درمورد اشتباه در لباس پوشیدن آقایان صحبت کنیم. وب‌ سایت ‌ها، مجلات چاپی، جوامع مجازی و به طور کلی اغلب رسانه ‌های در دسترس مردم جهان، تمرکز زیادی روی معرفی مد و آموزش مدرن ‌ترین اصول لباس پوشیدن خانم‌ ها دارند. این در حالی است که در یک فضای موازی، دنیای مد برای آقایان نیز با قدرت در حال کار کردن است.

شاید شما با خود بگویید من زیاد اهل پیروی از مد نیستم و برای انتخاب و ست کردن لباس هایم خیلی وسواس و حوصله به خرج نمی ‌دهم. در پاسخ باید گفت اظهارات شما کاملاً صحیح است، بسیاری از افراد علاقه ای به دنباله روی از مد ندارند.

اما دقت بفرمایید که در این مقاله ما صرفاً از انطباق با مد و فشن صحبت نمی کنیم. بلکه بسیاری از اشتباهات در لباس پوشیدن آقایان به‌گونه‌ای است که نه‌تنها از جذابیت فرد می کاهد، بلکه گا‌ها مضحک و نامتعارف است.

ما نیز قصد داریم در این مطلب به جای پرداختن به خانم‌ها، کمی بیشتر در خصوص اصول لباس پوشیدن آقایان حرف بزنیم. البته برخی از این نکات جنسیت نمی‌شناسد، همه باید رعایت کنند، به طور کلی این مقاله حاوی مطالبی است که خواندن آن مانع از غلط لباس پوشیدن و ست کردن ‌های نادرست برای آقایان می‌شود.

نکات اشتباه در لباس پوشیدن آقایان 

اصلاً مهم نیست که چه میزان پول برای خرید یک شلوار جین درجه یک و مد روز هزینه کرده‌اید. حتی اهمیتی ندارد که مدل مویتان آخرین مد سال باشد. هیچ‌کس برای عطر گران قیمتی که زده‌ اید ارزش قائل نمی‌شود.

تیشرت خوش رنگتان به نظر جذاب نمی ‌آید تا زمانی که کفشی که پوشیده‌اید سالم و تمیز نباشد. کفش کثیف، پاره یا بد رنگ باعث می‌شود همه تیپ شما آشفته به نظر برسد. در مورد  بیشتر بدانید.

بهترین راه‌ حل برای آن‌که یک کفش، تمام جذابیت تیپ شما را زیر سؤال نبرد این است که بیشتر پول جمع کنید و کفش با کیفیت ‌تری بخرید. کفشی که اگر رسمی است، واکس خور باشد و اگر کتانی است بتوان آن را راحت تمیز کرد یا مرتب شست.

در ضمن هنگام خرید کفش حتماً و حتماً از فروشنده نحوه شستشوی صحیح و تمیز کردن کفش را بپرسید. زیرا فروشندگان کفش اطلاعات خوبی در این ‌باره دارند.

تیشرت یقه هفت یکی از لباس ‌هایی است که در کشوی هر مرد جوانی یافت می ‌شود. اما پوشیدن تی‌شرتی که یقه آن خیلی باز یا اصطلاحاً زیادی عمیق باشد، اصلاً ایده خوبی نیست. این مدل قدیمی است و با توجه به فرهنگ امروزه کمی نامتعارف است.

برای دیدن مدل های جوراب پارازین شیشه ای پیشنهاد می شود به صفحه فروشگاه زنانه مراجعه کنید.

  • لباس ‌هایی پر از مارک‌ های تجاری

آیا شما بازاریاب یک برند خاص لباس مردانه هستید؟ اگر خیر پس چرا تی‌شرت، شلوار یا بلوزی را می‌پوشید که نام یک برند خاص را بزرگ، با رنگ‌های مختلف و چندین بار تکرار کرده است؟ پوشیدن لباس‌هایی از این دست که طراح فقط در اندیشه تبلیغ هرچه بیشتر برند خود بوده است، ابداً در اصول شیک پوشان نیست.

درست است که چرم یکی از جنس‌ های اعیانی در لباس است. اما برای یک آقا فقط تیپ با شلوار پارچه ای مردانه، کت، کاپشن با شلوار پارچه ای یا کفش می‌تواند چرم باشد. هرگز برای خرید یک شلوار چرم یا کلاهی از این جنس که از پشت ویترین بسیار جذاب به نظر می ‌رسد، هزینه نکنید.

هیچ توضیح بیشتری برای بد بودن این ترکیب وجود ندارد. اگر پای شما جزو بدنتان است که با پوشیده نبودن آن مشکلی ندارید، می ‌توانید صندل بپوشید. در غیر این صورت اگر باید جوراب به پا کنید، حتماً کفش بپوشید.

  • پوشیدن صندل در تمام مواقع

بپذیرید که پوشیدن صندل برای آقایان تنها مناسب فضاهای ساحلی یا کنار استخر است. یک آقای شیک پوش حتی در فصل تابستان و گرمای هوا هم برای راحتی خودش، با تیپ دانشگاه یا محل کار، صندل نمی‌پوشد.

  • شلوار جین به رنگ آبی روشن

آبی روشن که در گروه شلوارهای جین به آن آبی برفی گفته می‌شود، اصلاً برای آقایان رنگ مناسبی نیست. این رنگ شما را ضعیف و ترسو جلوه می ‌دهد. وقتی برای خرید شلوار جین، که یکی از پرمصرف ‌ترین انواع شلوار برای آقایان است، می‌ روید، بهتر است در میان رنگ ‌هایی مثل آبی، آبی تیره، خاکستری و مشکی یک مدل را انتخاب کنید.

