اخبار کسب و کارعمومی

چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم؟

وقتی به نظر می‌رسد که رسانه های اجتماعی بر اینترنت حکومت می‌کنند، ممکن است از خود بپرسید: چرا باید سایت داشته باشیم؟ در سال 2019، 70 تا 80 درصد از مردم قبل از بازدید از شرکتدر مورد شرکت‌ها به صورت آنلاین تحقیق می‌کردند و همین درصد از مشتریان ممکن است برای کسب‌وکارهای کوچک بدون وب‌سایت از دست بروند و هنگامی‌که جهان به طور ناگهانی به حضور آنلاین بیشتری نسبت به حضور واقعی در سال بعد نیاز داشت، داشتن وب سایت خود بسیار مهم‌تر شد.

چرا باید کسب و کارمان را آنلاین کنیم؟

راهی عالی برای انتقال ارزش خود به مشتریان و نشان دادن آن‌ها است. در واقع، بیش از 80 درصد از مصرف کنندگان امروزی معتقدند که داشتن یک وب سایت باعث اعتبار بیشتر کسب و کار شما می‌شود. یک وب سایت با مناسب می‌تواند تماس های غیر ضروری را کاهش دهد و بهره وری داخلی را افزایش دهد.

در عین حال، شما با به مشتریان کمک می‌کند تا اطلاعات مفیدی را بدون نیاز به تماس پیدا کنند، که در نهایت تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌دهد. از آنجایی که وب سایت شما 24/7 است، ارسال به روز رسانی‌ها و اطلاعیه‌ها برای مشتریان آسان است و در هر ساعتی از شبانه روز به محصولات شما دسترسی دارند.

من اکانت اینستاگرام دارم، آیا باید سایت داشته باشم؟

در حالی که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند محتوای عالی از جمله تصاویر زیبا و زیرنویس‌های متفکرانه درباره کسب‌وکار و خدمات شما ارائه دهند، این در واقع تنها اولین مرحله از فروش شما است.

در مورد آن فکر کنید. هنگامی‌که برای اولین بار وارد فید اینستاگرامی‌می‌شوید و به یک برند علاقه مند می‌شوید، فکر بعدی شما معمولاً این است که بیشتر در مورد این تجارت و خدماتی که آنها ارائه می‌دهند بیاموزید. و معمولا، زمانی که می‌خواهید جدی شوید و در مورد یک کسب و کار بیشتر بدانید، به وب سایت آنها مراجعه می‌کنید.

این بدان معنی است که اینستاگرام و فیس بوک راه های خوبی برای جذب مشتریان بالقوه و جذب مخاطبان شما هستند، اما وب سایت شما واقعاً جایی است که می‌خواهید فروش خود را داشته باشید.

اما بدون وب سایت، مرحله بعدی چیست؟ برای اطلاعات به شما پیام دهند؟ اما آیا این روش حرفه ای است که می‌خواهید خود و کسب و کارتان را نمایندگی کنید؟ و تا چه مدت می‌توانید با این DM‌ها بدون سیستم مدیریت پروژه همراه باشید تا پاسخ های مشتری را بدهید؟

11 دلیل قانع کننده برای داشتن وبسایت

1- یک وبسایت کسب و کار شما را حرفه ای نشان می‌هد.

84 درصد از مصرف کنندگان امروزی فکر می‌کنند یک وب سایت کسب و کار شما را معتبرتر از شرکت هایی می‌کند که فقط پروفایل های رسانه های اجتماعی دارند. وب سایت شما همچنین مکان مناسبی برای نشان دادن هر گونه گواهینامه یا جوایزی حرفه ای است که کسب و کار شما دارد.

علاوه بر این، برخی از ابزارهای بازاریابی ایمیلی دیگر به کاربران اجازه ارسال ایمیل از آدرس های شخصی را نمی‌دهند. این بدان معنی است که اگر می‌خواهید از قدرت بازاریابی ایمیلی استفاده کنید، به یک حساب ایمیل تجاری نیاز دارید.

اکثر مردم به یک تجارت بدون یک وب سایت خوب اعتماد ندارند. یک صفحه تمیز و مدرن که به طور منظم به روز می‌شود و در موتورهای جستجو ظاهر می‌شود، اعتبار آنی را افزایش می‌دهد. مشتریان بالقوه بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد و تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در یک مکان در اختیار خواهند داشت. در عصر دیجیتال، ما انتظار داریم که کسب و کارها در وب حضور داشته باشند.

حتی کوچکترین کسب و کار یا سازمان محلی به یک وب سایت نیاز دارد – از یک سایت ساده یک صفحه ای برای یک تا یک وب سایت کامل برای فروش محصولات خاص نظیر .

هر کسی می‌تواند به راحتی یک صفحه فیس بوک یا یک حساب اینستاگرام با داده های جعلی، نام/دستورالعمل شما ایجاد کند و نمایه‌ها ممکن است شبیه پروفایل شما باشند. بنابراین، یک وب‌سایت تجاری حرفه‌ای شرکت شما را به روشی مشروع می‌کند که دیگر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی این کار را نمی‌کنند و اگر کسب‌وکاری ندارید و در نظر دارید مکانی را برای نمونه کار خود ایجاد کنید، برای نشان دادن کار خود، یا چیزی که نشان‌دهنده شما برای ارسال به استخدام‌کنندگان در هنگام جستجوی کار است – راه حرفه‌ای‌تری برای ایستادن وجود ندارد. از میان جمعیت به جای داشتن یک وب سایت شخصی.

2- برای مشاغل محلی از نان شب واجب تر است.

اگر کسب و کار شما بدون وب سایت تا این حد پیش رفته است، ممکن است از خود بپرسید: آیا من برای کسب و کار خود به وب سایت نیاز دارم؟ چه فایده ای دارد اگر کسب و کار من قبلاً بدون آن موفق باشد؟

پاسخ کوتاه این است که هرگز زمان بهتر یا مهم تری برای سرمایه گذاری در یک وب سایت برای تجارت شما وجود نداشته است. یک وب سایت طیف گسترده ای از مزایا را برای کسب و کارهای کوچک ارائه می‌دهد، و ارزش بیشتر این مزایا سال به سال به طور تصاعدی افزایش می‌یابد، درست مانند خود اینترنت.

سئو در مازندران یک مجموعه اقدامات و تکنیک‌هایی است که به منظور افزایش رتبه یک وب‌سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجوی اینترنتی مثل گوگل، بینگ، یا یاهو به کار گرفته می‌شود. هدف اصلی سئو، افزایش دید‌پذیری وب‌سایت در نتایج جستجو است و باعث می‌شود وب‌سایت در بالاترین موقعیت‌های نتایج جستجو قرار بگیرد.

3- ایجاد ارزش ماندگار

این وب سایت برای هر کسی راه اندازی شده است که با جستجو در آن، آن را پیدا کند و از این طریق، نیازهای خود را برآورده کند. اگر سئو را به درستی انجام دهید، وب سایت شما می‌تواند در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بالایی داشته باشد و حتی به میلیاردها نفر دسترسی پیدا کند.

4- باعث افزایش اعتبار شما در جامعه می‌شود.

