کدنویسی با استفاده هوش مصنوعی

داستان برنامه نویسی با هوش مصنوعی مانند چراغ جادوست کافیست آرزویی که دارید را بگویید تا برای شما برآورده کند مثلا از او بخواهید که کدهایی که نوشتید را خطایابی کند، به شما در کامل کردن کدها کمک کند یا کد مورد نظر شما را بنویسد؛ این کد می‌تواند یک آرایه، یک فانکشن یا یک پلاگین وردپرس باشد که در زمان کوتاهی برای شما انجام می‌شود.

طراحی سایت شرکتی در مشهد فول امکانات با قابلیت قرار دادن در صفحه اول گوگل جهت اطلاع بیشتر به سایت ما مراجعه کنید

معرفی ابزارهای کدنویسی با هوش مصنوعی

خب به سراغ معروف ترین ابزارها و سایت های هوش مصنوعی برنامه نویسی برویم. در ادامه مزایای و قابلیت های هر یک از ابزارها را معرفی می‌کنیم:

Snyk

با استفاده از snyk می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • شناسایی خطاها و مشکلات امنیتی
  • ارائه پیشنهادات برای بهبود کد
  • سازگار با زبان های مختلف برنامه نویسی مانند جاوا، جاوا اسکریپت، پایتون و
  • قابلیت ادغام با ابزارهای مختلف مانند CLI ،Jenkinds Team، City Circle CI، Eclipse، VScode،WebStorm، PyCharm، GoLand، PhpStorm، Android Studio، AppCode، Rider، RubyMine،
  • پشتیبانی از محیط توسعه مختلف مانند ویژوال استادیو کد، ویژوال استادیو، الیپس، php storm، ider و

برای عضویت در این سایت هوش مصنوعی برنامه نویسی به راحتی می‌توانید با حساب جیمیلی که دارید عضو شوید و به حساب گیت هاب خود متصل شوید. نسخه رایگان این سایت برای کدهای کوتاه کاربرد دارد و برای استفاده پروژه‌های حرفه ای باید ماهیانه 12 دلار پرداخت کنید.

GitHub Copilot

به سادگی افزونه Copilot را برای VSCode نصب کنید یا به حساب GitHub خود وارد شوید، Copilot یکی از ابزارهای است که تجربه کدنویسی شما را بهبود دهد.

می توانید با این سایت کارهایی مانند تبدیل زبان گفتاری به کدنویسی، تکمیل خودکار کدها، شناسایی خطاهای کدنویسی، ارائه پیشنهاد برای اصلاح کدها را داشته باشید.

از قابلیت های Copilot می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت ادغام با Visual Studio، Visual Studio Code، Visual Studio، Neovim و JetBrains
  • شناسایی و رفع خطاها
  • پشتیبانی از زبانه های مختلف برنامه نویسی مانند پایتون، جاوا اسکریپت، جاوا، C# ، C++ ،Go، Ruby ،HTML ،CSS، PHP ، Kotlin و
  • دارای نسخه رایگان و پولی
  • دارای نسخه آنلاین و قابل نصب بر روی IDEهای مختلف

همانند بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی که بر پایه یادگیری هستند این برنامه هم در حال یادگیری است و ممکن است جواب‌های متفاوتی با یک درخواست داشته باشید.

از این سایت برنامه نویسی هوش مصنوعی می توانید به صورت رایگان به مدت 30 روز استفاده کنید و هزینه برای نسخه پولی ماهیانه 10 دلار است.

در تصویر زیر می‌توانید نحوه پاسخ به سوالات کاربران با این ابزار را ببییند که کدها را از گیت هاب استخراج و کدهای اشتباه را حذف کرده و کدهای صحیح را خوشه بندی می کند این ابزار از زبان c++ و python پشتیبانی می کند و با انتخاب زبان کد مود نظر شما را می نویسد.

توسعه دهندگان این برنامه در حال بهبود آن هستند و قول داده اند که برنامه های سطح بالاتری را پاسخ دهد و پاسخ به سوالات سخت تری را بدهد.

