اخبار کسب و کارعمومی

تاثیر نوع پوست در عمل بینی

اهمیت پوست در جراحی بینی و تاثیری که بر نتیجه این عمل دارد ، قابل توجه ویژه ای می باشد. اگرچه طی ، تغییری بر روی پوست بینی انجام نمی شود ( به ندرت ممکن است تغییراتی بر روی پوست بینی صورت گیرد ) و کلیه اصلاحات لازم جهت بهبود فرم بینی ، صرفا بر روی ساختار غضروفی – استخوانی بینی انجام می پذیرد ؛ اما لازم است بدانید که نوع پوست بینی ، می تواند تاثیر بسزایی روی نتیجه این عمل جراحی ؛ داشته باشد.

اگر می خواهید درباره اهمیت پوست در جراحی بینی ، بیشتر بدانید ؛ تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

جنس پوست بینی

پوست بینی نیز مثل پوست دیگر نقاط بدن ، از مشخصات خاص خود برخوردار است ؛ به طور کلی پوست بینی ، به دو دسته ضخیم و نازک تقسیم می شود ؛ البته در این میان برخی افراد وجود دارند که پوست بینی آن ها دارای ضخامت متوسطی است.

باید اشاره داشت که این نوع از بینی ها ، از مناسب ترین و ایده آل ترین شرایط برای عمل زیبایی بینی برخوردارند و در مقابل ، بینی هایی که ضخامت پوست آن ها کمتر یا بیشتر از حد نرمال است ؛ یعنی یا خیلی ضخیم هستند یا خیلی نازک ، نامناسب ترین شرایط را برای عمل بینی فراهم می کنند.

اهمیت پوست در جراحی بینی گوشتی

اگر پوست بینی شما بیش از اندازه ضخیم باشد ، باعث می شود خلاقیتی که طی رینوپلاستی بر روی بینی شما به کار برده است ؛ زیاد به چشم نیاید.

لازم به ذکر است که بینی های گوشتی ، دارای پوستی ضخیم می باشند و پوست بینی های استخوانی ، نازک و ظریف است.

در بینی های گوشتی به دلیل ضخیم بودن پوست ، معمولا نوک بینی پهن است ؛ چرا که این بینی ها غضروف های ضعیفی ؛ بویژه در قسمت نوک بینی دارند و در نتیجه ، این غضروف ها قادر به تحمل حجم بالای پوست بینی نمی باشند.

از این رو باید اشاره داشت که اهمیت پوست در ، بسیار زیاد است و اگر به این مسئله توجه نشود ؛ چند وقت بعد از جراحی بینی ، شاهد آن خواهیم بود که نوک بینی افتاده شده و دوباره به حالت سابق خود باز می گردد.

بنابراین در جراحی زیبایی بینی گوشتی ، به استحکام غضروف ها حین عمل ؛ نیاز داریم.

جراح بینی بدین منظور ، با استفاده از غضروف دیگر بخش های بینی یا استفاده از غضروف گوش یا دنده خود بیمار ؛ اقدام به تقویت غضروف های نوک بینی می نماید و به این ترتیب از افتادگی مجدد نوک بینی و بازگشت فرم بینی به حالت قبلی ، جلوگیری می کند.

به هر حال با تمام این تفاسیر ؛ شایان ذکر است که در عمل بینی های گوشتی ، تغییراتی که روی بینی اعمال می شود ؛ هرگز به وضوح قابل لمس نخواهد بود و معمولا چندان به چشم نمی آید.

بنابراین نتیجه رینوپلاستی بینی های گوشتی ، در اغلب موارد طبیعی است و تقریبا در عمده موارد ، نمی توان این نوع از بینی ها را به فرم نیمه فانتزی یا فانتزی جراحی کرد.

اهمیت پوست در جراحی بینی استخوانی

شاید این طور به نظر برسد که بینی های گوشتی به خاطر ضخامت زیاد پوستی که دارند ، سبب ایجاد محدودیت در ایجاد اصلاحات مورد نظر شده و مانع نمایان شدن هنر دست جراح می شوند ؛ اما لازم است بدانید که اهمیت پوست در نیز کم نیست ؛ زیرا چنانچه پوست بینی شما بیش از حد نازک باشد ، جزئی ترین مشکل و ایرادی که در حین عمل رینوپلاستی ممکن است رخ داده باشد ؛ به وضوح قابل مشاهده خواهد بود.