وب‌سایت‌های بهینه‌سازی شده می‌توانند در صفحه اول جستجوی Google ظاهر شوند و مشتریان جدیدی را جذب کنند که به‌طور خاص به دنبال شما نبودند، اما فقط در حال تحقیق در مورد یک موضوع بودند. احتمال اینکه شخصی به وب سایت شما برخورد کند بسیار بیشتر از نمایه رسانه های اجتماعی است. همچنین، مقایسه شما و هر کسب و کار یا پیشنهاد رقیب زمانی آسان تر است که همه طرف های درگیر یک وب سایت حرفه ای داشته باشند.

اگر روی تبلیغات گوگل یا فیس بوک سرمایه گذاری می‌کنید، می‌توانید ترافیک را مستقیماً به وب سایت خود هدایت کنید. در صفحه، سرنخ‌های شما تمام جزئیات را برای خرید آگاهانه و فراخوانی برای ایجاد انگیزه در آنها خواهند داشت. صفحات با فرم‌های بازشو داخلی و اعلان‌های فشار وب، بازدیدکنندگان وب‌سایت را تشویق می‌کنند تا در تماس باشند و دوباره بازگردند.

یک وب‌سایت 24 ساعته، هر روز از سال، از هر نقطه‌ای در سراسر جهان در دسترس است – که باعث می‌شود کسب‌وکار شما حتی پس از ساعات کاری در ذهن مشتری بماند. وب سایت‌ها دسترسی شما را گسترش می‌دهند و بدون وقفه شما را تبلیغ می‌کنند.

5- داشتن سایت باعث افزایش دیده شدن شما می‌شود.

یک وب سایت می‌تواند اولین جایی باشد که مشتریان بالقوه با شما در تعامل هستند و در مورد کسب و کار شما اطلاعات کسب می‌کنند. همچنین می‌تواند آخرین جایی باشد که آنها برای خرید فرود می‌آیند، زیرا آنها از یک ایمیل، یک آگهی فیسبوک یا یک پست اینستاگرام هدایت شده‌اند.

آنها ممکن است URL شما را از یک کارت ویزیت فیزیکی در مرورگر خود تایپ کرده باشند. یا، پس از تماشای ویدیوی YouTube شما، روی پیوند در توضیحات زیر کلیک کردند تا یک کد کوپن برای دوره آنلاین جدید شما دریافت کنند.

تمام تلاش‌های بازاریابی شما، مهم نیست که کسب‌وکار شما به صورت آنلاین یا آفلاین فعالیت می‌کند، باید از صفحه وب، خیره‌کننده و آموزنده شما منتهی شود. زمانی که همه چیز به هم مرتبط باشد و وجه مشترک یک وب سایت باشد، مدیریت کمپین‌ها نیز آسان تر است. بنابراین، داشتن یک وب سایت یک اولویت و اولین قدم برای موفقیت است.

پيشنهاد وب رمز:

6- ساخت یک وب سایت آسان تر و ارزان تر از چیزی است که فکر می‌کنید.

ساخت یک وب سایت ساده تر از گذشته نیست. اگر فکر می‌کنید که برای ایجاد یک وب سایت خیره کننده، باید یک متخصص فناوری طراحی وب باشید، یا تیمی‌ از مهندسان و یک طراح وب حرفه ای در شماره گیری سریع داشته باشید – خوشحالم که بگویم – اشتباه می‌کنید! جهت اطلاع از اینجا کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت‌ها و داشتن هرگز آسان تر از امروز نبوده است و نیازی به کدنویسی نیست. اگر یک سازنده وب‌سایت مانند انتخاب کنید، می‌توانید دامنه‌ای را انتخاب کنید (که برای شما ثبت و پیکربندی می‌شود)، یک قالب وب‌سایت حرفه‌ای طراحی شده، سازگار با موبایل و دستگاه بهینه‌شده را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شما باشد، و به یک ویرایشگر کشیدن و رها کردن بروید.

7- امکان فروش آنلاین 24 ساعته

داشتن یک وب سایت و به این معنی است که محتوای شما در هر زمانی در طول روز و به راحتی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. بنابراین صرف نظر از زمانی که شخصی از وب سایت شما بازدید می‌کند، به نوعی، شما دائماً با آنها در تعامل هستید و می‌توانید با علامت “بسته برای تجارت” خداحافظی کنید. ما در این قسمت به پورتال اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی دانید ، پیشنهاد می کنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

در دسترس بودن همیشه از بازاریابی پشتیبانی می‌کند و فروش را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد، که به ویژه برای شرکت های تجارت الکترونیک صادق است. همچنین گامی‌به سوی خدمات مشتری موثر و ایجاد ارتباط است. به خصوص اگر چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی را در وب سایت خود فعال کرده باشید که می‌توانند مشکلات اساسی مشتریان شما را در زمانی که بیشتر به آن نیاز دارند حل کنند.

8- کنترل شما بر وب سایت کامل است.

این دلیل دو طرف دارد. اولین مورد آزادی بیان شما در یک وب سایت است. شما نمی‌توانید حضور خود را در رسانه های اجتماعی به همان میزان سفارشی کنید. همه دارایی‌های شما باید به همان شکل دارایی‌های دیگران باشد.

اگر واقعاً می‌خواهید متمایز شوید، یک وب سایت راه حل است. آزادی مطلق و فروشگاهی به شما فرصتی می‌دهد تا برند خود را به شیوه ای منحصر به فرد ارائه دهید و صدا و شخصیت آن را به نمایش بگذارید. اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی دانید چیست پیشنهاد می کنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

کنترل تصویر شما در یک صفحه وب فقط مربوط به گرافیک و چیدمان نیست. شما تصمیم می‌گیرید که چه چیزی را در آنجا منتشر کنید، بنابراین اگر نظرات آنلاین جالب، توصیه های مشتری، ویدیوها و غیره دارید، همه آنها می‌توانند فضای سایت شما را به اشتراک بگذارند.

اگر یک گالری یا نمونه کار دارید، این فرصتی است که آن را به روشی خلاقانه به نمایش بگذارید. همچنین می‌توانیم هر زمان که بخواهیم هر چیزی را در یک وب سایت دوباره طراحی و تغییر دهیم و یا در صورت لزوم .

طرف دیگر “کنترل کامل” این است که یک صفحه وب رسانه متعلق به شما است. شما مجبور نیستید از قوانین همیشه در حال تغییر پلتفرم های اجتماعی پیروی کنید، و در حالی که خود پلتفرم‌ها می‌آیند و می‌روند، وب سایت شما می‌تواند برای همیشه فعال بماند. همچنین، هر کاربر اینترنتی می‌تواند تعامل داشته باشد.

9- مدیریت یک سایت آسان است.

مردم بر اساس اعتماد خرید می‌کنند. به همین دلیل است که آن‌ها قبل از اینکه متعهد به خرید شوند، سال‌ها را صرف بررسی بررسی‌های محصول آنلاین می‌کنند. وب سایت شما راهی عالی برای انتقال ارزش خود به مشتریان و نشان دادن آن‌ها است که می‌توانید صحبت کنید.

