اجتماعیاخبار کسب و کار

انواع برنج مناسب برای پخت غذای رژیمی

آسیایی ها اغلب برنج را با پوست می خورند. بنابراین آن ها می توانند از ویتامین موجود در این غذا  استفاده کنند . انواع زیادی از برنج وجود دارد که برخی دارای دانه بلند و برخی دیگر دارای دانه گرد هستند . برنج ؛ این غذا با پخت به اشکال مانند سوپ ، فرنی ، برنج خورده می شود .برای کسب اطلاعات بیشتر از خواص انواع برنج تا انتهای مطلب همراه لوجنک باشید.

انواع برنج مناسب برای پخت غذای رژیمی

برنج به مدت 4000 سال در چین تولید می شود که یکی از کشور هایی است که قدیمی ترین تولید برنج را دارد . گیاه برنج در آب رشد می کند . می توان آن را در دشت های مسطح که منابع آب فراوان دارد کشت کرد و برای رشد به کود نیتروژن فراوان نیاز دارد . کشت برنج در مناطق خشک و دمای پایین امکان پذیر نیست .

منظور ما از برنج یعنی شکل خام برنج ، یک سطح بیرونی دارد . به منظور به دست آوردن برنج ، این دانه ها تحت فرایند خرد کردن و پرداخت پوسته قرار می گیرند . پوست برنج ، که به سبوس برنج نیز معروف است ، غنی از ویتامین گروه ب است . انواع زیادی از برنج مانند ، ، برنج شمال ایران ، بالدو ، گندم کامل ، دلا ، یاسمن ، برنج باسماتی ، برنج وحشی ، برنج کالروز و آربریو وجود دارد . از برنج آربریو که دارای ساختار دانه متوسط ​​و نرم است به ویژه در تهیه ریزوتو استفاده می شود .

برنج آربوریو

برنج آربوریو چیست ؟

برنج آربریو که در آربوریو ایتالیا کشت می شود دارای درصد بالایی نشاسته است . دانه های برنج متوسط ​​وقتی با مایع داغ مخلوط می شوند دارای بافت نرم خامه ای هستند . این بافت خامه ای برنج فرم مورد نظر برای ریزوتو است.

میتوان ریزوتو را با برنج  آربوریو که دارای قابلیت جذب مایع بالاتری نسبت به سایر انواع برنج است ، با قوام کامل تهیه کرد . ریزوتو ، یکی از محبوب ترین و مشهور ترین غذا های  ایتالیایی ، نوعی برنج پلو با بافت خامه ای است . حفظ قوام ریزوتو بسیار مشکل است . برنج آربریو ، که نشاسته را در حین پخت آزاد می کند ، با عطر و طعم منحصر به فرد قوام و طعم کاملی به ریزوتو می بخشد .

انواع برنج که در دشت پو ایتالیا کشت می شود ، در برخی مناطق ژاپن نیز کشت می شود . برنج آربریو که هنگام پخت ساختار چسبناکی  دارد ، به ظروف نیز می چسبد . انواع برنج ، که به دلیل میزان پایین روغن و خاصیت احتباس آب در افرادی که مشکل اسهال دارند ، توصیه می شود ، برای کسانی که مشکلات معده دارند به راحتی قابل مصرف است . در حالی که برنج معمولی توانایی جذب آب به میزان تقریبا 1.5 یا 2 تا 1 را دارد ، برنج آربوریو می تواند آب را به میزان 3 یا 4 برابر جذب کند .

برنج آربوریو چه ویژگی هایی دارد ؟

برنج آربوریو با محتوای آنتی اکسیدانی بالای خود جلب توجه می کند که حاوی 80٪ کربوهیدرات ، 7٪ پروتئین و 2٪ چربی است. برنج آربریو همچنین دارای مقداری فیبر است که حاوی کلسیم ، آهن ، منیزیم ، فسفر ، پتاسیم ، مقدار کمی ویتامین ب 1 و نیاسین است ..

نوعی  برنج است ، که حاوی مواد حساسیت زا نیست ، کلسترول را نیز افزایش نمی دهد . 100 گرم برنج آربوریو  حدود 360 کالری است . دانه های برنج که دارای ساختار دانه ای گرد و کوتاه هستند ، براق و شفاف هستند . دانه برنج که دارای شکل چاق است ، در وسط آن یک لکه سفید وجود دارد .

برنج آربریو ، که به راحتی هضم می شود و مقوی است ، به بدن انرژی می بخشد . در صورت مصرف زیاد می تواند باعث افزایش وزن شود . غذا های حاوی پتاسیم بالا به دلیل ویژگی تنظیم کننده جریان خون می توانند با خیال راحت توسط بیماران مبتلا به فشار خون بالا و بیماران کلیوی مصرف شوند .

برنج آربوریو یک غذای بدون گلوتن ، همچنین می تواند توسط بیماران سلیاکی که دچار عدم تحمل گلوتن هستند ، مصرف شود . نسبت نشاسته زیاد ، که از جمله ویژگی های برنج آربوریو است ، آن را از سایر برنج ها متمایز می کند . انواع برنج ، که به دلیل داشتن کربوهیدرات زیاد مورد علاقه ورزشکاران است ، یکی از مقرون به صرفه ترین سوخت های بدن است .

