اخبار کسب و کارعمومی

تحصیل در دبی دندانپزشکی

تحصیل دندانپزشکی در امارات

امارات متحده عربی کشوری در خاورمیانه در شبه جزیره ی عربستان می باشد و بزرگترین شهر این کشور بعد از ابوظبی دبی می باشد. جالب است بدانید که فقط 19 درصد اهالی این کشور اصلیت اماراتی دارند و این کشور پنجمین کشور مهاجر پذیر دنیاست.

دبی به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری متععد، تجارت پر رونق، داشتن دانشگاه ها و مراکز تحصیلی معتبر و متععد، هر ساله تعداد زیادی از توریست ها را از سراسر دنیا به خود جذب می کنند و در واقع باید به این نکته اشاره کرد که نزدیک به 80 درصد از جمعیت دبی را خارجی ها تشکیل می دهند.

دبی یکی از موفق ترین شهر های امارات متحده  عربی است که در زمینه ی آموزش و پرورش پیشرفت روز افزونی داشته است و تعداد دانشگاه های بین المللی در این کشور بسیار است، زبان اصلی مردم در این شهر عربی است اما برای انجام امور تجاری و همچنین تحصیل از زبان انگلیسی استفاده می شود و دانشجویانی که در این شهر قصد ادامه تحصیل دارند باید مدرک زبان انگلیسی خود را ارائه دهند و در صورتی که متقاضیان مدرک زبان نداشته باشند می توانند در کالج های زبان شرکت کنند و بعد از دریافت مدرک لازم وارد دانشگاه شوند.

بسیاری از افراد مشتاق تحصیل در امارات هستند چرا که دانشگاه های این کشور پلی برای ادامه ی تحصیل در کشورهای آمریکا، انگلیس و کانادا است.

از آنجا که بسیاری از افراد در سراسر جهان مشتاق به تحصیل در رشته ی دندانپزشکی هستند در این مطلب قصد داریم به توضیح شرایط تحصیل دندانپزشکی در دبی، مزایای تحصیل در دبی و معرفی تعدادی از دانشگاه های معتبر دبی در رشته ی دندانپزشکی بپردازیم.

مزایای تحصیل در دبی

مداراک دانشگاه های دبی از اعتبار بالایی در سطح بین المللی برخوردارند

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته های مختلف تحصیلی

امکان انتقالی گرفتن به دانشگاه های کانادا، انگلیس و آمریکا بعد از 3 سال تحصیل در دبی

امکان کار به صورت به صورت نیمه وقت در دانشگاه های این کشور وجود دارد

شرایط تحصیل دندانپزشکی در دبی

شرایط تحصیل دندانپزشکی در امارت تفاوت چندانی با رشته یپزشکی نداروهمانطور که کم قبلی عنوان شد تحصیل در رشته ی دندانپزشکی در بین بسیاری از افراد بسیار پرطرفدار است و در قدم اول متقاضیان باید در رشته های علوم پایه از قبیل زییست شناسی برای اخذ پذیرش تحصیلی اقدام نمایند تا بعد از دریافت مدرک لیسانس بتوانند به ادامه ی تحصیل در رشته ی دندانپزشکی بپردازند.

همچنین برای تحصیل در رشته ی دندانپزشکی در دبی، همانند سایر کشورها ارائه مدرک 12 ساله ی تحصیلی به همراه مدرک زبان آیلتس حداقل 5.5 از الزامات است. در صورتی که دانشجویان مدرک و نمره ی لازم آیلتس را نداشته باشند می توانند در کالج های مربوط به یادگیری زبان لانگلیسی شرکت کرده و پس از دریافت مدرک برای ورود به دانشگاه اقدام کنند.

مدت زمان و هزینه ی تحصیل دندانپزشکی در دبی

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی یک دوره ی 6 ساله است و هزینه ی تحصیل در این رشته در قیاس با بسیاری از کشورهای دیگر رقم بالایی است و هزینه ی تحصیل در این رشته سالیانه چیزی در حدود 40 هزار دلار است.

معرفی تعدادی از دانشگاه های معتبر در زمینه ی پزشکی و دندانپزشکی

دانشگاه علوم پزشکی دبی

دانشگاه عجمان

دانشگاه امارات متحده عربی

شما میتوانید با مراجعه به قسمت   از اطلاعات کاملتری در زمینه ی در خارج از کشور برخوردار شوید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص راه های مهاجرتی به دبی، اخذ  ، در دبی و آشنایی هر چه بیشتر با دانشگاه های کشورهای عربی می توانید با شماره های موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره رایگاندارای محدوده وسیعی از دانشگاه ها از جمله بهترین دانشکده های پزشکی در دبی، موسسات بین المللی و محلی است. در یک دوره بسیار کوتاه مدت، دبی یک سیستم آموزشی عالی و متنوع ایجاد کرده است تا دانشجویان بین المللی را به تحصیل در خود، مشتاق سازد. این مقاله که به قلم کارشناس با تجربه مهاجرت تحصیلی موسسه توسعه گران مهر نگاشته شده است، اطلاعات خوبی را به شما خواهد داد و در صورتی که سوالی باقی بماند می توانید از طریق تماس تلفنی با ما، پاسخ بگیرید.