در واقع، بیش از 80 درصد از مصرف کنندگان امروزی معتقدند که داشتن یک وب سایت باعث اعتبار بیشتر کسب و کار شما می‌شود. داشتن یکی که ضعیف اجرا شده است ممکن است باعث شود که مردم در مشروعیت کسب و کار شما تردید کنند.

10- وب سایت باعث بهبود خدمات به مشتریان می‌شود.

وب سایت‌ها راهی سریع برای کسب و کارها هستند تا محصولات یا خدمات خود را به مشتریان بالقوه به نمایش بگذارند. در صورت اضافه کردن نظرات مشتریان یا بررسی محصول، امتیازات اضافی را در نظر بگیرید، زیرا به افزایش اعتبار شما و در نتیجه نرخ تبدیل بالاتر کمک می‌کند.

داشتن وب سایتی که به درستی تنظیم شده باشد، زمان صرف شده برای تماس های فروش را نیز کاهش می‌دهد. دیگر نیازی به پاسخگویی به سوالات پیش پا افتاده مانند مکان و ساعات کار ندارید – همه اینها در وب سایت شماست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن معامله را ببندید!

11- وب سایت امکان رقابت (حتی با بزرگان) را برای شما فراهم می‌کند.

مهم نیست که کسب و کار شما چقدر بزرگ می‌شود، یک عدد وجود دارد که نمی‌توانید نادیده بگیرید – چرخه عمر ارزش مشتریان شما. برای اینکه آمار فروش خود را در حال افزایش نگه دارید و موفقیت مستمر را تشویق کنید، به جریان جدیدی از سرنخ های جدید نیاز دارید.

یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار این است که مشتریان خود را راحت‌تر پیدا کنند. یک مطالعه اخیر نشان داد که مردم به طور متوسط تا 6 ساعت از روز خود را آنلاین می‌گذرانند.

جای تعجب نیست که چرا گوگل اغلب اولین جایی است که مردم هنگام جستجوی محصولات یا خدمات جدید به آن مراجعه می‌کنند. داشتن یک وب سایت بهینه شده حضور دیجیتالی شما را تقویت می‌کند و به شما کمک می‌کند جریان ثابتی از مشتریان جدید را جذب کنید. همچنین امکان رقابت با سایر سایتها را نیز برای شما فراهم میکند.

پيشنهاد وب رمز:

4 دلیل مهم که چرا کسب و کار شما به سایت نیاز ندارد

1- کسب و کار شما انحصاری است.

در صورتی که محصولات شما انحصاری است و مشتریان شما جز طیقلا خاص و محدود هستند، نیازی به داشتن وب سایت نیست. اما بازهم توجه داته باشید که مهم نیست در کدام صنعت کار می‌کنید.

یک وب سایت یک راه عالی برای نمایش کار شما است. برای انجام این کار می‌توانید از نمونه کارهای آنلاین، گالری عکس و توصیه های مشتری استفاده کنید. می‌توانید نشان دهید که چه چیزی شرکت شما را منحصر به فرد می‌کند و در مورد کار خود بازخورد ارائه دهید.

2- شما به اندازه کافی مشتری دارید.

اگر آنلاین هستید، می‌خواهید کمپین های بازاریابی دیجیتال را برای افزایش ترافیک به سمت وب سایت یا صفحه فرود خود اجرا کنید. می‌توانید از داده‌های ترافیک تاریخی برای هدف قرار دادن واجد شرایط ترین سرنخ‌ها و دریافت بهترین بازگشت سرمایه برای هزینه‌های تبلیغاتی خود استفاده کنید.

همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید چه چیزی به مشتریان شما علاقه مند است و چه چیزی آنها را از خرید باز می‌دارد. اما اگر نیاز به بازاریابی و جذب متری ندارید، میتوانید از داشتن یک وب سایت صرف نظر کنید.

3- شما به دنبال رشد نیستید.

وب سایت زمانی ضروری است که خدمات و محصولات خود را در وب برای مشتریان احتمالی خود به نمایش بگذارید. برای افزایش شانس خرید مشتریان از وب سایت شما، باید جزئیات شرکت خود را مشخص کنید، مانند اینکه شما چه کسی هستید، برند شما چه چیزی را نشان می‌دهد و چه چیزی را نشان می‌دهد.

کسب و کار شما را از سایر رقبای صنعت خود متمایز می‌کند. بدون داشتن یک وب سایت معتبر، ارائه یک تجربه کاربری قابل اعتماد چالش برانگیز است. در غیر این صورت داشتن وب سایت ضروری نیست.

4- فعلا قصد استخدام نیرو را ندارید.

دائما در حال تغییر است. اگر اشتباه کنید، در موتورهای جستجو در رتبه پایین تری قرار می‌گیرید و در نتیجه فروش خود را از دست می‌دهید. شما باید مهارت های سئو را یاد بگیرید یا یک متخصص را استخدام کنید.

اگرچه شما پول خرج می‌کنید، اما به احتمال زیاد این یک نعمت است. استخدام یک متخصص سئو می‌تواند تصمیمی‌باشد که با بزرگترین بازگشت سرمایه ای که تاکنون گرفته اید باشد.

پيشنهاد وب رمز:

نتیجه گیری

امیدواریم این دلایل ساده تردید شما را در مورد ایجاد یک وب سایت حرفه ای برای کسب و کارتان برطرف کند. اگر حتی یک وب سایت معمولی ندارید، فرصت عظیمی‌را برای افزایش شهرت آنلاین خوب خود از دست می‌دهید. هر چه زودتر یکی را ایجاد کنید، مشتریان بیشتری به برند شما اعتماد خواهند کرد. این یک راه ساده و ارزان برای افزایش درآمد، افزایش اعتبار شرکت و تثبیت جایگاه خود در صنعت است.

شما می‌توانید بامراجعه به سایت وب رمز و استفاده ازخدمات آن در زمینه ایجاد یک وب سایت عالی متناسب با کسب و کارتان و با استفاده از تمام ابزارهای ضروری بازاریابی دیجیتال از یک حساب، کسب‌وکار خود را آنلاین بسازید، رشد دهید و مدیریت کنید.

داشتن یک وب سایت می‌تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند. وب سایت شما به عنوان یک پلت فرم ارزشمند برای ایجاد اعتبار و افزایش اعتماد مصرف کننده به محصولات یا خدمات شما عمل می‌کند. در دنیای دیجیتال امروزی، مصرف کنندگان قبل از تصمیم گیری برای خرید، برای تحقیق درباره یک محصول یا خدمات به صورت آنلاین مراجعه می‌کنند.

ورود به کسب و کارهای آنلاین و ایجاد یک وب سایت حرفه ای باعث ایجاد اعتماد می‌شود. پروفایل های رسانه های اجتماعی رایگان هستند و هر کسی می‌تواند آنها را تنظیم کند. این امر راه اندازی کسب و کار کوچک خود را آسان می‌کند، اما همچنین باعث می‌شود مردم نسبت به حساب هایی که با آنها برخورد می‌کنند شک کنند. اما رسانه های اجتماعی میدان مین کلاهبرداری‌ها و شرکت های مشکوک هستند.