  • رنگ‌ های صورتی، بنفش، زرد و قرمز برای شلوار

این مورد نیز برای تکمیل توضیح قبلی است. برای یک مرد جوان که دوست دارد جذاب و شیک پوش به نظر برسد، رنگ شلوار بسیار مهم است. رنگ‌ هایی که نام برده شد جزو رنگ‌ های جذاب برای آقایان نیست.

  • لباس‌ هایی که مناسب سایز فعلی شما نیست

مهم نیست که مربی باشگاه بدن‌ سازی به شما در خصوص عضله سازی چه قولی داده است. بهتر است آگاهانه انتخاب کنید و لباسی بخرید که مناسب سایز و ویژگی ‌های فعلی اندام شما است.

لباس ‌های تنگ که خطوط عضله را واضح ‌تر نشان می ‌دهند، درحالی‌که شما هیچ عضله‌ ای ندارید، تنها باعث خراب شدن بقیه تیپ شما می ‌شود. لباس های گشاد هم مناسب شما نیست و اصطلاحا بر تن شما گریه می کند.

  • پوشیدن لباس خانگی بیرون از منزل

ممکن است جزو مردانی نباشید که در لباس پوشیدن وسواس به خرج می ‌دهند یا سخت می‌گیرند. اما بهتر است به این موضوع دقت کنید که تیشرتی که در خانه می ‌پوشید، اصلاً مناسب محل کار نیست، حتی اگر کاملاٌ نو باشد. تفکیک قائل شدن بین لباس ‌های خانگی و بیرون یکی از اصول مردان خوش ‌پوش است.

  • پوشیدن جوراب سفید با کفش مشکی

انتخاب دقیق رنگ جوراب، طوری که مطابق رنگ کفشتان باشد، اصلاً سخت گرفتن نیست. یک اصل ساده در شیک ‌پوشی و تناسب لباس است که باید رعایت شود. پوشیدن جوراب سفید با کفش مشکی ممنوع!

اگر قصد خرید را کردید، بیشتر به کیفیت، رنگ، دوخت و کاربرد آن توجه کنید بسیاری از مارک‌ های جوراب مردانه که شهرت کمتری دارند، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

  • تن کردن تیشرت ‌های ارزان و بی ‌کیفیت

کافی است بین 20 تا 30 هزار تومان روی پولی که برای خرید یک تیشرت معمولی کنار گذاشته ‌اید، پول بگذارید تا بتوانید یک  مرغوب ‌تر بخرید. به‌ هر حال برای آن‌ که حتی در لباس ‌های اسپرت خود نیز شگفت ‌انگیز به نظر برسید، باید برای لباس خود هزینه بیشتری کنید.

منظور ما پرداخت پول بیشتر برای مجبور کردن خودتان به خرید یک تیشرت برند نیست. اما این‌ که از ظاهر و جنس لباستان پیدا باشد که ارزان قیمت و بسیار معمولی است، چندان جالب نیست.

اگر برای حضور در یک مجلس مهم و رسمی از کروات استفاده می ‌کنید، بهتر است بدانید که بهترین سایز قد کروات، تا روی کمربند است. نه بیشتر و نه کمتر.

شلوار جین نباید از قد کفش شما بلندتر باشد. به‌ طوری‌که با هر قدمی که بر می ‌دارید زیر کفش شما گیر کند و به تدریج ساییده شود. اندازه این محبوب ‌ترین شلوار در تمام دنیا باید متناسب با قد و نوع کفش شما باشد.

  • شلوار جین با جیب ‌های خیلی بزرگ و زیاد

اگر شما خواننده رپ هستید، در پوشیدن این شلوارها تردید نکنید. اما اگر در یک روز معمولی می ‌خواهید با تیپ اسپرت به سرکار یا دانشگاه بروید، یقین داشته باشید که شلوارهای جین که جیب‌ های بزرگ و زیاد دارند فقط شما را شلخته، چاق و به هم ریخته نشان می ‌دهند.

  • عدم تطابق بین رنگ کفش و کمربند

چنانچه جزو مردان جوانی هستید که بیشتر از تیپ‌های رسمی استفاده می ‌کنند، این نکته را به خاطر داشته باشید که رنگ کفش و کمربند شما باید یکی باشد. هرگز کمربند چرم قهوه ‌ای را با کفش مشکی یا برعکس این ترکیب را نپوشید.

ست تیشرت با شلوار لی مردانه (تیپ لی مردانه) یا پیراهن با شلوار لی جذاب است، اما شلوارهای جین تزئین شده اصلا مناسب و زیبنده نیست. منظور ما از تزئین برش یا زاپ نیست. شلوارهای جین مردانه‌ای که بعضاً با اکلیل ‌های براق یا اسپری‌های رنگ پارچه تزئین شده ‌اند تحت هیچ شرایطی مناسب یک مرد جوان نیست.

  • تیشرت با تصاویر خنده ‌دار

ست تیشرت با شلوار لی مردانه (تیپ لی مردانه)متداول است. اما هر تیشرتی مناسب نیست، تصاویر مضحک و خنده دار روی تیشرت زننده و نامتعارف است. تصاویر خنده‌ دار منظور عکس‌ های کارتونی نیست. در بعضی از تیشرت ‌ها چاپ شخصیت ‌های کارتونی که با دقت انتخاب ‌شده باشند، آن‌ها را شیک و جذاب می‌ کند.

اما برخی از تصاویر روی تیشرت ‌ها، خنده‌ دار یا ترسناک هستند. ممکن است پوشیدن چنین تیشرتی باعث شود توجه دیگران به شما جلب شود، اما قطعاً این توجه از جنس مثبت و تحسین کننده نیست.

برای خرید مدل های مختلف تیشرت زنانه می توانید به صفحه فروشگاه مراجعه کنید.

