اخبار کسب و کاراقتصادی

سرمایه گذاری در طلای دیجیتال – چطور پکس گلد بخریم؟

سرمایه گذاری در طلای دیجیتال می‌تواند پایانی برای چالش خرید طلا یا ارز دیجیتال باشد. از همان روز ابتدایی که بازار ارز دیجیتال به وجود آمده این چالش در میان فعالان وجود دارد که سرمایه گذاری خود را معطوف کدام بازار نمایند. بازار طلا یا ارز دیجیتال؟ طلا به عنوان یک فلز با ارزش گزینه همیشگی سرمایه گذاری در میان کاربران جهانی بوده و هست و در این بین بازار ارز دیجیتال نیز مزیت‌های خاص خود را دارد.

در این بین البته مواردی مانند اطمینان سرمایه گذاری و اعتماد و داشتن پشتوانه را نیز باید به عنوان معیارهای مهم در نظر بگیریم. اما پکس گلد اینجاست تا تمام این چالش‌ها را حل کرده و شرایطی را به وجود آورد که هم طرفداران بازار ارز دیجیتال و هم علاقمندان به بازار طلا بتوانند به نیازهای سرمایه گذاری خود با آن برسند.

سرمایه گذاری اصل لاینفک زندگی انسان در عصر کنونی است و روش‌های بسیار متنوعی نیز در دسترس کاربران برای این منظور قرار دارد. در این بین بازار ارز دیجیتال یکی از نوظهورترین بازارها برای سرمایه گذاری است که در حال حاضر تبدیل به اولویت اصلی بسیاری از کاربران شده است. سودهای کلان، آن هم در بازه‌های زمانی کوتاه مدت باعث شده تا این بازار جایگزینی برای تمام بازارهای سنتی سرمایه گذاری باشد.

البته هنوز هم خیلی از افراد هستند که بازارهای سنتی مانند بازار طلا را ترجیح می‌دهند و هنوز نتوانسته‌اند که با بازار ارز دیجیتال کنار بیایند. حتی کسانی که در بازارهایی مانند بازار بورس سرمایه گذاری می‌کنند نیز تا تبدیل شدن به یک سرمایه گذاری حرفه‌ای در ارز دیجیتال فاصله دارند. اما در این بین خرید طلای دیجیتال می‌تواند پایانی بر این چالش‌ها و ورود به بازار ارز دیجیتال آن هم با همان دیدگاه سنتی باشد.

سرمایه گذاری در طلای دیجیتال - چطور پکس گلد بخریم؟

طلای دیجیتال چیست؟

خوب احتمالا موضوع کمی برای شما جذاب شد. چطور است که می‌توانیم در بازار ارز دیجیتال طلا بخریم و دقیقا با همان اعتماد و اطمینان سرمایه گذاری روی طلا از آن نگهداری کنیم. برای این منظور باید با ماهیت طلای دیجیتال آشنا شوید. طلای دیجیتال یک توکن است مانند هزاران توکن دیگری که در بازار رمز ارزها تعریف شده است، البته با این تفاوت که دارای پشتوانه فیزیکی آن هم از جنس طلاست.

در واقع این ارز دیجیتال برخلاف سایر رمز ارزهای معمول به جز استیبل کوین‌های بازار که هیچ پشتوانه‌ای ندارند، دارای پشتوانه فیزیکی است و شما به همان مقدار از توکن‌های آن را که بخرید می‌تواند طلا در اختیار داشته باشید. موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که بتوانید از انواع کیف پول ارز دیجیتال برای نگهداری از طلاهای خود استفاده کنید.

طلای دیجیتال در بازار را می‌توانید با عنوان پکس گلد و نماد Pax پیدا کنید. این ارز دیجیتال قیمتی برابر با قیمت طلا در بازار جهانی داشته و هر توکن از آن نیز برابر با یک انس طلای تروا (31.5 گرم) است. در واقع اگر شما 1 توکن از Pax را بخرید، 1 انس طلا جهانی خریداری کرده و در اختیار دارید.