به طور کلی، می‌توانیم هدف اکثر وب‌سایت‌ها را به 3 بخش تقسیم کنیم:

طراحی وب با کیفیت نه تنها به کسب و کارها کمک می‌کند تا ترافیک خود را افزایش دهند، بلکه می‌تواند کیفیت آن ترافیک را افزایش دهد. اهمیت طراحی سایت برای یک کسب و کار در این است که یک صفحه وب جذاب و کاربرپسند، کاربران وب را تشویق می‌کند که مدت بیشتری در صفحه بمانند و محتوایی را که به آن پیوند می‌دهد بیشتر کشف کنند.

یک صفحه فیس بوک/اینستاگرام نمی‌تواند تجربه کامل برند را برای یک وب سایت ارائه دهد. وب سایت تجربه برند را به هر بازدیدکننده ای می‌دهد. این یک جزء اصلی برای ایجاد اعتماد و اصالت است و بنابراین به شما کمک می‌کند تا خود برند را بسازید. با داشتن یک وب سایت با ساختار خوب می‌توانید اعتبار فوریکد خبر : ۱۲۶۱۸۵۳ ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۱۶:۲۴:۲۹

در عصر حاضر با گسترش اینترنت و آنلاین شدن اکثر امور، فروشگاه های اینترنتی متنوع و قابل توجهی جهت عرضه محصولات و معرفی کردن کسب و کار راه اندازی شده اند.

وب سایت ها و اپلیکیشن های فروشگاهی توانسته اند خدمات ارزنده و همچنین سوددهی مناسبی را برای مشتری و کارفرما داشته باشند. بر همین اساس صاحبان مشاغل و حرفه های متنوع به دنبال بهترین سایت و اپلیکیشن فروشگاهی جهت ارائه برند و حرفه خود هستند تا بدین صورت در دنیای رقابتی و تجاری امروز، حرفی برای گفتن داشته باشند.

اگر شما تمایل دارید سایت و اپلیکیشن فروشگاهی معتبر با رابط کاربری جذاب و منحصر به فردی داشته باشید، همکاران ما در شرکت تجارت الکترونیک هوشمند سها آماده هستند تا به شما در این راه، خدمات قابل توجهی را عرضه دارند. تیم حرفه ای ما در کمترین زمان، بهترین وب سایت فروشگاهی و اینستاگرام کاری را برای شما طراحی و پیاده سازی می کند..

ضمن اینکه به اطلاع شما عزیزان میرسانیم که دیجیتال مارکتینگ سها در راستای حفظ رضایتمند مشتریان خدمات پس از اجرا نیز دارد و همراه تخفیف برای پکیج طراحی سایت و اپلیکیشن شما فیلم آموزشی برای کار با سایت به شما ارائه میدهد و همچنین تضمین میکند که سایت از لحاظ فنی سالیان سال هیچ مشکلی نخواهد داشت.

دلایل داشتن سایت فروشگاهی

از دلایل داشتن سایت و اپلیکیشن فروشگاهی در دنیای امروز که دنیای تکنولوژی و ارتباط آنلاین است، موارد زیر می باشد:

  • عرضه کنندگان خدمات و کالا، مشتریان و در نتیجه کسب درآمد بیشتری را جذب می کنند.
  • فروشگاه اینترنتی همیشه و به صورت شبانه روز در اختیار مشتری می باشد.
  • ثبت سفارش برای مشتری بسیار راحت تر می شود و در زمان و هزینه سفارش دهنده و همچنین عرضه کننده، صرفه جویی قابل توجهی صورت می گیرد.
  • کارفرمای فروشگاه و یا صاحبان کسب و کار به راحتی و هدفمندتر می توانند فروشگاه خود را از جنبه های مختلف مانند درآمد، تعداد موجودی کالا، گزارش دهی و … مدیریت کنند.

لازم است بدانید که وب سایت و اپلیکیشن فروشگاهی مانند یک بیلبورد تبلیغاتی عمل می کند. می توان اینگونه بیان کرد که هر آنچه که شما نمی توانید در دنیای واقعی اجرا کنید با داشتن سایت فروشگاهی می توانید این کار را به راحتی انجام داده و مخاطبان مختلفی را از سراسر دنیا جذب کنید و بدین صورت بیزینس و حرفه خود را به درستی تبلیغ و گسترش دهید.

تفاوت سایت فروشگاهی با سایت های دیگر چیست؟

حال در این قسمت می خواهیم بدانیم که تفاوت سایت فروشگاهی با سایت های دیگر مانند اختصاصی، شرکتی و شخصی در چیست.

در سایت های شخصی و شرکتی هدف اصلی فروش و عرضه محصولات نیست در حالیکه در سایت فروشگاهی، فروش بالا هدف نهایی می باشد. سایت های فروشگاهی تقریبا کامل ترین نوع سایت از نظر طراحی، کدنویسی و پشتیبانی در بین انواع سایت های دیگر هستند. در این سایت ها امکانات متعدد و جذابی برای جذب مخاطبین و استفاده راحت تر کاربران موجود است. از امکانات موجود در سایت های فروشگاهی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گالری محصولات و خدمات
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • امکان ارائه بیان نظرات و دیدگاه ها
  • اخبار
  •  امکان اتصال به درگاه بانکی و پرداخت آنلاین

لازم به ذکر است که از آنجایی که وب سایت های فروشگاهی دارای بازدید بالا هستند، نیاز دارند تا به صورت شبانه روزی دارای پشتیبانی قوی باشند. پشتیبانی این امکان را به مشتری می دهد تا با اطمینان و اعتماد کامل، محصولات خود را خریداری نماید و از سمت دیگر برای خریدهای بعدی مجددا به سایت مراجعه نماید.

هزینه طراحی سایت فروشگاهی چقدر است؟

قیمت و هزینه طراحی سایت فروشگاهی به عوامل مختلفی بستگی دارد. شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که صرف هزینه مناسب برای داشتن سایت و اپلیکیشن فروشگاهی منحصر به فرد، موجب می گردد که شما در آینده نیاز به صرف هزینه های مازاد و اضافی نداشته باشید و از سمت دیگر با بازدید بالای سایت، هزینه های انجام شده در مدت زمان مناسب به سوی شما باز می گردد.

در آخر این نکته را عنوان می کنیم که طراحی انواع سایت و اپلیکیشن فروشگاهی در شرکت تجارت الکترونیک هوشمند سها با بهتراه‌اندازی کسب و کار آنلاین یک سکوی پرتاب برای شماست که درآمدتان را چند برابر می‌کند. در این مقاله چند دلیل برای داشتن فروشگاه اینترنتی گفتیم و همچنین در مورد مزایای تاسیس سایت فروشگاهی هم صحبت کرده‌ایم.

در این مقاله می‌خوانید:

طبق آماری که مرکز توسعه تجارت الکترونیک اعلام کرده، در سال 1399 در مجموع 3 میلیارد و 155 میلیون و 885 هزار و 586 معامله اینترنتی در کشور انجام شده. چند تا از این معامله‌ها را شما انجام دادید و چقدر از طریق پول درآورده‌اید؟ اگر هنوز نتوانستید از اینترنت کسب درآمد کنید باید بدانید که بازار بزرگ و پرسودی را از دست داده‌اید.