هر چند در بینی های استخوانی ، پوست بینی نازک است و غضروف ها قوی هستند ؛ لذا هر گونه ظرافت کاری که جراح بینی در عمل به کار بسته است به خوبی قابل رویت خواهد بود و این مسئله ، نوعی مزیت برای بینی های استخوانی محسوب می شود و سبب می گردد که جراح بینی در عمل بینی های استخوانی ، برای کوچک کردن سایز بینی و اعمال تغییرات مورد نظر خود با هیچ گونه محدودیتی مواجه نباشد.

اما باید در نظر داشت که در بینی های استخوانی ،  کوچکترین و جزئی ترین ایرادی که در اسکلت زیرین بینی پیش آید ، در پایان جراحی نمایان خواهد شد.

از این رو بهتر است در نوک بینی های استخوانی ، تغییرات زیادی اعمال نشود تا بروز عوارض متعدد کاهش یابد.

البته در حالت کلی باید متذکر شد که رینوپلاستی بینی های استخوانی ، نسبت به  بینی های گوشتی به مراتب ساده تر است و این نوع از بینی ها را می توان به انواع مدل های عمل زیبایی بینی ؛ اعم از طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی جراحی کرد.

ناگفته نماند افرادی که دارای پوست نازک هستند و تحت عمل زیبایی بینی استخوانی قرار می گیرند ؛ بعد از عمل ، دارای میزان اسکار و تورم کمی خواهند بود و به سرعت بهبود می یابند ؛ این در حالی است که وسعت تورم ناشی از عمل بینی های گوشتی شدیدتر بوده و روند بهبودی نیز کندتر انجام می شود.

اهمیت پوست در جراحی بینی ترمیمی

همانطور که می دانید جراحی زیبایی بینی ، به خودی خود نوعی عمل دشوار است که انجام آن ، نیازمند دقت و ظرافت جراح می باشد ؛ چرا که پیچیدگی های زیادی دارد.

حال آن که در صورت تکرار عمل بینی ؛ یعنی ، این پیچیدگی نیز افزایش خواهد یافت ؛ زیرا ساختار و اسکلت بینی ، قبلا طی جراحی اولیه ، دستخوش تغییر قرار گرفته و شاید در برخی موارد طی عمل اولیه ، اصلاحات ظاهری بینی به شکلی انجام شده باشد که غضروف بینی از بین رفته یا مشکلات دیگری پدید آمده باشد.

قاعدتا این مسئله ، سبب خواهد شد که جراح بینی در عمل ترمیمی برای رفع نقائص بینی با محدودیت قابل توجهی روبرو شده یا حتی در برخی موارد ، نتواند فرم بینی را به خوبی اصلاح کند.

باید اشاره داشت عمل ترمیمی بینی ، در صورتی که ضخامت پوست بینی ، شدید باشد ؛ پیچیده تر و چالش برانگیزتر خواهد شد. در به ندرت تغییری بر روی پوست بینی انجام می شود و تمامی تغییرات در جراحی بینی بر روی اسکلت زیرین بینی انجام می شود ولی نوع پوست بینی در نتبجه جراحی بی تاثیر نمی باشد.از آنجایی که اسکلت بینی بوسیله پوست و بافت نرم زیرین که متشکل ازعضله و چربی است، معمولا” آنچه ما در ظاهر بینی می بینیم با ترکیب اسکلت بینی تفاوت اساسی دارد از این رو درک اهمیت لایه پوششی سخت بوده و در بعضی از بیماران کنترل وبا پیش بینی اثرات آن بر روی نتیجه جراحی بسیار مشکل خواهد بود و درجه تفاوت با ضخامت پوست رابطه مستقیم دارد. پوست بینی مانند پوست همه نواحی بدن دارای مشخصات خاص خودش است پوستی با ضخامت متوسط و رنگ سالم و هموار، بهترین شرایط را برای جراحی بینی دارد. این در حالی است که پوست هایی با ضخامت های افراطی (خیلی نازک و خیلی ضخیم) بدترین شرایط را برای عمل بینی دارند.