هر وقت هم خواستید می‌تواند توکن‌های خود را به شرکت پکسوس تحویل داده و جایگزین آن یعنی طلا را بگیرید. البته قرار نیست کار به اینجا بکشد، اما با این حال یک توکن از Pax هیچ فرقی با 1 انس طلای جهانی نداشته و شما با خرید این توکن مالک یک انس طلا خواهید شد.

با این حساب دیگر نیازی به استفاده از بانک‌های سوئیس برای نگهداری از طلا نیز نخواهید داشت و می‌توانید این رمز ارز را جایگزین برای این روش نگهداری از طلا نمایید. با این حساب نه فقط کاربران بازار ارز دیجیتال بلکه معامله گران بازار طلا نیز می‌توانند این رمز ارز را در لیست خرید و سرمایه گذاری خود قرار دهند. می‌پرسید چرا؟ در ادامه بیان خواهیم کرد.

مزیت‌های خرید طلای دیجیتال یا پکس گلد

خوب حالا سوال بسیار مهمی که باید به آن پاسخ دهیم این است که طلا واقعی بخریم یا طلای دیجیتال؟ هر یک از این دو چه مزیت‌هایی نسبت به هم دارند؟ البته ما قرار است مزیت‌ها و معایب سرمایه گذاری روی طلا یا طلای دیجیتال را با هم مقایسه کنیم نه خود این دو را؛ زیرا از نظر ماهیت این دو تفاوتی با هم ندارند. pax gold شرایط بسیار ساده‌ای برای خرید دارد و سرمایه گذاری روی آن در کمتر از چند ثانیه انجام می‌پذیرد. به همین دلیل خیلی‌ها به دنبال خرید این رمز ارز و جایگزین کردن آن با طلا رفته‌اند. در نهایت سرمایه گذاری روی این دو را می‌توانید با مزیت‌ها و معایب زیر بررسی کنید:

برای خرید طلا باید در یک مکان فیزیکی حاضر باشید. از این گذشته این خرید زمان زیادی نیاز خواهد داشت و از زمانی که شما اقدام به خرید می‌کنید تا زمانی که خریدتان نهایی شود، ممکن است شاهد جابجایی قابل توجه قیمت هم باشید. در حالی که برای خرید طلای دیجیتال یا Pax gold نیاز به هیچ چالشی نخواهید داشت و در کمتر از چند ثانیه در بازار ارز دیجیتال می‌توانید این خرید را نهایی کنید.

نکته بعدی درباره شرایط خرید طلای دیجیتال و طلای فیزیکی مقایسه هزینه‌های خرید آنها است. البته در هر دو حالت شما می‌بایست هزینه خرید را بپردازید اما با خرید pax gold هزینه‌های کمتری پرداخت خواهید کرد. کارمزد معاملاتی در یک صرافی معتبر معمولا بسیار پایین‌تر از نرخ کارمزد خرید طلای فیزیکی است.

نگهداری راحت‌تر یکی دیگر از مزیت‌هایی است که طلای دیجیتال نسبت به طلای فیزیکی دارد. با خرید طلای دیجیتال عملا شما تنها نیاز به یک کیف پول نرم افزاری یا حتی سخت افزاری برای نگهداری توکن‌های خود خواهید داشت و از این نظر نیز شرایط برای شما ساده‌تر می‌شود.

امنیت معاملات در بازار ارز دیجیتال به مراتب بالاتر از بازار فیزیکی است. در این بازار کمتر نگران کلاهبرداری و تقلب و خرید طلای فیک خواهید بود و می‌توانید با اطمینان بالا توکن‌های PAX را خریداری و نگهداری کنید.

چگونه طلای دیجیتال بخریم؟

برای خرید طلای دیجیتال می‌توانید سراغ صرافی‌های معتبر خارجی و داخلی بروید. برای کسانی که تمایل به نگهداری طولانی مدت و کمتر کردن هزینه‌های خرید طلای دیجیتال هستند، استفاده از خدمات صرافی‌های داخلی معتبر و شناخته شده که امکان خرید PAX GOLD را فراهم کرده باشند، می‌تواند گزینه بهتری باشد. دقت داشته باشید که حتما قبل از اقدام برای خرید حجم معاملات و کارمزدهای معاملاتی را بررسی کنید تا هزینه‌های خرید این رمز ارز برای شما خیلی زیاد نشود.