همین‌الان تعداد زیادی کسب و کار بزرگ و کوچک اینترنتی هستند که درآمدهای بالایی از فروش اینترنتی دارند. جالب این جاست که خیلی از این کسب و کارها فقط به‌صورت آنلاین فعالیت می‌کنند و فروش فیزیکی و سنتی ندارند. اگر هنوز از خودتان می‌پرسید که چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشم، در ادامه به شما چندین دلیل قانع‌کننده برای ساخت فروشگاه اینترنتی می‌دهیم.

چه دلیلی دارد سایت فروشگاهی راه‌اندازی کنم؟

خیلی از افراد را دیده‌ام که می‌گویند من همین الان هم درآمد خوبی از کسب و کار سنتی خودم دارم و نیازی به فعالیت در اینترنت ندارم. خیلی از کسب و کارهای سنتی دیگر هم همین فکر را می‌کردند اما بعد از مدتی به این نتیجه رسیدند که باید در اینترنت هم حضور داشته باشند. شاید تا الان خیلی ضرورت داشتن فروشگاه اینترنتی را احساس نکرده باشید، اما خرید اینترنتی روزبه‌روز بیشتر می‌شود و در آینده حتماً به سایت فروشگاهی نیاز پیدا می‌کنید.

به همین دلیل از الان باید به فکر تأسیس فروشگاه اینترنتی باشید. هر چه زودتر سایت فروشگاهی خودتان را راه‌اندازی کنید، زودتر هم به درآمد می‌رسید. شاید درآمد شما از سایت به‌قدری زیاد شود که دیگر نیازی به فروشگاه فیزیکی نداشته باشید و آن را تعطیل کنید. دلایل مختلفی برای راه‌اندازی سایت فروشگاهی وجود دارد که چند تا از آن‌ها را در ادامه ذکر کرده‌ایم:

1- فروش محصول به همه نقاط ایران

بدون شک یکی از مهم‌ترین دلایل برای ساخت فروشگاه در اینترنت این است که می‌توانید محصولات خودتان را بدون محدودیت جغرافیایی بفروشید. یک فروشگاه فیزیکی فقط می‌تواند از مناطق اطرافش مشتری داشته باشد، اما سایت فروشگاهی هیچ محدودیتی ندارد و مشتری از دورترین نقاط کشور هم می‌تواند از شما خرید کند.

چرا این مورد این‌قدر اهمیت دارد؟ چون برداشته شدن محدودیت فیزیکی کسب و کار شما، به‌راحتی مشتریان‌تان را چندین برابر می‌کند. مردم از مناطق دور و نزدیک و حتی از روستاها و شهرهای کوچک کالاهای شما را می‌خرند. به این ترتیب در مدت کوتاهی کسب و کار شما رشد چشمگیری خواهد داشت و درآمدتان هم بیشتر می‌شود.

2- هزینه‌های بسیار پایین فروشگاه اینترنتی

تا اسم مغازه می‌آید اولین چیزی که به ذهن ما می‌رسد هزینه بسیار زیاد کرایه مغازه است. همین الان اگر بخواهید در یک خیابان خلوت مغازه بگیرید باید چندین میلیون تومان پول پیش بدهید و ماهانه هم اجاره پرداخت کنید. حتی اگر درآمدی هم نداشته باشید بازهم باید ماهانه هزینه اجاره و قبوض مغازه را پرداخت کنید.

تازه اگر بخواهید شاگرد و فروشنده هم بگیرید حقوق او را هم باید سر ماه بپردازید. فروشگاه فیزیکی هزینه‌های ریز و درشت زیادی دارد و خیلی‌ها از پس این هزینه‌ها برنمی‌آیند. به همین دلیل بعد از مدتی با کلی ضرر مغازه را جمع می‌کنند. فروشگاه اینترنتی این‌طور نیست و هزینه راه‌اندازی آن خیلی کمتر از فروشگاه فیزیکی است.

در ضمن سایت فروشگاهی هزینه‌های جانبی مثل دکوراسیون، تعمیرات و تابلو را ندارد. شما با هزینه‌ای حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان می‌توانید یک سایت فروشگاهی کامل و با تمام امکانات داشته باشید. پیشنهاد می‌کنم نگاهی به صفحه بیندازید. شما می‌توانید با توجه به بودجه خودتان یک پکیج را برای طراحی سایت فروشگاهی انتخاب کنید و در کمترین زمان ممکن سایت خودتان را بسازید. اگر می خواهید هزینه سئو در مازندران را بدانید به سایت ما مراجعه کنید

روش‌های مختلفی برای طراحی سایت فروشگاهی وجود دارد، اما بدون شک راحت‌ترین و به‌صرفه‌ترین راه برای طراحی سایت اینترنتی است. پرتال به دانش فنی نیاز ندارد و خودتان بدون کدنویسی می‌توانید یک سایت اینترنتی بسازید. علاوه بر این پرتال پشتیبانی دائمی و رایگان دارد. پس هروقت مشکلی داشتید فقط کافی است با پشتیبانی تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

3- تعطیل نشدن فروشگاه اینترنتی

از زمانی که کرونا آمده تعطیلی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها هم کاملاً عادی شده. تا بازار کاسبان می‌خواهد کمی رونق بگیرد و بهتر شود، موج جدیدی از کرونا می‌آید و دوباره مدتی باید مغازه را تعطیل کنند. نکته مهم این است که در چنین شرایطی فقط فروشگاه‌های فیزیکی تعطیل می‌شوند و فروشگاه‌های آنلاین همچنان باز هستند، تازه مشتریان‌شان هم بیشتر از قبل می‌شود. فروشگاه اینترنتی هیچ‌وقت تعطیل نمی‌شود و 24 ساعته باز است.

به همین دلیل هم درآمد یک سایت فروشگاهی 24 ساعته است و هرگز متوقف نمی‌شود. وقتی فروشگاه اینترنتی داشته باشید، روز تعطیل با روزهای عادی تفاوتی ندارد. در تعطیلات عید، تعطیلات محرم و صفر و هر روز تعطیل دیگری سایت فروشگاهی مشتری و درآمد دارد. پس نتیجه می‌گیریم که یکی از دلایل راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی این است که درآمدش پایدار و همیشگی است.

4- دسترسی راحت مشتری به فروشگاه اینترنتی

مشتری برای رفتن به مغازه باید زمان زیادی را در ترافیک و شلوغی خیابان تلف کند، اما با چند کلیک ساده می‌تواند همان محصول را از اینترنت بخرد. همین موضوع باعث شده است که خیلی از مردم خریدهای خود را از اینترنت انجام دهند. چون خرید اینترنتی ساده و سریع است.

به همین دلیل باید شما هم در اینترنت حضور داشته باشید تا این مشتریان را از دست ندهید. علاوه بر این وقتی فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید، همیشه جلوی چشم مشتریان هستید. مثلاً فرض کنید یک تخفیف ویژه روی محصولات فروشگاه گذاشتید. اگر فقط مغازه داشته باشید، مردم و مشتریانی که از جلوی مغازه رد می‌شوند تخفیف شما را می‌بینند. مشتریان زیادی هستند که ممکن است به تخفیف شما علاقه داشته باشند، اما چون از کنار مغازه نگذشته‌اند متوجه تخفیف نمی‌شوند.