برنج آربوریو

نحوه ی استفاده از برنج آربوریو  چیست ؟

رایج ترین استفاده ی برنج آربوریو ریزوتو است . این یک نوع برنج نیست که به طور گسترده ای شناخته شده و در غذا های ایرانی استفاده نمی شود . ریزوتو که ظاهری چسبناک دارد ، غذای خاصی است و پخت آن دشوار است . برنج آربریو به دلیل ساختار مناسب برای پخت آهسته و مقدار زیاد نشاسته برای تهیه ریزوتو ترجیح داده می شود .

مهم ترین نکته ای که در تهیه ریزوتو که نیاز به تسلط و مهارت دارد باید در نظر گرفته شود این است که برنج باید کاملاً روغن دهی شود تا نشاسته بیشتری آزاد شود . پیازهای ریز خرد شده در کره سرخ می شوند تا نرم شوند و قبل از صورتی شدن پیاز ، برنج آربریو را در آن می ریزند . برنج را نباید از قبل در آب خیس کنید . برنج در کره با پیاز سرخ می شود . وقتی شفاف شدن شروع به افزودن آب گوشت می کنیم . در همین حال ، برنج باید به طور مداوم مخلوط شود . بعد از حدود نیم ساعت تفت و پخت ، برنج آب را جذب کرده و کرم رنگ می شود . در نهایت ، مقداری پنیر پارمزان و کره دیگر به برنج پخته شده اضافه می شود . ریزوتو که روی بشقاب های گرم با پنیر پارمزان و ریحان سرو می شود ، یکی از محبوب ترین غذا های ایتالیایی است .

برنج آربوریو که به غیر از ریزوتو نیز به عنوان پلو معمولی پخته می شود ، حداکثر به مدت 15-20 دقیقه پخته می شود زیرا سریع نرم می شود . به دلیل نسبت نشاسته زیاد ، می توان آن را در دسر هایی مانند پودینگ برنج ترجیح داد . علاوه بر این ، پائلا ، کلوچه ، کیک و پودینگ را می توان با برنج آربوریو تهیه کرد که دارای ویژگی غلیظ کننده است .

به جای برنج آربوریو از چه چیزی میتوان استفاده کرد ؟

از آن جا که برنج شکسته آسیب می بیند ، میزان بسیار بیشتری نشاسته در طی پخت آزاد می کند . برنج شکسته که متشکل از برنج معیوب است که در حین فرآوری برنج ایجاد می شود ، برخلاف برنج آربوریو بسیار اقتصادی است .

در کشور ما معمولاً دسر های شیری ، سوپ ها و انواع شکم پر با خورده تهیه می شود . به عنوان جایگزین برنج آربوریو استفاده می شود زیرا قوام مطلوبی را در تهیه ریزوتو با برنج شکسته که دارای قابلیت جذب آب بیش تر است می دهد . برنج شکسته ، که در پلو معمولی استفاده نمی شود زیرا خمیر می شود ، با محتوای نشاسته زیاد قوام و طعم شدید تری به غذا می بخشد .

انواع غذای رژیمی با برنج

محبوب ترین غذاهای رژیمی با برنج 

برای تهیه غذای رژیمی با برنج باید به جای برنج سفید، برنج قهو ه ای را جایگزین کنید، برنج را به صورت کته درست کنید و در ترکیب برنج از سبزیجات مختلف و گوشت سینه مرغ استفاده نمایید.

برنج یکی از خوراکی های بسیار پرطرفدار در ایران است و از آن جا که برنج مقدار نشاسته خیلی زیادی دارد و جزو غذاهای پرکالری محسوب می شود معمولا برای رژیم های غذایی لاغری ، مقدار مصرف برنج را محدود می کنند. ما در این مقاله به شما می آموزیم چطور برنج رژیمی بپزید. شما میتوانید با روش پخت مناسب را کاهش بدهید و یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

برای تهیه غذای رژیمی با برنج علاوه بر این که باید مقدار برنج مصرفی را کم کنید بهتر است ، برنج قرمز یا برنج سیاه را جایگزین برنج سفید کنید

برنج قهوه ای سرشار از فیبر رژیمی است و باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود و به کاهش وزن سرعت می بخشد . هر 100 گرم برنج قهوه ای فقط 111 کالری دارد

برنج قرمز حاوی آنتی اکسیدانی به نام آنتوسیانین است که به کاهش وزن کمک میکند. مقدار منگنز در آن بالاست که متابولیسم را افزایش میدهد. هر فنجان برنج قرمز حاوی 216 کالری است

برنج سیاه علاوه بر این که حاوی آنتی اکسیدان بیشتری است ، دارای ریز مغذی هایی از جمله ویتامین ب، روی، فسفر، نیاسین و فولات است. هر فنجان برنج سیاه حدود 280 کالری دارد.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی