اخبار کسب و کاراقتصادی

نرم افزار واسط سامانه مودیان چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

از ابتدای فروردین ماه سال ۱۴۰۲، یک فراخوان برای الزام ارسال صورتحساب‌ها در سامانه مالیاتی به تمامی مودیان مالیاتی ارسال شده است. این فراخوان یک چالش جدید را برای مودیان در ارسال الکترونیکی صورتحساب‌ها رقم زده است. مودیانی که مشمول قانون سامانه پایانه‌های فروشگاهی هستند، باید از طریق نرم افزار واسط سامانه مودیان، فاکتورهای فروش و خدمات خود را در سامانه ثبت و ارسال کنند. اگر مودیان قادر به استفاده از نرم افزار سامانه مودیان مالیاتی نباشند یا زمان کافی برای ارسال صورتحساب‌ها را نداشته باشند، باید این وظیفه را به شرکت‌های معتمد مالیاتی واگذار کنند.

نرم افزار واسط سامانه مودیان چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

شرکت‌های معتمد مالیاتی توسط سازمان امور مالیاتی تایید شده‌اند و برای افرادی که قادر به ارسال الکترونیکی صورتحساب‌های خود نیستند، خدماتی ارائه می‌دهند. این شرکت‌ها تعداد محدودی دارند و بر اساس خدماتی که ارائه می‌کنند، درجه‌بندی می‌شوند. اما تعداد شرکت‌های معتمد که مجوز ارسال صورتحساب الکترونیکی برای مودیان را داشته باشند، محدود است. همچنین، استفاده از خدمات شرکت‌های معتمد مالیاتی برای ارسال صورتحساب‌ها به سامانه مودیان هزینه‌ دارد و مودیان می بایست بابت ارسال فاکتور الکترونیکی به سامانه مودیان، هزینه را به شرکت معتمد پرداخت کنند

اتصال به سامانه مودیان

سامانه مودیان مالیاتی یک سیستم الکترونیکی است که توسط سازمان مالیاتی کشور به منظور افزایش شفافیت در فاکتورهای فروش و جلوگیری از فرار مالیاتی، کاهش هزینه‌ها، زمان و نیروی انسانی در فرآیندهای مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی که موظف به پرداخت مالیات هستند، به وجود آمده است.

این سامانه جهت تسهیل و سهولت در ارائه اطلاعات مالی و انجام امور مالیاتی برای افراد و شرکت‌ها طراحی شده است. هدف اصلی این سامانه، ایجاد یک محیط امن و قابل اعتماد برای تبادل اطلاعات مالیاتی در ارائه خدمات مالیاتی آنلاین است. از طریق این سامانه، اشخاص می‌توانند فاکتورهای فروش خود را ثبت و ارسال کنند، اطلاعات مالی خود را به روز رسانی کنند و وظایف مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی در کوتاه ترین زمان انجام دهند.

نرم افزار واسط سامانه مودیان چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

خرید نرم افزار سامانه مودیان

تصویب قانون پایانه‌های فروشگاهی در سال 98 صورت گرفت وطبق این فانون مودیان می بایست در این سامانه ثبت نام کنند و فاکتورهای خود را به صورت الکترونیکی به سامانه ارسال نمایند. اما تا قبل از فروردین ماه مودیان الزامی برای اینکار نداشتند تا اینکه در ابتدای سال 1402، ارسال الکترونیکی فاکتورها به سامانه مودیان به صورت رسمی اجرایی شد..

با اجرای سامانه مودیان از ابتدای سال ۱۴۰۲، سازمان امور مالیاتی اهمیت ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی را برای مودیان مالیاتی تأکید کرده است. بنابراین، اشخاص باید با استفاده از نرم‌افزارسامانه مودیان به صورت مستقیم یا از طریق شرکت‌های معتمد مالیاتی به صورت غیرمستقیم، فاکتورهای فروش خود را ثبت و ارسال کنند. عدم رعایت این قانون یا عدم موفقیت در ارسال الکترونیکی فاکتورها، به معنای تخلف از قوانین مالیاتی و مشمول جرائم مالیاتی خواهد بود.

ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی به سامانه مودیان توسط شرکت‌های معتمد مالیاتی ممکن است هزینه‌های بالایی را برای شما به همراه داشته باشد. همچنین، برای اینکه شرکت‌های معتمد بتوانند فاکتورهای شما را به سامانه مودیان ارسال کنند، نیاز است اطلاعات دقیقی از صورتحساب‌های مالیاتی خود را به آنها ارائه دهید و این موضوع ممکن است به امنیت شما اسیب برساند.