حالا اگر فروشگاه اینترنتی داشته باشید مشتریان شما هرچند وقت یکبار سایت فروشگاه را چک می‌کنند. به این ترتیب اگر تخفیفی قرار دهید، سریع متوجه می‌شوند و خرید می‌کنند. علاوه بر این راه‌های زیادی مثل ایمیل و پیامک وجود دارد که با آن می‌توانید مشتریان را از تخفیف کالاها در سایت فروشگاهی خودتان آگاه کنید.

5- کنترل بدون دردسر و عدم ازدحام جمعیت

شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که در زمان خاصی مثلاً نزدیکی ایام عید، مشتریان زیادی داشته باشید و در مغازه جای سوزن انداختن نباشد. در این شرایط رسیدگی به مشتریان خیلی سخت است و از طرف دیگر مشتریان هم ناراضی می‌شوند. حتی ممکن است مغازه شما را ترک کنند و به مغازه دیگری بروند. همچنین مشتریان وقتی می‌بینند مغازه شما حسابی شلوغ است، اصلاً وارد نمی‌شوند و به مغازه دیگری می‌روند.

سایت فروشگاهی دیگر این دردسرها را ندارد و حتی هزاران مشتری می‌توانند به‌صورت هم‌زمان از آن خرید کنند. تازه شما هم لازم نیست کاری انجام دهید و فقط روی مبل نشسته‌اید و خرید مشتریان را تماشا می‌کنید.

6- پیداکردن مشتریان در اینترنت راحت‌تر است

یک مغازه فیزیکی راه‌های محدودی برای تبلیغات و جذب مشتری دارد. معمولاً مغازه‌ها فقط از طریق بنر، تراکت و تبلیغات محیطی می‌توانند مشتری جذب کنند. در مقاله «» راه‌های مختلف تبلیغ مغازه را توضیح دادیم که حتماً به دردتان می‌خورد.

فروشگاه اینترنتی این‌طور نیست و ده‌ها روش برای تبلیغات و جذب مشتری برای آن وجود دارد. از طرف دیگر چون تبلیغات اینترنتی هدفمند هستند، تأثیر بیشتری دارند. علاوه بر این، هزینه تبلیغات در اینترنت خیلی کمتر از تبلیغات محیطی و فیزیکی است. اگر می‌خواهید با روش‌های تبلیغ سایت و فروشگاهی اینترنتی آشنا شوید، حتماً مقاله «» را مطالعه کنید.

مزایای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟

حالا که از دلایل راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی گفتیم بهتر است کمی هم در مورد مزایایی که سایت فروشگاهی دارد صحبت کنیم. فروشگاه اینترنتی مزیت‌های زیادی دارد که باعث شده خیلی از کسب و کارهای سنتی و فیزیکی، سایت اینترنت هم داشته باشند. به‌طورکلی بعضی از مهم‌ترین مزیت‌های یک فروشگاه اینترنتی را می‌توان موارد زیر دانست.

1- فروشگاه اینترنتی ریسک کمتری دارد

همان‌طور که تأسیس مغازه هزینه بالایی دارد قطعاً ریسک بیشتری هم خواهد داشت. اگر خدایی نکرده مغازه شما مشتری زیادی نداشته باشد و کاسبی‌تان نگیرد، چندین میلیون تومان در عرض چند ماه ضرر می‌کنید. تازه محصولاتی که خریده‌اید هم روی دست‌تان مانده و باید زیر قیمت یا حتی با ضرر آن‌ها را بفروشید.

در مورد فروشگاه اینترنتی چنین چیزی وجود ندارد و اگر هم کاسبی‌تان جواب ندهد، نهایتاً 1 یا 2 میلیون تومان ضرر می‌کنید. تازه برای شروع فروشگاه اینترنتی نیازی به خرید تعداد زیادی محصول نیست. پس اگر فروشگاه‌تان را جمع کردید کالایی روی دست‌تان نمی‌ماند که بخواهید آن را با ضرر بفروشید.

2- مشتری می‌تواند محصولات را به‌راحتی پیدا کند

یکی از مزایای فروشگاه اینترنتی این است که شما می‌توانید 1000 نوع محصول داشته باشید و مشتری به‌راحتی و با چند کلیک کالای موردنظر خود را پیدا کند. یک فروشگاه فیزیکی یا مغازه که 100 نوع محصول داشته باشد قطعاً برای راهنمایی مشتری به مشکل می‌خورد. به همین دلیل تمام فروشگاه‌های بزرگ مثل هایپرمارکت‌ها چندین نفر را استخدام می‌کنند که مشتری را برای پیداکردن محصول راهنمایی کنند.

سایت فروشگاهی این امکان را به مشتری می‌دهد که با جستجوی اسم محصول، به‌راحتی کالا را در فروشگاه پیدا کند و آن را بخرد. همین مسئله سرعت خرید مشتریان را بالا می‌برد و دردسر کمتری هم برای آن‌ها دارد. در نهایت لازم نیست برای راهنمایی کردن مشتری انرژی و وقت زیادی را صرف کنید.

3- مدیریت فروشگاه اینترنتی از هر کجای دنیا

فرض کنید بخواهید 2 یا 3 روز به مسافرت بروید. در این شرایط اگر مغازه داشته باشید باید آن را ببندید و قطعاً درآمدی هم نخواهید داشت. حالا اگر فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید می‌توانید با خیال راحت به مسافرت بروید و در ایام سفر هم درآمد داشته باشید.

فروشگاه اینترنتی را از هرجایی می‌توانید مدیریت کنید و اصلاً نیازی نیست در یک مکان ثابت باشید. حتی از خارج کشور و در نقاط دوردست دنیا هم می‌توانید به سایت فروشگاهی خودتان رسیدگی کنید و مشتریان هم خریدشان را از شما انجام می‌دهند.

4- فروشگاه اینترنتی محدودیتی برای تعداد محصول ندارد

به نظر شما در یک مغازه 15 متری می‌توان لوازم‌خانگی بزرگ مثل یخچال و ماشین لباسشویی فروخت؟ اگر هم این کار را انجام دهید نهایتاً 3 یا 4 محصول می‌توانید داخل مغازه قرار دهید. یا مثلاً تمام محصولات یک هایپرمارکت بزرگ را می‌توان در یک مغازه 30 متری جا داد؟ قطعاً نمی‌شود چنین کارهایی را انجام داد چون مغازه‌های فیزیکی محدودیت جا و مکان دارند.

شرایط برای فروشگاه‌های اینترنتی خیلی فرق می‌کند. در یک سایت فروشگاهی هیچ محدودیتی برای اضافه‌کردن محصول نیست و شما می‌توانید حتی 1000 یا صدهزار نوع محصول هم در آن قرار دهید. حتی لازم نیست نگران ابعاد و حجم کالاها هم باشید. شما می‌توانید محصول را داخل سایت قرار دهید و وقتی مشتری از شما خرید کرد آن را تهیه کنید و برای مشتری بفرستید. با این کار حتی به انبار هم برای اجناس خود نیاز ندارید.