  • کت یا کاپشن ‌های خزدار، هرگز

خز هرگز یک جنس مردانه نبوده است. در هیچ زمان و هیچ کجای تاریخ. احتمالاً از این به بعد هم نخواهد بود. کت یا کاپشنی که یقه خز دارد یا در قسمت ‌های مختلف آن از این جنس به عنوان تزئین استفاده شده است، را انتخاب نکنید.

پیراهن برای مردان یک لباس رسمی یا نیمه رسمی است. قرار است وقتی پیراهن می ‌پوشید کمی صاف‌تر بنشینید، کمی جدی‌تر بایستید و احتمالاً کمی رسمی ‌تر رفتار کنید. اما این محدودیت به معنی آن نیست که می‌توانید برای کمی راحت ‌تر بودن، آن را گشاد انتخاب کنید.

پیراهن گشاد مردانه و یا لباس گشاد مردانه باید اصطلاحاً فیت تن شما باشد. نه گشاد که شلخته باشید، نه تنگ که از پاره شدن یا در رفتن دکمه‌ های آن بترسید.

دوست دارید مثل یک پسر بچه نابالغ و غیر قابل اعتماد به نظر برسید؟ پس حتماً کلاه لبه‌ دار بپوشید و آن را کج روی سرتان قرار دهید.

آیا شما بازیگر یک فیلم گانگستری ترسناک هستید؟ اگر نه پس به یاد داشته باشید که استفاده از تیپ گانگستری پسرانه برای یک آقای معمولی اما شیک پوش استفاده از یک یا دو تکه تزئینی، مانند انگشتر یا دست بند، کافی است. ضمناً اندازه جواهرات مورد استفاده آقایان نیز نباید خیلی بزرگ و بیش از حد چشمگیر باشد.

مرتب بودن ابروها، اصلاح موی بینی و گوش، رسیدگی به تمیزی پوست صورت و پاک سازی آن از جوش برای آقایان نیز توصیه می‌شود. اما در انجام این امور اصلاً زیاده روی نکنید. خانم‌ ها نباید تصور کنند که شما قصد دارید در زیبایی با آن‌ها رقابت کنید.

  • پوشیدن پیراهن با زیرپوش نامناسب

اولاً بهتر است اگر پیراهن می ‌پوشید، حتماً با آن زیرپوش بپوشید. پوشیدن زیرپوش مناسب با پیراهن باعث می‌شود فرم لباس در بدن شما جذا ب‌تر و مرتب ‌تر باشد. ثانیاً هرگز با پیراهن خود، زیرپوش یقه گرد به تن نکنید. در واقع یقه زیرپوش نباید از زیر لباس شما بیرون بزند.

برای این منظور حتماً از زیرپوش‌ های یقه هفت، که یقه آن‌ ها به‌ اندازه کافی، و نه بیش از حد عمیق باشد، استفاده کنید. جنس پیراهن را به گونه ای انتخاب نمایید که زیرپوش شما زیر پیراهنتان مشخص نباشد.

  • استفاده از ‌تیشرت تیم ورزشی محبوب در تمام روزهای هفته

تیشرتی که مخصوص تیم ورزشی محبوب شما است فقط باید در روزی که این تیم مسابقه دارد، در ورزشگاه پوشیده شود. در روزهای عادی، وقتی به سرکار یا دانشگاه می ‌روید نباید از تیشرت ‌های ورزشی استفاده کنید.

  • ترکیب چندین رنگ لباس باهم

شلوار جین آبی، تیشرت قرمز، کفش سفید، کلاه زرد و… به هیچ عنوان. در لباس پوشیدن، حتی وقتی قرار است با دوستان نزدیک خود به تفریح بروید، بیشتر از 2 تا 3 رنگ نپوشید. منظورمان این نیست که همیشه لباس‌هایتان یک طیف رنگ داشته باشد. از رنگ‌های جسورانه نیز بهره بگیرید. اما تنها 2 یا 3 رنگ را با هم ترکیب کنید. نه بیشتر.

  • تیشرت زیر پیراهن مردانه داخل شلوار (تیشرت تو شلوار)

یکی از تیپ‌های جذاب برای مردان در همه سنین، ست پیراهن با تیشرت و پیراهن داخل شلوار است. پوشیدن تیشرت زیر پیراهن گشاد مردانه تقریباً همیشه شما را جذاب خواهد کرد.

اما یکی از اشتباهاتی که ممکن است در ست پیراهن با تیشرت رخ دهد این است که شما تیشرت زیر پیراهن مردانه را داخل شلوار خود بگذارید یعنی تیشرت تو شلوار . به این ترتیب بیشتر از آن‌که این ست جذاب به شما در بالا رفتن اعتماد به نفستان کمک کند، باعث می‌شود شبیه پدرهای پیر و بی‌حوصله به نظر برسید. از این اشتباه فاصله بگیرید.

  • استفاده از عینک‌ های آفتابی ارزان ‌قیمت

شاید به این موضوع بی توجه باشید، اما وقتی از عینک‌های آفتابی ارزان ‌قیمت استفاده می‌کنید، به جای خوش تیپ‌تر جلوه کردن، آدم بی اطلاعاتی به نظر می‌رسید. چون عینک‌های آفتابی ارزان قیمت را به راحتی می‌توان از مدل‌های اصل و با کیفیت تمیز داد.

مدل‌های بی کیفیت این ابزار فقط موجب آسیب رساندن به چشم‌های شما می‌شود. پس اگر به اندازه کافی پول ندارید که یک عینک آفتابی مرغوب بخرید، بهتر است اصلاً از این پوشیدنی جانبی استفاده نکنید.