و در ادامه می توانید به عکس استایل دهید مثلا در تصویر زیر خواستیم به عکس استایل دایره ای بدهیم که کد در سمت چپ می توانید ببینید.

و یا مشابه تصویر زیر یک کد بسیار ساده برای نوشتن یک فانکشن با دو متغیر را قرار دادیم.

این ابزار کدنویسی با هوش مصنوعی هم دارای نسخه دسکتاپ و هم نسخه آنلاین است. به عنوان مثال اگر از محیط توسعه Sublime یا ویژوال کد استفاده می‌کنید با نصب اکستنشن برنامه، تابناین کد شما را اسکن می‌کند و کدنویسی را ادامه می‌دهد و به صورت خودکار پیشنهاد برای نوشتن کد‌های دیگر را به شما می‌دهد مثلاً اگر در حال نوشتن یک آرایه باشید در نوشتن سطر‌های بعدی به شما کمک می‌کند.

یک مثال ساده اینکه می‌خواهید یک آرایه برای نوشتن ماه‌های یک سال ارائه دهید که با نوشتن توضیحات کد مورد نظر شما را می‌نویسد و لیست ماه‌های سال را به شما می‌دهد.

هوش مصنوعی در همه زمینه‌ها ورود کرده است؛ از تولید، طراحی تصاویر و اینفوگرافی تا طراحی لوگو. برای اینکه بتوانید در عرض چند دقیقه لوگوی موردنظرتان را بسازید و به راحتی آن را سفارشی سازی کنید، ابزارهای جالبی را به شما معرفی کرده و نحوه ساخت لوگو با آنها را آموزش می‌دهد.

دستیار کدنویسی هوش مصنوعی چیست؟ و چرا باید استفاده کنیم؟

ابزار‌ها و دستیار‌ها در هوش مصنوعی به توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان برای نوشتن کد‌ها کمک می‌کنند. با استفاده از این دستیار‌ها می‌توانید کد مورد نظرتان را به زبان طبیعی توضیح دهید یا پروژه‌ای که دارید را به این ابزار‌ها وصل کنید تا کد‌های شما را اسکن و اصلاح کند یا هنگام نوشتن کد‌ها به شما در تکمیل کد‌ها کمک کند.

به صورت خلاصه مزایا و کاربرد‌های استفاده از این ابزار‌ها شامل موارد زیر است:

  • کدنویسی دقیق و تمیز
  • افزایش سرعت کدنویسی
  • تکمیل خودکار تکه کدهایی که در حال نوشتن هستید
  • تبدیل زبان طبیعی و توضیحات به کد
  • خطایابی کدها
  • شناسایی آسیب های امنیتی
  • صرفه جویی در زمان
  • بدون نیاز به تایپ کدها
  • عدم نیاز به سرچ کدها در StackOverflow یا Google
  • کمک به یادگیری زبان برنامه‌نویسی جدید

هنگام کدنویسی با ابزارهای هوش مصنوعی دستیار به طور مداوم پیشنهاداتی برای کامل کردن کد‌ها می‌دهد. استفاده از این ابزار‌ها اگر یک متخصص هستید سرعت شما را بالا می‌برد و اگر در ابتدای شروع کار هستید می‌توانند راهنمای خوبی برای آموزش شما باشد.

از امروز تا آخر سال طراحی سایت قسطی شروع شد

آیا کدهای نوشته شده با هوش مصنوعی به درستی کار می‌کند؟

  • بسیاری از ابزارهای موجود به کدهای گیت هاب متصل می‌شوند و از میان کدهای موجود بهترین کدها را به پایگاه داده خود اضافه می‌کنند
  • مبتنی بر یادگیری هستند و با گذشت زمان خود را ارتقا می‌دهند
  • توسعه دهندگان و متخصصان حوزه DataMining در حال توسعه ابزارها هستند

پس نگران کیفیت کدها نباشید شاید جای نگرانی برای نسل‌های بعدی برنامه نویسان باشد که هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین آن ها شود ? البته گذشته از شوخی می‌تواند دستیار حرفه‌ای برای توسعه دهندگان باشد تا بهره وری و کارآمدی بیشتری داشته باشند و به افراد مبتدی هم در نوشتن سریع کدها و یادگیری کمک می کند.