چطور فروشگاه اینترنتی بسازم؟

خب حالا که از دلایل ایجاد فروشگاه اینترنتی و مزایای آن صحبت کردیم وقتش رسیده که روش ساخت آن را هم آموزش دهیم. راه‌های مختلف و زیادی برای فروش محصول یا خدمات در اینترنت وجود دارد و ما می‌خواهیم ساده‌ترین و سریع‌ترین روش را به شما معرفی کنیم. یک سرویس آنلاین ساخت سایت است که به کمک آن می‌توانید یک سایت فروشگاهی بسازید.

پرتال چند مزیت عمده دارد که در ادامه تعدادی از آن‌ها را می‌گوییم:

  1. پرتال به برنامه‌نویسی نیازی ندارد
  2. پرتال 7 روز مهلت تست رایگان دارد
  3. پرتال چند ویدیو آموزشی تهیه کرده که کار با پنل را به شما نشان می‌دهد
  4. پرتال به شما هاست و دامنه هم می‌دهد و به چیز دیگری احتیاج ندارید
  5. پرتال از اکثر درگاه‌های پرداخت ایران پشتیبانی می‌کند
  6. پرتال بیش از 50 قالب متنوع و جذاب دارد
  7. پرتال دارای سرورهای ابری است و سایت شما سه سوته بالا می‌آید
  8. پرتال کاملاً ایمن است و هیچ خطری سایت شما را تهدید نمی‌کند

این موارد تنها بخش کوچکی از مزایای ساخت سایت با پرتال است. در مقاله «» تمام ویژگی‌های پرتال را گفتیم. دیگر تصمیم با خودتان است که چه روشی را برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنم امکانات پرتال را با سایر فروشگاه سازها و روش‌های ساخت فروشگاه اینترنتی مقایسه کنید تا خودتان متوجه شوید که پرتال چقدر ارزش دارد.

ساخت سایت در پرتال فقط با یک ثبت‌نام ساده انجام می‌شود. بعد از این که مشخصات خودتان و اطلاعات فروشگاه را وارد کردید، یک سایت آماده دارید. حالا ویدیوهای داخل پنل را ببینید و سایت فروشگاهی را با سلیقه خودتان تغییر دهید. 7 روز فرصت دارید تا به‌صورت رایگان از سایت‌تان استفاده کنید. بعد از این مدت اگر خواستید، یکی از بسته‌های پرتال را خریداری کرده و رسماً فروش اینترنتی را شروع می‌کنید. فروش اینترنتی محصول، کار چندان سختی نیست و در زمان کوتاهی می‌توانید محصولتان را در اینترنت بفروشید. پیشنهاد می‌کنیم برای شروع کار، حتما را در آکادمی پرتال مشاهده کنید.

هنوز فروشگاه اینترنتی خودتان را ایجاد نکرده‌اید؟

در این مقاله تلاش کردیم به‌صورت مفصل به این سوال پاسخ دهیم که چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم. دلایلی مختلفی برای آغاز فروش اینترنتی مطرح کردیم، با این وجود مهم‌ترین دلیل برای ایجاد فروشگاه اینترنتی وارد شدن به منبع نامحدود مشتری است. بله، اینترنت مثل یک منطقه است که تعدادی زیادی از مشتری‌های بالقوه شما در آن‌جا حضور دارند. اگر شما هم وارد این منطقه شوید و یک شعبه از کسب و کارتان را در آن ایجاد کنید، قطعا درآمد زیادی به دست می‌آورید.

راه وارد شدن به دنیای کسب و کار اینترنتی را به شما یاد دادیم. اصلاً نگران نباشید چون تیم پشتیبانی پرتال همیشه در کنار شماست. اگر سوال یا ابهامی در مورد طراحی سایت فروشگاهی دارید همین الان تلفن را بردارید و با داخلی 2 تماس بگیرید. در این مقاله از سری آموزش های صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی تصمیم داریم به یک سوال بسیار مهم پاسخ دهیم. اگر پاسخ درستی به این سوال بسیار مهم پیدا کنید و مزایای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را به خوبی متوجه شوید، به راحتی طرح راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود را مشخص کرده و در این مسیر به موفقیت می رسید. راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی مزیای زیادی را خواهد داشت که در این مقاله به بررسی چند مورد از مهم ترین آنها خواهیم پرداخت. در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با دلایل راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی و مزایای آن تا انتهای این مقاله از با ما همراه شوید.

مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی یکی از مهم ترین کارهایی است که می توان برای بهبود روند کسب و کار خود انجام داد. چرا که در دنیای فعلی و با روی کار آمدن تکنولوژی های جدید افراد ترجیح می دهند از فروشگاه های معتبر و حاضر در فضای مجازی استفاده کنند. از طرفی این فروشگاه بدون وقفه در حال فعالیت است.

در ادامه مهم ترین مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی را برای شما توضیح خواهیم داد:

  1. ایجاد بازار فروش بیشتر و توسعه سریع تر

در ذهن خود یک فروشگاه اینترنتی را در نظر بگیرید و آن را با یک فروشگاه واقعی مقایسه کنید.

  • یک فروشگاه واقعی اگر در بهترین نقطه شهر نیز قرار بگیرد، اجناس درون مغازه خود را تنها می تواند به افرادی که آن شهر زندگی می کنند به فروش برساند. اما یک فروشگاه اینترنتی می تواند فروش بیشتر و وسیع تری را تجربه کند.
  • می تواند به تمامی افراد یک کشور یا حتی فراتر فروش داشت باشد.
  • در نتیجه قطعا می تواند توسعه سریع تر و در نهایت درآمد بالاتری را داشته باشد.
  • در واقع به طور قطع داشتن یک فروشگاه اینترنتی می تواند روی فروش و توسعه و رشد کسب و کار شما تاثیر بسیار زیادی را داشته باشد.
  1. فروشگاه همیشه در دسترس خریدار

فرض کنید که صاحب یک فروشگاه واقعی هستید و یک مشتری قصد خرید یک هندزفری دارد. این مشتری مجبور است برای انجام خرید خود از سر کار خود بیرون آمده و بعد از رد کردن ترافیک و شلوغی های بازار، خود را به فروشگاه شما برساند. در نهایت نیز اگر هندزفری مورد نظر مشتری را داشته باشید، خرید خود را انجام داده و دوباره به سر کار خود برمی گردد. این فرآیند به حداقل 2 الی 3 ساعت زمان نیاز دارد. پس به طور قطع برای مشتری خیلی راحت تر است که در همان محل کار خود بتواند در 15 الی 20 دقیقه وارد سایت شما شده و چند نمونه از هندزفری های موجود را مقایسه و در نهایت یکی از آنها را خریداری کند.

به طور قطع با داشتن یک فروشگاه اینترنتی فرآیند خرید برای مشتریان شما خیلی راحت تر پیش می رود. پس فروشگاه اینترنتی این مزیت را به مشتریان می دهد که در هر مکانی با استفاده از سیستم یا حتی گوشی موبایل خود وارد فروشگاه اینترنتی شما شده و خرید خود را انجام دهد. در نتیجه فروشگاهی که بتواند همیشه در دسترس باشد، این امکان را دارد که فروش بیشتری را داشته باشد. چرا که محدودیت های مکانی را برای مشتریان خود برداشته است.