شرایط تحصیل و اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی در دبی

  • مدرک دکترای 4 ساله دندانپزشکی (DMD )، دوره دو ساله پیشرفته DMD برای دانش آموختگان دندانپزشکی بین المللی و گواهینامه پیشرفته و مدارک مربوط به تمام تخصص های شناخته شده.
  • پیشنهاد دوره دکتری دندانپزشکی متداول 4 ساله (DMD ) و دوره 7 ساله ترکیبی ازBaccalaureate در کالج هنر و علوم با دوره DMD.
  • دانش آموختگان دندانپزشکی بین المللی که علاقمند به کار در U.S هستند می توانند در برنامه پیشرفته دوساله دبی شرکت کنند.

یک مدل جامع مراقبت بالینی، آموزش و یادگیری را در دوره DMD هدایت می کند. یادگیری خدمات و دستیاری کنار صندلی، امکان فعالیت بیمار محور زود هنگام را فراهم نموده است در حالی که دانشتان را از طریق کارکلاسی افزایش می دهد. شبیه سازی های پیش از کلینیکی و تجربه تکنیک های جدید آزمایشگاهی به شما در افزایش مهارت های مدرن مراقبتی کمک می کند.

مدارک و شرایط مورد نیاز:

  1. گواهی بعد از دبیرستان در رشته علوم که باید مربوط به همان سال یا سال قبل باشد و توسط مقامات مربوطه به خوبی تایید شده باشد.
  2. متقاضی باید 12 سال تحصیل مدرسه ای را پشت سر گذاشته باشد.
  3. گواهی معادل اتمال سال دوازده از وزارت آموزش (مشابه معادل گواهی تحصیلات بعد از دبیرستان از وزارت آموزش UAE )
  4. آزمون انگلیسی استاندارد ( EmSAT با نمره ای بیش از 1100 یا تافل با امتیاز بیش از 500 یا ایلتس بیش از 5 ). ( تافل موسسه ای قابل قبول نمی باشد ).
  5. قبولی در آزمون ورودی ( شیمی و زیست شناسی ) و مصاحبه
  6. اولویت با ملیت های UAE می باشد. سپس کسانی که به ملیت های GCC تعلق دارند و سپس به کاندیداهای دیگر کشور ها.

هزینه و شهریه دانشگاه های دندانپزشکی دبی

  1. هزینه تحصیل برای یک دوره کارشناسی در دندانپزشکی دبی بین 10209 تا 19056 دلار در سال است و هزینه های زندگی بین 707 تا 1061 دلار در سال است.
  2. هزینه تحصیل برای یک دوره تحصیلات تکمیلی در دندانپزشکی در دبی بین 14972 تا 20147 دلار در سال است و هزینه های زندگی بین 707 تا 1061 دلار در سال است.
  3. هزینه تحصیل برای برنامه دانشگاهی به طور متوسط حدود 12000 تا 18000 دلار برای این برنامه می باشد.

دبی یک شهر گرانقیمت است و هزینه زندگی نسبتا بالا است یعنی حدود 1200 دلار در هر ماه که شامل اجاره، غذا، سرگرمی، حمل و نقل و سایر هزینه های متفرقه است.

هزینه و شهریه دانشگاه های دندانپزشکی دبی

دانشگاه های دندانپزشکی دبی

  • دانشگاه علوم پزشکی خلیج GULF MEDICAL UNIVERSITY
  • دانشگاه علوم سلامت و پزشکی راس الخیمه
  • کالج سلطنتی جراحان ایرلند( دبی)
  • دانشگاه پزشکی هاروارد برای سلامت عمومی- دبی

اجاره روزانه خودرو در دبی فقط به‌صورت آنلاین ممکن است که زمانی که رزرو شما نهایی شد، یک واچر برای شما صادر می‌گردد که تا تحویل خودرو نزد خود نگه دارید.

تحصیل در دبی دندانپزشکی

در اوایل سال 2015 توافقنامه ایی بین دانشگاه پزشکی هاروارد و اداره بهداشت شهر دبی به منظور همکاری در تاسیس دانشگاه پزشکی هاروارد در امارات متحده عربی امضا شد. این دانشگاه با اهداف تجدید فعالیت های علمی و اکتشاف در منطقه خاورمیانه و ایجاد نوآوری هایی که به مهمترین مشکلات سلامت منطقه رسیدگی می کرد تاسیس شد. در حال حاضر، دانشگاه پزشکی هاروارد برنامه مدیریت انفورماتیک و کیفیت امنیت (SQIL) را ارائه می کند. SQIL یک برنامه دارای گواهی تحصیلی یک ساله است که برای توسعه سطح آگاهی و مهارت در امنیت، کیفیت، آگاهی و مدیریت بیمار طراحی شده است. بنیاد تحقیقات پزشکی هاروارد دبی(DHFMR) تعداد محدودی بورسیه تحصیلی برای متقاضیان انتخاب شده ارائه می کند. دانشگاه هاروارد به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی دبی رتبه بندی می شود.

کالج پزشکی دبی که به عنوان کالج پزشکی دختران دبی شناخته می شود در سال 1985 تاسیس شده است. کالج پزشکی دختران دبی اولین دانشگاه خصوصی در دبی است که دوره پزشکی و جراحی را در امارات متحده عربی ارائه می کند. این کالج بر پایه علوم اسلامی تاسیس شده است تا فرصتی برای تحصیل پزشکی بدون خطر و سختی سفر به خارج از کشور برای دختران باشد. دختران در امارات متحده عربی این فرصت را دارند که به کشور در زمینه پزشکی خدمت کنند و آنها از این موقعیت بهره مند می کند

این تصمیم به دانشگاه دندانپزشکی دبی این اجازه را داد که برای ارائه برنامه های فوق دکترا دندانپزشکی در سطح جهانی تلاش کند. این باعث شد که دانشگاه دندانپزشکی دبی منحصر به فرد شود. BUIDRE دبی یک موسسه آموزش دندانپزشکی بود که دوره کارشناسی ارشد را در زمینه های تحقیقات دندانپزشکی، آموزش و مراقبت های دندانپزشکی تخصصی بر اساس برنامه های ارائه شده دانشگاه دندانپزشکی بوستون آمریکا ارائه می کرد.

شرایط کار پس از تحصیل رشته دندانپزشکی در دبی

  1. پزشکان و دندانپزشکان
  2. داروسازی و دستیاری
  3. تکنسین
  4. پزشکان، متخصصان و تکنسین های های تکمیلی و جایگزین
  • MOH که وزارت بهداشت است. با قبولی در MOH شما می توانید در 5 عمارت فعالیت کنید اما در دبی و ابوظبی نمی توانید.
  • DAH – مقامات بهداشت دبی که سابقا به عنوان DOHMS ( اداره بهداشت و خدمات پزشکی ) شناخته می شد. تایید و ثبت در DAH برای کار در دبی ضروری است.
  • GHA که مامور اصلی آزمون پزشکی می باشد و معمولا به عنوان MOH/Abu Dhabi شناخته می شود.

شرایط کار پس از تحصیل رشته دندانپزشکی در دبی

دندانپزشکی شاخه ای از پزشکی است که به بهداشت و درمان دندان و دهان مربوط می شود. دندانپزشکان می توانند به صورت تخصصی یا عمومی فعالیت کنند.تخصص ها شامل بهداشت عمومی دندان، عصب کشی، آسیب شناسی فک و صورت، رادیولوژی فک و صورت و دهان، پریودنتیست و پروتز دهانی می باشند.

دندانپزشکان عموما پس از پایان دوره لیسانس، 4 سال تحصیل عمومی را پشت سر می گذارند. دندانپزشکانی که به دنبال اعتبار بیشتر در حوزه های تخصصی هستند، سال های اضافه تری به مدرسه می روند و پس از آنکه دوره خود را به اتمام رساندند مدرک DDS یا DMD دریافت می کنند که به آنها اجازه کار کردن می دهد.

دندانپزشک ها از بروز مشکل در دهان، دندان یا لثه ها جلوگیری می کنند یا آن را تشخیص می دهند و درمان می کنند. آن ها می توانند بیماری ها ( مثل بیماری لثه )، زخم ها و ناهنجاری های ایجاد شده را درمان کنند. دندانپزشکان برای تشخیص مشکل دهان یک فرد و کمک به حل آن، اشعه ایکس را امتحان می کنند. آن ها حفره ها را پر می کنند و هرجا لازم باشد ماده ترمیم می گذارند.همچنین دندانپزشکان می توانند دندان شکسته شده را تعمیر کنند یا جهت دندان های کج را از طریق محکم کردنشان درست کند.

  • حقوق : 35819 AED تا 492066 AED (133,986.66 – 9,753.30 دلار )
  • انعام: 1454 AED – تا 51953 AED ( 395.916- 531.790 دلار )
  • سود تقسیم شده : 1000 AED ( 272.294 دلار )
  • کل مبلغ پرداختی: 36060 AED – 499919 AED ( 9,818.92 تا 13,592.65 دلار )

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل و همچنین گرفتن  می توانید با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس گرفته و مشورت نمایید.

تلفنی با مشاورین متخصص در این زمینه بهره مند شوید.