پیامد های ناشی از پوست نازک در عمل جراحی بینی

در افرادی با پوست بینی بسیار نازک زخم های ناشی از میزان اسکار ( جای زخم ) کمی از خود به جای گذاشته و تورم و التهاب ناشی از جراحی سریع و کامل بهبود می یابد اما این نوع از پوست در پوشانیدن عیوب و نامنظمی های بینی بسیار ضعیف عمل میکند.در این نوع پوست بینی حتی کوچک ترین عیوب اسکلت بینی به آسانی قابل مشاهده هستند.عیوب دیگر این نوع پوست تمایل به منقبض شدن یا همان جمع شدن پس از جراحی می باشد.پروسه اسکار پس از جراحی ، بینی را از حالت طبیعی خود خارج می کند و در نهایت به ناهنجاری های ناخوشایند منتهی می شود. به همین جهت بزرگترین معضل در افراد با پوست خیلی نازک ایجاد یک اسکلت زیرین صاف و یکدست و هموار بوده در مواردی که این کار محقق نشود به طور مصنوعی ضخامت پوست را افزایش می دهند تا عیوب بینی بهتر پوشیده شود.پوست بینی با پیوند غشا میانی پوست می تواند به طور مصنوعی ضخیم تر شود اما دوام این پیوند نیاز به یک منبع خون رسانی سالم در پوست دارد .علاوه بر اینها  پوست نازک  همچنین مستعد قرمزی  ونیز ایجاد حالت  عنکبوتی در وریدهای سطحی آن میباشدهر چند درمان های لیزری اغلب در از بین بردن این مشکلات بعد از عمل جراحی موثر خواهد بود.

چالش پوست های ضخیم در جراحی بینی

نقطه مقابل بینی با پوست های نازک ، بینی هایی با پوست ضخیم میباشند که تمامی معایب  واضح در اسکلت بینی را می پوشاند. این تنها مزایای بینی هایی با نوع پوست بینی می باشند. جراحی بینی های گوشتی به دلیل داشتن نوع پوست ضخیم دشوارتر میباشد این درحالی است که برخی جراحان از جراحی این تیپ از بیماران تا حدامکان دوری میکنند. بینی های گوشتی دارای غضروف های ضعیفی می باشند و به همین علت بعد از جراحی نمی توانند حجم زیاد پوست را تحمل کنند در این صورت در برخی موارد  مشاهده می شود که بعد از جراحی بینی گوشتی نوک بینی حالت افتاده پیدا کرده است در نتیجه در حین عمل جراحی باید غضروف ها تقویت شوند.

عمل ترمیمی بینی در پوست ضخیم

از آنجایی که پوست های ضخیم علاوه بر پوشانیدن ساختمان اسکلتی بینی ، فشار زیادی بر روی غضروف بینی وارد می کنند ، در این نوع پوست های بینی به چند دلیل پر از چالش‌ است.یکی از چالش ها تورم و التهاب بعد از جراحی بینی است. اغلب افردای که دارای بینی با پوست ضخیم تورم بعد عمل بینی به یک دوره تقریبا ۱۲ الی ۱۸ ماهه برای بهبودی کامل نیاز دارد.گاهی برخی از بیمارانی که عمل جراحی ترمیمی انجام می دهند این مدت زمان کمی طولانی تر خواهد بود.یک پزشک با تجربه و متبحر سعی خود را میکند تا اسکارهای اضافی بوجود نیاید و تغییری در بهبود بینی بیمار حاصل نشود.

 

نوع پوست در عمل بینی چه تاثیری دارد؟ پوست ضخیم‌تر هرگونه عدم تقارن یا مشکلات جراحی را پنهان می‌کند، اما ممکن است تغییرات ظاهری ایجاد شده در بینی را نیز به خوبی نشان ندهد. بیمارانی که پوست ضخیم‌تر دارند، لبه‌های بینی بزرگتر و نوک بینی پهن‌تری دارند. این ویژگی‌ها دستیابی به زیبایی نوک بینی را سخت‌تر می‌کنند. در این مقاله موضوع تاثیر نوع پوست در عمل بینی را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

ضخامت پوست یکی از عوامل کلیدی و تاثیرگذار بر جراحی بینی است. پوست بینی پوششی نرم و انعطاف پذیر است که از ساختار زیرین بینی محافظت می کند و ضخامت آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

جراح زیبایی بینی باتجربه نوع پوست بیمار را در طول مشاوره جراحی بینی ارزیابی می کند. هر تغییر را طوری برنامه ریزی می کند که با پوست هماهنگ باشد. تا مطمئن شود که نتیجه انتظارات بیمار را برآورده خواهد شد.

تاثیر نوع پوست در عمل بینی

انواع بینی

در حالت کلی دو نوع بینی استخوانی و بینی گوشتی وجود دارد که لازم است یا هر شهر دیگری با توجه به آن انجام گیرد. عامل تعیین کننده تفاوت بین بینی استخوانی و بینی گوشتی، ضخامت پوست است. بینی های استخوانی پوستی نازک با ضخامت متوسط ​​دارند اما بینی گوشتی دارای پوست ضخیم است. بنابراین برای پاسخ نوع پوست در عمل بینی چه تاثیری دارد؟ باید بگوئیم که هر چه پوست ضخیم تر باشد یعنی بینی گوشتی است. بنابراین ممکن است نتایج عمل را دیرتر از حد معمول نمایان کند.