  1. فروشگاه همیشه باز است

تصور کنید که شما یک فروشگاه واقعی دارید. چنین فروشگاهی به طور قطع در روزهای تعطیل بسته است و از یک ساعتی به بعد نیز دیگر امکان خرید برای کاربر وجود نخواهد داشت. اما در صورت داشتن یک فروشگاه اینترنتی، افرادی که نیاز دارند در روز تعطیل خریدی را انجام دهند، به راحتی می توانند وارد فروشگاه شده و خرید خود را به سرانجام برسانند.

درب های یک فروشگاه اینترنتی هیچ وقت بسته نیست و کاربر هر زمانی که بخواهد و در هر زمان و مکانی می تواند به راحتی خرید خود را انجام دهد.

این اتفاق برای صاحبان کسب و کار نیز بسیار ارزشمند است. چرا که می توانند به راحتی از تعطیلات خود استفاده کرده و اطمینان داشته باشند که فروشگاه باز است و فروش دارد. نداشتن محدودیت های زمانی و مکانی یکی از مهم ترین مزیت هایی است که فروشگاه اینترنتی می تواند داشته باشد.

  1. فروش با تنوع بیشتر و هزینه کمتر

یک فروشگاه واقعی اگر بخواهد تنوع محصولات بالایی را داشته باشد، باید فضایی به فروشگاه خود اضافه نماید. به عنوان مثال اگر یک فروشگاه فیزیکی 200 متری دارید، برای داشتن تنوع بالا نیاز دارید که فضای خود را به 400 یا 500 متر افزایش دهید. اما همین فضا هم برای داشتن تنوع بالا دارای محدودیت است. همین موضوع هزینه بر است. چرا که باید فضا و تعداد کارکنان خود را نیز افزایش دهید  تا بتوانید تنوع بیشتر را برای مخاطبین خود ایجاد کنید.

اما فروشگاه انترنتی به هیچ عنوان به این شکل نیست. شما می توانید بدون هیچ محدودیتی تنوع بسیار زیادی را با کمترین هزینه داشته باشید. چرا که شما دیگر نیازی به افزایش تعداد کارکنان یا متراژ فروشگاه خود ندارید و تنها باید محصولات را وارد فروشگاه اینترنتی خود کنید. سپس توضیحات و ویژگی های هر یک از آنها را تعریف نمایید تا مشتریان بتوانند بیشترین تنوع ممکن را در مقابل خود ببینند.

  1. هزینه تبلیغات ارزان تر و گسترده تر
  • قطعا می دانید که یک فروشگاه اینترنتی به منظور تبلیغات باید از بروشور، تراکت و موارد این چنینی استفاده کند که در نوع خود هزینه بر است.
  • از طرفی پخش تبلیغات برای فروشگاه فیزیکی محدودیت مکانی دارد.
  • اگر همین تبلیغات را با همان هزینه یا حتی هزینه کمتر در سطح اینترنت انجام دهند، قطعا می تواند با گستردگی بیشتری نتیجه دهد.
  • افراد بیشتری می توانند تبلیغات شما در سطح اینترنت را مشاهده کرده و به آنها اعتماد کرده و در نهایت خرید انجام دهند.
  1. اضافه کردن محصولات جدید بدون محدویت

شما اگر بخواهید به عنوان مثال 500 مصول را به فروشگاه واقعی خود اضافه نمایید، با محدودیت های بسیاری رو به رو خواهید شد. حتی شاید مجبور شوید شعبه دیگری را در جای دیگری تاسیس کنید. اما فروشگاه اینترنتی به هیچ عنوان چنین نیست. شما می توانید هر تعداد محصولی را می خواهید بدون هیچ محدودیتی و با کمترین هزینه ممکن به فروشگاه خود اضافه نمایید.

  1. نیازی به سیسم حسابداری خاص نیست

حتما تاکنون برای شما پیش آمده است که آخر تایم کاری به بازار رفته باشید. به طور معمول در آن زمان افراد در حال حساب و کتاب میزان فروش و هزینه های آن روز خود هستند. اما در فروشگاه اینترنتی ب هیچ عنوان چنین نیست و همه چیز در همان لحظه محاسبه می شود. شما می توانید هر لحظه که می خواهید تعداد فروش، سود خود، موقعیت مکانی افرادی که از شما خرید کرده اند و اطلاعات مشابه بسیار دیگری را بدون داشتن هیچگونه سیستم حسابداری به دست آورید. این موضوع یکی از مهم ترین مزیت های راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. چرا که به خوبی می توان در وقت یک مدیر فروشگاه صرف جویی کرد.

  1. کسب اعتبار بیشتر برای فروشگاه فعلی

به طور معمول مشتریان ترجیح می دهند از فروشگاهی خرید کنند که دارای اعتبار مناسبی است. یکی از راه های کسب اعتبار داشتن وب سایت و اسم و رسم مناسب در اینترنت است.

به طور کلی اگر یک فروشگاه اینترنتی خوب داشته باشید، می توانید اعتبار بیشتری را نیز تجربه کنید. اگر یک فروشگاه واقعی داشته باشید و در کنار آن یک فروشگاه اینترنتی خوب را نیز داشته باشید، می توایند فروش خیلی خیلی بیشتری را تجربه کنید. ?

به عنوان مثال اگر شما قصد خرید یک محصول خاص را داشته باشید و نام برندهای مختلف تولید کننده آن را در اینترنت جستجو کنید، مطمئنا آن برندی که عملکرد بهتری در دنیای اینترنت دارد را به موردی که هیچ تبلیغاتی برای آن نشده و گمنام است ترجیح می دهید.

چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم؟

  1. مدیریت فروشگاه از هر کجای دنیا
  • شما در هر کجای دنیا که باشید، خیلی راحت می توانید لپ تاپ خود را باز کرده و فروشگاه خود را مدیریت کنید.
  • اگر محصولی به اتمام رسیده است به راحتی برچسب «ناموجود» را روی آن می زنید.
  • دیگر نیازی نیست که تمام وق بالای سر کارکنان خود باشید و کارهایی که برای یک فروشگاه واقعی نیاز است را انجام دهید.
  • به راحتی به سوالات و نیازهای کاربران پاسخ می دهید و نیازی به حضور در دفتر کار برای ارتباط با مشتریان ندارید و این یکی دیگر از مزایای فروشگاه اینترنتی است.

به طور قطع یک فروشگاه آنلاین مزایای بسیاری را دارد که می تواند هر کسی را ترغیب به راه اندازی فروشگاه اینترنتی کند. حتی کسانی که در حال حاضر فروشگاه واقعی دارند نیز می توانند در کنار کسب و کار خود یک از مزایای فروشگاه اینترنتی استفاده کنند. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش ما بر این بوده است تا با ارائه توضیحاتی کامل درباره مزیت های داشتن یک فروشگاه اینترنتی در این مسیر در کنار شما عزیزان باشیم. سئو در مازندران با لایت کمپانی و نیشا وب یک شرکت دیجیتال مارکتینگ با خدمات کامل است که در انجام خدمات SEO سئو سایت در مازندران تخصص دارد.