به جای هزینه‌ برای شرکت های معتمد مالیاتی و استرس از افشای اطلاعات مالیاتی خود، می‌توانید از نرم‌افزار واسط به سامانه مودیان استفاده کنید. با استفاده از این نرم‌افزار، می‌توانید در هر زمانی صورتحساب‌های خود را به سامانه مودیان ارسال کنید و پس از تأیید ارسال، با استعلام از سامانه، اطلاعاتی درباره وضعیت فاکتورهایتان دریافت کنید.همچنین می توانید بعد از استعلام فاکتور از سامانه مودیان در صورت نیاز فاکتورها را اصلاح و یا ابطال نمایید..

افزونه واسط حسابدار اپ سامانه مودیان به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق اینترنت و به صورت مستقیم به سامانه مودیان متصل شوند و تنها با چند کلیک، صورتحساب‌های خود را به سامانه مودیان ارسال کنند. با استفاده از این روش، فاکتورهای فروش به صورت مستقیم به سامانه ارسال می‌شوند . با خرید افزونه واسط سامانه مودیان، به جز حفظ حریم خصوصی، سرعت در ثبت فاکتورها و کاهش هزینه‌ها نیز به شرکت ارائه می‌شود

در واقع، روشی که راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین است برای ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی، ارسال مستقیم توسط خود مودی است. به این صورت که مودی با دریافت شناسه یکتای مالیاتی می‌تواند فاکتورها را صادر کرده و برای سامانه مودیان ارسال نماید.

با تهیه افزونه واسط سامانه مودیان حسابدار اپ و اتصال به سامانه مودیان، شما می‌توانید در کمتر از چند دقیقه صورتحساب‌های خود را به صورت الکترونیکی به سامانه ارسال کنید. قبل از اتصال به سامانه مودیان، لازم است مودی در سامانه مودیان ثبت نام کرده و با عضویت کارپوشه‌ای در سامانه مودیان ایجاد کند. به طور خلاصه، برای ثبت‌نام، مودیان باید مراحل زیر را انجام دهند:

  1. ثبت‌نام در نظام مالیاتی و تشکیل پرونده
  2. دریافت گواهی امضای الکترونیکی
  3. دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی
  4. دریافت شناسه کالا و خدمات
  5. امکان اصلاح و ویرایش فاکتورها

با رعایت این مراحل، مودیان قادر خواهند بود فاکتورها را به صورت الکترونیکی ثبت و ارسال نمایند و در صورت نیاز، تغییرات لازم را در فاکتورها انجام دهند.

کلام آخر

با توجه به ضرورت ارسال صورتحساب‌ها به صورت الکترونیکی، اصناف باید به یکی از دو روش مستقیم یا غیرمستقیم اقدام به ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی نمایند. در روش غیرمستقیم، شرکت‌ها می‌توانند صورتحساب‌ها را از طریق شرکت‌های معتمد مالیاتی ارسال کنند، اما در این صورت باید هزینه‌های بالایی را بابت این خدمات پرداخت کنند و همچنین اطلاعات شرکت‌ها در اختیار شرکت‌های ثالث قرار می‌گیرد.

بنابراین، پیشنهاد ما استفاده از روش مستقیم و خرید نرم‌افزار واسط سامانه مودیان و آموزش کار با نرم‌افزار توسط خود مودی است. این روش هزینه‌ای کمتر را در بر خواهد داشت و اطلاعات شرکت در اختیار شرکت‌های دیگر قرار نخواهد گرفت.یکی از مقرون به صرفه ترین نرم افزارهای ارسال فاکتور به سامانه مودیان ، نرم افزار واسط حسابدار اپ می باشد که دارای ویژگی خای زیر می باشد..

افزونه واسط سامانه مودیان حسابدار اپ امکانات زیر را داراست:

۱- قیمت مناسب نسبت به نرم‌افزارهای مشابه

۲- آموزش رایگان نحوه ارسال فاکتور به سامانه مودیان

۳- پشتیبانی جهت راه‌اندازی و اجرا

۴- اتصال مستقیم به سامانه مودیان

۵- امکان وارد کردن اطلاعات از طریق فایل اکسل و صادر کردن اطلاعات

۶- قابلیت استفاده چند شرکتی

۷- امکان انتخاب پلن مورد نظر با توجه به ویژگی‌های شرکت

با استفاده از این افزونه، شرکت‌ها قادر خواهند بود به صورت ساده و مستقیم صورتحساب‌ها را به سامانه مودیان ارسال کنند و از امکانات و سرویس‌های آن بهره‌برداری کنند.

منبع : https://hesabdar.app/buying-modian-system-software/