کدنویسی با ابزارهای هوش مصنوعی مناسب چه زبان هایی است؟

فرقی نمی‌کند به تازگی کدنویسی را شروع کرده‌اید و می‌خواهید با HTML و CSS کدنویسی کنید یا با پایتون یا هر زبان دیگر؛ هوش مصنوعی دارای ابزار‌های زیادی برای کدنویسی به زبان‌های مختلف است و تقریباً برای تمامی زبان‌ها می‌توانید از سایت‌های کدنویسی هوش مصنوعی استفاده کنید برخی از وب سایت‌ها از تمام زبان‌ها پشتیبانی می‌کنند و برخی از زبان‌های خاصی پشتیبانی می‌کنند اما رایج‌ترین زبان‌ها شامل موارد زیر است:

  • python
  • php
  • C++
  • C#
  • Rubby
  • Java
  • JavaScript
  • kotlin
  • Go
  • Ruby
  • Swift
  • TypeScript
  • و…

در ادامه در کنار معرفی هر یک از ابزار‌ها زبانی را که پشتیبانی می کنند را هم معرفی می کنیم.

در جدول زیر خلاصه امکانات و ویژگی های هر کدام از سایت های کدنویسی با هوش مصنوعی را ببینید.

هوش مصنوعی در همه زمینه‌ها ورود کرده و جالب است بدانید برای تغییر و تبدیل صدا، بهبود کیفیت آن، ضبط پادکست و خلاصه هر چیزی، از استفاده کنید.

یک پیشنهاد عالی!

 

همچنین پیشنهاد می‌کنم سری به مقاله بزنید تا با بهترین نویسنده‌های مجازیمزایای کد نویسی به کمک هوش مصنوعی

هوش مصنوعی می‌تواند روند برنامه‌نویسی را متحول کند. همه برنامه‌نویسان، از افراد مبتدی گرفته تا افراد حرفه‌ای، می‌توانند از مزایای هوش مصنوعی در کدنویسی بهره‌مند شوند. هوش مصنوعی، مزایای زیادی در آموزش برنامه نویسی دارد.

مزایای آموزش کد نویسی با هوش مصنوعی

همچنین به کمک هوش مصنوعی، می‌توان در لحظه از درست بودن یا نبودن کدی نوشته‌اید، اطمینان حاصل کنید. همچنین هوش مصنوعی می‌تواند کد نوشته شده توسط شما را اصلاح کند. بنابراین به مرور از خطاهای خود درس گرفته و دیگر آن‌ها را تکرار نخواهید کرد. استفاده از هوش مصنوعی در آموزش برنامه‌نویسی، با سرعت و دقت زیادی همراه است. هوش مصنوعی در طول روند کد نویسی، به شما پیشنهاداتی برای اصلاح کد خواهد داد که بسیار آموزنده هستند.

توانایی پاسخ‌گویی هوش مصنوعی به سؤالات کاربر، می‌تواند در آموزش برنامه‌نویسی نیز کاربرد داشته باشد. شما می‌توانید درباره زبان‌های مختلف و نحوه عملکرد تکنولوژی‌های پیاده‌شده با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف، از هوش مصنوعی سؤال کنید و پاسخ مناسبی را نیز دریافت کنید. کد نویسی با هوش مصنوعی، این قابلیت را فراهم می‌کند تا روند آموزش برنامه‌نویسی به صورت شخصی‌سازی شده و مناسب با هر فرد،‌ پیش برود.

ربات‌های تعاملی و گفت‌وگو محور، می‌توانند روند آموزش را با جذابیت بیشتری همراه سازند. هوش مصنوعی می‌تواند برای آموزش برنامه نویسی با بازی و سرگرمی نیز کاربرد داشته باشد. کد نویسی به کمک چالش‌هایی که هوش مصنوعی در قالب بازی ایجاد می‌کند، بسیار جذاب و سرگرم‌کننده است.