به دلیل نازک بودن پوست بینی های استخوانی، جزئیات ساختار آنها به وضوح قابل تشخیص است. این بینی ها به طور کلی غضروف های قوی تری دارند و همین امر باعث می شود پس از از استحکام بیشتری برخوردار باشد و احتمال کمتری برای افتادگی داشته باشد.

از طرف دیگر در بینی های گوشتی جزئیات ساختار استخوانی و غضروف آنها به دلیل پوست ضخیم شان مشخص نمی شود. علاوه بر این، این بینی ها دارای بافت های غضروفی ضعیف تر و نازک تر هستند.

با این وجود، بعضی اوقات، قاعده کلی فوق صحیح نیست به عنوان مثال ممکن است بینی استخوانی دارای پوست ضخیم باشد و بینی گوشتی ممکن است پوستی نازک با غضروف های قوی داشته باشد.

از تکنیک های مختلفی برای انجام جراحی زیبایی بینی در بینی های گوشتی و بینی های استخوانی استفاده می شود. یک مشکل در ، تغییر دادن شکل نوک بینی است. در جراحی بینی گوشتی، با تصحیح کناره های بینی و تغییر شکل نوک بینی، نتیجه خوبی حاصل می شود.

اما به دلیل امکان تغییر ظاهر قسمت های پایین بینی های گوشتی پس از جراحی بینی که نتیجه غضروف های ضعیف و پوست سنگین آنها است، امروزه از تکنیک های جدیدی برای ایجاد تکیه گاه در نوک بینی و جلوگیری از افتادن آن استفاده می شود. بنابراین در پاسخ نوع پوست در عمل بینی چه تاثیری دارد؟ باید بگوئیم که تکنیک های جراحی بینی گوشتی و استخوانی با توجه به ضخامت پوست گوشتی متفاوت خواهد بود.

در بینی های استخوانی، ایجاد تغییرات کوچک در ساختار بینی نتایج قابل توجهی به همراه خواهد داشت. برخلاف بینی گوشتی، بینی های استخوانی چربی زیادی در زیر پوست شان ندارند. همچنین تورم بعد از عمل جراحی در بینی های گوشتی شدیدتر از بینی های استخوانی خواهد بود.

در مواردی که بینی تان استخوانی است، جراح باید عمل خود را با نهایت ظرافت انجام دهد تا در نتیجه نهایی عدم تقارن وجود نداشته باشد، بنابراین انتخاب یک جراح بینی باتجربه و ماهر مهمترین گام برای رسیدن به نتیجه مطلوب در یا جراحی بینی گوشتی خواهد بود.

استایل های عمل بینی ایرانی

نوع پوست در عمل بینی چه تاثیری دارد؟ حتما تاکنون شنیده اید که بیماران اسم از سبک های متفاوتی برای عمل بینی بر زبان می آورند. برخی از سبک های رایج جراحی بینی طرف نظر از نوع پوست عبارتند از:

عمل بینی طبیعی

در جراحی بینی طبیعی، تغییرات کمتری در بینی اعمال می شود که نتیجه آن بینی با یک پل صاف و بدون قوس است. همچنین، زاویه بین نوک بینی و لب فوقانی در یک عمل بینی به صورت طبیعی، زیاد نیست.

عمل طبیعی در بینی های استخوانی

بینی های استخوانی با برآمدگی کاندیدای خوبی برای مدل بینی طبیعی هستند.

عمل طبیعی در بینی های گوشتی

 بینی های گوشتی بهتر است به صورت طبیعی عمل شوند.

عمل بینی فانتزی (بینی عروسکی) 

به بیان ساده تر، بینی عروسکی (بینی فانتزی) یک بینی بسیار کوچک و سر بالا است. عمل بینی فانتزی بیشتر در بینی های استخوانی نتیجه مطلوب ایجاد می کند و برای صورت های کوچک مناسب و جذاب است. برای کسب اطلاعات بیشتر مقالات و را مطالعه نمائید.

برای بررسی بیشتر نوع پوست در عمل بینی چه تاثیری دارد؟ بدانید که عمل بینی فانتزی برای بینی های گوشتی نتیجه زیبایی ندارد. بنابراین این افراد بهتر است مدل های طبیعی یا نیمه فانتزی را امتحان کنند.