اکثر مردان دنیا، فارغ از سن یا سلیقه ‌ای که در لباس پوشیدن دارند، چندین زیرپوش مردانه را در کشوی لباس‌ های خود دارند. زیرپوش مردانه یک پوشینه بسیار پر مصرف است. بنابراین باید هنگام  به کیفیت جنس پارچه لباس ‌زیر دقت کرد

  • پوشیدن کتونی یا کفش اسپرت با لباس رسمی

این مورد هم یک اشتباه در لباس پوشیدن آقایان است. فقط لطفاً هرگز و تحت هیچ شرایطی این اشتباه را نکنید.

یک تست ساده برای انتخاب سایز قد مناسب شلوار وجود دارد. اگر موقع راه رفتن از پاچه شلواری که پوشیده ‌اید جورابتان پیدا است، پس این شلوار برای قد شما مناسب نیست.

  • پوشیدن تیشرت با شلوار پارچه‌ ای

یکی از اصولی که باید در نحوه پوشیدن تیشرت رعایت شود این است که هرگز نباید تیشرت با شلوار پارچه ای پوشید. تیشرت لباسی است که در زمره پوشیدنی ‌های اسپرت و راحت قرار می ‌گیرد. پس نباید آن را با شلوار پارچه ‌ای که اصولاً یک لباس رسمی است، ست کرد. و اینکه عموما ست تیشرت با شلوار پارچه ای (شلوار پارچه ای با تیشرت) متداول نیست.

  • اجتناب از گذاشتن تیشرت داخل شلوار

هیچ تیشرتی، با هیچ اندازه‌ای، نباید داخل شلوار گذاشته شود. چنانچه حس می‌کنید باید تیشرت داخل شلوار گذاشته شود، چون زیادی بلند است، شک نکنید که سایز قد تیشرتی که انتخاب کرده‌اید، اشتباه است.

  • توجه به مدل پیراهن روی تیشرت

اگر می‌خواهید روی تیشرت خود پیراهن بپوشید باید به طرح پیراهن و تیشرت خود دقت کنید. مثلاً می‌توانید روی یک تیشرت که طرح کلی آن ساده است، و فقط یک نقش پیچیده بزرگ در جلو دارد، یک پیراهن جین بپوشید. به شرطی که تناسب رنگ این دو را با هم حفظ کنید.

همچنین می‌ توانید برای ست کردن پیراهن روی تیشرت پسرانه، از یک ، با پیراهن چهارخانه استفاده کنید. این‌ یکی از کلاسیک ‌ترین ترکیبات مدل پیراهن روی تیشرت است. ضمناً اگر یک تیشرت با طرح راه راه دارید، بهتر است آن را با یک پیراهن بدون طرح و ساده ست کنید.

یا به طور مشابه اگر پیراهن طرح داری دارید می توانید با تیشرت ساده ست کنید تقریباً می‌ توان مطمئن بود که هیچ تیشرت طرح داری با پیراهن طرح دار ست جالبی از کار در نمی‌آید. این یک اشتباه‌ در لباس پوشیدن آقایان است. شما آن را مرتکب نشوید.

برخی از سوالات رایج:

چه چیزهایی باعث بدتیپی افراد می شود؟

پوشیدن کفش کثیف/ تیشرت یقه ‌هفت عمیق/ لباس ‌هایی پر از مارک‌ های تجاری/ پوشیدن جوراب با صندل/ شلوار جین به رنگ آبی روشن/ پوشیدن لباس خانگی بیرون از منزل

چه نکاتی را باید در لباس پوشیدن رعایت کنیم؟

لباس مرغوب پوشیدن برای خوش تیپ بودن مهم است. اما موضوعی که از جنس لباس مهم‌ تر است، درست لباس پوشیدن و درست ست کردن تمام اجزای پوشیدنی است. اگر می خواهید خوش ‌تیپ به نظر برسید و از این موضوع اعتماد به نفس بگیرید، به جای لباس های گران پوشیدن، درست بپوشید. لباس ها را طبق اصول مد و زوقتی صحبت از مد مردان و لباس‌ های مردانه به میان می آید، اغلب فکر می کنند مد مردان به اندازه زنان گسترده نیست، در حقشان اجحاف شده و آیتم های استایل مردانه تنوع چندانی ندارند. اما واقعیت انقدر ناراحت کننده نیست! لباس های مردانه نیز تنوع و دسته بندی های خود را دارند و همه چیز برای داشتن یک استایل فوق العاده برای مردان فراهم است. بنابراین، در این مطلب می خواهیم از انواع لباس های مردانه بگوییم و شما را برای پوشیدن آن ها راهنمایی کنیم. لباس های مردانه در عین سادگی و ظاهرا کم تنوع بودن، دسته بندی و انواع مختلفی دارند که با شناخت آن ها می توانید استایل های بسیار جذابی بسازید. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

زیرپیراهنی

قبل از توضیح انواع لباس ‌های مردانه، بد نیست اول به یکی از آیتم ‌های ضروری و مورد نیاز کمد آقایان بپردازیم. زیرپیراهنی برای پوشیدن زیر لباس‌ های اصلی، یک انتخاب بسیار درست برای مرتب و تمیزتر به نظر رسیدن است. زیرپیراهنی عرق بدن را به خود جذب کرده و مانع از نفوذ آن به لباس اصلیتان می شود. مناسب ترین رنگ برای زیرپیراهنی، رنگی نزدیک به پوست است. رنگ‌هایی که به پوست خودتان شبیه باشد یا اصطلاحا رنگ‌ های نود، کمتر زیر لباس اصلی جلب توجه می کنند. اگر رنگی برای زیرپیراهن انتخاب کنید که خیلی متفاوت باشد جلوه خوبی نخواهد داشت و استایلتان را بهم ریخته خواهد کرد. به جز رنگ های نود می توانید از رنگ سفید هم برای زیرپیراهنی استفاده کنید.