معایب آموزش کد نویسی با هوش مصنوعی

تمام مزایایی که گفتیم، قابل پیاده‌سازی هستند. اما هنوز از هوش مصنوعی استفاده چندانی در آموزش برنامه نویسی نمی‌شود. در واقع، هنوز مدل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که به خوبی برای یادگیری برنامه‌نویسی آموزش دیده باشند، وجود ندارند. برای همین، باید تحقیق بیشتری در این باره انجام شود و چت بات‌های تعاملی مبتنی بر هوش مصنوعی را برای یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف، آموزش داد.

همچنین استادان برنامه‌نویسی باید بتوانند به صورت صحیح از هوش مصنوعی به عنوان یک دستیار در امر آموزش استفاده کنند. آن‌ها باید برای رسیدن به این هدف، دانش و مهارت کافی را کسب کنند.

سایت‌هایی که کد نویسی را به کمک هوش مصنوعی آموزش می‌دهند

چندین‌وچند وبسایت وجود دارد که به آموزش کد نویسی با هوش مصنوعی می‌پردازند. این سایت‌ها، هوش مصنوعی را در پلتفرم آموزشی خود یکپارچه کرده‌اند تا از مزیت‌های آن در آموزش برنامه‌نویسی بهره‌مند شوند. علاوه بر این، آموزش مفاهیم هوش مصنوعی نیز در بسیاری از این سایت‌ها قرار گرفته است.

کدنویسی با استفاده هوش مصنوعی

در این سایت، دوره‌هایی برنامه‌نویسی توسط دانشگاه‌های معتبر ارائه می‌شود. این دوره‌ها شامل دوره‌هایی برای آموزش ماشین لرنینگ نیز می‌شود.

آموزش انواع زبان برنامه‌نویسی و مفاهیم اولیه و پیشرفته هوش مصنوعی در این سایت قرار دارد.

دوره‌های آموزشی پروژه محور برای یادگیری صفر تا صد برنامه نویسی در این سایت وجود دارد.

دوره‌های آنلاین برای یادگیری مفاهیم علوم کامپیوتر و برنامه نویسی در این سایت موجود است.  همچنین دوره‌هایی برای یادگیری شبکه عصبی و یادگیری ماشین نیز در این سایت یافت می‌شود.

  • سایت Data Science Central:

انواع آموزش و مقاله را درباره هوش مصنوعی در این سایت پیدا خواهید کرد. همچنین انجمن‌های آموزشی برای بحث و تبادل گفت‌وگو بین علاقمندان به یادگیری هوش مصنوعی و برنامه‌نویسی نیز در این سایت وجود دارد.

این سایت با تمرکز بر یادگیری زبان محبوب پایتون راه‌اندازی شده است. پایتون، استفاده زیادی در کد نویسی با هوش مصنوعی دارد و یادگیری آن به همه علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی توصیه می‌شود.

بله، شما می‌توانید به کمک چت جی‌پی‌تی، برنامه‌نویسی را یاد بگیرید. شما می‌توانید با این ربات، در لحظه صحبت کنید و سؤالات خود را از آن بپرسید. حتی می‌توانید به چت جی‌پی‌تی بگویید که یک برنامه مشخص را با زبان برنامه نویسی مورد نظر شما بنویسد. حتی این ربات می‌تواند کدهای یک زبان برنامه نویسی را به یک زبان دیگر تبدیل کند. شما می‌توانید کد خود را با یک زبان بنویسید و از چت جی‌پی‌تی بخواهید تا خطاهای آن را برایتان رفع کند.