عمل بینی نیمه فانتزی

 سبک بینی نیمه فانتزی بین سبک طبیعی و سبک فانتزی است. در این حالت انحنای پل بینی کمتر است و زاویه بین بینی و لب بالا کمتر از بینی فانتزی است.مدل بینی های فانتزی و نیمه فانتزی در بین خانم ها بیشتر از آقایان محبوبیت دارد اما در میان آقایان سبک بینی طبیعی محبوبیت بیشتری دارد. دستیابی به نتایج مطلوب در این دو سبک به مهارت و تجربه جراح و همچنین نوع بینی بستگی دارد.

آماده شدن برای جراحی بینی: چه چیزی را باید پیش از عمل، در طول عمل، و بعد از جراحی انتظار داشت؟

اضطراب قبل از عمل بخشی جدا نشدنی از هر جراحی است. صرفنظر از اینکه نوع پوست در عمل بینی چه تاثیری دارد؟ باید بدانید که، یک موضوع اهمیت دارد: هرچه بیشتر نسبت به این روش آگاهی داشته باشید، قبل از عمل استرس کمتر و آمادگی بیشتری خواهید داشت. همچنین اگر برای جراحی بینی از خارج به ایران می آیید، نگرانی های بیشتری خواهید داشت، مانند: “من نمی توانم فارسی صحبت کنم”، “من با این کشور آشنا نیستم”، “اگر با مشکلی روبرو شدم، چه کنم.” و

جراحی زیبایی بینی از حساس ترین جراحی های زیبایی می باشد که نیازمند تبحر بالای جراح است. دکتر خرمی نژاد مشاورات قبل از این عمل را برای بیماران خود ارائه می دهد تا اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جراحی زیبایی بینی با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

به همین دلیل لازم است نکاتی را قبل از جراحی بینی بدانید:

جراحی بینی معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. در طی عمل جراحی، شما بیهوش هستید و هیچ دردی را احساس نمی کنید. پس از عمل جراحی، اسپلینت روی بینی شما قرار می گیرد تا ساختار بینی در طی روند بهبودی پایدار شود.

جراحی زیبایی بینی یک عمل سرپایی است. به این معنی که شما در همان روز و بدون بستری شدن، بیمارستان را ترک خواهید کرد. پنج تا هفت روز بعد از عمل، باید جراح خود را ملاقات کنید تا اسپلینت بینی شما برداشته شود و پانسمان بر روی آن قرار می گیرد. در این دوره، شما باید تعدادی از دستورالعمل ها را برای بهبودی بهتر دنبال کنید.

تاثیر نوع پوست بر جراحی ترمیم بینی

که به آن رینوپلاستی ثانویه نیز گفته می شود، عمل جراحی بینی برای بار دوم، سوم و غیره است که با هدف اصلاح نتیجه عمل ناموفق قبلی و یا بهبود بینی بعد از یک عمل نه چندان بد بینی انجام می شود. برای بررسی نوع پوست در عمل بینی چه تاثیری دارد؟ باید بگوئیم که معمولا بیمارانی که بینی گوشتی دارند خواستار انجام عمل بینی ثانویه یا ترمیمی می شوند.

چه مدت پس از نخستین عمل می توان عمل ترمیم بینی انجام داد؟

انجام عمل ثانویه بینی در مدت کوتاهی پس از عمل بینی، یک مشکل جزئی را به یک فاجعه تبدیل می کند. بنابراین، تصمیم گیری برای انجام عمل مجدد بینی نباید عجله کنید.شما باید حداقل 10-12 ماه پس از عمل تان صبر کنید تا بینی شما شکل نهایی خود را به دست آورد، پس از آن می توانید برای عمل ثانویه بینی اقدام کنید. حداقل یک سال طول می کشد تا تورم کاملاً فروکش کند.

انجام عمل ترمیم بینی چقدر طول می کشد؟

جراحی ترمیم بینی بیش از یک عمل جراحی زیبایی بینی طول می کشد. این عمل گاهی تا چهار ساعت هم طول می کشد.

جهت اطلاع از خدمات زیبایی پوست و مو دکتر علی اکبری به سایت دکتر مراجعه کنید

کلام آخر

در این مقاله به بررسی نکات مهمی در رابطه با عمل زیبایی بینی و سوال نوع پوست در عمل بینی چه تاثیری دارد؟ پرداختیم. همچنین تاثیر نوع پوست را در نتیجه عمل بینی به طور کامل بررسی کردیم.

جراحی بینی گوشتی توسط دکتر خرمی نزاد نتیجه جراحی بینی طبیعی نمونه عمل بینی دکتر سامان خرمی نژاد رضایت مراجعه کننده بعد از جراحی بینی توسط دکتر خرمی نژاد جراحی زیبایی بینی در تهران به صورت کاملا طبیعی و زیبا در دختر خانم جوان