انواع لباس های مردانه

  • تی شرت

اگر بخواهیم از راحت ترین نوع لباس های مردانه بگوییم اولین مورد تی شرت ها خواهند بود. اگر طرفدار راحتی زیاد در پوشش هستید و چندان علاقه‌ ای به پوشیدن لباس‌ هایی که آستین، یقه و دکمه داشته باشند ندارید، اولین و بهترین گزینه پیش رو، تی شرت ها خواهند بود. هرچند برای موقعیت های خاص بهتر است کمی به خود سختی بدهید و لباس مناسب آن موقعیت را بپوشید! اما برای استایل های کژوال و موقعیت های عادی و دوستانه تی شرت یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود. نکاتی که برای پوشیدن تی شرت باید در نظر بگیرید زیاد نیستند و قانون خاصی ندارد. تی شرت را با انواع شلوارها می توان ترکیب کرد. حتی اگر انتخابتان برای شلوار، نوع پارچه ای و رسمی آن باشد، باز هم می توانید از تی شرت بهره ببرید. پوشیدن تی شرت های کلاسیک با شلوار پارچه ای به صورتی که تی شرت را داخل شلوار بگذارید، بسیار زیبا و پرطرفدار است.

  • پولوشرت

تی شرت های پولو معمولاً آستین کوتاه هستند اما نمونه آستین بلند آن نیز وجود دارد. پارچه پولوشرت ها معمولا حالت کشسانی دارد تا راحتی بیش تری فراهم کند. همچنین چون ابتدا این لباس برای فعالیت ورزشی استفاده می شد، جنس پنبه ای آن، می تواند عرق را هم به خوبی جذب کند.

پولوشرت ها را داخل شلوار نگذارید مگر اینکه ژاکت یا سوییشرتی روی آن پوشیده باشید. ولی در آن صورت هم خیلی اصولی نیست که تمام پیراهن را داخل شلوار قرار دهید، قسمت کمی از جلو را داخل شلوار بگذارید تا سگک کمربندتان مشخص شود.

  • پیراهن آکسفورد

از دیگر انواع لباس های مردانه، پیراهن آکسفورد است که توسط John Brooks در سال 1896 طراحی شد و سبک آن عموما کلاسیک تلقی می شود. از ویژگی های این پیراهن، پارچه ضخیم و یقه دکمه دار است. نام آکسفورد به نوعی پارچه اشاره دارد که در اصل در اسکاتلند ساخته شده است. این پیراهن ضخیم تر از پیراهن های عادی است. بنابراین جنس متفاوت پیراهن آکسفورد و نوع بافت آن که معمولا به آن بافت سبدی می‌ گویند، باعث می شود نسبت به پیراهن های دیگر دوام بیش تری داشته باشد. برای بسیاری از رویدادها و موقعیت ها، چه در مراسم عروسی و چه برای سرکار، مناسب است. رنگ‌ های روشن‌ آن برای محیط حرفه‌ای و رسمی مناسب تر هستند. اما برای موقعیت های غیر رسمی به سلایق خود تکیه کرده و بین رنگ های تیره و روشن در گردش باشید.

پیراهن آکسفورد به دلیل بافت و پارچه سنگین‌ تر، معمولاً انتخاب بهتری برای ماه‌ های سردتر است. بنابراین وقتی هوا گرم‌ است، معمولاً بهتر است به سراغ لباس‌های سبک‌ و خنک تر بروید.

  • پیراهن عصر مردانه

یک پیراهن سفید، شیک و ساده، دقیقاً همان چیزی است که وقتی می خواهید دیگران را تحت تأثیر استایل خود قرار دهید به آن نیاز دارید. این پیراهن معمولاً ضخیم تر از یک پیراهن معمولی است. سرآستین های آن اغلب به صورت دولایه است و به سمت بالا برگشته که به دکمه سر آستین بسته می شود. پیراهن عصر با یک کت و شلوار تاکسیدو یا کت همراه با جلیقه و شلوار، به همراه یک پاپیون یا کروات و دکمه سرآستین بسیار خیره کننده به نظر می رسد.

  • پیراهن یقه کوبایی

این نوع از لباس های مردانه، با آستین‌ های کوتاه و یقه باز و خاص خود، یکی از آیتم های اصلی تابستان محسوب شده و باعث می‌شوند احساس خنکی داشته باشید و همین احساس را با استایل خود به دیگران منتقل کنید.

منشاء این سبک پیراهن خاص، به قرن هجدهم در آمریکای جنوبی باز می گردد، جایی که به عنوان نوعی لباس برای مردان طبقه کارگر عمل می کرد. اما بعد از آن در بین همه اقشار محبوب شد و افراد زیادی پوشیدن آن را انتخاب کردند. این پیراهن انواع مختلفی از لحاظ طرح و نقش دارد. از مدل های ساده و تک رنگ گرفته تا طرح های آبرنگی و همچنین نقوش هاوایی و ساحلی. شما می توانید بر اساس سلایق و علایق خود طرح این پیراهن ها را انتخاب کنید و از پوشیدن آن لذت ببرید.

نکاتی که برای پوشیدن این پیراهن باید رعایت کنید و استایل های پیشنهادی مناسب را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

معمولا اکثر شلوارها را می توانید با این پیراهن ترکیب کنید. مخصوصا شلوارهایی که کمی کلاسیک تر باشند. بدون شک ترکیب خوبی با این دو آیتم خواهید ساخت.

اگر طرفدار پوشیدن شلوارک باشید باید بدانید که مناسب ترین گزینه برای ترکیب با شلوارک، پیراهن های یقه کوبایی هستند که یک استایل خنک و تابستانی به شما هدیه می دهند.