ابزارهایی که در کد نویسی با هوش مصنوعی استفاده می‌شوند

ابزارهایی وجود دارند که مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده‌، می‌توانند نقش یک دستیار را هنگام برنامه نویسی برایتان بازی کنند. این ابزار، قادر به ارائه پیشنهادات برای اصلاح کد یا بهینه‌سازی آن، هستند. به کمک این ابزار می‌توانید برنامه‌نویسی سریع‌تر و راحت‌تری را تجربه کنید.

ابزار Snyk

این ابزار به تجزیه و تحلیل کد با استفاده از هوش مصنوعی و دیپ لرنینگ می‌پردازد. توسعه دهنده می‌تواند به کمک این ابزار، از خطاهای موجود در کد آگاه شود. همچنین این ابزار کمک می‌کند تا برنامه‌نویس بتواند برنامه خود را به صورت امن‌تر طراحی کند تا از نفوذ به آن جلوگیری شود. ابزار Snyk کد را در تمام طول روند توسعه بررسی می‌کند و از بروز هر گونه خطا جلوگیری می‌کند.

ابزار GitHub Copilot

این ابزار بر پایه هوش مصنوعی GPT3 طراحی شده و یک ابزار کارآمد برای نصب در محیط‌های توسعه محسوب می‌شود. این ابزار از زبان‌های پایتون، جاوا، جاوا اسکریپت، روبی، تایپ اسکریپت و بسیاری از زبان‌های دیگر پشتیبانی می‌کند. قابلیت تولید خودکار کلاس و تابع توسط این ابزار فراهم شده است. همچنین کاربر می‌تواند به این ابزار بگوید که به چه کدی نیاز دارد و Copilot نیز این کد را مطابق با نیاز برنامه نویس، ایجاد خواهد کرد.

نوشتن الگوریتم‌های هوش مصنوعی به کمک این ابزار بسیار راحت‌تر انجام می‌شود. مدل‌های مبتنی بر یادگیری ماشین و شبکه عصبی را می‌تون به کمک این ابزار طراحی کرده و آن‌ها را آموزش داد. همچنین می‌توان در ادامه، مدل را با پیشنهاداتی که این ابزار می‌دهد، بهینه‌سازی کرد. امکان پردازش سریع داده‌های بزرگ توسط این ابزار به راحتی وجود دارد.

ابزار TensorFlow

این ابزار یک کتابخانه منبع‌باز است که روی بسیاری از پلتفرم‌ها نظیر لینوکس، ویندوز، مک و حتی پلتفرم‌های موبایل قابل اجراست. از این کتابخانه برای توسعه مدل‌های مبتنی بر یادگیری ماشین و یادگیری عمیق استفاده می‌شود. می‌توان پروژه‌های تشخیص چهره یا خودروی خودران، از این ابزار استفاده کرد.

ابزار PyTorch

این کتابخانه یک کتابخانه فوق‌العاده محبوب برای پیاده‌سازی پروژه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است. توسعه این کتابخانه به زبان پایتون انجام شده و از آن می‌توان برای پیاده‌سازی مدل‌های مبتنی بر یادگیری ماشین و یادگیری عمیق استفاده کرد.

این ابزار یک پلتفرم داده‌کاوی است که به توسعه‌دهنده امکان پیش‌بینی و تحلیل داده را می‌دهد. مزیت این ابزار، استفاده از رابط کاربری گرافیکی است و برنامه‌نویس می‌تواند با اعمالی مانند کشیدن و رها کردن، از الگوریتم‌های مختلف استفاده کند. هزینه پشتیبانی وردپرس بستگی به امکانات سایت دارد

سخن پایانی

در این مطلب به کد نویسی با هوش مصنوعی پرداختیم و گفتیم که هوش مصنوعی می‌تواند نقش مؤثری در آموزش برنامه نویسی داشته باشد. همچنین ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کردیم که برنامه‌نویس می‌تواند از آن‌ها در طول روند توسعه استفاده کند تا در نهایت کدهای بهتر و کارآمدتری را بنویسد.

بیشتر آشنا شوید.

خوشحال می شویم که شما هم تجربه تان را از کار کردن با ابزارهای برنامه نویسی هوش مصنوعی با ما به اشتراک بگذارید.