پوشیدن تی شرت زیر این پیراهن نیز محبوب و پر طرفدار است. می توانید همه دکمه ها یا چند دکمه بالا را باز بگذارید. همچنین محدودیتی برای گذاشتن داخل شلوار یا بیرون بودن این پیراهن وجود ندارد.

حتی می توانید با این پیراهن کت نیز بپوشید اما از کروات استفاده نکنید.

  • اورشرت

از دیگر انواع لباس های مردانه اورشرت هاست که این دسته ترکیبی بین پیراهن و ژاکت است که برخی به آن شَکِت هم می گویند. اورشرت معمولاً از مواد کمی ضخیم‌ تر از آن چه در پیراهن‌ های معمولی مردانه استفاده می‌شود، تولید شده و به‌طور قابل‌توجهی گرم تر و بادوام‌ تر است.

اورشرت بسیار سبک تر از یک ژاکت است و برای پوشیدن روی یک پیراهن معمولی زمانی که هوای بیرون سرد است، استفاده می شود. توصیه می شود از اورشرت های فیت استفاده نکنید و کمی بزرگ تر از سایز خودتان انتخای کنید تا هم راحتی بیش تری داشته باشید هم استایل زیباتری بسازید.

  • پیراهن جین

پیراهن جین از آن نوع لباس های مردانه است که می‌ توان در استایل های کژوال به راحتی از آن استفاده کرد. پوشیدن پیراهن جین چندان قانون و قواعد خاصی ندارد، اما توصیه ای که می توانیم برای بهتر دیده شدنتان بکنیم این است که یک تی شرت با رنگ روشن زیر جین بپوشید و آن را با شلوار تیره ترکیب کنید تا ظاهری ساده و در عین حال شیک داشته باشید. البته این تنها راه استایل ساختن با پیراهن جین نیست و به احتمال زیاد هرآنچه برای ترکیب کردن با آن به نظرتان برسد ، صحیح خواهد بود!

  • پیراهن فلانل

فلانل که اغلب با چهارخانه اشتباه گرفته می شود، در واقع به نوع پارچه اشاره دارد تا الگوی یک پیراهن. پیراهن های فلانل می توانند چهارخانه باشند، پیراهن های چهارخانه نیز می توانند فلانل باشند؛ اما فلانل و چهارخانه دو آیتم جدا از هم هستند. یکی پارچه است و دیگری طرح.

فلانل پارچه‌ ای بافته‌ شده از پنبه یا پشم است که برای نرمی و لطافت بیش تر به آن برس می زنند‌. این نوع لباس از پیراهن های نخی ضخیم تر بوده و برای فصل های سرد سال مناسب تر هستند.

در این مطلب با محبوب ترین لباس های مردانه آشنا شدیم و نکات مربوط به استایل ساختن با آن ها را مرور کردیم. اما فکر نکنید کار لباس های مردانه همینجا و به همین هشت مورد به پایان می رسد! در این مطلب برای شروع هشت نمونه از پرکاربردترین انواع لباس های مردانه را معرفی کردیم ولی انواع دیگری نیز وجود دارند و اگر تمایل داشته باشید در آینده آن ها را بررسی خواهیم کرد. نظر شما در مورد لباس هایی که نام برده شد چیست؟ کدام یک از آن ها بیش تر مورد علاقه شما هستند؟ در مورد استایل های مردانه ترجیح می دهید به چه موضوعاتی بپردازیم؟ ما را از نظرات خود آگاه کنید.

تولیدی تیشرت مردانه امر تولید انواع تیشرت های یقه گرد ؛ یقه هفت و یقه دار را بر عهده دارد که یکی از پرمصرف ترین کالا های اقایان محسوب می شود و هموار در تلاش هست که جدید ترین محصولات خود را برای اقایان ارئه کند و تولیدی تیشرت مردانه در ایران جزو برترین تولیدی ها به حساب می اید.

پیراهن مردانه یا تیشرت؟ کدام یک را کجا بپوشیم؟

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیرمصاحبه‌های کاری در دو حالت می‌تواند شما را رد کند؛ اول اینکه رزومه مناسبی نداشته باشید، دوم اینکه لباس مناسبی نپوشیده باشید. در مورد گزینه اول فقط خودتان می‌توانید به داد خودتان برسید.

اما در مورد گزینه دوم ما هوایتان را داریم. در گزارشی که می‌خوانید ریز‌ترین نکات لازم در مورد داشتن یک ظاهر مناسب در مصاحبه‌های کاری را برایتان آورده‌ایم که می‌تواند تاثیر لازم را روی مصاحبه‌کننده‌هایتان بگذارد؛ از پوشیدن کفش مناسب گرفته تا شیشه عینکتان! این گزارش را بخوانید و آرزوی موفقیت ما را به همراه داشته باشید!

اسپرت نپوشید

قرار است به پیک نیک بروید؟ مسلما نه. یادتان باشد که لباس شما با آدم‌ها حرف می‌زند و خیلی چیز‌ها را راجع به شخصیتت ان لو می‌دهد. افرادی که با شما مصاحبه می‌کنند آدم‌های ریزبین و دقیقی هستند. حالا فکرش را بکنید در برابر چنین آدم‌هایی با لباس اسپرت نشسته باشید و بخواهید ثابت کنید که شما خیلی جدی و دقیق هستید و از پس کار برمی‌آیید. احتمالا مصاحبه‌کننده در آن لحظات مرتب با خودش زمزمه می‌کند: نفر بعدی!
در محیط کار هم نباید خیلی اسپرت پوشید. پوشین کفش ورزشی و یا تی شرت و صندل و دم پایی اصلا برای محیط کار خوب نیست و روی شخصیت شما و نگاه دیگران تاثیر منفی می‌گذارد.

جدی هستید؟ جدی بپوشید

فرقی نمی‌کند زن هستید یا مرد، باید به این نکته اساسی توجه داشته باشید: اگر در تصمیمتان برای به دست آوردن شغل موردنظر جدی هستید باید جدی هم لباس بپوشید. آقایان در این موارد راحت‌تر از خانم‌ها هستندو می‌شود به راحتی تفاوت میان تیپ رسمی و تیپ غیررسمیشان را تشخیص داد. آقایان! از یک دست کت و شلوار مناسب و کفش‌های مردانه رسمی استفاده کنید، این طوری رئیستان که سهل است، کل دنیا می‌فه‌مند شما با کسی شوخی ندارید! اولین و مهم‌ترین جواب برای سؤال حالا چی بپوشم در هر زمینه‌ای، یک سؤال دیگر است: به کجا قرار است بروید؟ مصاحبه‌های کاری خیلی مهم هستند به‌خصوص اگر موقعیت‌های خاصی باشند که می‌دانید احتمال تکرار شدنش خیلی کم است! جز اینکه باید برای سؤال‌هایی که از شما می‌پرسند مناسب باشید و رزومه مناسبی هم برای ارائه دادن به همراه داشته باشید، ظاهرتان هم باید مناسب باشد. از خودتان بپرسید شغلی که دارم برای آن مصاحبه می‌شوم شامل چه ویژگی‌هایی است؟ برای بیشتر مصاحبه‌ها لباس‌های رسمی بهترین گزینه‌های ممکن هستند. از افرادی که در کارهای مشابه هستند، بپرسید چه سبک لباسی برای اینکه در مصاحبه بهتر به نظر برسید، انتخاب کنید؟ با توجه به تمام جواب‌هایی که به دست می‌آورید ست مورد نظرتان را انتخاب کنید.

چروک نپوشید

برای رفتن به اداره و یا انجام مصاحبه کاری ،اگر لباس موردنظرتان در کمدتان است آن را در بیاورید و چک کنید. از تمیز بودنش مطمئن شوید مبادا که دفعه آخر چیزی رویش ریخته و یک لکه برایتان یادگاری گذاشته باشد. اگر احتیاج به شستن دارد آن‌ را بشویید در غیر این صورت از چروک نبودنش مطمئن شوید.

کفش‌ها حرف می‌زنند

اینکه می‌گویند رنگ و مدل کفش‌ها حرف می‌زنند، احتمالا درست است اما چیزی که قطعا صحت دارد تاثیر تمیز و مرتب بودنشان است! مهم نیست کفشتان نو است یا نه، مهم این است که با یک واکس ساده اما تمیز ظاهرش را به روز و نونوار کنید! کفش‌هایی بپوشید که در عین آراسته بودن در آن‌ها احساس راحت بودن داشته باشید. به‌خصوص خانم‌ها نباید این طور به نظر برسد که کفششان مانع راه رفتنشان است. کفش‌های پاشنه بلند به شرطی که سر و صدای زیادی راه نیندازند و قدتان را متناسب جلوه دهند گزینه‌های خوبی هستند. البته این موارد باز هم به شغلی که دارید و برایش تدارک می‌بینید، بستگی دارد. ممکن است برای مربی مهد رفته باشید، در چنین شرایطی حتی کفش‌های کتانی تمیز و تیره رنگ هم مناسب هستند، اما فراموش نکنید کفش کتانی برای محیط اداری اصلا مناسب نیست .

چه رنگی بپوشم؟

تا همین امروز همیشه گفته‌ایم رنگ‌های شاد و تند تاثیر ویژه‌ای در روحیه شما دارند و آ‌ن‌ها را انتخاب کنید! امروز و در این موقعیت استثنایی می‌گوییم این جمله را برای مدت چند ساعت مصاحبه فراموش کنید. متاسفانه هر جای دنیا که بروید رنگ‌های تیره نماد جدیت هستند و در مراسم مهم از این رنگ‌ها استفاده می‌کنند. حالا هر مراسمی که می‌خواهد باشد، فرقی نمی‌کند. مهم این است که با انتخاب لباس تیره احترام خودتان و میزان جدی گرفتن مراسم را اعلام کرده‌اید! برای مصاحبه‌های کاری هم سراغ رنگ‌های تیره یا نسبتا تیره بروید. به رنگ پوستتان توجه داشته باشید. اگر پوستتان زیاد روشن نیست سراغ رنگ‌هایی بروید که به اصطلاح رنگتان را باز می‌کند و برعکس. با پوشیدن یک رنگ مناسب پوستتان را از سفید بودن در بیاورید. برای کت و شلوارهای طوسی از پیراهن‌های سفید یا مشکی کمک بگیرید و حتی‌الامکان سراغ صورتی نروید. سفید، یار غار کت و شلوار مشکی هم هست. از پیراهن‌های آبی روشن هم می‌توانید برای تحت‌تاثیر قرار دادن بیننده بهترین استفاده را ببرید.

عطر بزنم؟

تکمیل یک ظاهر ایده‌آل بدون عطر ممکن نیست، اما آیا در مصاحبه‌های کاری باید عطر بزنیم یا نه؟ واقعیت این است که عطر‌ها بیشتر از آنچه فکر کنیم روی برداشت مخاطب از ما تاثیرگذارند و وای به آن روزی که عطری برای مخاطب ما ناخوشایند باشد یا حتی یادآور خاطره‌ای بد! خیلی وقت‌ها هم هست که بویی که ما می‌پسندیم باعث ایجاد حساسیت در سایرین می‌شود. در تمام طول مدت مصاحبه نمی‌شود ریسک کرد. توصیه ما به شما این است که اگر هم قرار است از عطری استفاده کنید بسیار ملایم باشد و ترجیحا سراغ ادوتویلت‌ها بروید که رقیق‌ترین رایحه‌های ممکن را دارند. مراقب باشید که در فصل گرم عطر خنک بزنید و برعکس. وگرنه ناخودآگاه باعث کلافگی مصاحبه‌کننده می‌شوید و دوست دارد سریع‌تر سر و ته ماجرا را هم بیاورد و از شما خداحافظی کند.

توصیه دوم این است که به هیچ وجه از اسپری‌های خوشبو کننده بدن استفاده نکنید. خیلی‌ها این واقعیت را نشنیده می‌گیرند ولی شما بدانید و آگاه باشید که بیشتر اسپری‌ها بعد از مدت کوتاهی که روی بدن می‌مانند به طرز عجیبی بدبو می‌شوند! معمولا هم بوی بسیار تندی دارند که دقیقا ضد چیزی است که گفتیم. می‌توانید به جای اسپری‌ها سراغ مام رولت‌ها بروید یا از پد‌های ضد تعریق که به تازگی وارد بازار شده‌اند، استفاده کنید. این موارد شما را یک خانم یا یک آقای تمام‌عیار نشان می‌دهد؛ کسی که تمیز و مرتب است و نظم و انضباط را می‌توان حتی از ظاهرش هم خواند، چه برسد به کارش!

کیف ببرم یا نه؟

خب تصور خانم‌ها بدون کیف که غیرممکن است، اما آقایان چه کار کنند؟ باز هم بستگی دارد به موقعیتی که در آن قرار دارید. ممکن است لازم باشد پرونده کاریتان را همراه‌تان ببرید. در دست داشتن یک پرونده که داخل یک پوشه سبز یا صورتی است، نمی‌تواند حالت خوشایندی باشد (به رنگ پوشه‌ها هم دقت کنید حتی!) پس بهتر است یک کیف مرتب و شیک به همراه داشته باشید. لازم نیست خیلی بزرگ باشد، حتی می‌تواند شکل کلاسوری داشته باشد. مهم این است که نظم و انضباط را القا کند و برای مدارک و خودکار و… جای کافی داشته باشد. خانم‌ها هم که در مورد به همراه داشتن کیف شک ندارند، اما مراقب باشند که رنگ عجیب و غریبی نداشته باشد و رسمی باشد. لازم نیست کیف مهمانیتان را که طرح پلنگی دارد به عنوان یک کیف رسمی انتخاب کنید، یک مدل ساده مشکی یا قهوه‌ای تیره می‌تواند تاثیر خوبی روی افراد مصاحبه‌کننده داشته باشد. اگر فکر می‌کنید ظاهرتان بیش از حد مشکی می‌شود از یک شال‌گردن پارچه‌ای رنگی اما تیره برای عوض کردنش استفاده کنید.

موی کوتاه، ناخن کوتاه

بعضی‌ها بزرگ که می‌شوند نکات ساده اما مهمی را که در کودکی یاد گرفته‌اند فراموش می‌کنند. شعر «حسنی» را یادتان می‌آید که می‌گفت موی بلند، ناخن سیاه؟ با بزرگ شدن آدم‌ها که قوانین درست عوض نمی‌شوند، اما خیلی‌ها یادشان می‌رود. اگر قرار است به یک مصاحبه کاری بروید و افراد حاضر در آن جمع را تحت‌تاثیر قرار بدهید باید ساده‌ترین موارد را رعایت کنید. مثلا آقایان باید بدانند که موی کوتاه و مرتب می‌تواند بهترین تاثیر ممکن را روی مخاطب بگذارد. مویی که بلند است و با ژل یا ماده آرایشی دیگری حالت داده شده، نمی‌تواند نمایانگر یک مرد جدی و منظم باشد. ناخن‌های بلند هم همین‌طور. ناخ‌‌نهایتان را روز قبل از مصاحبه کوتاه کنید. خانم‌ها می‌توانند ناخن‌های بلندشان را تمیز و مرتب نگه دارند اما آقایان نباید این کار را بکنند، پس کوتاه‌شان کنید لطفا!

کفش پاشنه بلند، هرگز

پوشیدن کفش های پاشنه بلند و مجلسی فقط مخصوص مهمانی هاست، خانم ها در محیط کار سعی کنند چنین کفشی نپوشند . بخصوص گفش های صدادار که هنگام راه رفتن شما موجب آزار همکارانتان می شود .

عینک مناسب

ممکن است از عینک طبی استفاده کنید. حواستان باشد که فریم عینکتان به صورتتان بیاید و در عین حال خیلی هم عجیب و غریب نباشد، مثل بعضی از مدل‌های امروزی که شبیه یک اثر هنری هستند تا عینک. اگر شیشه عینک شما ضد بازتاب نور (آنتی رفلکس) نیست سریعا اقدام و آن را عوض کنید. می‌پرسید چرا؟ جوابش ساده است، چه در مورد مصاحبه کاری و چه در مورد یک ملاقات دوستانه، در هر شرایطی که هستید ارتباط چشمی مهم‌ترین امتیاز را به شما می‌دهد. وقتی یک عینک ساده دارید که نور روی شیشه‌هایش می‌افتد و چشم‌هایتان را پنهان می‌کند، ناخودآگاه تاثیری که باید را روی مخاطبتان نمی‌گذارید چون فرد بیننده نمی‌تواند چشم‌هایتان را ببیند و اعتمادی که لازم است را به دست بیاورد، پس مراقب عینک‌هایتان باشید، چون می‌توانند یک امتیاز اساسی را از شما کم کنند، بدون اینکه خودتان و حتی بیننده متوجه شوید، چرا!(بیتوته)

 

یبایی بپوشید.